デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1535971

AVODの市場規模:コンテンツ別、プラットフォーム別、デバイス別、フォーマット別、ジャンル別、予測、2024年~2032年

AVOD Market Size - By Content (Movies, TV Shows, Original Series, News, Sports, User-generated Content), By Platform (Standalone Platforms, Broader Streaming Platforms, Social Media Platforms), By Device, By Format, By Genre & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 260 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
AVODの市場規模:コンテンツ別、プラットフォーム別、デバイス別、フォーマット別、ジャンル別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年06月28日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 260 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のAVOD市場は2024年から2032年にかけてCAGR8%超を示します。

ユーザーは、購読料を必要としない広告付きプラットフォームを好むようになっています。このような嗜好は、幅広いコンテンツにアクセスしながらも、定期的な支払いを避けたいという願望に影響されています。例えば、2024年6月、Pluto TVは、無料コンテンツへの需要の高まりに対応するため、コンテンツを拡充し、新しいチャンネルを追加しました。この戦略的な動きは、購読料なしで多様なエンターテイメントの選択肢を求める幅広い視聴者を惹きつけることを目的としています。

予算に見合った選択肢を求める消費者が増える中、高品質のコンテンツを無料で提供するAVOD(広告付きビデオ・オン・デマンド)サービスが人気を集め、市場の成長に大きく寄与しています。

より広範なストリーミング・プラットフォーム分野は、予測期間中に大きなCAGRを記録すると思われます。経済情勢は、サブスクリプション・コストが上昇する中、消費者に無料コンテンツの選択肢を求めるよう促しています。さらに、高速インターネットと高度なストリーミング・デバイスの利用可能性が高まっているため、広告付きの無料コンテンツへのアクセスがより便利になっています。広告主は、これらのプラットフォームが提供する広範なユーザーベースとターゲット広告機能に引き寄せられるため、このような視聴者の流入は、広告収入の可能性を増大させる。さらに、これらのプラットフォームにおける高度な分析とパーソナライズされた広告体験の統合は、視聴者のエンゲージメントと広告効果を高め、広告主により高いリターンをもたらします。

スマートフォンの利用が増加しているため、2032年までにモバイル機器セグメントがAVOD市場で顕著なシェアを獲得します。モバイルユーザーは、外出先でも便利で無料のコンテンツを求めています。手頃なデータプランの増加とストリーミング技術の向上が、視聴体験を向上させています。さらに、モバイル機器は柔軟性があり、ユーザーはいつでもどこでもコンテンツにアクセスできます。モバイル・プラットフォームで高品質の広告付きコンテンツが利用できるようになったことで、コストをかけずに娯楽を楽しみたいというユーザーの嗜好に応えることができます。アクセシビリティと利便性に後押しされたモバイルファーストのメディア消費への嗜好が、同分野の成長を促進すると思われます。

欧州のAVOD市場は、2032年まで堅調なCAGRを記録すると予想されます。購読料が高騰する中、消費者が費用対効果の高いエンターテインメント・オプションを求めるようになった経済的圧力が刺激となっています。高速インターネットとモバイル機器の普及により、ストリーミングがより身近になった。さらに、欧州の多様な文化的背景は、AVODプラットフォームが定額料金なしで提供できる多様なコンテンツの必要性を高めています。規制の変化や地域的な提携がAVODサービスの拡大を促進し、欧州の視聴者にとって無料の広告付きコンテンツがますます魅力的になっています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • コンテンツ制作者
    • プラットフォーム
    • アドテク・プロバイダー
    • 視聴者
    • 利益率分析
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュース&イニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • デジタル動画消費の増加
      • モバイルフレンドリーな広告やソーシャルメディアキャンペーンへの投資の増加
      • 消費者はプラットフォーム間で多様なコンテンツ提供をますます求めるようになる
      • クリエイターのコンテンツ収益化の増加
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 国や地域によって異なる規制へのコンプライアンス管理の難しさ
      • 反復的または押し付けがましい広告による視聴者の不満や離脱への対応
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:コンテンツ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • フィルム
  • テレビ番組
  • オリジナルシリーズ
  • ニュース
  • スポーツ
  • ユーザー作成コンテンツ

第6章 市場推計・予測:プラットフォーム別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • スタンドアローンプラットフォーム
    • プリロール広告
    • ミッドロール広告
    • ポストロール広告
    • バナー広告
    • ネイティブ広告
    • その他
  • 広域ストリーミングプラットフォーム
    • プリロール広告
    • ミッドロール広告
    • ポストロール広告
    • バナー広告
    • ネイティブ広告
    • その他
  • ソーシャルメディアプラットフォーム
    • プリロール広告
    • ミッドロール広告
    • ポストロール広告
    • バナー広告
    • ネイティブ広告
    • その他

第7章 市場推計・予測:デバイス別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • モバイルデバイス
  • スマートテレビ
  • デスクトップ&ラップトップ
  • ストリーミングデバイス
  • その他

第8章 市場推計・予測:フォーマット別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • プリロール広告
  • ミッドロール広告
  • ポストロール広告
  • バナー広告
  • ネイティブ広告
  • その他

第9章 市場推計・予測:ジャンル別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • ドラマ
  • コメディ
  • アクション/アドベンチャー
  • リアリティ番組
  • 犯罪/ミステリー
  • SF/ファンタジー
  • ドキュメンタリー
  • ニュース
  • スポーツ
  • キッズ/ファミリー
  • その他

第10章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他の中東・アフリカ

第11章 企業プロファイル

  • Amazon Freevee
  • Crackle
  • Dailymotion
  • Facebook Watch
  • Instagram
  • Paramount+
  • Plex
  • Pluto TV
  • Roku
  • Samsung TV Plus
  • Snapchat
  • TikTok
  • Tubi
  • Twitter
  • Vudu
  • Xumo
  • YouTube
  • Twitter
目次
Product Code: 10051

Global AVOD Market will exhibit over 8% CAGR between 2024 and 2032, thrusted by the spurring demand for free content. Users increasingly favor ad-supported platforms that do not require a subscription fee. This preference is influenced by the desire to avoid recurring payments while still accessing a broad range of content. For instance, In June 2024, Pluto TV expanded its content and added new channels to meet the rising demand for free content. This strategic move aims to attract a broader audience seeking diverse entertainment options without the cost of subscriptions.

As more consumers seek budget-friendly options, AVOD (ad-supported video on demand) services that offer high-quality content for free gain popularity, contributing significantly to the market growth.

The overall AVOD industry is categorized based on content, platform, device, format, genre, and region.

The broader streaming platform segment will register a significant CAGR during the forecast period. Economic conditions are prompting consumers to seek free content options amidst rising subscription costs. Additionally, the increasing availability of high-speed internet and advanced streaming devices makes accessing free, ad-supported content more convenient. This influx of viewers increases the potential for ad revenue, as advertisers are drawn to the extensive user base and targeted advertising capabilities offered by these platforms. Furthermore, the integration of advanced analytics and personalized ad experiences on these platforms enhances viewer engagement and ad effectiveness, driving higher returns for advertisers.

The mobile devices segment will garner a remarkable AVOD market share by 2032, because of increased smartphone use. Mobile users seek convenient, free content while on the go. The rise in affordable data plans & improved streaming technology enhances the viewing experience. Additionally, mobile devices offer flexibility, allowing users to access content anytime, anywhere. The availability of high-quality, ad-supported content on mobile platforms caters to user preferences for cost-free entertainment. The preference for mobile-first media consumption, driven by accessibility and convenience, will drive segment growth.

Europe AVOD market will witness a robust CAGR through 2032, stimulated by economic pressures that have led consumers to seek cost-effective entertainment options amidst rising subscription fees. The proliferation of high-speed internet and mobile devices has made streaming more accessible. Additionally, Europe's diverse cultural landscape drives the need for varied content offerings, which AVOD platforms can provide without a subscription. Regulatory changes and local partnerships have facilitated the expansion of AVOD services, making free, ad-supported content increasingly attractive to European audiences.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Content creators
    • 3.2.2 Platforms
    • 3.2.3 Ad tech providers
    • 3.2.4 Viewers
    • 3.2.5 Profit margin analysis
  • 3.3 Technology & innovation landscape
  • 3.4 Patent analysis
  • 3.5 Key news & initiatives
  • 3.6 Regulatory landscape
  • 3.7 Impact forces
    • 3.7.1 Growth drivers
      • 3.7.1.1 Increasing digital video consumption
      • 3.7.1.2 Rising investing in mobile-friendly ads and social media campaigns
      • 3.7.1.3 Consumers increasingly seek diverse content offerings across platforms
      • 3.7.1.4 Upsurge in content monetization for creators
    • 3.7.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.7.2.1 Difficulties in managing compliance with varying regulations across different countries and regions
      • 3.7.2.2 Addressing viewer dissatisfaction and disengagement due to repetitive or intrusive ads
  • 3.8 Growth potential analysis
  • 3.9 Porter's analysis
  • 3.10 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Content, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Movies
  • 5.3 TV shows
  • 5.4 Original series
  • 5.5 News
  • 5.6 Sports
  • 5.7 User-generated content

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Platform, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Standalone platforms
    • 6.2.1 Pre-roll ads
    • 6.2.2 Mid-roll ads
    • 6.2.3 Post-roll ads
    • 6.2.4 Banner ads
    • 6.2.5 Native ads
    • 6.2.6 Others
  • 6.3 Broader streaming platforms
    • 6.3.1 Pre-roll ads
    • 6.3.2 Mid-roll ads
    • 6.3.3 Post-roll ads
    • 6.3.4 Banner ads
    • 6.3.5 Native ads
    • 6.3.6 Others
  • 6.4 Social media platforms
    • 6.4.1 Pre-roll ads
    • 6.4.2 Mid-roll ads
    • 6.4.3 Post-roll ads
    • 6.4.4 Banner ads
    • 6.4.5 Native ads
    • 6.4.6 Others

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Device, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Mobile devices
  • 7.3 Smart TVs
  • 7.4 Desktop & laptops
  • 7.5 Streaming devices
  • 7.6 Others

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Format, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Pre-roll ads
  • 8.3 Mid-roll ads
  • 8.4 Post-roll ads
  • 8.5 Banner ads
  • 8.6 Native ads
  • 8.7 Others

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Genre, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Drama
  • 9.3 Comedy
  • 9.4 Action/adventure
  • 9.5 Reality TV
  • 9.6 Crime/mystery
  • 9.7 Sci-Fi/fantasy
  • 9.8 Documentary
  • 9.9 News
  • 9.10 Sports
  • 9.11 Kids/family
  • 9.12 Others

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Mn)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Russia
    • 10.3.6 Spain
    • 10.3.7 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 Japan
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 Australia
    • 10.4.6 Southeast Asia
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Argentina
    • 10.5.4 Rest of Latin America
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 UAE
    • 10.6.2 South Africa
    • 10.6.3 Saudi Arabia
    • 10.6.4 Rest of MEA

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 Amazon Freevee
  • 11.2 Crackle
  • 11.3 Dailymotion
  • 11.4 Facebook Watch
  • 11.5 Instagram
  • 11.6 Paramount+
  • 11.7 Plex
  • 11.8 Pluto TV
  • 11.9 Roku
  • 11.10 Samsung TV Plus
  • 11.11 Snapchat
  • 11.12 TikTok
  • 11.13 Tubi
  • 11.14 Twitter
  • 11.15 Vudu
  • 11.16 Xumo
  • 11.17 YouTube
  • 11.18 Twitter