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市場調査レポート
商品コード
1400528
セルフサービスキオスク市場規模:タイプ別、業界別、ロケーション別、決済モード別、地域別&世界予測、2023年~2032年Self Service Kiosk Market Size - By Type, By Verticals, By Location (Indoor and Outdoor) By Payment Mode (Cash Payment and Non-Cash Payment), By Regions & Global Forecast, 2023 - 2032 |
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カスタマイズ可能
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セルフサービスキオスク市場規模:タイプ別、業界別、ロケーション別、決済モード別、地域別&世界予測、2023年~2032年 |
出版日: 2023年11月06日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
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セルフサービスキオスク市場規模は、2023年から2032年にかけてCAGR 5.5%で拡大すると予測されています。
非接触で効率的なサービスに対する消費者の嗜好の高まりと技術の進歩が相まって、様々な産業でセルフサービスキオスクの採用が進んでいます。
最近では、ホスピタリティ、リテール、ヘルスケアの各セクターが、顧客体験の向上と業務効率化のためにセルフサービスキオスクを広く採用しています。例えば、2023年5月、サムスン電子はサムスン・キオスクのWindows版アップデートであるKMC-Wを世界にリリースしました。パンデミック(世界的大流行)によって加速した社会的距離と衛生習慣の重視の高まりは、タッチレス・セルフサービス・ソリューションの需要をさらに押し上げました。さらに、企業のコスト削減と待ち時間の短縮が、注文精度を高めるセルフサービスキオスクの能力を強化しています。キオスクの機能性を向上させるための技術革新の高まりも、市場の成長を後押しします。
セルフサービスキオスク産業は、タイプ、業界別、場所、支払いモード、地域に分別されます。
タイプ別では、様々な産業における合理化された効率的な発券プロセスに対する需要の高まりにより、発券セグメントの市場価値は2023年から2032年にかけてCAGR 6.1%を記録すると予測されています。セルフサービスキオスクは、列に並ぶ時間を短縮し、チケット購入のためのユーザーフレンドリーなインターフェイスを提供するため、ユーザーに利便性を提供します。また、交通機関、エンターテインメント、その他の発券アプリケーションに広く採用されていることも、同セグメントの成長に寄与しています。
エンターテイメント垂直セグメントからのセルフサービスキオスク産業シェアは、2023年から2032年の間に6.5%のCAGRを記録すると推定されています。これは、チケット、食品、商品の購入における顧客体験の向上と利便性に対する需要の高まりによるものです。娯楽施設におけるセルフサービスキオスクは、待ち時間の短縮、業務効率の改善、顧客満足度の向上を実現します。
地域別では、アジア太平洋地域のセルフサービスキオスク市場は、2023年から2032年にかけてCAGR 6.9%で拡大すると予測されています。この成長は、急速な都市化、便利で非接触型のサービスに対する消費者の嗜好の高まり、および高い技術進歩によるものと考えられます。さらに、小売、ホスピタリティ、ヘルスケアなど、さまざまな分野でセルフサービスキオスクの導入が進んでいることも、この地域の市場を押し上げると思われます。
Self service kiosk market size is projected to expand at 5.5% CAGR from 2023 to 2032. The increasing consumer preference for contactless and efficient services coupled with the rising technological advancements are driving the adoption of self-service kiosks across various industries.
Lately, the hospitality, retail, and healthcare sectors are extensively adopting self service kiosks for improved customer experience and operational efficiency. For instance, in May 2023, Samsung Electronics Co., Ltd. globally released KMC-W, a Windows version update of the Samsung Kiosk. The surging emphasis on social distancing and hygiene practices, accelerated by the pandemic has further boosted the demand for touchless self-service solutions. Additionally, cost savings for businesses, and reduced wait times is reinforcing the ability of self-service kiosks to enhance order accuracy. The rising technological innovations for improving kiosk functionalities will also drive the market growth.
The self service kiosk industry is segregated into type, vertical, location, payment mode, and region.
Based on type, the market value from the ticketing segment is projected to depict 6.1% CAGR from 2023 to 2032, driven by the growing demand for streamlined and efficient ticketing processes in various industries. Self-service kiosks provide convenience to users as they reduce queuing times and offer a user-friendly interface for purchasing tickets. The widespread adoption in transportation, entertainment, and other ticketing applications will also favor the segment growth.
Self service kiosk industry share from the entertainment vertical segment is estimated to record 6.5% CAGR between 2023 and 2032. This can be attributed to the growing demand for enhanced customer experience and convenience in purchasing tickets, food, and merchandise. Self-service kiosks in entertainment venues deliver reduced wait times, improved operational efficiency, and increased customer satisfaction.
Regionally, the Asia Pacific self-service kiosks market is projected to expand at 6.9% CAGR between 2023 and 2032. The growth can be ascribed to the rapid urbanization, the increasing consumer preference for convenient and contactless services, and higher technological advancements. Additionally, the growing adoption of self-service kiosks in various sectors, including retail, hospitality, and healthcare will boost the regional market.