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市場調査レポート
商品コード
1611174
ゴルフクラブの市場規模、シェア、動向分析レポート:用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025-2030年Golf Club Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Leisure, Professional), By Distribution Channel (Sporting Goods Retailers, Online, Department & Discount Stores), By Region (North America, Europe), And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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ゴルフクラブの市場規模、シェア、動向分析レポート:用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025-2030年 |
出版日: 2024年11月21日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のゴルフクラブ市場規模は2025~2030年にかけてCAGR 3.0%を記録し、2030年には48億3,000万米ドルに達すると予測されています。
この市場は、様々な国や様々な階層の人々の間で、スポーツとしてのゴルフの人気が高まっていることによって牽引されると予測されています。ゴルフクラブ需要の大幅な増加は、ここ数年の中流階級の所得水準の上昇と女性ゴルファーの増加に起因しています。
ゴルフはいくつかの国ではステータスシンボルとみなされています。そのため、社会的地位を維持するために、高所得層の多くの人々がこのスポーツに参加しています。オリンピックにゴルフが採用され、トーナメントの数が増えていることも、このスポーツへの参加を促しています。いくつかの国の政府は、このスポーツのための施設を提供することによって、このスポーツを推進しています。例えば、2010年のコモンウェルスゲームズ以降、インド政府観光省は国内のゴルフ観光開発に力を入れています。2018年現在、同国には全国に200以上のコースがあります。こうした取り組みにより、これらの国々でのゴルフ人気が高まり、ゴルフクラブのプロ需要が高まることが期待されています。
他のスポーツと同様に、ゴルフもまた、いくつかのポジティブな力学を目の当たりにすると同時に、独自の課題に直面しています。しかし、ゲームとしてのゴルフは国際的に大きな広がりを見せており、特に女性を中心とした若者たちがその成長に貢献しています。テーラーメイドは多くの新製品を市場に投入しているが、タイトリストは奇数年にドライバー、偶数年にアイアンの新製品を発表するだけで、在庫をコントロールし、需要を増やすことを目指しています。
企業によるさまざまな推薦イベントやキャンペーンとともに、広範なマーケティング戦略を採用することは、さまざまなゴルフ製品に対する消費者の嗜好に影響を与えます。これらのイベントはまた、必需品の一つとしてクラブも含むゴルフ用品市場全体における様々なブランドの提供に対する消費者の関心を高めるのに役立ちます。ゴルフ協会と、政府によって支援されている一般向けのスポーツ振興の組み合わせも、世界市場に潜在的な機会を提供すると期待されています。
さらに、全米ゴルフ財団(NGF)によると、各種ゴルフ用品のオンライン購入は、商品販売全体に占める割合が引き続き高いです。2017年にはゴルファーの3分の1以上がゴルフ用品をオンラインで購入しており、ボールとアパレルが売上の大部分を占めています。ゴルフトーナメントやイベントへの参加や人気の高まりなど、数多くの要因がゴルフ用品の売上に貢献すると予想されます。しかし、米国経済の強化とゴルフスポーツが従来とは異なる手段で新たな参加者を獲得していることが、今後をリードする可能性が高いです。
同市場で事業を展開する主要参入企業の中には、提供する製品を多様化し、世界市場での地位を強化するために買収に注力している企業もあります。例えば、2019年1月、Callaway Golf Companyは、国際的なプレミアムアウトドアアパレル、フットウェア、機器ブランドのJack Wolfskinの所有者であるJW Stargazer Holding GmbHを買収しました。この買収により、前者のライフスタイル製品カテゴリーが拡大しました。この動きにより、 Callaway Golf Companyはアクティブ・アウトドアとアーバン・アウトドアのカテゴリーで成長機会を得ることが期待されます。
The global golf club market size is expected to reach USD 4.83 billion by 2030, registering a CAGR of 3.0% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is anticipated to be driven by the growing popularity of golf as a sport in various countries as well as among various classes of the population. A substantial rise in the demand for golf clubs can be attributed to increasing income levels of the middle-class population and the growing number of female golfers over the last few years.
Golf is considered to be a status symbol in several countries. As a result, a large number of people from high-income groups participate in this sport to maintain their status in society. Inclusion of golf in the Olympics and the increasing number of tournaments have been encouraging people to participate in this sport. Governments of several countries are promoting the sport by providing facilities for it. For example, after the Commonwealth Games 2010, the Ministry of Tourism, Government of India, has been focusing on the development of golf tourism in the country. As of 2018, the country had more than 200 courses across the nation. These initiatives are expected to boost the popularity of the game in these nations, thereby driving the professional demand for golf clubs.
Like every other sport, golf is also witnessing a few positive dynamics as well as facing its own set of challenges. However, golf as a game has a significant international reach, wherein an array of youngsters, especially females, are contributing to its growth. TaylorMade has been flooding the market with a number of new products, whereas Titleist aims to control the inventory and increase demand by only announcing new drivers in odd years and irons in even ones.
Adoption of extensive marketing strategies, along with different endorsement events and campaigns by companies, impacts consumer preferences for various golf products. These events also aid in growing consumer attention towards various brand offerings in the entire golf equipment market, which also includes clubs as one of the essentials. A combination of the golf associations and promotion of the sport for the public, supported by the government, is also expected to offer potential opportunities for the global market.
Moreover, as per the National Golf Foundation (NGF), online purchases of various golf equipment continue to hold a higher percentage of total merchandise sales. More than one-third of golfers bought golf merchandise online in 2017, wherein balls and apparel contributed the majority of the sales. Numerous factors such as increasing participation and popularity of golf tournaments and events are expected to contribute to the sales of golf gear. However, strengthening of the U.S. economy and the golf sport attaining new participants through non-conventional means are likely to lead the way in the future.
Some of the key players operating in the market are focusing on acquisitions to diversify their product offerings and strengthen their position in the global market. For instance, in January 2019, Callaway Golf Company acquired JW Stargazer Holding GmbH, the owner of the international premium outdoor apparel, footwear, and equipment brand Jack Wolfskin. This acquisition expanded the former's lifestyle product category. This move is expected to provide growth opportunities for Callaway Golf Company in active outdoor and urban outdoor categories.