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市場調査レポート
商品コード
1771750

オンラインアート市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2025年~2033年

Online Art Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Paintings, Photography, Drawings, Prints), By End User (Foreign Customers, Domestic Customers), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2033


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.63円
オンラインアート市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、最終用途別、地域別、セグメント予測、2025年~2033年
出版日: 2025年06月23日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

オンラインアート市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のオンラインアート市場規模は2033年までに192億5,000万米ドルに達し、2025年から2033年までのCAGRは6.3%を記録すると予測されています。

同市場の成長は、従来の物理的なアートギャラリーからオンラインプラットフォームへのシフトに起因しています。このシフトは美術品市場にいくつかの変化をもたらし、より多くの人々にとってより身近で透明なものとなり、市場の成長を促進しました。

オンライン市場の成長の原動力は、豊富な選択肢と多様性です。オンライン小売業者は、実店舗よりもはるかに多くの在庫を維持することができ、消費者に幅広い商品、ブランド、スタイルを提供することができます。この多様な品揃えは、幅広い嗜好や好みに対応し、買い物客が探しているものを的確に見つけられることを保証します。

オンライン・マーケットプレースは、価格比較を容易にすることが多いため、消費者は最良のお買い得品や割引を見つけることができ、ショッピング体験をさらに充実させることができます。さらに、eコマースの台頭はテクノロジーの進歩にも大きく後押しされています。安全な支払いオプション、ユーザーフレンドリーなインターフェイス、パーソナライズされた製品推奨を提供する洗練されたアルゴリズムなど、すべてがシームレスなオンライン・ショッピング体験に貢献し、市場の成長を促進しています。

世界のパンデミックは市場の成長にプラスの影響を与えました。COVID-19の大流行は、伝統的なアートフェアやギャラリーでの展示が中断されたり、デジタルプラットフォームに移行したりしたため、美術品のオンライン販売への急速なシフトを促進しました。さらに、バーチャル・ビューイング・ルームや3Dツアーを含む技術の進歩は、ギャラリー体験をバーチャルで再現することを目指しました。このシフトは、アート市場を支えるだけでなく、オンライン・マーケットプレースの重要性の高まりを強調しました。

オンラインアート市場レポートのハイライト

  • 絵画分野は2024年に33.8%の最大シェアを占めました。絵画分野の成長は、高解像度画像の進歩に起因しており、これにより買い手は真正性や美術品を確認することができます。
  • 国内顧客セグメントは2024年に67.9%の最大市場シェアを占めました。国内顧客は、その地域の美術品と文化的に深いつながりがあり、自分たちの文化遺産と共鳴する作品に惹かれます。
  • 外国人顧客セグメントは、予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されます。外国人顧客は、指先で世界・マーケットプレースを利用できるオンライン購入にますます惹かれています。
  • 写真分野は、予測期間中に著しいCAGRで成長する見込みです。デジタル化が進み、オンラインでのプレゼンテーションが容易になったことで、写真家は地理的な制約をなくし、世界中のオーディエンスに作品を紹介できるようになりました。
  • 北米のオンラインアート市場は2024年に大きなシェアを占めました。同地域のハイテクに精通した人々は、美術品取引のためのデジタルプラットフォームを容易に受け入れており、同地域全体の市場成長を促進しています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 オンラインアート市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
  • オンラインアート市場分析ツール
    • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析

第4章 オンラインアート市場:タイプ推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • オンラインアート市場:タイプ変動分析、2024年および2033年
  • 絵画
  • 図面
  • 版画
  • 写真
  • その他

第5章 オンラインアート市場:エンドユーザーの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • オンラインアート市場:エンドユーザー変動分析、2024年および2033年
  • 海外のお客様
  • 国内のお客様

第6章 オンラインアート市場:地域推定・動向分析

  • オンラインアート市場シェア(地域別)、2024年と2033年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業分類
  • 企業の市場ポジショニング
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル/上場企業
    • Fine Art America
    • Artspace LLC
    • Saatchi Art
    • Artfinder
    • DeviantArt
    • Ugallery
    • Singulart
    • Artsy
    • ETSY
    • The Artling
図表

List of Tables

  • Table 1 Global online art market size estimates & forecasts 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 2 Global online art market, by region 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 3 Global online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 4 Global online art market, by end-User 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 5 Paintings market, by region 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 6 Drawings market, by region 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 7 Prints market, by region 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 8 Photography market, by region 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 9 Others market, by region 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 10 Foreign customers market, by region 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 11 Domestic customers market, by region 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 12 North America online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 13 North America online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 14 U.S. online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 15 U.S. online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 16 Canada online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 17 Canada online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 18 Mexico online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 19 Mexico online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 20 Europe online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 21 Europe online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 22 UK online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 23 UK online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 24 Germany online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 25 Germany online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 26 France online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 27 France online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 28 Asia Pacific online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 29 Asia Pacific online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 30 China online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 31 China online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 32 India online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 33 India online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 34 Japan online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 35 Japan online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 36 Australia online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 37 Australia online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 38 South Korea online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 39 South Korea online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 40 Latin America online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 41 Latin America online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 42 Brazil online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 43 Brazil online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 44 MEA online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 45 MEA online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 46 UAE online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 47 UAE online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 48 KSA online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 49 KSA online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 50 South Africa online art market, by type 2021 - 2033 (USD Million)
  • Table 51 South Africa online art market, by end-user 2021 - 2033 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 Online art market segmentation
  • Fig. 2 Market research process
  • Fig. 3 Information procurement
  • Fig. 4 Primary research pattern
  • Fig. 5 Market research approaches
  • Fig. 6 Value chain-based sizing & forecasting
  • Fig. 7 Parent market analysis
  • Fig. 8 Market formulation & validation
  • Fig. 9 Online art market snapshot
  • Fig. 10 Online art market segment snapshot
  • Fig. 11 Online art market competitive landscape snapshot
  • Fig. 12 Market research process
  • Fig. 13 Market driver relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig. 14 Market restraint relevance analysis (Current & future impact)
  • Fig. 15 Online art market: Type outlook key takeaways (USD Million)
  • Fig. 16 Online art market: Type movement analysis 2024 & 2033 (USD Million)
  • Fig. 17 Paintings market revenue estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 18 Drawings market revenue estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 19 Prints market revenue estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 20 Photography market revenue estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 21 Others market revenue estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 22 Online art market: End-user outlook key takeaways (USD Million)
  • Fig. 23 Online art market: End-user movement analysis 2024 & 2033 (USD Million)
  • Fig. 24 Foreign customers market revenue estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 25 Domestic customers market revenue estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 26 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 27 Online art market: Regional outlook, 2024 & 2033, (USD Million)
  • Fig. 28 North America online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 29 U.S. online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 30 Canada online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 31 Mexico online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 32 Europe online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 33 UK online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 34 Germany online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 35 France online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 36 Asia Pacific online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 37 Japan online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 38 China online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 39 India online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 40 Australia online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 41 South Korea online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 42 Latin America online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 43 Brazil online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 44 MEA online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 45 KSA online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 46 UAE online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 47 South Africa online art market estimates and forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • Fig. 48 Strategy framework
  • Fig. 49 Company categorization
目次
Product Code: GVR-4-68040-144-5

Online Art Market Growth & Trends:

The global online art market size is expected to reach USD 19.25 billion by 2033, registering a CAGR of 6.3% from 2025 to 2033, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growth of the market can be attributed to the shift from traditional, physical art galleries to online platforms. This shift brought about several changes in the art market, making it more accessible and transparent for a broader audience, thereby driving the market's growth.

The abundance of choice and variety available in the online market is a driving force behind its growth. Online retailers can maintain a much larger inventory than brick-and-mortar stores, offering consumers an extensive range of products, brands, and styles. This diverse selection caters to a wide array of tastes and preferences, ensuring that shoppers can find precisely what they are looking for.

Online marketplaces often facilitate price comparisons, enabling consumers to find the best deals and discounts, further enhancing their shopping experience. Furthermore, the rise of e-commerce has been greatly fueled by advancements in technology. Secure payment options, user-friendly interfaces, and sophisticated algorithms that provide personalized product recommendations all contribute to a seamless online shopping experience, driving the growth of the market.

The global pandemic positively impacted the growth of the market. The COVID-19 pandemic catalyzed a rapid shift towards online art sales since traditional art fairs and gallery exhibitions were disrupted or moved to digital platforms. Furthermore, technological advancements, including virtual viewing rooms and 3D tours, aimed at replicating the gallery experience virtually. This shift not only sustained the art market but also emphasized the growing importance of the online marketplace.

Online Art Market Report Highlights:

  • The paintings segment accounted for the largest share of 33.8% in 2024. The growth of the paintings segment can be attributed to the advancement in the high-resolution images, which enable the buyer to verify the authenticity and the art.
  • The domestic customer segment held the largest market share of 67.9% in 2024. The domestic customer has a deep cultural connection to artworks from their region, gravitating towards pieces that resonate with their cultural heritage.
  • The foreign customer segment is expected to grow at a significant CAGR during the forecast period. Foreign customers are increasingly drawn to purchasing art online as it provides a global marketplace at their fingertips
  • The photography segment is expected to grow at a significant CAGR during the forecast period. The growing digitalization and the ease of online presentation have allowed photographers to showcase their work to a global audience, eliminating geographical constraints
  • The North America online art market held a significant share in 2024. The region's tech-savvy population readily embraces digital platforms for art transactions, fostering the growth of the market across the region.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Research Methodology
    • 1.2.1. Information Procurement
  • 1.3. Information or Data Analysis
  • 1.4. Methodology
  • 1.5. Research Scope and Assumptions
  • 1.6. Market Formulation & Validation
  • 1.7. Country Based Segment Share Calculation
  • 1.8. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Online Art Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
    • 3.2.3. Industry Challenge
  • 3.3. Online Art Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.3.1.3. Threats of substitution
      • 3.3.1.4. Threats from new entrants
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Economic landscape
      • 3.3.2.3. Social landscape
      • 3.3.2.4. Technological landscape
      • 3.3.2.5. Environmental landscape
      • 3.3.2.6. Legal landscape

Chapter 4. Online Art Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Online Art Market: Type Movement Analysis, 2024 & 2033 (USD Million)
  • 4.3. Paintings
    • 4.3.1. Paintings Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 4.4. Drawings
    • 4.4.1. Drawings Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 4.5. Prints
    • 4.5.1. Prints Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 4.6. Photography
    • 4.6.1. Photography Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 4.7. Others
    • 4.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)

Chapter 5. Online Art Market: End User Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Online Art Market: End User Movement Analysis, 2024 & 2033 (USD Million)
  • 5.3. Foreign Customers
    • 5.3.1. Foreign Customers Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 5.4. Domestic Customers
    • 5.4.1. Domestic Customers Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)

Chapter 6. Online Art Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Online Art Market Share, By Region, 2024 & 2033 (USD Million)
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. North America Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.2.2. U.S.
      • 6.2.2.1. U.S. Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.2.3. Canada
      • 6.2.3.1. Canada Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.2.4. Mexico
      • 6.2.4.1. Mexico Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 6.3. Europe
    • 6.3.1. Europe Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.3.2. UK
      • 6.3.2.1. UK Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.3.3. Germany
      • 6.3.3.1. Germany Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.3.4. France
      • 6.3.4.1. France Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 6.4. Asia Pacific
    • 6.4.1. Asia Pacific Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.4.2. China
      • 6.4.2.1. China Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.4.3. Japan
      • 6.4.3.1. Japan Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.4.4. India
      • 6.4.4.1. India Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.4.5. South Korea
      • 6.4.5.1. South Korea Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.4.6. Australia
      • 6.4.6.1. Australia Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 6.5. Latin America
    • 6.5.1. Latin America Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.5.2. Brazil
      • 6.5.2.1. Brazil Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
  • 6.6. Middle East and Africa
    • 6.6.1. Middle East and Africa Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.6.2. UAE
      • 6.6.2.1. UAE Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.6.3. KSA
      • 6.6.3.1. KSA Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)
    • 6.6.4. South Africa
      • 6.6.4.1. South Africa Online Art Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Company Categorization
  • 7.2. Company Market Positioning
  • 7.3. Company Heat Map Analysis
  • 7.4. Company Profiles/Listing
    • 7.4.1. Fine Art America
      • 7.4.1.1. Participant's Overview
      • 7.4.1.2. Financial Performance
      • 7.4.1.3. Product Benchmarking
      • 7.4.1.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.2. Artspace LLC
      • 7.4.2.1. Participant's Overview
      • 7.4.2.2. Financial Performance
      • 7.4.2.3. Product Benchmarking
      • 7.4.2.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.3. Saatchi Art
      • 7.4.3.1. Participant's Overview
      • 7.4.3.2. Financial Performance
      • 7.4.3.3. Product Benchmarking
      • 7.4.3.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.4. Artfinder
      • 7.4.4.1. Participant's Overview
      • 7.4.4.2. Financial Performance
      • 7.4.4.3. Product Benchmarking
      • 7.4.4.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.5. DeviantArt
      • 7.4.5.1. Participant's Overview
      • 7.4.5.2. Financial Performance
      • 7.4.5.3. Product Benchmarking
      • 7.4.5.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.6. Ugallery
      • 7.4.6.1. Participant's Overview
      • 7.4.6.2. Financial Performance
      • 7.4.6.3. Product Benchmarking
      • 7.4.6.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.7. Singulart
      • 7.4.7.1. Participant's Overview
      • 7.4.7.2. Financial Performance
      • 7.4.7.3. Product Benchmarking
      • 7.4.7.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.8. Artsy
      • 7.4.8.1. Participant's Overview
      • 7.4.8.2. Financial Performance
      • 7.4.8.3. Product Benchmarking
      • 7.4.8.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.9. ETSY
      • 7.4.9.1. Participant's Overview
      • 7.4.9.2. Financial Performance
      • 7.4.9.3. Product Benchmarking
      • 7.4.9.4. Strategic Initiatives
    • 7.4.10. The Artling
      • 7.4.10.1. Participant's Overview
      • 7.4.10.2. Financial Performance
      • 7.4.10.3. Product Benchmarking
      • 7.4.10.4. Strategic Initiatives