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市場調査レポート
商品コード
1726146

米国のワイン市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、競合分析、セグメント予測、2025年~2030年

U.S. Wine Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Table Wine, Dessert Wine, Sparkling Wine), By Distribution Channel (On-trade, Off-trade), Competitive Analysis, And Segment Forecasts, 2025 - 2030


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ページ情報
英文 90 Pages
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2~10営業日
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米国のワイン市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、競合分析、セグメント予測、2025年~2030年
出版日: 2025年04月02日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

米国のワイン市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のワイン市場規模は2025~2030年にかけてCAGR 8.1%を記録し、2030年には1,183億5,000万米ドルに達する見込みです。

ワインは、文化的規範の変化やライフスタイルの進化により、嗜好飲料としてのワインへの評価が高まり、米国全土に広く浸透しています。より洗練された多様な嗜好へのシフトに伴い、ワインは社交、食事、祝賀行事の代名詞となっています。ワインのオンライン販売により、消費者は場所を問わず、より手頃な価格でワインを入手できるようになりました。それに伴い、デジタル通信技術によって、さまざまな種類のワインを購入する体験が向上しました。

ワインは社交のための飲料であり、フォーマルな場にもカジュアルな場にも合う。ワインが社交の場にふさわしいとする科学的な理論は、ワインを飲むとエンドルフィンが活性化するというものです。さらに、ワインは健康にも良いとされています。数多くの科学的研究が、適度なワインの消費は心血管の健康に良いことを示しています。ブドウに含まれる化合物は、いくつかのガン、糖尿病、その他の心血管疾患のリスクを軽減します。抗酸化物質が体内のフリーラジカルを除去します。また、適度にワインを飲むと寿命が延び、臓器の回復力が高まると信じられています。

ワインは手頃な価格で常飲できるため、幅広い層に人気があります。ライフスタイルの進化に伴い、強い酒類からワイン、ビール、炭酸飲料のような軽いアルコール飲料へのシフトが顕著になっています。この動向の変化が、ワイン愛好家の増加とテーブルワインの需要拡大の大きな原動力となっています。

米国のワイン市場レポートハイライト

  • スパークリングワイン市場は2025~2030年にかけてCAGR 9.2%で成長すると予測されます。祝い事や社交の場でのスパークリングワイン消費に対する消費者の関心の高まりが、同セグメントの成長を牽引しています。
  • オンチャネルを通じたワインの販売は、2024~2030年にかけてCAGR 9.2%で成長すると予想されます。米国ではバーやレストランでのワインの普及が進んでおり、これが今後の市場成長を牽引します。
  • 米国全体では、非商業流通チャネルが大きなシェアを占めています。テーブルワインやデザートワインの常飲が、非商業流通チャネルを通じた様々な種類のワインの販売を促進する大きな要因となっています。さらに、こうした流通チャネルを通じて販売されるワインの価格が安いため、より多くの消費者がこうしたチャネルを選ぶようになり、市場成長にプラスの影響を与える可能性が高いです。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のワイン市場の変数、動向、展望

  • 市場系統の展望
  • 産業バリューチェーン分析
    • 販売/小売チャネル分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 産業の課題
    • 産業の機会
  • 産業分析-ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者購買行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の購買動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用
  • 観察と推奨事項

第5章 米国のワイン市場:製品別、推定・動向分析

  • 米国のワイン市場(製品別):主要ポイント
  • 製品変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • テーブルワイン
  • デザートワイン
  • スパークリングワイン

第6章 米国のワイン市場:流通チャネル別、推定・動向分析

  • 流通チャネル変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • オントレード
    • オントレード市場推定・予測、2018~2030年
  • オフトレード
    • オフトレード市場推定・予測、2018~2030年

第7章 企業プロファイル

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 参入企業概要
  • 企業市場シェア分析、2024年(%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • E. & J. Gallo Winery
    • Constellation Brands, Inc.
    • The Wine Group
    • Trinchero Family Estates
    • Pernod Ricard
    • Deutsch Family Wine & Spirits
    • Accolade Wines
    • Castel Freres
    • Casella Family Brands
    • Bronco Wine Company
図表

List of Tables

  • Table 1. U.S. wine market - Key market driver analysis
  • Table 2. U.S. wine market - Key market restraint analysis
  • Table 3. U.S. table wine market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 4. U.S. dessert wine market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 5. U.S. sparkling wine market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 6. U.S. wine market estimates and forecast through on-trade, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 7. U.S. wine market estimates and forecast through off-trade, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 8. Company categorization

List of Figures

  • Fig. 1 US wine market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Primary research approaches
  • Fig. 5 Primary research process
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Product snapshot
  • Fig. 8 Distribution channel snapshot
  • Fig. 9 Regional snapshot
  • Fig. 10 Competitive landscape snapshot
  • Fig. 11 U.S. wine market size, 2018 to 2030 (USD Billion)
  • Fig. 12 U.S. wine market: Value chain analysis
  • Fig. 13 U.S. wine market: Profit margin analysis
  • Fig. 14 U.S. wine market: Market dynamics
  • Fig. 15 U.S. wine market: Porter's five forces analysis
  • Fig. 16 Factors influencing buying decisions for U.S. wine
  • Fig. 17 U.S. wine market, by Product: Key Takeaways
  • Fig. 18 U.S. wine market: Product movement analysis, 2024 & 2030 (%)
  • Fig. 19 U.S. table wine market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 20 U.S. dessert wine market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 21 U.S. sparkling wine market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 22 U.S. wine market, by distribution channel: Key Takeaways
  • Fig. 23 U.S. wine market: Distribution channel movement analysis, 2024 & 2030 (%)
  • Fig. 24 U.S. wine market estimates and forecasts through on-trade, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 25 U.S. wine market estimates and forecasts through off-trade, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Fig. 26 Key company categorization
  • Fig. 27 Company market share analysis, 2024
  • Fig. 28 Strategic framework of U.S. wine market
目次
Product Code: GVR-2-68038-148-1

U.S. Wine Market Growth & Trends:

The U.S. wine market size is expected to reach USD 118.35 billion by 2030, registering a CAGR of 8.1% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Wine has gained wide-scale penetration across the U.S. as changing cultural norms and evolving lifestyles have led to an increased appreciation for wine as a beverage of choice. With a shift toward more sophisticated and diverse tastes, wine has become synonymous with socializing, dining, and celebratory occasions. The online sales of wine have made the product more affordable and accessible to consumers, regardless of their location. Along with that, digital communication technologies have improved the experience of shopping for different types of wine.

Wine is considered a social drink, fit for all occasions-formal and informal. A scientific theory that makes wine suitable for the purpose of socializing is that its consumption activates endorphins. Moreover, wine is also considered to be healthy. Numerous scientific studies have shown that moderate consumption of wine can be good for cardiovascular health. The compounds present in grapes reduce the risk of some cancers, diabetes, and other cardiovascular diseases. Its antioxidants eliminate free radicals in the body. It is also believed that consuming wine in moderation increases longevity and boosts the resilience of some organs.

Wines are popular as they are consumed by a wide audience as an affordable choice for regular consumption, often being a go-to option for newcomers to the wine scene. With evolving lifestyles, there has been a noticeable shift towards lighter alcoholic beverages like wine, beer, and seltzers, from strong liquor. This changing trend is a significant driver behind the increasing number of wine enthusiasts and the growing demand for table wine.

U.S. Wine Market Report Highlights:

  • The sparkling wine market is anticipated to grow at a CAGR of 9.2% from 2025 to 2030. The increasing interest of consumers towards consumption of sparkling wine in celebratory and social drinking occasions is driving the segment's growth
  • Sales of wine through on-trade channel is expected to grow at a CAGR of 9.2% from 2024 to 2030. Increasing penetration of wine in bars and restaurants in the U.S. is driving the market growth in the coming years
  • The off-trade distribution channel accounted for the major share across the U.S. The regular consumption of table and dessert wine is a major factor driving the sales of different types of wines through off-trade distribution channels. In addition, the low prices of wine being sold through these distribution channels are likely to encourage more consumers to opt for these, resulting in a positive impact on market growth

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Product Outlook
  • 2.3. Distribution Channel Outlook

Chapter 3. U.S. Wine Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
    • 3.2.2. Profit Margin Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Industry Challenges
    • 3.3.4. Industry Opportunities
  • 3.4. Industry Analysis - Porter's
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Buyer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Buyer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. U.S. Wine Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. U.S. Wine Market, by Product: Key Takeaways
  • 5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.3. Table Wine
    • 5.3.1. Table wine market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.4. Dessert Wine
    • 5.4.1. Dessert wine market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.5. Sparkling Wine
    • 5.5.1. Sparkling wine market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. U.S. Wine Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2. On-Trade
    • 6.2.1. Market estimates and forecast through on-trade, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.3. Off-Trade
    • 6.3.1. Market estimates and forecast through off-trade, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. Company Profiles

  • 7.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Participant's Overview
  • 7.4. Financial Performance
  • 7.5. Product Benchmarking
  • 7.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
  • 7.7. Company Heat Map Analysis
  • 7.8. Strategy Mapping
  • 7.9. Company Profiles
    • 7.9.1. E. & J. Gallo Winery
      • 7.9.1.1. Company Overview
      • 7.9.1.2. Financial Performance
      • 7.9.1.3. Product Portfolios
      • 7.9.1.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.2. Constellation Brands, Inc.
      • 7.9.2.1. Company Overview
      • 7.9.2.2. Financial Performance
      • 7.9.2.3. Product Portfolios
      • 7.9.2.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.3. The Wine Group
      • 7.9.3.1. Company Overview
      • 7.9.3.2. Financial Performance
      • 7.9.3.3. Product Portfolios
      • 7.9.3.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.4. Trinchero Family Estates
      • 7.9.4.1. Company Overview
      • 7.9.4.2. Financial Performance
      • 7.9.4.3. Product Portfolios
      • 7.9.4.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.5. Pernod Ricard
      • 7.9.5.1. Company Overview
      • 7.9.5.2. Financial Performance
      • 7.9.5.3. Product Portfolios
      • 7.9.5.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.6. Deutsch Family Wine & Spirits
      • 7.9.6.1. Company Overview
      • 7.9.6.2. Financial Performance
      • 7.9.6.3. Product Portfolios
      • 7.9.6.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.7. Accolade Wines
      • 7.9.7.1. Company Overview
      • 7.9.7.2. Financial Performance
      • 7.9.7.3. Product Portfolios
      • 7.9.7.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.8. Castel Freres
      • 7.9.8.1. Company Overview
      • 7.9.8.2. Financial Performance
      • 7.9.8.3. Product Portfolios
      • 7.9.8.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.9. Casella Family Brands
      • 7.9.9.1. Company Overview
      • 7.9.9.2. Financial Performance
      • 7.9.9.3. Product Portfolios
      • 7.9.9.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.10. Bronco Wine Company
      • 7.9.10.1. Company Overview
      • 7.9.10.2. Financial Performance
      • 7.9.10.3. Product Portfolios
      • 7.9.10.4. Strategic Initiatives