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市場調査レポート
商品コード
1571695

腕時計の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年

Watches Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product, By Type (Quartz, Mechanical), By Category (Luxury Watches, Non-Luxury Watches), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030


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英文 100 Pages
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腕時計の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品タイプ別、カテゴリー別、流通チャネル別、地域別、セグメント別予測、2024年~2030年
出版日: 2024年09月20日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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概要

腕時計市場の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の腕時計市場規模は2024年から2030年にかけてCAGR 9.1%で拡大し、2030年には2,047億米ドルに達すると予測されています。

Bluetoothや近距離無線通信(NFC)とペアリングして卓越した機能を提供する主要なウェアラブルデバイスとしてのスマートウォッチの重要性の高まりが、購入者の間で製品の消費を促進すると予想されています。さらに、心臓病や肥満に対する懸念が高まった結果、スポーツ愛好家やスポーツジム関係者の間で体重管理の人気が高まっており、身体活動モニタリング用のスマートウォッチの需要に拍車がかかると予想されます。

アジア太平洋地域は、2019年から2025年にかけてCAGR 13.9%で拡大すると予想されています。中国、インド、マレーシアを含む国々における可処分所得の増加や都市化を含む経済指標の改善は、腕時計の要件を高級化すると予測されています。さらに、国内レベルでの製造業や小売業への投資を促進するための政府の好意的な政策に照らして、これらの国々でスーパーマーケットの数が増加していることは、近い将来、製品のアクセスを確保することが期待されています。

これらの製品が提供する膨大な機能がより多くの顧客を引き付けているため、業界は急成長しています。GPS、距離トラッカー、健康トラッカー、スピーカー、Bluetooth接続などの機能により、スマートウォッチは顧客の嗜好の面で優位に立っています。腕時計の大半はクォーツ製品タイプです。2017年10月、Tag HeuerはPersonal Atelierと呼ばれるカスタムメイド・宅配時計を専門とするRon Johnsonによる新興企業Enjoyとの提携を発表しました。

腕時計市場レポートのハイライト

  • 北米の時計市場は世界の腕時計市場で大きなシェアを占めています。
  • フィットネス製品セグメントは、2023年に100億米ドル以上の収益を生み出しました。
  • 動作別では、2023年にクォーツが全体の収益の70.0%を占めました。
  • オンラインチャネルは、2024年から2030年にかけてCAGR 10.9%で拡大する見込みです。
  • 時計市場の主要メーカーは、Rolex SA、Fossil Group、Omega SA、Apple Inc.、Rolex Watch U.S.A., Inc.、CARTIERなどです。今後数年間は、製品投入が重要な成功要因であり続けると予想されます。
  • 2024年6月、スウォッチ・グループは、宇宙から見える自然現象にインスパイアされた3つの新しい非限定バイオセラミック時計のコレクション、The MoonSwatch Mission on Earthを発表しました。このコレクションには、「溶岩」、「極光」、「砂漠」が含まれています。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 腕時計市場の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/系統展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 時計市場分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者製品の採用動向
  • 観察と推奨事項

第5章 腕時計市場: 製品推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 腕時計市場:製品変動分析、10億米ドル、2023年および2030年
  • 従来の時計
  • スマートウォッチ
  • ハイブリッドウォッチ

第6章 腕時計市場:タイプ推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 腕時計市場:タイプ別変動分析、10億米ドル、2023年および2030年
  • クオーツ
  • 機械

第7章 腕時計市場:カテゴリー推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 腕時計市場:カテゴリー変動分析、10億米ドル、2023年および2030年
  • 高級腕時計
  • 高級品以外の腕時計

第8章 腕時計市場: 流通チャネルの推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 腕時計市場シェア、流通チャネル別、2023年および2030年、10億米ドル
  • ハイパーマーケットとスーパーマーケット
  • 専門店
  • オンライン
  • その他

第9章 腕時計市場:地域の推定・動向分析

  • 腕時計市場シェア、地域別、2023年および2030年、10億米ドル
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリアとニュージーランド
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
  • 中東およびアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦

第10章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 企業ヒートマップ分析
  • 企業プロファイル
    • The Swatch Group Ltd
    • Compagnie Financiere Richemont SA
    • Rolex Watch USA, Inc.
    • OMEGA SA
    • Seiko Group Corporation
    • Fossil Group
    • CARTIER
    • CASIO COMPUTER CO., LTD.
    • PATEK PHILIPPE SA
    • CITIZEN WATCH CO., LTD.
目次
Product Code: GVR-2-68038-947-0

Watches Market Growth & Trends:

The global watches market size is expected to reach USD 204.7 billion by 2030, expanding at a CAGR of 9.1% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising importance of smart watches as a key wearable device that provides exceptional functionality to paired up with Bluetooth and near field characteristics (NFC) is expected to prompt the product's consumption among the buyers. Furthermore, growing popularity of weight management among sports enthusiasts and gym professionals as a result of increasing concerns over heart diseases and obesity is expected to fuel the demand for smart watches for body activity monitoring.

Asia Pacific is expected to expand at a CAGR of 13.9% from 2019 to 2025. Improvement in economic indicators including increasing disposable income and urbanization in the countries including China, India, and Malaysia is projected to upscale the requirement of watches. Furthermore, increasing number of supermarkets in these countries in light of favorable government policies for promoting investments in the manufacturing and retail sectors on a domestic level is expected to ensure the product's access in the near future.

The industry is growing rapidly as the vast features offered by these products is attracting more customers. Features including GPS, distance tracker, health tracker, speakers, and Bluetooth connectivity are giving smartwatches an upper hand in terms of preference among the customers. The majority of watches are available in the form of quartz product types. In October 2017, Tag Heuer announced its partnership with Enjoy, a startup company by Ron Johnson that specializes in custom tailored and home delivery watches called Personal Atelier.

Watches Market Report Highlights:

  • The North America watches market has a significant market share in the global watches market
  • The fitness product segment generated a revenue of more than USD 10.0 billion in 2023
  • By operation, quartz accounted for 70.0% share of the overall revenue in 2023
  • Online channel is expected to expand at a CAGR of 10.9% from 2024 to 2030
  • Key manufacturers in watches market include Rolex SA, Fossil Group; Omega SA; Apple Inc.; Rolex Watch U.S.A., Inc.; and CARTIER. Product launches are expected to remain a critical success factor over the next few years
  • In June 2024, the Swatch Group released The MoonSwatch Mission on Earth, a collection of three new non-limited Bioceramic watches inspired by natural phenomena visible from space. The collection included Lava, Polar lights, and Desert.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Watches Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Billion)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
    • 3.3.2. Market Restraints Analysis
  • 3.4. Watches Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Watches Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Watches Market: Product Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030
  • 5.3. Traditional Watches
    • 5.3.1. Traditional Watches Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.4. Smart Watches
    • 5.4.1. Smart Watches Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.5. Hybrid Watches
    • 5.5.1. Hybrid Watches Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. Watches Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Watches Market: Type Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030
  • 6.3. Quartz
    • 6.3.1. Quartz Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.4. Mechanical
    • 6.4.1. Mechanical Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. Watches Market: Category Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Watches Market: Category Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030
  • 7.3. Luxury Watches
    • 7.3.1. Luxury Watches Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 7.4. Non-Luxury Watches
    • 7.4.1. Non-Luxury Watches Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 8. Watches Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Watches Market Share, By Distribution Channel, 2023 & 2030, USD Billion
  • 8.3. Hypermarket & Supermarket
    • 8.3.1. Hypermarket & Supermarket Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.4. Specialty Stores
    • 8.4.1. Specialty Stores Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.5. Online
    • 8.5.1. Online Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 8.6. Others
    • 8.6.1. Others Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 9. Watches Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 9.1. Watches Market Share, By Region, 2023 & 2030, USD Billion
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. North America Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.2.2. U.S.
      • 9.2.2.1. U.S. Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.2.3. Canada
      • 9.2.3.1. Canada Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.2.4. Mexico
      • 9.2.4.1. Mexico Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 9.3. Europe
    • 9.3.1. Europe Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.3.2. UK
      • 9.3.2.1. UK Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.3.3. Germany
      • 9.3.3.1. Germany Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.3.4. France
      • 9.3.4.1. France Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.3.5. Italy
      • 9.3.5.1. Italy Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.3.6. Spain
      • 9.3.6.1. Spain Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 9.4. Asia Pacific
    • 9.4.1. Asia Pacific Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.4.2. China
      • 9.4.2.1. China Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.4.3. Japan
      • 9.4.3.1. Japan Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.4.4. India
      • 9.4.4.1. India Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.4.5. South Korea
      • 9.4.5.1. South Korea Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.4.6. Australia & New Zealand
      • 9.4.6.1. Australia Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 9.5. Latin America
    • 9.5.1. Latin America Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.5.2. Brazil
      • 9.5.2.1. Brazil Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 9.6. Middle East and Africa
    • 9.6.1. Middle East and Africa Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.6.2. Saudi Arabia
      • 9.6.2.1. Saudi Arabia Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 9.6.3. UAE
      • 9.6.3.1. UAE Watches Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 10. Competitive Landscape

  • 10.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 10.2. Company Categorization
  • 10.3. Company Heat Map Analysis
  • 10.4. Company Profiles
    • 10.4.1. The Swatch Group Ltd
      • 10.4.1.1. Participant's Overview
      • 10.4.1.2. Financial Performance
      • 10.4.1.3. Product Benchmarking
      • 10.4.1.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 10.4.2. Compagnie Financiere Richemont SA
      • 10.4.2.1. Participant's Overview
      • 10.4.2.2. Financial Performance
      • 10.4.2.3. Product Benchmarking
      • 10.4.2.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 10.4.3. Rolex Watch U.S.A., Inc.
      • 10.4.3.1. Participant's Overview
      • 10.4.3.2. Financial Performance
      • 10.4.3.3. Product Benchmarking
      • 10.4.3.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 10.4.4. OMEGA SA
      • 10.4.4.1. Participant's Overview
      • 10.4.4.2. Financial Performance
      • 10.4.4.3. Product Benchmarking
      • 10.4.4.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 10.4.5. Seiko Group Corporation
      • 10.4.5.1. Participant's Overview
      • 10.4.5.2. Financial Performance
      • 10.4.5.3. Product Benchmarking
      • 10.4.5.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 10.4.6. Fossil Group
      • 10.4.6.1. Participant's Overview
      • 10.4.6.2. Financial Performance
      • 10.4.6.3. Product Benchmarking
      • 10.4.6.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 10.4.7. CARTIER
      • 10.4.7.1. Participant's Overview
      • 10.4.7.2. Financial Performance
      • 10.4.7.3. Product Benchmarking
      • 10.4.7.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 10.4.8. CASIO COMPUTER CO., LTD.
      • 10.4.8.1. Participant's Overview
      • 10.4.8.2. Financial Performance
      • 10.4.8.3. Product Benchmarking
      • 10.4.8.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 10.4.9. PATEK PHILIPPE SA
      • 10.4.9.1. Participant's Overview
      • 10.4.9.2. Financial Performance
      • 10.4.9.3. Product Benchmarking
      • 10.4.9.4. Recent Developments/Strategic Initiatives
    • 10.4.10. CITIZEN WATCH CO., LTD.
      • 10.4.10.1. Participant's Overview
      • 10.4.10.2. Financial Performance
      • 10.4.10.3. Product Benchmarking
      • 10.4.10.4. Recent Developments/Strategic Initiatives