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市場調査レポート
商品コード
1587786
冷凍肉の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Frozen Meat Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Beef, Chicken, Pork), By Distribution Channel (Convenience Stores, Supermarkets & Hypermarkets, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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冷凍肉の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2024年10月28日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の冷凍肉市場規模は2030年までに1,157億6,000万米ドルに達し、予測期間中のCAGRは3.1%で拡大すると予測されています。
この市場を牽引しているのは、調理済み食品の採用の増加、ライフスタイルや食の嗜好の変化であり、季節性は依然として主要な要因です。
同市場は、多忙な若い就業者にとって時間を節約できる、手軽に消費できる製品という側面から、消費者の間で人気を集めています。これは世界市場に潜在的な成長機会をもたらすと期待されています。過去数年間、鉱業の発展に伴う安定した経済成長が雇用機会の増加をもたらし、消費者の平均所得を向上させてきました。
人口増加に伴う急速な都市化や、非ベジタリアン消費者の需要増に対応する必要性は、今後数年間の市場成長を後押しすると予想される要因の一部です。近年、豚肉や鶏肉に病気が蔓延した結果、消費者は牛肉やその他の肉製品へと徐々にシフトしています。
冷凍牛肉製品セグメントは2024年に最大の市場シェアを占めました。例えば、中国は2017年に30億米ドル相当の冷凍牛肉を輸入しており、これは冷凍牛肉全体の13.8%です。米国は10.3%のシェアを持つ第2位の冷凍牛肉輸入国であり、ベトナム、香港、韓国がこれに続く。ベトナム、中国、インドネシアが冷凍牛肉の輸入国として急成長している一方、日本、ロシア、イスラエルなどの国々は冷凍牛肉の輸入が減少しています。
スーパーマーケットおよびハイパーマーケット部門は、予測期間中最も速いCAGRで拡大すると予想されます。オンライン・セグメントは、世界中の技術的進歩により、2018年に最大の市場シェアを占めました。オンラインチャネルは、今後数年間、消費者の間で採用が増加すると予想されます。特に大都市圏の時間に追われる若年層は、GrofersやBig Basketのような積極的なプレーヤーにとって主要な消費者層となることが予想されます。
アジア太平洋地域は2018年に最大の市場シェアを占め、予測期間中に5.2%という最高のCAGRで拡大すると予測されています。この地域の成長は、eコマースの浸透、食品店の増加、季節性と共に、肉の輸入と消費が多いことに起因しています。中国の消費者の間でヘルシー商品の人気が高まっており、冷凍肉の需要が増加すると予測されます。若い消費者、特に20歳から35歳の消費者は、週に一度はヘルシーな肉製品を食べる。餃子は特に都市部で最も消費されています。上記の年齢層の消費者は、オンライン小売業者からも冷凍肉を購入しています。例えば、2017年の中国の人口の64%は16~59歳の年齢層であり、オンライン・チャネルに成長の見通しを示しています。
同市場の主要企業には、Kerry Group Plc.、Marfrig Group.、BRF S.A.、Associated British Foods Plc.、Tyson Foods、Pilgrim's Pride Corporation, Inc.、Verde Farms, LLC、Arcadian Organic &Natural Meat Co.などがあります。
The global frozen meat market size is anticipated to reach USD 115.76 billion by 2030, expanding at a CAGR of 3.1% over the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is driven by increase in adoption of ready to eat food and change in lifestyle and food preference, where seasonality remains the major factor.
The market is gaining popularity among consumers due to the readily consumable aspect of the product, which saves time for the busy and young professionals. This is expected to provide potential growth opportunities for the global market. Over the past few years, stable economic growth associated with developing mining industry has resulted in increasing number of employment opportunities, thereby improving the consumers' average income.
Rapid urbanization as a result of growing population and need to cater to the increasing demand for non-vegetarian consumers are some of the factors expected to boost market growth in the coming years. Recent spread of diseases in pork and poultry has resulted in the gradual shift of the consumers towards beef and other meat products.
The frozen beef product segment held the largest market share in 2024. For instance, China imported USD 3 billion worth of frozen beef in 2017, which is 13.8% of the total frozen beef. U.S. was the second largest importer of frozen beef holding a share of 10.3%, followed by Vietnam, Hong Kong, and South Korea. Vietnam, China, and Indonesia are the fastest growing importers of frozen beef while countries like Japan, Russia, and Israel have declined in the purchase of frozen beef imports.
The supermarket and hypermarket segment is anticipated to expand at the fastest CAGR over the forecast period. The online segment held the largest market share in 2018 owing to technological advancements across the world. The online channel is expected to witness increased adoption among consumers over the coming years. Time-pressed younger population, especially in the metros, is expected to be a key consumer set for active players such as Grofers and Big Basket, which have been the front runners in online grocery retailing at large.
Asia Pacific held the largest market share in 2018 and is anticipated to expand at the highest CAGR of 5.2% over the forecast period. The growth is attributed to high import and consumption of meat in this region, along with penetration of e-commerce, increase in the number of food joints, and seasonality. Increasing popularity of healthy products among Chinese consumers is projected to increase demand for frozen meat. Young consumer, especially aged 20 year to 35 year eat healthy meat product once a week. Dumpling is the most consumed product, especially in urban areas. Consumers in the above-mentioned age group also buy frozen meat from online retailers. For instance, 64% of the population in China was in the 16-59 years age group in 2017, which presents growth prospect for the online channel.
Leading players in the market include Kerry Group Plc.; Marfrig Group.; BRF S.A.; Associated British Foods Plc.; Tyson Foods; Pilgrim's Pride Corporation, Inc.; Verde Farms, LLC; and Arcadian Organic & Natural Meat Co.