市場調査レポート
商品コード
1326746
IDCの世界のDX (デジタルトランスフォーメーション) 利用事例の分類法、2023年:体験型ホスピタリティ・食事・旅行IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2023: Experiential Hospitality, Dining, and Travel |
IDCの世界のDX (デジタルトランスフォーメーション) 利用事例の分類法、2023年:体験型ホスピタリティ・食事・旅行 |
出版日: 2023年08月08日
発行: IDC
ページ情報: 英文 65 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの調査では、ホスピタリティ業界でDX (デジタルトランスフォーメーション) が進んでいる最も顕著な使用事例について説明しています。ホスピタリティ組織では、DXの過程の中で、何をどのように変更・革新し、また新技術のために計画するかを定義する際のガイドとして、この文書を使用することができます。本書の表は、ホテル・レストラン・旅行業のビジネスプロセスにおいて、組織がロードマップに記載すべき多くの分野についての洞察を提供します。この文章では、導入される戦略・プログラム・利用事例を定義し、現在のプロセスからDXプロセスへの以降のメリットや、必要となる技術を強調しています。IDC Retail Insightsのホスピタリティ・旅行業DX戦略研究マネージャーのDorothy Creamerは、次のように述べています。「ホスピタリティ・旅行業のと組織は、デジタルファーストを目指して進化してきましたが、今はAIやその他の次世代技術を、業務やビジネス目標のあらゆる側面に適用することを見据えていかなければなりません。デジタルのユビキタス化に伴い、ホテル・レストラン・旅行ブランドは、ハイテクとハイタッチなサービスやエンゲージメントと、ゲスト・従業員体験にまたがるデータ主導機能との釣り合いを取る必要性に迫られています。将来を見据えたエンタープライズ・エコシステムは、変動するゲストの需要に対応しながら、変化する市場や地政学的状況に適応できるダイナミックで柔軟なものである必要があります。本書は、効果的かつ効率的なテクノロジーの活用を可能にする戦略的優先事項のロードマップを提供し、運営と顧客対応の目標を達成することを目的としています」
This IDC study describes the most prominent use cases that are being digitally transformed in the hospitality industry. Hospitality organizations can use this document as a guide as they define what and how they will plan for change, innovation, and new technologies along the digital transformation journey. The tables in this document provide insight into the many areas of hotel, restaurant, and travel business processes that organizations should put on their road map. This document defines the strategies, programs, and use cases that will be implemented, highlighting the benefits of moving from current processes to digitally transformed processes, and the technologies that will be required.Dorothy Creamer, research manager, Hospitality and Travel Digital Transformation Strategies, IDC Retail Insights, says, "Hospitality and travel organizations have evolved to be digital first and now must look ahead to applying AI and other next-gen technologies to all aspects of operations and business objectives. With digital ubiquity, hotel, restaurant, and travel brands are feeling increased pressure to balance high-tech with high-touch service and engagement with data-driven capabilities across guest and employee experiences. Future-ready enterprise ecosystems need to be dynamic and flexible to adapt to changing market and geopolitical conditions while addressing fluctuating guest demands. This document is designed to provide a road map of strategic priorities to enable the effective and efficient use of technology to deliver on operational and customer-facing objectives."