![]() |
市場調査レポート
商品コード
1646776
教育におけるARの世界市場AR in Education |
||||||
適宜更新あり
|
教育におけるARの世界市場 |
出版日: 2025年01月31日
発行: Global Industry Analysts, Inc.
ページ情報: 英文 242 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
教育におけるARの世界市場は2030年までに246億米ドルに到達
2024年に49億米ドルと推定される教育におけるARの世界市場は、2024年から2030年にかけてCAGR 30.6%で成長し、2030年には246億米ドルに達すると予測されます。本レポートで分析したセグメントの1つである高等教育エンドユーズは、CAGR 32.5%を記録し、分析期間終了時には147億米ドルに達すると予測されます。初等・中等教育エンドユーズ分野の成長率は、分析期間中CAGR29.9%と推定されます。
米国市場は13億米ドルと推定、中国はCAGR 28.9%で成長予測
米国の教育におけるAR市場は、2024年に13億米ドルと推定されます。世界第2位の経済大国である中国は、2030年までに36億米ドルの市場規模に達すると予測され、分析期間2024-2030年のCAGRは28.9%です。その他の注目すべき地域別市場としては、日本とカナダがあり、分析期間中のCAGRはそれぞれ28.0%と26.0%と予測されています。欧州では、ドイツがCAGR 20.8%で成長すると予測されています。
世界の教育におけるAR市場- 主要動向と促進要因まとめ
ARは教育体験にどのような革命をもたらすか?
AR(Augmented Reality:拡張現実)は、インタラクティブで没入感のある体験によって従来の学習方法を強化し、まったく新しい方法で生徒の興味を引きつけることで、教育環境を急速に変化させています。従来の教育ツールとは異なり、ARはデジタルコンテンツを物理的な世界に重ねることで抽象的な概念に命を吹き込み、生徒が3Dモデルやシミュレーション、その他の仮想要素を視覚化し、相互作用できるようにします。このテクノロジーは、解剖学、工学、幾何学など、空間的な理解を必要とする科目で特に効果的であることが証明されており、生徒は複雑な構造を多角的に探求することができます。デジタルと物理的な領域を融合させるARの能力は、学習をより魅力的なものにするだけでなく、多様な学習スタイルに対応し、個々のニーズに合わせた実践的で体験的なアプローチを提供します。その結果、ARは従来の教育方法を補うだけでなく、それを再定義し、学習をよりダイナミックでインタラクティブなものにし、さまざまな年齢層や分野の生徒がアクセスしやすいものにしています。
教育におけるARの統合を推進する技術的進歩とは?
教育におけるARの統合は、ハードウェアとソフトウェアの両技術の進歩によって大きく加速しています。高度なセンサーと高解像度カメラを搭載したスマートフォンやタブレットの普及により、ARは教育者や生徒にとってより身近なものとなりました。さらに、Google ExpeditionsやMerge CubeのようなARに特化した教育プラットフォームやアプリケーションの開発により、ARをカリキュラムに取り入れるためのツールが教師に提供されるようになった。これらのプラットフォームは、バーチャルな遠足からインタラクティブな科学実験まで、さまざまなコンテンツを提供しており、教室での活動に簡単に組み込むことができます。さらに、AIと機械学習の進歩が教育におけるARの機能を強化し、よりパーソナライズされた学習体験を可能にしています。AIを活用したARアプリケーションは、生徒の個々の学習ペースに適応し、リアルタイムでフィードバックを提供したり、生徒の成績に応じて難易度を調整したりすることができます。このような技術革新により、ARは教育現場においてより多機能で効果的なものになるだけでなく、導入の障壁が低くなり、より多くの教育機関がARを教育方法に取り入れることができるようになっています。
教育におけるARの未来を形作る新たな動向とは?
教育におけるARの将来を形成するいくつかの新たな動向は、教育学的アプローチや技術革新におけるより広範なシフトを反映しています。最も重要な動向の1つは、STEM(科学、技術、工学、数学)教育が重視されるようになり、複雑な科学的概念の理解を深める没入型学習体験の実現にARの活用が進んでいることです。もう1つの動向は、ARとゲーミフィケーションの統合です。ゲーミフィケーションでは、教育コンテンツがゲームのような環境で提示され、学習がより魅力的で意欲的になります。このアプローチは、インタラクティブなデジタル環境に慣れている若い学習者の注目を集めるのに特に効果的です。さらに、ARは遠隔学習や遠隔地での学習において重要な役割を果たしており、従来の教室の外では再現することが難しいバーチャルな実地体験を提供しています。これは、デジタル学習ツールの採用を加速させたCOVID-19パンデミックの後に特に関連しています。また、生涯学習や職業訓練プログラムへのARの拡大も、正式な学校教育を超えた継続的な教育やスキル開発の新たな機会を開くものとして注目されます。
教育におけるAR市場の成長を促進する要因とは?
教育におけるAR市場の成長は、技術の進歩、教育パラダイムの変化、消費者の期待の進化と密接に結びついたいくつかの要因によって牽引されています。第一に、パーソナライズされたアダプティブな学習体験に対する需要の高まりが、学校や教育機関に多様な生徒のニーズに対応できるAR技術の採用を促しています。第二に、政府や民間組織によるEdTechへの投資の高まりが、様々な教育現場でのARツールの開発と展開を後押ししています。第三に、世界の大流行によって加速したデジタル学習や遠隔学習へのシフトは、ARが重要なイネーブラーとして浮上しているインタラクティブで没入型の学習ソリューションに対する強い需要を生み出しています。さらに、生徒の学習意欲と学習継続率を向上させることへの関心が高まるにつれ、教育者は革新的な教育方法を模索するようになり、その中でも、学習をよりインタラクティブで楽しいものにする能力を持つARが有力な選択肢となっています。さらに、高等教育や職業訓練プログラムへのARアプリケーションの拡大により、市場の裾野が広がり、幼稚園から高校までの教育にとどまらず、より多くの聴衆を惹きつけています。このような要因が、継続的な技術革新や支援的な規制環境と相まって、教育におけるAR市場の力強い成長を後押ししています。
セグメント
エンドユース(高等教育、初等・中等教育、K-12教育)
Global AR in Education Market to Reach US$24.6 Billion by 2030
The global market for AR in Education estimated at US$4.9 Billion in the year 2024, is expected to reach US$24.6 Billion by 2030, growing at a CAGR of 30.6% over the analysis period 2024-2030. Higher Education End-Use, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 32.5% CAGR and reach US$14.7 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Primary & Secondary Education End-Use segment is estimated at 29.9% CAGR over the analysis period.
The U.S. Market is Estimated at US$1.3 Billion While China is Forecast to Grow at 28.9% CAGR
The AR in Education market in the U.S. is estimated at US$1.3 Billion in the year 2024. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$3.6 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 28.9% over the analysis period 2024-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 28.0% and 26.0% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 20.8% CAGR.
Global AR in Education Market - Key Trends and Drivers Summarized
How Is AR Revolutionizing Educational Experiences?
Augmented Reality (AR) is rapidly transforming the educational landscape by enhancing traditional learning methods with interactive, immersive experiences that engage students in entirely new ways. Unlike conventional education tools, AR brings abstract concepts to life by overlaying digital content onto the physical world, allowing students to visualize and interact with 3D models, simulations, and other virtual elements. This technology has proven particularly effective in subjects that require spatial understanding, such as anatomy, engineering, and geometry, where students can explore complex structures from multiple angles. AR's ability to merge the digital and physical realms not only makes learning more engaging but also caters to diverse learning styles, offering a hands-on, experiential approach that can be tailored to individual needs. As a result, AR is not just supplementing traditional educational methods but is redefining them, making learning more dynamic, interactive, and accessible to students across different age groups and disciplines.
What Technological Advancements Are Driving the Integration of AR in Education?
The integration of AR in education has been significantly accelerated by advancements in both hardware and software technologies. The widespread availability of smartphones and tablets equipped with advanced sensors and high-resolution cameras has made AR more accessible to educators and students alike. Additionally, the development of AR-specific educational platforms and applications, such as Google Expeditions and Merge Cube, has provided teachers with ready-made tools to incorporate AR into their curricula. These platforms offer a range of content, from virtual field trips to interactive science experiments, that can be easily integrated into classroom activities. Furthermore, advancements in AI and machine learning are enhancing the capabilities of AR in education, enabling more personalized learning experiences. AI-driven AR applications can adapt to the individual learning pace of students, providing real-time feedback and adjusting the difficulty level based on student performance. These technological innovations are not only making AR more versatile and effective in educational settings but are also lowering the barriers to adoption, allowing more institutions to incorporate AR into their teaching methods.
What Emerging Trends Are Shaping the Future of AR in Education?
Several emerging trends are shaping the future of AR in education, reflecting broader shifts in pedagogical approaches and technological innovation. One of the most significant trends is the growing emphasis on STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) education, where AR is being increasingly utilized to create immersive learning experiences that enhance student understanding of complex scientific concepts. Another trend is the integration of AR with gamification, where educational content is presented in a game-like environment, making learning more engaging and motivating for students. This approach is particularly effective in capturing the attention of younger learners who are accustomed to interactive digital environments. Additionally, AR is playing a crucial role in distance and remote learning, providing virtual hands-on experiences that are otherwise difficult to replicate outside of a traditional classroom. This has become especially relevant in the wake of the COVID-19 pandemic, which has accelerated the adoption of digital learning tools. The expansion of AR into lifelong learning and professional training programs is also noteworthy, as it opens up new opportunities for continuous education and skill development beyond formal schooling.
What Factors Are Driving Growth in the AR in Education Market?
The growth in the AR in education market is driven by several factors that are closely tied to technological advancements, changing educational paradigms, and evolving consumer expectations. Firstly, the increasing demand for personalized and adaptive learning experiences is pushing schools and educational institutions to adopt AR technologies that can cater to diverse student needs. Secondly, the rising investment in EdTech by governments and private organizations is fueling the development and deployment of AR tools across various educational settings. Thirdly, the shift towards digital and remote learning, accelerated by the global pandemic, has created a strong demand for interactive and immersive learning solutions, with AR emerging as a key enabler. Additionally, the growing focus on improving student engagement and retention rates is encouraging educators to explore innovative teaching methods, with AR being a prominent choice due to its ability to make learning more interactive and enjoyable. Furthermore, the expansion of AR applications into higher education and professional training programs is broadening the market's reach, attracting a wider audience beyond K-12 education. These factors, combined with ongoing technological innovations and a supportive regulatory environment, are driving the robust growth of the AR in education market.
SCOPE OF STUDY:
The report analyzes the AR in Education market in terms of units by the following Segments, and Geographic Regions/Countries:
Segments:
End-Use (Higher Education, Primary & Secondary Education, K-12)
Geographic Regions/Countries:
World; United States; Canada; Japan; China; Europe (France; Germany; Italy; United Kingdom; and Rest of Europe); Asia-Pacific; Rest of World.
Select Competitors (Total 137 Featured) -