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市場調査レポート
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1571729

シェービングフォームの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年

Shaving Foam Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Organic, Conventional), By Distribution Channel (Online, Offline), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
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2~10営業日
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シェービングフォームの市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月20日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

シェービングフォーム市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のシェービングフォーム市場規模は2030年までに7億4,300万米ドルに達する見込みです。

2024年から2030年までのCAGRは4.5%と予測されています。男性用グルーミング製品への消費支出の増加が成長を促進すると予測されています。剃刀の摩擦軽減、塗布の容易さ、シェービング中の追加栄養補給と潤滑といった製品の特徴が、製品需要を促進すると予測されます。

中国やインドなどの新興諸国の消費者の消費力の増加は、シェービングフォームを含むパーソナルケア製品の需要にプラスの影響を与えると予測されます。アジア太平洋地域では、ニベアやジレットといった大手ブランドの浸透率が高く、シェービングフォーム市場を牽引すると予想されます。また、副作用の軽減によるオーガニックシェービング製品の需要の高まりも、顧客を惹きつけると予想されます。メーカーは、肌や環境に優しいシェービングフォーム製品を製造するため、新製品開発に注力しています。

肌に栄養を与え、若返らせ、潤いを与える新しいオーガニック製品のイントロダクションは、製品需要を促進すると予想されます。この製品は、髭剃り後の乾燥や発疹などの懸念を解消し、製品需要に良い兆しをもたらすと予測されます。化粧品への高い需要は、今後数年間、欧州市場を牽引すると予想されます。さらに、男性用グルーミング製品の売上が増加していることから、この地域の製品需要にさらに拍車がかかると予想されます。

プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニーや新興諸国などの主要企業の影響による、新興国におけるシェービングフォーム製品に対する需要の開拓は、市場の成長を促進すると予想されます。他の事業戦略の中でも、新製品の発売やM&Aは、近い将来市場に活路をもたらすと予想されます。市場は、主要企業による技術革新、マーケティング広告、開発努力など、いくつかの取り組みによって特徴付けられます。例えば、2019年5月、Procter and GambleのSchickとWilkinsonカミソリブランドは、カミソリ、シェービングクリーム、ボディソープのメーカーであるHarry's Inc.を買収しました。

シェービングフォーム市場レポートハイライト

  • 従来製品が市場を独占し、2023年には77.4%のシェアを占める。
  • 2023年の市場収益シェアはオフライン部門が86.7%で最大となりました。店舗型小売業者は、男性消費者の買い物ニーズを考慮した店舗レイアウトを設計しています。
  • 欧州のシェービングフォーム市場は、多様な消費者の嗜好と長年のグルーミング習慣により、2023年に33.6%のシェアで世界のシェービングフォーム市場を独占しました。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 シェービングフォーム市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • シェービングフォーム市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用動向
  • 観察と推奨事項

第5章 シェービングフォーム市場:製品の推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • シェービングフォーム市場:製品変動分析、2023年および2030年
  • オーガニック
  • 従来型

第6章 シェービングフォーム市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • シェービングフォーム市場:流通チャネル変動分析、2023年および2030年
  • オンライン
  • オフライン

第7章 シェービングフォーム市場:地域の推定・動向分析

  • シェービングフォーム市場シェア、地域別、2023年および2030年
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ
    • 南アフリカ

第8章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • Procter &Gamble Co.
    • Beiersdorf AG
    • L'Oreal Groupe
    • Mary Kay Inc.
    • BULLDOG(Edgewell Personal Care)
    • Flamingo(Harry's Inc.)
    • Bombay Shaving Company
    • DORCO CO, LTD.
    • Vi-john Group
目次
Product Code: GVR-3-68038-648-6

Shaving Foam Market Growth & Trends:

The global shaving foam market size is expected to reach USD 743.0 million by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. It is projected to register a CAGR of 4.5% from 2024 to 2030. Rising consumer spending on men's grooming products is anticipated to propel the growth. The product features such as reduced friction of the razor blade, ease of application, and additional nourishment and lubrication during shaving are anticipated to drive the product demand.

Increasing spending power of consumers from developing countries such as China and India is projected to positively influence the demand for personal care products including shaving foam. High penetration of leading brands such as Nivea and Gillette in Asia Pacific is expected to drive the market for shaving foam. Growing demand of organic shaving products due to reduced side effects is also anticipated to attract customers. Manufacturers concentrate on new product development to produce skin and environment friendly shaving foam products.

Introduction of new organic products for nourishing, rejuvenating, and hydrating the skin is anticipated to drive the product demand. The product eliminates concerns such as dryness and rashes after shaving, which in turn is projected to bode well for product demand. High demand for cosmetic products is expected to drive the Europe market in the forthcoming years. Moreover, the rise in the sales observed in the men's grooming products is expected to further fuel the regional product demand.

Growing demand for shaving foam products in developing countries due to the impact of leading players such as Procter & Gamble Company and Biersedorf AG is anticipated to fuel the market growth. Rise product launches and mergers and acquisitions among other business strategies is anticipated to create avenues for the market in near future. The market is characterized by a few initiatives, such as, innovations, marketing advertisements and development endeavors by key players. For instance, In May 2019, Schick and Wilkinson razor brands of Procter and Gamble acquired the Harry's Inc. - a manufacturer of razors, shaving creams, and body wash.

Shaving Foam Market Report Highlights:

  • Conventional products dominated the market and accounted for a share of 77.4% in 2023, driven by rising consumer preference.
  • Offline segment accounted for the largest market revenue share of 86.7% in 2023. Store-based retailers have designed specific store layouts keeping the shopping needs of the male consumers.
  • Europe shaving foam market dominated the global shaving foam market with a share of 33.6% in 2023 due to variety of consumer tastes and long-standing grooming customs.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Shaving Foam Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Billion)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. Shaving Foam Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Shaving Foam Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Shaving Foam Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Organic
    • 5.3.1. Organic Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Conventional
    • 5.4.1. Conventional Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Shaving Foam Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Shaving Foam Market: Distribution Channel Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. Online
    • 6.3.1. Online Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Offline
    • 6.4.1. Offline Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Shaving Foam Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Shaving Foam Market Share, By Region, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. U.S. Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Canada Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. Mexico
      • 7.2.4.1. Mexico Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. UK
      • 7.3.2.1. UK Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Germany Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. France Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5. Italy
      • 7.3.5.1. Italy Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.6. Spain
      • 7.3.6.1. Spain Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. China Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. Japan
      • 7.4.3.1. Japan Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. India
      • 7.4.4.1. India Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. South Korea
      • 7.4.5.1. South Korea Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.6. Australia
      • 7.4.6.1. Australia Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Latin America
    • 7.5.1. Latin America Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Brazil Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East and Africa
    • 7.6.1. Middle East and Africa Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. South Africa
      • 7.6.2.1. South Africa Shaving Foam Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Heat Map Analysis
  • 8.4. Company Profiles
    • 8.4.1. Procter & Gamble Co.
      • 8.4.1.1. Participant's Overview
      • 8.4.1.2. Financial Performance
      • 8.4.1.3. Product Benchmarking
      • 8.4.1.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.2. Beiersdorf AG
      • 8.4.2.1. Participant's Overview
      • 8.4.2.2. Financial Performance
      • 8.4.2.3. Product Benchmarking
      • 8.4.2.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.3. L'Oreal Groupe
      • 8.4.3.1. Participant's Overview
      • 8.4.3.2. Financial Performance
      • 8.4.3.3. Product Benchmarking
      • 8.4.3.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.4. Mary Kay Inc.
      • 8.4.4.1. Participant's Overview
      • 8.4.4.2. Financial Performance
      • 8.4.4.3. Product Benchmarking
      • 8.4.4.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.5. BULLDOG (Edgewell Personal Care)
      • 8.4.5.1. Participant's Overview
      • 8.4.5.2. Financial Performance
      • 8.4.5.3. Product Benchmarking
      • 8.4.5.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.6. Flamingo (Harry's Inc.)
      • 8.4.6.1. Participant's Overview
      • 8.4.6.2. Financial Performance
      • 8.4.6.3. Product Benchmarking
      • 8.4.6.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.7. Bombay Shaving Company
      • 8.4.7.1. Participant's Overview
      • 8.4.7.2. Financial Performance
      • 8.4.7.3. Product Benchmarking
      • 8.4.7.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.8. DORCO CO, LTD.
      • 8.4.8.1. Participant's Overview
      • 8.4.8.2. Financial Performance
      • 8.4.8.3. Product Benchmarking
      • 8.4.8.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 8.4.9. Vi-john Group
      • 8.4.9.1. Participant's Overview
      • 8.4.9.2. Financial Performance
      • 8.4.9.3. Product Benchmarking
      • 8.4.9.4. Recent Developments/Strategic Initiatives