市場調査レポート
商品コード
1321342
北米のマイクロマーケットの市場規模、シェア、動向分析レポート:チャネル別、国別、セグメント予測、2023年~2030年North America Micro Market Size, Share & Trends Analysis Report By Channel (Business & Industry, Education, Entertainment Venues, Travel & Leisure, Healthcare), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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北米のマイクロマーケットの市場規模、シェア、動向分析レポート:チャネル別、国別、セグメント予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年07月05日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 60 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、北米のマイクロマーケット(無人店舗)の市場規模は2030年に105億4,000万米ドルに達すると推定され、2023年から2030年にかけて13.0%のCAGRで拡大すると予測されています。
技術の進歩がマイクロマーケットの成長の主な要因です。セルフレジや、タッチスクリーン、バーコードスキャナー、モバイル決済などのシステムは、購買プロセス全体を合理化するだけでなく、レジ係の必要性をなくし、待ち時間を短縮します。マイクロマーケットに組み込まれた在庫管理とリアルタイムのデータアナリティクスツールにより、オーナーは売上と在庫レベルをモニターし、商品の価格設定と提供内容を分析することができます。
さらに、市場が急拡大を続けている大きな要因は、マイクロマーケットに対する消費者の認識と受容が高まっていることです。マイクロマーケットは、その利点と利便性を知る顧客が増えるにつれて需要が高まり、設置台数も増加しています。消費者にこのような小売業態の利点を伝え、知識を高めるため、マイクロマーケットの運営企業もマーケティングや販促活動を強化しています。さらに、この地域の消費者は健康的なライフスタイルとウェルネスをますます重視するようになっており、そのため消費者の動向に対応するため、グルテンフリーのスナック、プロテインバーなど、より健康的なオプションがこれらの市場に追加されています。
2022年の市場シェアでは、教育セグメントが大きなウエイトを占めています。教育現場では、マイクロマーケットにより、学生は通常のカフェテリアの営業時間外でも様々な食品・飲料を利用することができます。早朝や夜遅くの授業、勉強会、課外活動など、多忙なスケジュールを抱える学生にとって、これは非常に便利です。マイクロマーケットでは、様々な食品・飲料を入手しやすくなっているため、外出先でも簡単に軽食や昼食を取ることができます。
2022年の市場シェアは米国が大部分を占めました。米国のビジネス・産業部門では、マイクロマーケットの人気が高まっています。こうしたセルフサービス式の小売店舗は、スタッフやゲストが従来の自販機やカフェテリアサービスを利用することなく、さまざまな食品・飲料を入手できる実用的かつ創造的な方法を提供しています。従来の自販機よりも品揃えが豊富なマイクロマーケットでは、オーガニック、グルテンフリー、地元産など、健康志向の高い消費者に人気の高い商品を、顧客の好みに合わせて選ぶことができます。このように、使いやすさとアクセスのしやすさが、同国での市場拡大に拍車をかけています。
主な市場プレーヤーには、Compass、Aramark、Sodexo、365 Retail Markets、Five Star Food Service、Canteen、24 Seven、Avanti Markets、USConnectなどがあります。これらの企業は、市場シェアを拡大するために、パートナーシップ、M&A、世界展開など、さまざまな手段を採用しています。
The North America micro market size was estimated to reach USD 10.54 billion in 2030 and is anticipated to expand at a CAGR of 13.0% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Technological advancements are a major factor behind the micro market's growth. Systems such as self-checkout stations and other features like touchscreens, barcode scanners, and mobile payment alternatives not only streamline the entire purchasing process but also do away with the need for cashiers and shorten wait times. The inventory management and real-time data analytics tools built into micro markets give the owners the ability to monitor sales and stock levels and analyze product pricing and offerings.
Additionally, a big contributor to the market's continued surging expansion is the rising consumer awareness and acceptance of micro markets. Micro markets are in greater demand as more customers discover their advantages and convenience, which has led to more of them being installed. To inform consumers and raise knowledge of the benefits of such retail formats, micro market operators are also stepping up their marketing and promotional efforts. In addition, consumers in the region are increasingly emphasizing healthy lifestyles and wellness owing to which healthier options such as gluten-free snacks, protein bars, and others are being added to these markets to meet the consumer trends.
The education segment held a considerable share of the market in 2022. In educational settings, micro markets give students access to a variety of food and drink alternatives outside of the typical cafeteria hours. Students that may have busy schedules, such as early morning or late evening classes, study sessions, or extracurricular activities, will find this to be very helpful. Micro markets make it easy to grab a quick snack or lunch while on the road with increasing accessibility to various food and beverage options.
The U.S. accounted for a significant market share in 2022. The U.S. business and industrial sectors have seen a major increase in the popularity of micro markets. These self-service retail locations offer a practical and creative way for staff members and guests to get access to a variety of food and drinks without using conventional vending machines or cafeteria services. Micro markets, which offer a wider variety of goods than conventional vending machines, let customers select products that meet their particular tastes, such as organic, gluten-free, or locally sourced goods that are highly popular among health-conscious consumers. Thus, this ease of use and accessibility is fueling market expansion in the country.
Major market players include Compass, Aramark, Sodexo, 365 Retail Markets, Five Star Food Service, Canteen, 24 Seven, Avanti Markets, and USConnect. Various steps are adopted by these companies including partnerships, mergers & acquisitions, global expansion, and others to gain more share of the market.