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市場調査レポート
商品コード
1587574
ゼリーおよびグミの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、フレーバー別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Jellies & Gummies Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Functional, Traditional), By Flavor (Grapefruit, Cherry, Peach, Berries, Apple), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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ゼリーおよびグミの市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、フレーバー別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2024年10月08日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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世界のゼリーおよびグミ市場規模は2030年に476億5,000万米ドルに達すると予測され、2025年から2030年にかけてCAGR 3.8%で成長すると予測されます。
市場成長の背景には、菜食主義者の増加、キャンディ産業の活況、チョコレート消費の副作用に関する意識の高まり、消費支出の増加があります。ゼリーおよびグミは、頻繁に購入され、チョコレートよりもキャンディーの消費が増加していることから、消費者の間で人気が高まっています。
消費者の購入決定に影響を与える要因には、ユニークなフレーバー、テクスチャー、キャンディのデザイン、形状、パッケージ、糖分などがあります。間食、個人的な報酬、外出先、行事、休日などが、ゼリーおよびグミの主な消費理由です。消費者層の拡大、キャンディを贈答する傾向の高まり、消費者の嗜好や食習慣の変化に対応するための製品革新が、ゼリーおよびグミの需要をさらに押し上げています。
最も一般的なタイプのゼリーおよびグミは、砂糖、水、グルコースシロップ、ゼラチンの割合が高いです。砂糖の含有率が高いことが最大の課題であり、健康志向の消費者や糖尿病の消費者の間で健康への懸念が高まっています。糖尿病や肥満などの生活習慣病の有病率の増加は、消費者をより健康的な食習慣に移行させる原動力となっているが、これはゼリーやグミの消費を制限するため、市場成長の抑制要因になる可能性があります。
ベリー類の消費は、消費者の健康意識の高まりと製品に含まれる高い抗酸化レベルによって増加しています。キャンディの風味が消費者のゼリーやグミへの嗜好を高めています。ゼリーやグミは、エキゾチックな果物、野菜、酒類などから調製され、多くの消費者を引き付けています。さらに、ビタミン、タンパク質、食物繊維を多く含むため、エネルギー源として適しており、消費者の間で製品の消費量が増加しています。このため、食品業界ではゼリーやグミの需要が高まっています。
チェリー風味のゼリーおよびグミは、甘味と酸味のユニークな組み合わせで幅広い消費者にアピールします。デザイン、スタイル、見た目の面で製品の改良が進んでいることが成長の要因です。チェリーは風味の強さにより、予測期間中に大きな成長が見込まれます。チェリーは風味の強さを高めるために他のフルーツと混合されます。
世界的に菜食主義者の消費者が増加していることを考慮し、市場の主要メーカーはゼリーやグミの動物性コラーゲンをフルーツベースのタンパク質やゲル化剤に置き換えています。ベジタリアン向けのゼリーやグミの需要が増加しているため、フルーツベースの原料の使用は今後数年間で急増する可能性が高いです。
流通チャネル別では、市場は店舗型と無店舗型に区分されます。店舗ベースの流通チャネルは、2024年に最も高い市場収益シェアを記録しました。新興国市場は食料品店の密度が高く、マーケティング戦略の一環として製品が容易に入手できます。保存料やゲル化剤によるゼリーやグミの棚スペースの増加、製品寿命の延長、保管制限がないことなどが、実店舗を促進する主な要因です。ハイパーマーケット、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、食品専門店のような組織化された小売店の増加は、このセグメントの成長を促進すると予想されます。
世界市場で事業を展開している主要企業には、Haribo、Cloetta、Ferrara Candy、Nestle、Mondelez International, Inc.などがあります。市場プレーヤーは、世界中の健康志向の消費者の間で売上を向上させるために、一口サイズの低脂肪キャンディーを提供しています。消費者の健康志向の高まりは、原材料だけでなく包装サイズにもパラダイム・シフトをもたらしました。主要メーカーは、カロリーパックやフレキシブルパックなどの新しいパッケージ戦略を採用し始めています。キャンディの小型化は、カロリー低減とともに消費者の支持を集めています。
The global jellies & gummies market size is expected to reach USD 47.65 billion in 2030 and is projected to grow at a CAGR of 3.8% from 2025 to 2030. The market growth is attributed to growing vegan population, booming candy industry, rising awareness regarding the side effects of chocolate consumption, and increasing consumer spending. Jellies and gummies have been gaining an increasing traction among the consumers on account of their frequent purchases and growing consumption of candies over chocolate.
Factors impacting the purchase decisions of consumers include unique flavors, textures, candies design, shape, packaging, and sugar content. Snacking, personal rewards, on-the-go, occasions, and holidays are the major consumption reasons of the jellies and gummies. Widening consumer base, growing trend of gifting candy items, and product innovations to fulfill changing consumer tastes and dietary habits are further driving the demand for jellies and gummies.
The most common types of jellies and gummies have a high percentage of sugar, water, glucose syrup, and gelatin. High sugar content poses biggest challenges, which raises health concerns among health conscious consumers and consumers with diabetic conditions. Growing prevalence of lifestyle diseases, such as diabetes and obesity, is driving consumers to shift to healthier eating habits, which may act as a restrain to the market growth as it restricts consumption of jellies and gummies.
Consumption of berries has increased owing to growing health consciousness among consumers and high antioxidant levels in the product. Flavor of the candies is driving consumers' preferences for jellies and gummies. Jellies and gummies are prepared from exotic fruits, vegetables, liquor, and other sources, which is attracting a large number of consumers. Moreover, high amount of vitamins, proteins, and fiber makes it a good source of energy, which increases the product consumption among consumers. This, in turn, is increasing the demand for jellies and gummies in the food industry.
Cherry-flavored jellies and gummies offer a unique combination of sweetness and tartness that appeals to a wide range of consumers. Growth is attributed to increasing product modifications in terms of designs, styles, and look. Cherry is expected to witness significant growth in the forecast period owing to intensity of the flavor. Cherry is mixed with other fruits in order to enhance the flavor intensity.
Considering the increasing number of vegan consumers in the world, leading manufacturers in the market are replacing animal collagen with fruit-based proteins and gelling agents in jellies and gummies. Due to increasing demand for vegetarian jellies and gummies, use of fruit based ingredients is likely to witness an upsurge in the upcoming years.
By distribution channel, the market is segmented into store based and non-store based. Store-based distribution channels registered the highest market revenue share in 2024. Developed countries have high density of grocery stores, where the products are easily available as a part of the marketing strategy. Increasing shelf space for jellies and gummies owing to the preservatives and gelling agents, increased life span of the product, and no storage restriction are the major factors driving the brick and mortar stores. Increasing number of organized retailing outlets like hypermarkets, supermarkets, convenience food product-based retailing outlets, and food specialist stores is expected to boost the segment growth.
Some of the key players operating in the global market are Haribo; Cloetta; Ferrara Candy; Nestle; and Mondelez International, Inc. The market players are offering bite-size pieces of low-fat candies to improve sales among health conscious consumers across the globe. Increasing focus of consumers on health not only fostered a paradigm shift in the ingredients, but also in the packaging size. Key players have started adopting new packaging strategies with packs such as calorie packs or flexible packs. The small size of candies, along with reduced calories, is gaining traction among consumers.