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市場調査レポート
商品コード
1326746

IDCの世界のDX (デジタルトランスフォーメーション) 利用事例の分類法、2023年:体験型ホスピタリティ・食事・旅行

IDC's Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2023: Experiential Hospitality, Dining, and Travel

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 65 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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IDCの世界のDX (デジタルトランスフォーメーション) 利用事例の分類法、2023年:体験型ホスピタリティ・食事・旅行
出版日: 2023年08月08日
発行: IDC
ページ情報: 英文 65 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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  • 概要
  • 目次
概要

このIDCの調査では、ホスピタリティ業界でDX (デジタルトランスフォーメーション) が進んでいる最も顕著な使用事例について説明しています。ホスピタリティ組織では、DXの過程の中で、何をどのように変更・革新し、また新技術のために計画するかを定義する際のガイドとして、この文書を使用することができます。本書の表は、ホテル・レストラン・旅行業のビジネスプロセスにおいて、組織がロードマップに記載すべき多くの分野についての洞察を提供します。この文章では、導入される戦略・プログラム・利用事例を定義し、現在のプロセスからDXプロセスへの以降のメリットや、必要となる技術を強調しています。IDC Retail Insightsのホスピタリティ・旅行業DX戦略研究マネージャーのDorothy Creamerは、次のように述べています。「ホスピタリティ・旅行業のと組織は、デジタルファーストを目指して進化してきましたが、今はAIやその他の次世代技術を、業務やビジネス目標のあらゆる側面に適用することを見据えていかなければなりません。デジタルのユビキタス化に伴い、ホテル・レストラン・旅行ブランドは、ハイテクとハイタッチなサービスやエンゲージメントと、ゲスト・従業員体験にまたがるデータ主導機能との釣り合いを取る必要性に迫られています。将来を見据えたエンタープライズ・エコシステムは、変動するゲストの需要に対応しながら、変化する市場や地政学的状況に適応できるダイナミックで柔軟なものである必要があります。本書は、効果的かつ効率的なテクノロジーの活用を可能にする戦略的優先事項のロードマップを提供し、運営と顧客対応の目標を達成することを目的としています」

IDCの世界のDX (デジタルトランスフォーメーション) 分類法

DXの分類法の変更点 (2023年)

分類学の概要

定義

  • ホスピタリティ・食事・旅行
    • 旅行
    • 宿泊
    • イベント管理
    • 食品・飲料
    • レクリエーション・エンターテインメント
  • デジタルミッション:体験型ホスピタリティ・食事・旅行
    • 戦略的優先事項:オムニチャネル予約・注文・流通
      • オムニチャネル予約・注文・流通プログラム:最適化された予約・注文・決済
      • オムニチャネル予約・注文・流通プログラム:スムーズなフルフィルメント
      • オムニチャネル予約・注文・流通プログラム:安全なオムニチャネル運用
      • オムニチャネル予約・注文・流通プログラム:直感的で最適化された予約
    • 戦略的優先事項:コネクテッドジャーニー・体験
      • コネクテッドジャーニー・体験プログラム:体験サービス・エコシステム
      • コネクテッドジャーニー・体験プログラム:コネクテッドゲスト/トラベラー体験
      • コネクテッドジャーニー・体験プログラム:次世代のゲスト/トラベラーケア
    • 戦略的優先事項:デジタルゲストエンゲージメント
      • デジタルゲストエンゲージメントプログラム:ゲストエンゲージメント分析
      • デジタルゲストエンゲージメントプログラム:ハイパーパーソナライズドエンゲージメント
      • デジタルゲストエンゲージメントプログラム:次世代のロイヤルティと報酬
    • 戦略的優先事項:デジタルサプライチェーン最適化
      • デジタルサプライチェーン最適化プログラム:最適化サプライネットワーク
      • デジタルサプライチェーン最適化プログラム:最適化フルフィルメントオペレーション
      • デジタルサプライチェーン最適化プログラム:サプライチェーンの透明性
    • 戦略的優先事項:運用効率・アジリティ
      • 運用効率・アジリティプログラム:モバイルエンタープライズと運用
      • 運用効率・アジリティプログラム:従業員のコネクティビティ
      • 運用効率・アジリティプログラム:収益性の最適化
      • 運用効率・アジリティプログラム:アジャイルインフラ
    • 戦略的優先事項:ビジネスモデルの革新
      • ビジネスモデル革新プログラム:テクノロジー主導の収益
      • ビジネスモデル革新プログラム:プロセス最適化
      • ビジネスモデル革新プログラム:データ駆動型収益

参考資料

  • 付録
    • IDCのDX支出ガイド
  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US49910623

This IDC study describes the most prominent use cases that are being digitally transformed in the hospitality industry. Hospitality organizations can use this document as a guide as they define what and how they will plan for change, innovation, and new technologies along the digital transformation journey. The tables in this document provide insight into the many areas of hotel, restaurant, and travel business processes that organizations should put on their road map. This document defines the strategies, programs, and use cases that will be implemented, highlighting the benefits of moving from current processes to digitally transformed processes, and the technologies that will be required.Dorothy Creamer, research manager, Hospitality and Travel Digital Transformation Strategies, IDC Retail Insights, says, "Hospitality and travel organizations have evolved to be digital first and now must look ahead to applying AI and other next-gen technologies to all aspects of operations and business objectives. With digital ubiquity, hotel, restaurant, and travel brands are feeling increased pressure to balance high-tech with high-touch service and engagement with data-driven capabilities across guest and employee experiences. Future-ready enterprise ecosystems need to be dynamic and flexible to adapt to changing market and geopolitical conditions while addressing fluctuating guest demands. This document is designed to provide a road map of strategic priorities to enable the effective and efficient use of technology to deliver on operational and customer-facing objectives."

IDC's Worldwide Digital Transformation Taxonomy

Digital Transformation Taxonomy Changes for 2023

Taxonomy Overview

Definitions

  • Hospitality, Dining, and Travel
    • Travel
    • Lodging
    • Event Management
    • Food and Beverage
    • Recreation and Entertainment
  • Digital Mission: Experiential Hospitality, Dining, and Travel
    • Strategic Priority: Omni-Channel Booking, Ordering, and Distribution
      • Omni-Channel Booking, Ordering, and Distribution Program: Optimized Booking, Ordering, and Payment
      • Omni-Channel Booking, Ordering, and Distribution Program: Frictionless Fulfillment
      • Omni-Channel Booking, Ordering, and Distribution Program: Secure Omni-Channel Operations
      • Omni-Channel Booking, Ordering, and Distribution Program: Intuitive and Optimized Reservations
    • Strategic Priority: Connected Journey and Experience
      • Connected Journey and Experience Program: Experiential Service Ecosystem
      • Connected Journey and Experience Program: Connected Guest/Traveler Experience
      • Connected Journey and Experience Program: Next-Generation Guest/Traveler Care
    • Strategic Priority: Digital Guest Engagement
      • Digital Guest Engagement Program: Guest Engagement Analytics
      • Digital Guest Engagement Program: Hyper-Personalized Engagement
      • Digital Customer Engagement Program: Next-Generation Loyalty and Rewards
    • Strategic Priority: Digital Supply Chain Optimization
      • Digital Supply Chain Optimization Program: Optimized Supply Network
      • Digital Supply Chain Optimization Program: Optimized Fulfillment Operations
      • Digital Supply Chain Optimization Program: Supply Chain Transparency
    • Strategic Priority: Operational Efficiency and Agility
      • Operational Efficiency and Agility Program: Mobile Enterprise and Operations
      • Operational Efficiency and Agility Program: Connected Workforce
      • Operational Efficiency and Agility Program: Profitability Optimization
      • Operational Efficiency and Agility Program: Agile Infrastructure
    • Strategic Priority: Business Model Innovation
      • Business Model Innovation Program: Technology-Driven Revenue
      • Business Model Innovation Program: Process Optimization
      • Business Model Innovation Program: Data-Driven Revenue

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  • Appendix
    • IDC'S Digital Transformation Spending Guide
  • Related Research
  • Synopsis