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市場調査レポート
商品コード
1631513
天然ヘアケア製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:最終用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Natural Hair Care Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By End-use (Men, Women), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region (North America, Europe, Asia Pacific, MEA), And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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天然ヘアケア製品の市場規模、シェア、動向分析レポート:最終用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2024年12月17日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の天然ヘアケア製品市場規模は2030年までに169億9,000万米ドルに達し、2025~2030年のCAGRは9.4%を記録すると予測されています。
抜け毛、フケ、髪のくすみ、枝毛など、髪の問題に関する懸念の高まりや、天然の保湿、保護、強化特性による天然ヘアケア製品の受容が、市場を牽引する重要な要因となっています。
自然派化粧品やパーソナルケア製品の著名な消費者であるミレニアル世代が、自然派ヘアケア製品の需要を急増させています。こうした消費者は、パーソナルケア製品を選ぶ際に成分に対する全体的なアプローチをとり、天然由来の成分を選ぶ。
さらに、カスタマイズ型ソリューションの提供や新製品の市場投入が、製品需要を押し上げると予想されています。例えば、Perse Beauty INC.のブランドProseは、髪のタイプやヘアケア習慣に関する質問を消費者に投げかけ、カスタマイズした製品選択基準を提供しています。シャンプー、ヘアオイル、コンディショナーをカスタマイズして提供しています。
COVID-19(コロナウイルス)の流行は、世界中で天然ヘアケア製品の需要を減少させる可能性が高いです。消費者は消費習慣をより意識するようになり、オーガニックや天然製品などのプレミアム製品の購入を避ける傾向にあります。また、パンデミック後の消費者は健康に気を配り、人混みに行くことを避けるため、小売店や実店舗を訪れることを避けるようになると予想されます。これは、自然派ヘアケア製品を含む化粧品の売上に影響を与える可能性があります。
女性のエンドユーザーセグメントが市場をリードし、2019年の世界売上高の72.6%のシェアを占めました。厳格なヘアケアのルーティンや、くすんだ髪、カラーリング、傷んだ髪に関連する懸念のために、天然ヘアケア製品の購入に参加する女性が増加していることが、このセグメントの成長を促進する主要要因となっています。このセグメントでは、斬新なイノベーションが新たな消費者を惹きつけると期待されています。例えば、2019年5月、韓国の美容スキンケアブランドであるKocostarは、ダメージヘア用の天然エッセンシャルオイルを配合したLuster hair Capsulesを発売しました。
オフラインの流通チャネルが市場を独占し、2019年の世界売上高の79.1%のシェアを占めました。多くの小売店は、あらゆる種類の化粧品や美容関連製品を、かなりの割引や季節のオファーとともに同じ場所で提供する施設を提供しています。これは、このセグメントの成長を促進する重要な理由です。例えば、2017年、対象のオフライン店舗は、スキンケア、ヘアケア、化粧品シリーズなど、自然美容とパーソナルケア製品のための独立系セクションを追加しました。
オンライン流通チャネルは、予測期間中に最も速い成長を示すと予想されています。メーカーの間でeコマース・チャネルの人気が高まっていることと、消費者への浸透度が高いことが、このチャネルを通じた販売を促進しています。加えて、nykaa.com、mamaearth.com、wowshampoo.comといった天然製品の個人販売サイトの増加が、同セグメントの成長を後押ししています。
欧州は天然ヘアケア製品市場を独占し、2019年の世界売上高の38.2%のシェアを占めました。同地域市場の成長の原動力は、同地域における美容・化粧品メーカーの強い存在感です。また、製品の精査と標準化が進み、新製品を試す消費者の信頼が高まっています。欧州には、NATRUEやCOSMOSなど、企業が製品カテゴリーに適合させる必要のある25の認証があります。これにより、需要が促進され、消費者の支持を得ることが期待されます。
The global natural hair care products market size is expected to reach USD 16.99 billion by 2030, registering a CAGR of 9.4% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Growing concerns related to hair issues, such as hair fall, dandruff, dull hair, and split ends, and acceptance of natural hair care products because of their naturally hydrating, protecting, and strengthening properties, have been some of the crucial factors driving the market.
Millennials who are among the prominent consumers of natural cosmetics and personal care products have been surging the demand for natural hair care products. These consumers take a holistic approach to the ingredients when it comes to choosing personal care products and opting for naturally derived ingredients.
Additionally, customized solutions offering and new product launches in the market place are expected to boost the product demand. For instance, Perse Beauty INC. brand Prose provides customized product selection criteria to consumers by asking questions related to hair type and hair care habits to every individual as it believes that every individual has different hair needs and requires consultation for the same. It offers customized shampoo, hair oil, and conditioner.
The COVID-19 (coronavirus) outbreak is likely to reduce the demand for natural hair care products across the globe. Consumers have become more conscious of their spending habits and they tend to avoid buying premium products, such as organic and natural products, which is a major challenge for the market. It is also expected that customers would avoid visiting retail stores and brick and mortar stores post-pandemic as they are conscious about their health and avoid going to crowded places. This might impact the sales of cosmetic products, including natural hair care products.
The women end-user segment led the market and accounted for 72.6% share of the global revenue in 2019. Increasing participation of women in buying natural hair care products because of strict hair care routines and concerns related to dull hair, coloring, and damaged hair is a key factor fueling segment growth. Novel innovations are expected to attract new consumers in this segment. For instance, in May 2019, Kocostar, a South Korean beauty skincare brand, launched Luster hair Capsules containing natural essential oils for damaged hair.
Offline distribution channels dominated the market and accounted for 79.1% share of the global revenue in 2019. Many retail stores offer a facility to provide all types of cosmetic and beauty related products at the same place with considerable discount and seasonal offers. This is a crucial reason fueling the segment growth. For instance, in 2017, Target's offline store added a separate section for natural beauty and personal care products, such as skin care, hair care, and cosmetics range.
The online distribution channel is expected to witness the fastest growth over the forecast period. The rising popularity of e-commerce channels among the manufacturers and high consumer penetration has been driving the sale through this channel. In addition, an increasing number of natural products private sales websites, such as nykaa.com, mamaearth.com, and wowshampoo.com, has been boosting the segment growth.
Europe dominated the market for natural hair care products and accounted for 38.2% share of the global revenue in 2019. The growth of the regional market is powered by the strong presence of beauty and cosmetic manufacturers in the region. In addition, increased product scrutiny and standardization have been increasing the consumer confidence to try out new products. There are close to different 25 certifications in Europe, including NATRUE and COSMOS, which a company needs to have suited their product categories. This is expected to drive demand and gain traction among consumers.