デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1332744

IDCのワールドワイドデジタルトランスフォーメーションユースケース分類法、2023年:保険

IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2023: Insurance


出版日
発行
IDC
ページ情報
英文 69 Pages
納期
即納可能 即納可能とは
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.08円
IDCのワールドワイドデジタルトランスフォーメーションユースケース分類法、2023年:保険
出版日: 2023年08月18日
発行: IDC
ページ情報: 英文 69 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

このIDCのタクソノミは、顧客やパートナーの期待の変化、技術革新、規制上の要求、社会政治的・経済的な混乱によって、保険業界のデジタル・ミッションであるコンテクスチュアルでバリュー中心の保険がどのように推進されているかについて論じています。本書では、デジタル使命を達成するための4つの戦略的優先事項、すなわちオムニ・エクスペリエンス・エンゲージメント、利用価値志向の提案、摩擦のない保険、認知的コンピテンシー構築を定義しています。また、各戦略的優先事項をサポートする個別のプログラムやイニシアティブも定義しています。各プログラムの下にはユースケースがあり、これはプログラムの目的をサポートする個別の資金提供による取り組みです。「市場の動揺、消費者の期待の進化、技術の進歩に後押しされた大きな変革の中で、保険業界はデジタル・レジリエンスを優先し、反脆弱性を目指さなければならない」とIDC Financial Insightsのリサーチ・マネージャーであるダビデ・パランザは述べています。「シナリオに基づくデジタル戦略と機敏な適応を採用することで、進化する状況によって決まる新たな未知の道へと巧みに転換し、大成功の可能性を最大限に高めることができます。

IDCの世界規模のデジタルトランスフォーメーション分類法

2023年のデジタルトランスフォーメーション分類の変更

分類学の概要

  • IDCのデジタルトランスフォーメーション分類法の理解と使用

定義

  • 保険
  • デジタルミッション:状況に応じた価値中心の保険
    • 戦略的優先事項:オムニエクスペリエンスエンゲージメント
      • オムニエクスペリエンスエンゲージメントプログラム:製品とサービスのオムニチャネル配信
      • オムニエクスペリエンスエンゲージメントプログラム:顧客主導の製品とサービスのイノベーション
      • オムニエクスペリエンスエンゲージメントプログラム:ターゲットを絞ったマーケティングとコミュニケーション
    • 戦略的優先事項:使用量と価値を重視した製品
  • 使用量と価値を重視した提供プログラム:使用量ベースの保険
  • 使用量と価値を重視した提供プログラム:予防保険
  • 使用量と価値を重視した製品プログラム:パートナーシップエコシステムを通じたバンドル製品
    • 戦略的優先事項:摩擦のない保険
  • 摩擦のない保険プログラム:プロセスの最適化
  • 摩擦のない保険プログラム:オムニチャネルの最適化
  • 摩擦のない保険プログラム:オープンで協力的な企業
    • 戦略的優先事項:認知能力の構築
  • 認知能力構築プログラム:インテリジェントなリスク管理
  • コグニティブ・コンピテンシーの構築プログラム:インテリジェントなコンプライアンス対応
  • コグニティブコンピテンシーの構築プログラム:データの収益化

参考資料

  • 付録
    • IDCデジタルトランスフォーメーション支出ガイド
  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: EUR151043323

This IDC Taxonomy discusses how the insurance industry's digital mission of contextual and value-centric insurance is driven by the change in customers' and partners' expectations, technology innovations, regulatory demands, and sociopolitical and economic disruptions. It defines four strategic priorities to accomplish the digital mission, namely omni-experience engagement, usage- and value-oriented offerings, frictionless insurance, and cognitive competency building. It also defines separate programs or initiatives that support each strategic priority. Under each program are a set of use cases, which are discretely funded efforts supporting a program objective."In the midst of a profound transformation fueled by market turbulence, evolving consumer expectations, and technological advancements, the insurance industry must prioritize digital resilience and aim for antifragility," said Davide Palanza, research manager, IDC Financial Insights. "By employing scenario-based digital strategies and agile adaptation, they can adeptly divert to new uncharted paths dictated by evolving circumstances, maximizing their potential for a resounding success."

IDC'S Worldwide Digital Transformation Taxonomy

Digital Transformation Taxonomy Changes for 2023

Taxonomy Overview

  • Understanding and Using IDC's Digital Transformation Taxonomy

Definitions

  • Insurance
  • Digital Mission: Contextual and Value-Centric Insurance
    • Strategic Priority: Omni-Experience Engagement
      • Omni-Experience Engagement Program: Omni-Channel Delivery of Products and Services
      • Omni-Experience Engagement Program: Customer-Driven Product and Service Innovation
      • Omni-Experience Engagement Program: Targeted Marketing and Communication
    • Strategic Priority: Usage- and Value-Oriented Offerings
  • Usage- and Value-Oriented Offerings Program: Usage-Based Insurance
  • Usage- and Value-Oriented Offerings Program: Preventative Insurance
  • Usage- and Value-Oriented Offerings Program: Bundled Offerings Through Partnership Ecosystem
    • Strategic Priority: Frictionless Insurance
  • Frictionless Insurance Program: Process Optimization
  • Frictionless Insurance Program: Omni-Channel Optimization
  • Frictionless Insurance Program: Open and Collaborative Enterprise
    • Strategic Priority: Building Cognitive Competencies
  • Building Cognitive Competencies Program: Intelligent Risk Management
  • Building Cognitive Competencies Program: Intelligent Compliance Handling
  • Building Cognitive Competencies Program: Data Monetization

Learn More

  • Appendix
    • IDC Digital Transformation Spending Guide
  • Related Research
  • Synopsis