![]() |
市場調査レポート
商品コード
1332744
IDCのワールドワイドデジタルトランスフォーメーションユースケース分類法、2023年:保険IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2023: Insurance |
||||||
|
IDCのワールドワイドデジタルトランスフォーメーションユースケース分類法、2023年:保険 |
出版日: 2023年08月18日
発行: IDC
ページ情報: 英文 69 Pages
納期: 即納可能
![]() |
このIDCのタクソノミは、顧客やパートナーの期待の変化、技術革新、規制上の要求、社会政治的・経済的な混乱によって、保険業界のデジタル・ミッションであるコンテクスチュアルでバリュー中心の保険がどのように推進されているかについて論じています。本書では、デジタル使命を達成するための4つの戦略的優先事項、すなわちオムニ・エクスペリエンス・エンゲージメント、利用価値志向の提案、摩擦のない保険、認知的コンピテンシー構築を定義しています。また、各戦略的優先事項をサポートする個別のプログラムやイニシアティブも定義しています。各プログラムの下にはユースケースがあり、これはプログラムの目的をサポートする個別の資金提供による取り組みです。「市場の動揺、消費者の期待の進化、技術の進歩に後押しされた大きな変革の中で、保険業界はデジタル・レジリエンスを優先し、反脆弱性を目指さなければならない」とIDC Financial Insightsのリサーチ・マネージャーであるダビデ・パランザは述べています。「シナリオに基づくデジタル戦略と機敏な適応を採用することで、進化する状況によって決まる新たな未知の道へと巧みに転換し、大成功の可能性を最大限に高めることができます。
This IDC Taxonomy discusses how the insurance industry's digital mission of contextual and value-centric insurance is driven by the change in customers' and partners' expectations, technology innovations, regulatory demands, and sociopolitical and economic disruptions. It defines four strategic priorities to accomplish the digital mission, namely omni-experience engagement, usage- and value-oriented offerings, frictionless insurance, and cognitive competency building. It also defines separate programs or initiatives that support each strategic priority. Under each program are a set of use cases, which are discretely funded efforts supporting a program objective."In the midst of a profound transformation fueled by market turbulence, evolving consumer expectations, and technological advancements, the insurance industry must prioritize digital resilience and aim for antifragility," said Davide Palanza, research manager, IDC Financial Insights. "By employing scenario-based digital strategies and agile adaptation, they can adeptly divert to new uncharted paths dictated by evolving circumstances, maximizing their potential for a resounding success."