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市場調査レポート
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1559714

エンターテインメント・ロボットの世界市場

Entertainment Robots


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英文 247 Pages
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適宜更新あり
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エンターテインメント・ロボットの世界市場
出版日: 2024年09月24日
発行: Global Industry Analysts, Inc.
ページ情報: 英文 247 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

エンターテインメント・ロボットの世界市場は2030年までに202億米ドルに達する見込み

2023年に52億米ドルと推定されるエンターテインメント・ロボットの世界市場は、分析期間2023-2030年にCAGR 21.3%で成長し、2030年には202億米ドルに達すると予測されます。本レポートで分析したセグメントの1つであるロボット玩具は、CAGR19.9%を記録し、分析期間終了時には103億米ドルに達すると予測されます。教育用ロボットセグメントの成長率は、分析期間でCAGR 21.7%と推定されます。

米国市場は15億米ドル、中国はCAGR 20.7%で成長すると予測

米国のエンターテインメント・ロボット市場は2023年に15億米ドルと推定されます。世界第2位の経済大国である中国は、2030年までに31億米ドルの市場規模に達すると予測され、分析期間2023-2030年のCAGRは20.7%です。その他の注目すべき地域別市場としては、日本とカナダがあり、分析期間中のCAGRはそれぞれ18.5%と17.9%と予測されています。欧州では、ドイツがCAGR約14.8%で成長すると予測されています。

世界のエンターテインメント・ロボット市場- 主要動向と促進要因のまとめ

エンターテインメント・ロボットはインタラクティブ体験と消費者エンゲージメントにどのような革命を起こしているか?

エンターテインメント・ロボットは、新しい次元のパーソナライズされたダイナミックなエンターテイメントを提供することで、インタラクティブな体験と消費者のエンゲージメントに革命を起こしています。高度な人工知能(AI)、センサー、ロボット工学技術を搭載したこれらのロボットは、創造的で魅力的な方法でユーザーと対話し、個人的な使用と商業的用途の両方で人気のある選択肢となっています。子供たちを楽しませるロボット玩具から、テーマパークや劇場で活躍するヒューマノイドロボットまで、エンターテインメント・ロボットは注目を集め、ユニークで没入感のある体験を提供するように設計されています。ストーリーを語ったり、ゲームをしたり、声や感情を認識することもでき、ユーザーとのインタラクティブな絆を生み出します。博物館、ショッピングセンター、展示会などの商業施設では、エンターテインメント・ロボットは、ガイドツアーを提供したり、情報を提供したり、ライブショーでパフォーマンスをしたりすることで、訪問者の体験を向上させます。技術の進歩に伴い、これらのロボットはより洗練され、ますますインタラクティブで魅力的な、まるで生きているかのような体験を提供しています。

エンターテインメント・ロボットの機能を高めるイノベーションとは?

AI、機械学習、ロボット工学の革新は、エンターテインメント・ロボットの機能を大幅に向上させています。人工知能は、ロボットをよりインタラクティブにするための核となるもので、音声コマンドに反応し、顔を認識し、感情を検出することさえ可能にします。この機能により、エンターテインメント・ロボットはユーザーの反応に基づいてインタラクションを適応させ、よりパーソナライズされた魅力的な体験を提供することができます。機械学習は、ロボットの能力をさらに向上させ、過去のインタラクションから学習し、時間をかけて行動を改善することを可能にし、より賢く有能なロボットを生み出しています。

高度なロボット工学技術によって、エンターテインメント・ロボットはより機動的で、表情豊かで、本物そっくりになりました。例えば、ヒューマノイドロボットは、人間の動きを正確に模倣したり、ダンスをしたり、複雑なジェスチャーをしたりすることができ、個人的な場面でも商業的な場面でも魅了することができます。表情や音声合成など、豊富なオーディオビジュアル機能を備えたロボットもあり、ユーザーとの親和性を高めています。

拡張現実(AR)や仮想現実(VR)との統合も重要な革新であり、エンターテインメント・ロボットを物理的・仮想的なハイブリッド体験の一部にすることができます。この技術の組み合わせは、インタラクティブなストーリーテリング、ゲーム、没入型イベントの新たな可能性を開きます。さらに、バッテリーの寿命と機動性の革新により、これらのロボットはより長時間動作することが可能になり、継続的なエンターテイメントをより信頼性の高いものにします。

エンターテインメント・ロボットは消費者のエンゲージメントと学習にどのような影響を与えますか?

エンターテインメント・ロボットは、楽しみながら学べるインタラクティブな体験を提供することで、消費者のエンゲージメントと学習に大きな影響を与えます。これらのロボットは、ゲームやストーリーテリング、遊び心のあるインタラクションを通じてユーザーを惹きつけ、注目を集め、ブランドや体験とのより深いつながりを育みます。エンターテインメント・ロボットは、音声コマンドや身体的ジェスチャーなどのユーザー入力に反応することで、従来のエンターテイメントにはない、非常に魅力的な体験を生み出します。

学習の分野では、エンターテインメント・ロボットは子供から大人まで教育ツールとして利用されています。教育目的で設計されたロボットは、数学、言語、コーディングなどの基本的なスキルを、魅力的でインタラクティブな方法で教えることができます。ゲーム、クイズ、インタラクティブなストーリーテリングなどの形で教育コンテンツを提示することで、これらのロボットは、特に幼児にとって、学習を楽しく身近なものにします。例えば、ロボット玩具は、遊びを通して子供たちに問題解決能力、論理的思考、創造性を教えることができ、学習プロセスをより実践的で効果的なものにします。

エンターテインメント・ロボットはまた、個人、特に高齢者や子供たちの社会的な伴侶としての役割も果たします。日常的な作業を補助し、交友関係を提供し、さらには認知トレーニングの手助けをすることで、ユーザーの生活の質を向上させることができます。利用者と個人的なレベルで関わるこの能力は、感情的な幸福に貢献し、精神的な健康をサポートする治療的な場面でも使用できます。

エンターテインメント・ロボット市場の成長を促進する動向とは?

エンターテインメント・ロボット市場の成長を牽引している動向には、人工知能の進歩、インタラクティブでパーソナライズされた体験に対する需要の高まり、教育・治療アプリケーションへのロボットの統合などがあります。AIは、エンターテインメント・ロボットをよりインテリジェントで応答性の高いものにし、より高度な双方向性とカスタマイズ性を提供するため、引き続き重要な推進力となっています。消費者は、独自の嗜好に応えるパーソナライズされたエンターテインメント体験をますます求めるようになっており、AI機能を備えたロボットはこの需要に応えるのに適した位置にあります。

教育現場でのロボット利用の拡大も、市場成長の主な要因となっています。親や教育者が子どもたちを学習に参加させる革新的な方法を模索する中、遊びと教育を組み合わせたエンターテインメント・ロボットが人気を集めています。この動向は特にSTEM(科学、技術、工学、数学)教育において顕著であり、ロボットはコーディング、ロボット工学、問題解決スキルを教えるために使用されています。

さらに、エンターテインメント・ロボットは、セラピーや介護、特に高齢者や特別なニーズを持つ人々への応用を見出しています。同伴を提供したり、日常活動を支援したり、治療的な相互作用を提供したりするように設計されたロボットは、ヘルスケア環境においてますます価値が高まっています。このような感情や認知をサポートするロボットへの関心の高まりは、市場のさらなる成長を促進すると予想されます。

エンターテインメント・ロボットの手頃な価格と入手しやすさの向上も需要を後押ししています。技術が高度化し、製造コストが低下するにつれて、エンターテインメント・ロボットは家庭から企業まで、より幅広い消費者にとってより身近なものになってきています。このような動向は、インタラクティブで教育的、治療的な体験への欲求に後押しされ、エンターテインメントロボット市場が今後も拡大し続けることを示しています。

調査対象企業の例(全47件)

  • Korea Institute For Robot Industry Advancement(KIRIA)
  • Shenzhen Yahboom Technology Co., Ltd.
  • Speecys Corporation
  • Valiant Technology
  • Vstone Co., Ltd.
  • WowWee Group Ltd.

目次

第1章 調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場概要
  • 主要企業
  • 市場動向と促進要因
  • 世界市場の見通し

第3章 市場分析

  • 米国
  • カナダ
  • 日本
  • 中国
  • 欧州
  • フランス
  • ドイツ
  • イタリア
  • 英国
  • その他欧州
  • アジア太平洋
  • その他の地域

第4章 競合

目次
Product Code: MCP11832

Global Entertainment Robots Market to Reach US$20.2 Billion by 2030

The global market for Entertainment Robots estimated at US$5.2 Billion in the year 2023, is expected to reach US$20.2 Billion by 2030, growing at a CAGR of 21.3% over the analysis period 2023-2030. Robotics Toys, one of the segments analyzed in the report, is expected to record a 19.9% CAGR and reach US$10.3 Billion by the end of the analysis period. Growth in the Educational Robots segment is estimated at 21.7% CAGR over the analysis period.

The U.S. Market is Estimated at US$1.5 Billion While China is Forecast to Grow at 20.7% CAGR

The Entertainment Robots market in the U.S. is estimated at US$1.5 Billion in the year 2023. China, the world's second largest economy, is forecast to reach a projected market size of US$3.1 Billion by the year 2030 trailing a CAGR of 20.7% over the analysis period 2023-2030. Among the other noteworthy geographic markets are Japan and Canada, each forecast to grow at a CAGR of 18.5% and 17.9% respectively over the analysis period. Within Europe, Germany is forecast to grow at approximately 14.8% CAGR.

Global Entertainment Robots Market - Key Trends and Drivers Summarized

How Are Entertainment Robots Revolutionizing Interactive Experiences and Consumer Engagement?

Entertainment robots are revolutionizing interactive experiences and consumer engagement by providing a new dimension of personalized and dynamic entertainment. These robots, equipped with advanced artificial intelligence (AI), sensors, and robotics technology, interact with users in creative and engaging ways, making them a popular choice for both personal use and commercial applications. From robotic toys that entertain children to humanoid robots that perform in theme parks or theaters, entertainment robots are designed to capture attention and provide unique, immersive experiences. They can tell stories, play games, and even recognize voices and emotions, creating an interactive bond with users. In commercial settings, such as museums, shopping centers, and exhibitions, entertainment robots enhance the visitor experience by offering guided tours, providing information, or even performing in live shows. As technology advances, these robots are becoming more sophisticated, offering increasingly interactive, engaging, and life-like experiences.

What Innovations Are Enhancing the Functionality of Entertainment Robots?

Innovations in AI, machine learning, and robotics are significantly enhancing the functionality of entertainment robots. Artificial intelligence is at the core of making these robots more interactive, allowing them to respond to voice commands, recognize faces, and even detect emotions. This capability enables entertainment robots to adapt their interactions based on user responses, making experiences more personalized and engaging. Machine learning is further enhancing their abilities, enabling robots to learn from past interactions and improve their behavior over time, creating smarter and more capable robots.

Advanced robotics technology has also made entertainment robots more mobile, expressive, and lifelike. Humanoid robots, for example, can mimic human movements with precision, dance, or perform complex gestures, making them captivating in both personal and commercial settings. Some robots are equipped with rich audiovisual capabilities, including facial expressions and speech synthesis, making them more relatable to users.

Integration with augmented reality (AR) and virtual reality (VR) is another significant innovation, allowing entertainment robots to be part of hybrid physical and virtual experiences. This combination of technologies opens up new possibilities for interactive storytelling, games, and immersive events. Additionally, innovations in battery life and mobility enable these robots to operate for longer periods, making them more reliable for continuous entertainment.

How Do Entertainment Robots Impact Consumer Engagement and Learning?

Entertainment robots have a profound impact on consumer engagement and learning by providing interactive experiences that are both fun and educational. These robots engage users through games, storytelling, and playful interactions, capturing attention and fostering deeper connections with brands or experiences. By responding to user inputs, such as voice commands or physical gestures, entertainment robots create highly engaging experiences that traditional forms of entertainment cannot match.

In the realm of learning, entertainment robots are being used as educational tools for children and adults alike. Robots designed for educational purposes can teach basic skills, such as math, language, or coding, in an engaging and interactive manner. By presenting educational content in the form of games, quizzes, or interactive storytelling, these robots make learning enjoyable and accessible, especially for young children. For example, robotic toys can teach children problem-solving skills, logical thinking, and creativity through play, making the learning process more hands-on and effective.

Entertainment robots also serve as social companions for individuals, particularly the elderly and children. They can assist with daily tasks, provide companionship, and even help in cognitive training, improving the quality of life for users. This ability to engage users on a personal level contributes to emotional well-being and can also be used in therapeutic settings to support mental health.

What Trends Are Driving Growth in the Entertainment Robots Market?

Several trends are driving growth in the entertainment robots market, including advancements in artificial intelligence, the increasing demand for interactive and personalized experiences, and the integration of robots in educational and therapeutic applications. AI continues to be a key driver, as it enables entertainment robots to become more intelligent and responsive, offering a greater level of interactivity and customization. Consumers are increasingly seeking personalized entertainment experiences that cater to their unique preferences, and robots with AI capabilities are well-positioned to meet this demand.

The growing use of robots in educational settings is another major factor contributing to market growth. As parents and educators seek innovative ways to engage children in learning, entertainment robots that combine play with education are gaining popularity. This trend is especially prominent in STEM (science, technology, engineering, and mathematics) education, where robots are used to teach coding, robotics, and problem-solving skills.

Additionally, entertainment robots are finding applications in therapy and caregiving, particularly for the elderly and individuals with special needs. Robots designed to provide companionship, assist with daily activities, or offer therapeutic interactions are becoming increasingly valuable in healthcare settings. This growing interest in robots for emotional and cognitive support is expected to drive further growth in the market.

The increasing affordability and accessibility of entertainment robots are also fueling demand. As the technology becomes more advanced and production costs decrease, entertainment robots are becoming more accessible to a broader range of consumers, from families to businesses. These trends indicate that the entertainment robot market will continue to expand, driven by the desire for interactive, educational, and therapeutic experiences

Select Competitors (Total 47 Featured) -

  • Korea Institute For Robot Industry Advancement (KIRIA)
  • Shenzhen Yahboom Technology Co., Ltd.
  • Speecys Corporation
  • Valiant Technology
  • Vstone Co., Ltd.
  • WowWee Group Ltd.

TABLE OF CONTENTS

I. METHODOLOGY

II. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. MARKET OVERVIEW
    • Influencer Market Insights
    • World Market Trajectories
    • Global Economic Update
    • Entertainment Robots - Global Key Competitors Percentage Market Share in 2024 (E)
    • Competitive Market Presence - Strong/Active/Niche/Trivial for Players Worldwide in 2024 (E)
  • 2. FOCUS ON SELECT PLAYERS
  • 3. MARKET TRENDS & DRIVERS
    • Surging Demand for Interactive Toys Drives Growth in Entertainment Robots
    • Advancements in AI and Machine Learning Enhancing Robot Capabilities
    • Growing Popularity of Educational Robots in Learning Environments
    • Impact of Voice Recognition Technology on Robot Interaction
    • Innovations in Mobility and Gesture Control Boosting Robot Functionality
    • Rising Trend of Personal Robots in Households
    • Integration of Augmented Reality to Enhance Robot Interaction Experiences
    • Demand for Social Robots in Therapeutic and Elder Care Applications
  • 4. GLOBAL MARKET PERSPECTIVE
    • TABLE 1: World Recent Past, Current & Future Analysis for Entertainment Robots by Geographic Region - USA, Canada, Japan, China, Europe, Asia-Pacific and Rest of World Markets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 2: World 7-Year Perspective for Entertainment Robots by Geographic Region - Percentage Breakdown of Value Sales for USA, Canada, Japan, China, Europe, Asia-Pacific and Rest of World Markets for Years 2024 & 2030
    • TABLE 3: World Recent Past, Current & Future Analysis for Robotics Toys by Geographic Region - USA, Canada, Japan, China, Europe, Asia-Pacific and Rest of World Markets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 4: World 7-Year Perspective for Robotics Toys by Geographic Region - Percentage Breakdown of Value Sales for USA, Canada, Japan, China, Europe, Asia-Pacific and Rest of World for Years 2024 & 2030
    • TABLE 5: World Recent Past, Current & Future Analysis for Educational Robots by Geographic Region - USA, Canada, Japan, China, Europe, Asia-Pacific and Rest of World Markets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 6: World 7-Year Perspective for Educational Robots by Geographic Region - Percentage Breakdown of Value Sales for USA, Canada, Japan, China, Europe, Asia-Pacific and Rest of World for Years 2024 & 2030
    • TABLE 7: World Recent Past, Current & Future Analysis for Robotic Companion Pets by Geographic Region - USA, Canada, Japan, China, Europe, Asia-Pacific and Rest of World Markets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 8: World 7-Year Perspective for Robotic Companion Pets by Geographic Region - Percentage Breakdown of Value Sales for USA, Canada, Japan, China, Europe, Asia-Pacific and Rest of World for Years 2024 & 2030
    • TABLE 9: World Entertainment Robots Market Analysis of Annual Sales in US$ Million for Years 2014 through 2030

III. MARKET ANALYSIS

  • UNITED STATES
    • Entertainment Robots Market Presence - Strong/Active/Niche/Trivial - Key Competitors in the United States for 2024 (E)
    • TABLE 10: USA Recent Past, Current & Future Analysis for Entertainment Robots by Product - Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for the Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 11: USA 7-Year Perspective for Entertainment Robots by Product - Percentage Breakdown of Value Sales for Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets for the Years 2024 & 2030
  • CANADA
    • TABLE 12: Canada Recent Past, Current & Future Analysis for Entertainment Robots by Product - Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for the Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 13: Canada 7-Year Perspective for Entertainment Robots by Product - Percentage Breakdown of Value Sales for Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets for the Years 2024 & 2030
  • JAPAN
    • Entertainment Robots Market Presence - Strong/Active/Niche/Trivial - Key Competitors in Japan for 2024 (E)
    • TABLE 14: Japan Recent Past, Current & Future Analysis for Entertainment Robots by Product - Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for the Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 15: Japan 7-Year Perspective for Entertainment Robots by Product - Percentage Breakdown of Value Sales for Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets for the Years 2024 & 2030
  • CHINA
    • Entertainment Robots Market Presence - Strong/Active/Niche/Trivial - Key Competitors in China for 2024 (E)
    • TABLE 16: China Recent Past, Current & Future Analysis for Entertainment Robots by Product - Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for the Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 17: China 7-Year Perspective for Entertainment Robots by Product - Percentage Breakdown of Value Sales for Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets for the Years 2024 & 2030
  • EUROPE
    • Entertainment Robots Market Presence - Strong/Active/Niche/Trivial - Key Competitors in Europe for 2024 (E)
    • TABLE 18: Europe Recent Past, Current & Future Analysis for Entertainment Robots by Geographic Region - France, Germany, Italy, UK and Rest of Europe Markets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 19: Europe 7-Year Perspective for Entertainment Robots by Geographic Region - Percentage Breakdown of Value Sales for France, Germany, Italy, UK and Rest of Europe Markets for Years 2024 & 2030
    • TABLE 20: Europe Recent Past, Current & Future Analysis for Entertainment Robots by Product - Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for the Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 21: Europe 7-Year Perspective for Entertainment Robots by Product - Percentage Breakdown of Value Sales for Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets for the Years 2024 & 2030
  • FRANCE
    • Entertainment Robots Market Presence - Strong/Active/Niche/Trivial - Key Competitors in France for 2024 (E)
    • TABLE 22: France Recent Past, Current & Future Analysis for Entertainment Robots by Product - Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for the Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 23: France 7-Year Perspective for Entertainment Robots by Product - Percentage Breakdown of Value Sales for Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets for the Years 2024 & 2030
  • GERMANY
    • Entertainment Robots Market Presence - Strong/Active/Niche/Trivial - Key Competitors in Germany for 2024 (E)
    • TABLE 24: Germany Recent Past, Current & Future Analysis for Entertainment Robots by Product - Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for the Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 25: Germany 7-Year Perspective for Entertainment Robots by Product - Percentage Breakdown of Value Sales for Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets for the Years 2024 & 2030
  • ITALY
    • TABLE 26: Italy Recent Past, Current & Future Analysis for Entertainment Robots by Product - Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for the Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 27: Italy 7-Year Perspective for Entertainment Robots by Product - Percentage Breakdown of Value Sales for Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets for the Years 2024 & 2030
  • UNITED KINGDOM
    • Entertainment Robots Market Presence - Strong/Active/Niche/Trivial - Key Competitors in the United Kingdom for 2024 (E)
    • TABLE 28: UK Recent Past, Current & Future Analysis for Entertainment Robots by Product - Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for the Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 29: UK 7-Year Perspective for Entertainment Robots by Product - Percentage Breakdown of Value Sales for Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets for the Years 2024 & 2030
  • REST OF EUROPE
    • TABLE 30: Rest of Europe Recent Past, Current & Future Analysis for Entertainment Robots by Product - Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for the Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 31: Rest of Europe 7-Year Perspective for Entertainment Robots by Product - Percentage Breakdown of Value Sales for Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets for the Years 2024 & 2030
  • ASIA-PACIFIC
    • Entertainment Robots Market Presence - Strong/Active/Niche/Trivial - Key Competitors in Asia-Pacific for 2024 (E)
    • TABLE 32: Asia-Pacific Recent Past, Current & Future Analysis for Entertainment Robots by Product - Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for the Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 33: Asia-Pacific 7-Year Perspective for Entertainment Robots by Product - Percentage Breakdown of Value Sales for Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets for the Years 2024 & 2030
  • REST OF WORLD
    • TABLE 34: Rest of World Recent Past, Current & Future Analysis for Entertainment Robots by Product - Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets - Independent Analysis of Annual Sales in US$ Million for the Years 2023 through 2030 and % CAGR
    • TABLE 35: Rest of World 7-Year Perspective for Entertainment Robots by Product - Percentage Breakdown of Value Sales for Robotics Toys, Educational Robots and Robotic Companion Pets for the Years 2024 & 2030

IV. COMPETITION