表紙:北米のマイクロマーケットの市場規模、シェア、動向分析レポート:チャネル別、国別、セグメント予測、2023年~2030年
市場調査レポート
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1321342

北米のマイクロマーケットの市場規模、シェア、動向分析レポート:チャネル別、国別、セグメント予測、2023年~2030年

North America Micro Market Size, Share & Trends Analysis Report By Channel (Business & Industry, Education, Entertainment Venues, Travel & Leisure, Healthcare), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 60 Pages | 納期: 2~10営業日

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北米のマイクロマーケットの市場規模、シェア、動向分析レポート:チャネル別、国別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年07月05日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 60 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

北米のマイクロマーケットの成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、北米のマイクロマーケット(無人店舗)の市場規模は2030年に105億4,000万米ドルに達すると推定され、2023年から2030年にかけて13.0%のCAGRで拡大すると予測されています。

技術の進歩がマイクロマーケットの成長の主な要因です。セルフレジや、タッチスクリーン、バーコードスキャナー、モバイル決済などのシステムは、購買プロセス全体を合理化するだけでなく、レジ係の必要性をなくし、待ち時間を短縮します。マイクロマーケットに組み込まれた在庫管理とリアルタイムのデータアナリティクスツールにより、オーナーは売上と在庫レベルをモニターし、商品の価格設定と提供内容を分析することができます。

さらに、市場が急拡大を続けている大きな要因は、マイクロマーケットに対する消費者の認識と受容が高まっていることです。マイクロマーケットは、その利点と利便性を知る顧客が増えるにつれて需要が高まり、設置台数も増加しています。消費者にこのような小売業態の利点を伝え、知識を高めるため、マイクロマーケットの運営企業もマーケティングや販促活動を強化しています。さらに、この地域の消費者は健康的なライフスタイルとウェルネスをますます重視するようになっており、そのため消費者の動向に対応するため、グルテンフリーのスナック、プロテインバーなど、より健康的なオプションがこれらの市場に追加されています。

2022年の市場シェアでは、教育セグメントが大きなウエイトを占めています。教育現場では、マイクロマーケットにより、学生は通常のカフェテリアの営業時間外でも様々な食品・飲料を利用することができます。早朝や夜遅くの授業、勉強会、課外活動など、多忙なスケジュールを抱える学生にとって、これは非常に便利です。マイクロマーケットでは、様々な食品・飲料を入手しやすくなっているため、外出先でも簡単に軽食や昼食を取ることができます。

2022年の市場シェアは米国が大部分を占めました。米国のビジネス・産業部門では、マイクロマーケットの人気が高まっています。こうしたセルフサービス式の小売店舗は、スタッフやゲストが従来の自販機やカフェテリアサービスを利用することなく、さまざまな食品・飲料を入手できる実用的かつ創造的な方法を提供しています。従来の自販機よりも品揃えが豊富なマイクロマーケットでは、オーガニック、グルテンフリー、地元産など、健康志向の高い消費者に人気の高い商品を、顧客の好みに合わせて選ぶことができます。このように、使いやすさとアクセスのしやすさが、同国での市場拡大に拍車をかけています。

主な市場プレーヤーには、Compass、Aramark、Sodexo、365 Retail Markets、Five Star Food Service、Canteen、24 Seven、Avanti Markets、USConnectなどがあります。これらの企業は、市場シェアを拡大するために、パートナーシップ、M&A、世界展開など、さまざまな手段を採用しています。

北米のマイクロマーケットレポートハイライト

  • 予測期間中、カナダはCAGRの早い成長が見込まれます。従業員が食品・飲料を利用できる職場環境におけるマイクロマーケットの採用増加がカナダ市場の成長を促進しています。
  • その他セグメントは予測期間中最も高いCAGRで成長する見込みです。スポーツジム愛好家や軍関係者には、様々な食事ニーズや嗜好がマイクロマーケットによって提供されるため、このようなチャネルでのマイクロマーケットの採用が増加し、市場成長が急上昇しています。
  • ビジネス・産業セグメントは米国とカナダで最大の市場シェアを占めており、これらのチャネルは従業員や顧客が従来の自動販売機やカフェテリアサービスを必要とせずに幅広い食品・飲料にアクセスできる便利で革新的なソリューションを提供しています。製造施設・オフィスは引き続きマイクロマーケットの大部分を占めています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
  • 情報分析
  • 市場の形成とデータの視覚化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 北米のマイクロマーケットの市場変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
    • マイクロマーケットの稼働場所、2013~2021年
    • マイクロマーケットの場所、従業員の強み別、2017~2021年(%)
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場の課題
  • 業界分析- ポーターのファイブフォース分析
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口動態分析
  • 消費者の動向と好み
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者向け製品の採用
  • 主な観察と調査結果

第5章 米国のマイクロマーケット:チャネルの推定・動向分析

  • チャネルの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • ビジネス・産業
  • 教育
  • 娯楽施設
  • 旅行・レジャー
  • ヘルスケア
  • その他

第6章 カナダのマイクロマーケット:チャネルの推定・動向分析

  • チャネルの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • ビジネス・産業
  • 教育
  • 娯楽施設
  • 旅行・レジャー
  • ヘルスケア
  • その他

第7章 競合分析

  • 最近の動向と影響分析、主要市場参入企業別
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場シェア分析、2022年(%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 主要企業リスト:
    • Canteen Vending Services
    • Avanti Markets
    • 365 Retail Markets
    • Five-Star Food Service
    • Compass Group
    • Aramark
    • Royal Vendors, Inc.
    • Sodexo
図表

List of Tables

  • Table 1 U.S. micro market estimates & forecast, by channel (USD Million)
  • Table 2 Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • Table 3 Company heat map analysis
  • Table 4 Companies undergoing product launches
  • Table 5 Companies undergoing collaborations/ partnerships
  • Table 6 Companies undergoing other strategies

List of Figures

  • Fig. 1 U.S. micro market, by channel: Key takeaways
  • Fig. 2 U.S. micro market, by channel: Market share, 2022 & 2030
  • Fig. 3 U.S. micro market estimates & forecasts, by business & industry, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 4 U.S. micro market estimates & forecasts, by education, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 5 U.S. micro market estimates & forecasts, by entertainment venues, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 6 U.S. micro market estimates & forecasts, by travel & leisure, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 7 U.S. micro market estimates & forecasts, by healthcare, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 8 U.S. micro market estimates & forecasts, by others, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 9 U.S. micro market, by channel: Key takeaways
  • Fig. 10 Canada micro market, by channel: Market share, 2022 & 2030
  • Fig. 11 Canada micro market estimates & forecasts, by business & industry, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 12 Canada micro market estimates & forecasts, by education, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 13 Canada micro market estimates & forecasts, by entertainment venues, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 14 Canada micro market estimates & forecasts, by travel & leisure, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 15 Canada micro market estimates & forecasts, by healthcare, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 16 Canada micro market estimates & forecasts, by others, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 17 Key Company Categorization
  • Fig. 18 Micro market company share analysis, 2022
  • Fig. 19 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68040-094-3

North America Micro Market Growth & Trends

The North America micro market size was estimated to reach USD 10.54 billion in 2030 and is anticipated to expand at a CAGR of 13.0% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Technological advancements are a major factor behind the micro market's growth. Systems such as self-checkout stations and other features like touchscreens, barcode scanners, and mobile payment alternatives not only streamline the entire purchasing process but also do away with the need for cashiers and shorten wait times. The inventory management and real-time data analytics tools built into micro markets give the owners the ability to monitor sales and stock levels and analyze product pricing and offerings.

Additionally, a big contributor to the market's continued surging expansion is the rising consumer awareness and acceptance of micro markets. Micro markets are in greater demand as more customers discover their advantages and convenience, which has led to more of them being installed. To inform consumers and raise knowledge of the benefits of such retail formats, micro market operators are also stepping up their marketing and promotional efforts. In addition, consumers in the region are increasingly emphasizing healthy lifestyles and wellness owing to which healthier options such as gluten-free snacks, protein bars, and others are being added to these markets to meet the consumer trends.

The education segment held a considerable share of the market in 2022. In educational settings, micro markets give students access to a variety of food and drink alternatives outside of the typical cafeteria hours. Students that may have busy schedules, such as early morning or late evening classes, study sessions, or extracurricular activities, will find this to be very helpful. Micro markets make it easy to grab a quick snack or lunch while on the road with increasing accessibility to various food and beverage options.

The U.S. accounted for a significant market share in 2022. The U.S. business and industrial sectors have seen a major increase in the popularity of micro markets. These self-service retail locations offer a practical and creative way for staff members and guests to get access to a variety of food and drinks without using conventional vending machines or cafeteria services. Micro markets, which offer a wider variety of goods than conventional vending machines, let customers select products that meet their particular tastes, such as organic, gluten-free, or locally sourced goods that are highly popular among health-conscious consumers. Thus, this ease of use and accessibility is fueling market expansion in the country.

Major market players include Compass, Aramark, Sodexo, 365 Retail Markets, Five Star Food Service, Canteen, 24 Seven, Avanti Markets, and USConnect. Various steps are adopted by these companies including partnerships, mergers & acquisitions, global expansion, and others to gain more share of the market.

North America Micro Market Report Highlights

  • Canada is expected to grow at a faster CAGR over the forecast period. Increased adoption of micro markets in workplace environments enabling employees to provide access to food and beverages is driving the growth of the Canada market
  • The others segment is expected to grow at the highest CAGR during the forecast period. Various dietary needs and preferences are catered by micro markets to gym enthusiasts and military personnel resulting in the rising adoption of micro markets in such channels thus surging the market growth
  • The business & industry segment accounts for the largest market share in the U.S. and Canada as these channels provide a convenient and innovative solution for employees and customers to access a wide range of food and beverages without needing traditional vending machines or cafeteria services. Manufacturing facilities and offices continue to house the majority of micro markets

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Products & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Channel Outlook
  • 2.3. Regional Outlook

Chapter 3. North America Micro Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Active Micro Market Locations, 2013-2021
    • 3.2.2. Micro Market Locations by Employee Strength, 2017-2021 (%)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunities
    • 3.3.4. Market Challenges
  • 3.4. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographics Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Key Observations & Findings

Chapter 5. U.S. Micro Market: Channel Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. Business and Industry
    • 5.2.1. U.S. micro market estimates and forecast for business and industry, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.3. Education
    • 5.3.1. U.S. micro market estimates and forecast for education, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.2. Colleges and Universities
      • 5.3.2.1. U.S. micro market estimates and forecast for colleges and universities, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.3. K-12 Colleges
      • 5.3.3.1. U.S. micro market estimates and forecast for K-12 colleges, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Entertainment Venues
    • 5.4.1. U.S. micro market estimates and forecast for entertainment venues, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Travel and Leisure
    • 5.5.1. U.S. micro market estimates and forecast for travel and leisure, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.5.2. Hotels/ Lodging
      • 5.5.2.1. U.S. micro market estimates and forecast for hotels/ lodging, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.5.3. Airports
      • 5.5.3.1. U.S. micro market estimates and forecast for airports, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Healthcare
    • 5.6.1. U.S. micro market estimates and forecast for healthcare, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.6.2. Hospitals
      • 5.6.2.1. U.S. micro market estimates and forecast for hospitals, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.6.3. Long-Term Care
      • 5.6.3.1. U.S. micro market estimates and forecast for long-term care, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.6.4. Others
      • 5.6.4.1. U.S. micro market estimates and forecast for others, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.7. Others
    • 5.7.1. U.S. micro market estimates and forecast for others, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.7.2. Military Bases
      • 5.7.2.1. U.S. micro market estimates and forecast for military bases, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.7.3. Correctional Facilities
      • 5.7.3.1. U.S. micro market estimates and forecast for correctional facilities, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.7.4. Gyms
      • 5.7.4.1. U.S. micro market estimates and forecast for gyms, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.7.5. Others
      • 5.7.5.1. U.S. micro market estimates and forecast for others, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Canada Micro Market: Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2. Business and Industry
    • 6.2.1. Canada micro market estimates and forecast for business and industry, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.3. Education
    • 6.3.1. Canada micro market estimates and forecast for education, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Entertainment Venues
    • 6.4.1. Canada micro market estimates and forecast for entertainment venues, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Travel and Leisure
    • 6.5.1. Canada micro market estimates and forecast for travel and leisure, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Healthcare
    • 6.6.1. Canada micro market estimates and forecast for healthcare, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.7. Others
    • 6.7.1. Canada micro market estimates and forecast for others, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Analysis

  • 7.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Participant's Overview
  • 7.4. Financial Performance
  • 7.5. Product Benchmarking
  • 7.6. Company Market Share Analysis, 2022 (%)
  • 7.7. Company Heat Map Analysis
  • 7.8. Strategy Mapping
  • 7.9. List of key companies analyzed in this section include
    • 7.9.1. Canteen Vending Services
    • 7.9.2. Avanti Markets
    • 7.9.3. 365 Retail Markets
    • 7.9.4. Five-Star Food Service
    • 7.9.5. Compass Group
    • 7.9.6. Aramark
    • 7.9.7. Royal Vendors, Inc.
    • 7.9.8. Sodexo