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市場調査レポート
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1446580

米国のアニメ市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、ジャンル別、セグメント別予測、2024年~2030年

U.S. Anime Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (T.V., Movie, Video, Music, Internet Distribution, Merchandising, Pachinko), By Genre (Action & Adventure, Sci-Fi & Fantasy), And Segment Forecasts, 2024 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 124 Pages | 納期: 2~10営業日

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米国のアニメ市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、ジャンル別、セグメント別予測、2024年~2030年
出版日: 2024年02月06日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国のアニメ市場規の成長と動向:

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のアニメ市場規模は2030年までに58億4,000万米ドルに達し、2024年から2030年までのCAGRは15.0%で成長すると予測されています。

アニメに関連するコンテンツの売上増加と人気の高まりが、予測期間中の市場成長を牽引すると予測されています。海外からの売上は、同市場の大きな収益に貢献すると予測されています。さらに、仮想現実(VR)、人工知能(AI)、モノのインターネット(IoT)、拡張現実(AR)などの最新技術の進歩は、可処分所得の増加に関連して、市場の成長を促進する上で重要な役割を果たすと予測されます。

さらに、アニメーション会社は、高品質でユニークなキャラクターを重視したアニマトロニクスやストーリーテリングの制作を目指しています。漫画やコミックは子供たちに強い影響を与えるため、子供たちの成長や創造性に大きな影響を与える可能性があります。新興国市場は、子どもの認知能力、問題解決能力、社会性の発達を助ける漫画やアニメ映画の制作に着手し、市場開拓に拍車をかけています。

米国市場では、アニメ関連グッズやイベントの増加が顕著な傾向となっています。アニメコンベンション、グッズショップ、アニメフランチャイズとメインストリームブランドとのコラボレーションの人気は、ファン文化の隆盛を示しています。フィギュア、衣類、アクセサリーなどの商品需要が急増し、戦略的パートナーシップや独占リリースにつながっています。さらに、Anime ExpoやComic-Conのようなイベントは、業界発表やファン参加のための重要なプラットフォームとなっています。このことは、予測期間中、米国市場を促進すると予想されます。

米国のアニメ市場規レポートのハイライト

  • タイプ別では、インターネット配信セグメントが23.8%の最大市場シェアを占めました。これはAmazon.com、Netflix、その他のストリーミングプラットフォームのような動画配信サービスの利用が増加し、アニメコンテンツのインターネット配信に大きく貢献しているためです。
  • ジャンル別では、アクション&アドベンチャー分野が34.0%の最大シェアを占めています。この成長は、ダイナミックで魅力的なストーリーライン、魅力的なキャラクター・アーク、視覚的に美しいアニメーション・スタイルが幅広い視聴者に支持されていることに起因しています。
  • 米国アニメ業界は、ストリーミング・プラットフォームで多様なアニメ作品を視聴できるようになったことが追い風となり、幅広い視聴者に向けたローカライゼーションやオリジナルコンテンツ制作の増加につながり、メインストリームに受け入れられるようになった。
  • アニメ関連グッズやイベント、コラボレーションの増加でファン文化が盛り上がり、従来の視聴者層を超えて没入体験への需要が高まっています。
  • 2023年5月、Bioworld Merchandising, Inc.は、ディズニーやハローキティなどの知的財産、Rachel Rachel RoyやアウトドアブランドのWeatherproofなどのファッション企業を含む新しいラゲージコレクションを発表しました。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のアニメ市場規の変数、動向、範囲

  • 市場イントロダクション/リネージュ展望
  • 市場規模と成長見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の機会
    • 業界の課題
  • 米国のアニメ市場規分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 米国のアニメ市場規:タイプ推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国のアニメ市場規:タイプ変動分析、100万米ドル、2023年および2030年
  • テレビ
  • 映画
  • ビデオ
  • インターネット配信
  • マーチャンダイジング
  • 音楽
  • パチンコ
  • ライブエンターテイメント

第5章 米国のアニメ市場規:ジャンル推定・動向分析

  • セグメントダッシュボード
  • 米国のアニメ市場規:ジャンル変動分析、10億米ドル、2023 &2030
  • アクションアドベンチャー
  • SF &ファンタジー
  • ロマンスとドラマ
  • スポーツ
  • その他

第6章 競合情勢

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業の分類
  • 企業の市場での位置づけ
  • 企業の市場シェア分析
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡大
    • 合併と買収
    • パートナーシップとコラボレーション
    • 新製品の発売
    • 研究開発
  • 企業プロファイル
    • Crunchyroll(Sony Pictures Entertainment Inc.)
    • Discotek Media
    • Sentai Holdings, LLC(AMC Networks)
    • Viz Media, LLC
    • Atomic Flare
    • Bandai Namco Filmworks Inc.
    • The Walt Disney Company
    • Toei Animation USA
    • Lions Gate Entertainment Inc.
    • Eleven Arts
    • Good Smile Company, Inc.
    • Bioworld Merchandising, Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 U.S. Anime market 2018 - 2030 (USD Billion)
  • Table 2 U.S. Anime market estimates and forecasts by Type 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 3 U.S. Anime market estimates and forecasts by genre 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 4 U.S. Anime market - M&A, collaborations & partnership scenario
  • Table 5 T.V. market by country 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 6 Movie market by country, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 7 Video market by country, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 8 Internet Distribution market by country, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 9 Merchandising market by country, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 10 Music market by country, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 11 Pachinko market by country, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 12 Live Entertainment market by country, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 13 Action & Adventure market, by country, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 14 Sci-Fi & Fantasy market by country, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 15 Romance & Drama market, by country, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 16 Sports market, by country, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Table 17 Others market, by country, 2018 - 2030 (USD Million)

List of Figures

  • Fig. 1 U.S. Anime Market Segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation and Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot (1/2)
  • Fig. 8 Segment Snapshot (2/2)
  • Fig. 9 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 10 U.S. Anime - Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • Fig. 11 U.S. Anime Market: Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 12 U.S. Anime Market: Market Dynamics
  • Fig. 13 U.S. Anime Market: PORTER's Analysis
  • Fig. 14 U.S. Anime Market: PESTEL Analysis
  • Fig. 15 U.S. Anime Market Share by Type, 2023 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 16 U.S. Anime Market, by Type: Market Share, 2023 & 2030
  • Fig. 17 T.V. Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 18 Movie Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 19 Video Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 20 Internet Distribution Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 21 Merchandising Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 22 Music Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 23 Pachinko Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 24 Live Entertainment Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (Revenue, USD Million)
  • Fig. 25 Key Company Categorization
  • Fig. 26 Company Market Positioning
  • Fig. 27 Key Company Market Share Analysis, 2023
  • Fig. 28 Strategic Framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-191-1

U.S. Anime Market Growth & Trends:

The U.S. anime market size is anticipated to reach USD 5.84 Billion by 2030 and is anticipated to grow at a CAGR of 15.0% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The rising sales and increasing popularity of content related to anime is predicted to drive the market's growth over the forecast period. Foreign sales are anticipated to contribute to significant revenue generation in the market. Furthermore, advances in the latest technologies, including Virtual Reality (VR), Artificial Intelligence (AI), Internet of Things (IoT), and Augmented reality (AR), associated with the increasing levels of disposable income, are predicted to play a crucial role in driving the market growth.

Furthermore, animation firms aim to produce animatronics and storytelling with a strong emphasis on high-quality and unique characters. Cartoons and comic books can significantly impact children's growth and creativity since they have such a strong influence over them. Leading companies have begun to produce cartoons and animated films that aid in the development of children's cognitive, problem-solving, and social skills, thereby fueling the market growth.

The rise of anime-related merchandise and events is a prominent trend in the U.S. market. The popularity of anime conventions, merchandise stores, and collaborations between anime franchises and mainstream brands are indicative of a thriving fan culture. The demand for merchandise such as figures, clothing, and accessories has surged, leading to strategic partnerships and exclusive releases. In addition, events like Anime Expo and Comic-Con have become significant platforms for industry announcements and fan engagement. This in turn is expected to propel the U.S. market over the forecast period.

U.S. Anime Market Report Highlights:

  • Based on type, the internet distribution segment held the largest market share of 23.8%, owing to the increasing use of video distribution services like Amazon.com, Inc, Netflix, and other streaming platforms considerably aiding the internet distribution of anime content
  • Based on genre, the action & adventure segment held the largest market share of 34.0%, The growth is attributed to the widespread popularity of dynamic and engaging storylines, captivating character arcs, and visually stunning animation styles that resonate with a broader audience
  • The U.S. anime industry is witnessing a surge in mainstream acceptance, fueled by the accessibility of diverse anime titles on streaming platforms, leading to increased localization efforts and original content production for a broader audience
  • The market is experiencing a thriving fan culture with a rise in anime-related merchandise, events, and collaborations, showcasing a growing demand for immersive experiences beyond traditional viewership
  • In May 2023, Bioworld Merchandising, Inc. launched new collections of luggage, which would include intellectual property, such as Disney, Hello Kitty, and fashion companies such as Rachel Rachel Roy and outdoor brand Weatherproof.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Anime Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Billion)
  • 3.3. Industry Value Chain Analysis
  • 3.4. Market Dynamics
    • 3.4.1. Market Drivers Analysis
      • 3.4.1.1. Increased popularity of anime content across the globe
      • 3.4.1.2. Rising internet penetration and growing demand for anime-based content on digital platforms
    • 3.4.2. Market Restraints Analysis
      • 3.4.2.1. Low budget and shortage of skilled animators
    • 3.4.3. Industry Opportunities
    • 3.4.4. Industry Challenges
  • 3.5. U.S. Anime Market Analysis Tools
    • 3.5.1. Porter's Analysis
      • 3.5.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.5.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.5.1.3. Threats of substitution
      • 3.5.1.4. Threats from new entrants
      • 3.5.1.5. Competitive rivalry
    • 3.5.2. PESTEL Analysis
      • 3.5.2.1. Political landscape
      • 3.5.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.5.2.3. Technological landscape
      • 3.5.2.4. Environmental landscape
      • 3.5.2.5. Legal landscape

Chapter 4. U.S. Anime Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. U.S. Anime Market: Type Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 4.3. T.V.
    • 4.3.1. T.V. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Movie
    • 4.4.1. Movie Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Video
    • 4.5.1. Video Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.6. Internet Distribution
    • 4.6.1. Internet Distribution Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.7. Merchandising
    • 4.7.1. Merchandising Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.8. Music
    • 4.8.1. Music Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.9. Pachinko
    • 4.9.1. Pachinko Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.10. Live Entertainment
    • 4.10.1. Live Entertainment Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. U.S. Anime Market: Genre Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. U.S. Anime Market: Genre Movement Analysis, USD Billion, 2023 & 2030
  • 5.3. Action & Adventure
    • 5.3.1. Action & Adventure Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Sci-Fi & Fantasy
    • 5.4.1. Sci-Fi & Fantasy Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Romance & Drama
    • 5.5.1. Romance & Drama Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Sports
    • 5.6.1. Sports Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.7. Others
    • 5.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 6.2. Company Categorization
  • 6.3. Company Market Positioning
  • 6.4. Company Market Share Analysis
  • 6.5. Company Heat Map Analysis
  • 6.6. Strategy Mapping
    • 6.6.1. Expansion
    • 6.6.2. Mergers & Acquisition
    • 6.6.3. Partnerships & Collaborations
    • 6.6.4. New Product Launches
    • 6.6.5. Research And Development
  • 6.7. Company Profiles
    • 6.7.1. Crunchyroll (Sony Pictures Entertainment Inc.)
      • 6.7.1.1. Participant's Overview
      • 6.7.1.2. Financial Performance
      • 6.7.1.3. Product Benchmarking
      • 6.7.1.4. Recent Developments
    • 6.7.2. Discotek Media
      • 6.7.2.1. Participant's Overview
      • 6.7.2.2. Financial Performance
      • 6.7.2.3. Product Benchmarking
      • 6.7.2.4. Recent Developments
    • 6.7.3. Sentai Holdings, LLC (AMC Networks)
      • 6.7.3.1. Participant's Overview
      • 6.7.3.2. Financial Performance
      • 6.7.3.3. Product Benchmarking
      • 6.7.3.4. Recent Developments
    • 6.7.4. Viz Media, LLC
      • 6.7.4.1. Participant's Overview
      • 6.7.4.2. Financial Performance
      • 6.7.4.3. Product Benchmarking
      • 6.7.4.4. Recent Developments
    • 6.7.5. Atomic Flare
      • 6.7.5.1. Participant's Overview
      • 6.7.5.2. Financial Performance
      • 6.7.5.3. Product Benchmarking
      • 6.7.5.4. Recent Developments
    • 6.7.6. Bandai Namco Filmworks Inc.
      • 6.7.6.1. Participant's Overview
      • 6.7.6.2. Financial Performance
      • 6.7.6.3. Product Benchmarking
      • 6.7.6.4. Recent Developments
    • 6.7.7. The Walt Disney Company
      • 6.7.7.1. Participant's Overview
      • 6.7.7.2. Financial Performance
      • 6.7.7.3. Product Benchmarking
      • 6.7.7.4. Recent Developments
    • 6.7.8. Toei Animation USA
      • 6.7.8.1. Participant's Overview
      • 6.7.8.2. Financial Performance
      • 6.7.8.3. Product Benchmarking
      • 6.7.8.4. Recent Developments
    • 6.7.9. Lions Gate Entertainment Inc.
      • 6.7.9.1. Participant's Overview
      • 6.7.9.2. Financial Performance
      • 6.7.9.3. Product Benchmarking
      • 6.7.9.4. Recent Developments
    • 6.7.10. Eleven Arts
      • 6.7.10.1. Participant's Overview
      • 6.7.10.2. Financial Performance
      • 6.7.10.3. Product Benchmarking
      • 6.7.10.4. Recent Developments
    • 6.7.11. Good Smile Company, Inc.
      • 6.7.11.1. Participant's Overview
      • 6.7.11.2. Financial Performance
      • 6.7.11.3. Product Benchmarking
      • 6.7.11.4. Recent Developments
    • 6.7.12. Bioworld Merchandising, Inc.
      • 6.7.12.1. Participant's Overview
      • 6.7.12.2. Financial Performance
      • 6.7.12.3. Product Benchmarking
      • 6.7.12.4. Recent Developments