デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1606864

エンターテインメントロボット市場:製品別、流通チャネル別-2025~2030年の世界予測

Entertainment Robots Market by Product (Educational Robots, Robot Toys, Robotic Companion Pets), Distribution Channel (Offline, Online) - Global Forecast 2025-2030


出版日
発行
360iResearch
ページ情報
英文 180 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
エンターテインメントロボット市場:製品別、流通チャネル別-2025~2030年の世界予測
出版日: 2024年10月31日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

エンターテインメントロボット市場の2023年の市場規模は31億5,000万米ドルで、2024年には33億8,000万米ドルに達すると予測され、CAGR 8.01%で成長し、2030年には54億1,000万米ドルに達すると予測されています。

エンターテインメントロボット市場は、ロボット工学の広範なセグメントの中で急速に発展しているセグメントであり、レジャー、娯楽、エンゲージメントを目的として設計されたロボットによって定義されます。これらのロボットは、対話型AI、カスタマイズ性、自律動作などの機能を包含することが多く、ゲーム、社会的交流、教育学習ツールなどのセグメントで役立っています。この市場の必要性は、革新的で没入感のあるエンターテインメント体験に対する消費者の需要の高まりと、よりリアルで魅力的なユーザーとのインタラクションを可能にする人工知能や機械学習の進歩に起因しています。用途は、個人的なホーム・エンターテインメントから、テーマパークや教育現場での商業用途にまで及び、最終ユーザーには、家族連れ、技術愛好家、教育機関、娯楽施設などが含まれます。市場に影響を与える主要成長要因には、技術の進歩、可処分所得の増加、スマートホーム技術の消費者導入などがあります。AIとIoTデバイスの統合、アクセシビリティの拡大、eコマースプラットフォームがさらなる機会を生み出し、普及拡大の有望な軌道を示唆しています。しかし、初期コストの高さ、メンテナンスの複雑さ、潜在的な安全性の懸念、技術の陳腐化などの課題が、市場の成長を妨げる可能性があります。新たなビジネス機会は、拡大知能ロボットの開発、拡張現実/仮想現実の統合、セラピーや高齢者ケアといった新たなセグメントへのエンターテインメントロボットの拡大にあります。企業への調査提案としては、ロボットと人間のインタラクション・インターフェースを改善するための研究への投資、手頃な価格の確保、市場アピールを広げるためのユーザー安全機能の強化などが挙げられます。センサー、音声認識、適応学習技術の革新は、現在の限界に対処し、市場拡大を促進する可能性があります。市場の性質はダイナミックで競争的であり、急速な技術進歩と市場参入者の増加を特徴としています。全体として、エンターテインメントロボット市場には大きな可能性があり、成長機会を十分に活用するための戦略的イノベーションと適応性が求められています。

主要市場の統計
基準年[2023年] 31億5,000万米ドル
予測年[2024年] 33億8,000万米ドル
予測年[2030年] 54億1,000万米ドル
CAGR(%) 8.01%

市場力学:急速に進化するエンターテインメントロボット市場の主要市場洞察を公開

エンターテインメントロボット市場は、需要と供給のダイナミックな相互作用によって変貌を遂げています。このような市場力学の進化を理解することで、企業は十分な情報に基づいた投資決定、戦略的意思決定、新たなビジネス機会の獲得を行うことができます。これらの動向を包括的に把握することで、企業は政治的、地理的、技術的、社会的、経済的な領域にわたる様々なリスクを軽減することができるとともに、消費者行動とそれが製造コストや購買動向に与える影響をより明確に理解することができます。

  • 市場促進要因
    • 世界のインタラクティブロボット需要の増加
    • テーマパークや博物館の増加
    • 教育機関でのエンターテインメントロボットの採用
  • 市場抑制要因
    • エンターテインメントロボットの導入とメンテナンスにかかるコストの高さ
  • 市場機会
    • エンターテインメントロボットの技術的進歩
    • 音楽制作やゲーム用途での利用拡大
  • 市場課題
    • サービスロボットに関する技術的問題

ポーターのファイブフォース:エンターテインメントロボット市場をナビゲートする戦略ツール

ポーターのファイブフォース:エンターテインメントロボット市場の競合情勢を把握するための重要なツールです。ポーターのファイブフォースフレームワークは、企業の競合を評価し、戦略的機会を探るための明確な手法を記載しています。このフレームワークは、企業が市場内の勢力図を評価し、新規事業の収益性を判断するのに役立ちます。これら洞察により、企業は自社の強みを活かし、弱みに対処し、潜在的な課題を回避することで、より強靭な市場でのポジショニングを確保することができます。

PESTLE分析:エンターテインメントロボット市場における外部からの影響の把握

外部マクロ環境要因は、エンターテインメントロボット市場の業績力学を形成する上で極めて重要な役割を果たします。政治的、経済的、社会的、技術的、法的、環境的要因の分析は、これらの影響をナビゲートするために必要な情報を記載しています。PESTLE要因を調査することで、企業は潜在的なリスクと機会をよりよく理解することができます。この分析により、企業は規制、消費者の嗜好、経済動向の変化を予測し、先を見越した積極的な意思決定を行う準備ができます。

市場シェア分析:エンターテインメントロボット市場における競合情勢の把握

エンターテインメントロボット市場の詳細な市場シェア分析により、ベンダーの業績を包括的に評価することができます。企業は、収益、顧客ベース、成長率などの主要指標を比較することで、競争上のポジショニングを明らかにすることができます。この分析により、市場の集中、セグメント化、統合の動向が明らかになり、ベンダーは競争が激化する中で自社の地位を高める戦略的意思決定を行うために必要な知見を得ることができます。

FPNVポジショニングマトリックス:エンターテインメントロボット市場におけるベンダーのパフォーマンス評価

FPNVポジショニングマトリックスは、エンターテインメントロボット市場においてベンダーを評価するための重要なツールです。このマトリックスにより、ビジネス組織はベンダーのビジネス戦略と製品満足度に基づき評価することで、目標に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。4つの象限によってベンダーを明確かつ正確にセグメント化し、戦略目標に最適なパートナーやソリューションを特定することができます。

戦略分析と推奨:エンターテインメントロボット市場における成功への道筋を描く

エンターテインメントロボット市場の戦略分析は、世界市場でのプレゼンス強化を目指す企業にとって不可欠です。主要なリソース、能力、業績指標を見直すことで、企業は成長機会を特定し、改善に取り組むことができます。このアプローチにより、競合情勢における課題を克服し、新たなビジネス機会を活かして長期的な成功を収めるための体制を整えることができます。

本レポートでは、主要な注目セグメントを網羅した市場の包括的な分析を提供しています。

1.市場の浸透度:現在の市場環境の詳細なレビュー、主要企業による広範なデータ、市場でのリーチと全体的な影響力を評価します。

2.市場の開拓度:新興市場における成長機会を特定し、既存セグメントにおける拡大可能性を評価し、将来の成長に向けた戦略的ロードマップを記載しています。

3.市場の多様化:最近の製品発売、未開拓の地域、産業の主要な進歩、市場を形成する戦略的投資を分析します。

4.競合の評価と情報:競合情勢を徹底的に分析し、市場シェア、事業戦略、製品ポートフォリオ、認証、規制当局の承認、特許動向、主要企業の技術進歩などを検証します。

5.製品開発とイノベーション:将来の市場成長を促進すると期待される最先端技術、研究開発活動、製品イノベーションをハイライトしています。

また、利害関係者が十分な情報を得た上で意思決定できるよう、重要な質問にも答えています。

1.現在の市場規模と今後の成長予測は?

2.最高の投資機会を提供する製品、地域はどこか?

3.市場を形成する主要技術動向と規制の影響とは?

4.主要ベンダーの市場シェアと競合ポジションは?

5.ベンダーの市場参入・撤退戦略の原動力となる収益源と戦略的機会は何か?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • 世界中でインタラクティブロボットの需要が増加
      • テーマパークや博物館の増加
      • 教育機関からのエンターテインメントロボットの採用
    • 抑制要因
      • エンターテインメントロボットの実装とメンテナンスのコストが高い
    • 機会
      • エンターテインメントロボットにおける技術的進歩
      • 音楽制作やゲーム用途に幅広く使用可能
    • 課題
      • サービスロボットに関連する技術的な問題
  • 市場セグメンテーション分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • PESTEL分析
    • 政治
    • 経済
    • 社会
    • 技術
    • 法律
    • 環境

第6章 エンターテインメントロボット市場:製品別

  • イントロダクション
  • 教育用ロボット
  • ロボット玩具
  • ロボットペット

第7章 エンターテインメントロボット市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オフライン
  • オンライン

第8章 南北アメリカのエンターテインメントロボット市場

  • イントロダクション
  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第9章 アジア太平洋のエンターテインメントロボット市場

  • イントロダクション
  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第10章 欧州・中東・アフリカのエンターテインメントロボット市場

  • イントロダクション
  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析、2023年
  • FPNVポジショニングマトリックス、2023年
  • 競合シナリオ分析
  • 戦略分析と提言

企業一覧

  • Blue Frog Robotics SAS
  • Boston Dynamics, Inc.
  • Engineered Arts Limited
  • Fischertechnik GmbH
  • Hanson Robotics Limited
  • Honda Motor Co., Ltd.
  • Innovation First International, Inc
  • KUKA AG
  • LEGO System A/S
  • Macco Robotics
  • Mattel, Inc.
  • MIKO by RN Chidakashi Technologies Inc.
  • PAL Robotics
  • Robosen Technologies Ltd.
  • Robot Entertainment, Inc.
  • Shibaura Machine CO., LTD
  • SoftBank Robotics Group Corp.
  • Sony Corporation
  • Sphero Inc.
  • Toyota(GB)PLC
  • U.S. Robotics Corporation by UNICOM Systems, Inc.
  • UBTECH Robotics Inc.
  • United Robotics Group
  • Universal Robots A/S
  • WowWee Group Limited
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 5. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 7. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 8. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 9. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 10. AMERICAS ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 11. AMERICAS ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 12. UNITED STATES ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 13. UNITED STATES ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 14. ASIA-PACIFIC ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 15. ASIA-PACIFIC ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 16. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 17. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 18. ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • FIGURE 19. ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 6. ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET DYNAMICS
  • TABLE 7. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 8. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY EDUCATIONAL ROBOTS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY ROBOT TOYS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 10. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY ROBOTIC COMPANION PETS, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 12. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY OFFLINE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. GLOBAL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY ONLINE, BY REGION, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 14. AMERICAS ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. AMERICAS ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 16. AMERICAS ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. ARGENTINA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 18. ARGENTINA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. BRAZIL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 20. BRAZIL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. CANADA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 22. CANADA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. MEXICO ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 24. MEXICO ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. UNITED STATES ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 26. UNITED STATES ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. UNITED STATES ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 28. ASIA-PACIFIC ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. ASIA-PACIFIC ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 30. ASIA-PACIFIC ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. AUSTRALIA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 32. AUSTRALIA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. CHINA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 34. CHINA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. INDIA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 36. INDIA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. INDONESIA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 38. INDONESIA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. JAPAN ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 40. JAPAN ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. MALAYSIA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 42. MALAYSIA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. PHILIPPINES ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 44. PHILIPPINES ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. SINGAPORE ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 46. SINGAPORE ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. SOUTH KOREA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 48. SOUTH KOREA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. TAIWAN ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 50. TAIWAN ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. THAILAND ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 52. THAILAND ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. VIETNAM ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 54. VIETNAM ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 56. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 58. DENMARK ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. DENMARK ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 60. EGYPT ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. EGYPT ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 62. FINLAND ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. FINLAND ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 64. FRANCE ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. FRANCE ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 66. GERMANY ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. GERMANY ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 68. ISRAEL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. ISRAEL ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 70. ITALY ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. ITALY ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 72. NETHERLANDS ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. NETHERLANDS ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 74. NIGERIA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. NIGERIA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 76. NORWAY ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. NORWAY ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 78. POLAND ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. POLAND ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 80. QATAR ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. QATAR ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 82. RUSSIA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. RUSSIA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 84. SAUDI ARABIA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. SAUDI ARABIA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 86. SOUTH AFRICA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. SOUTH AFRICA ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 88. SPAIN ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. SPAIN ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 90. SWEDEN ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. SWEDEN ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 92. SWITZERLAND ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. SWITZERLAND ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 94. TURKEY ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. TURKEY ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 96. UNITED ARAB EMIRATES ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. UNITED ARAB EMIRATES ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 98. UNITED KINGDOM ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY PRODUCT, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. UNITED KINGDOM ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SIZE, BY DISTRIBUTION CHANNEL, 2018-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 100. ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • TABLE 101. ENTERTAINMENT ROBOTS MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023
目次
Product Code: MRR-521BAA36EC75

The Entertainment Robots Market was valued at USD 3.15 billion in 2023, expected to reach USD 3.38 billion in 2024, and is projected to grow at a CAGR of 8.01%, to USD 5.41 billion by 2030.

The entertainment robots market is a rapidly evolving sector within the broader field of robotics, defined by robots designed for leisure, fun, and engagement purposes. These robots often encompass features such as interactive AI, customizability, and autonomous operations, serving in areas like gaming, social interaction, and educational learning tools. The market's necessity stems from growing consumer demand for innovative and immersive entertainment experiences, coupled with advancements in artificial intelligence and machine learning, which allow for more lifelike and engaging user interactions. Applications extend from personal home entertainment to commercial uses in theme parks and educational settings, with end-users including families, tech enthusiasts, educational institutions, and entertainment venues. Key growth factors influencing the market include technological advancements, increasing disposable income, and consumer adoption of smart home technologies. The integration of AI and IoT devices, expanding accessibility, and e-commerce platforms create further opportunities, suggesting a promising trajectory for expanded adoption. However, challenges such as high initial costs, maintenance complexities, potential safety concerns, and technological obsolescence can hinder market growth. Emerging opportunities lie in the development of emotionally intelligent robots, augmented/virtual reality integrations, and expanding entertainment robots into new segments like therapy and elder care. Recommendations for businesses include investing in research to improve robot-human interaction interfaces, ensuring affordability, and enhancing user safety features to broaden market appeal. Innovations in sensors, voice recognition, and adaptive learning technologies could address current limitations and facilitate market expansion. The nature of the market is dynamic and competitive, characterized by rapid technological advancements and an increasing number of market entrants, thereby requiring constant innovation and customer-oriented product development to maintain relevance and capture market share. Overall, the entertainment robots market offers substantial potential, demanding strategic innovation and adaptability to harness its growth opportunities fully.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 3.15 billion
Estimated Year [2024] USD 3.38 billion
Forecast Year [2030] USD 5.41 billion
CAGR (%) 8.01%

Market Dynamics: Unveiling Key Market Insights in the Rapidly Evolving Entertainment Robots Market

The Entertainment Robots Market is undergoing transformative changes driven by a dynamic interplay of supply and demand factors. Understanding these evolving market dynamics prepares business organizations to make informed investment decisions, refine strategic decisions, and seize new opportunities. By gaining a comprehensive view of these trends, business organizations can mitigate various risks across political, geographic, technical, social, and economic domains while also gaining a clearer understanding of consumer behavior and its impact on manufacturing costs and purchasing trends.

  • Market Drivers
    • Increasing demand for interactive robots worldwide
    • Rise in number of theme parks and museums
    • Adoption of entertainment robots from education institutes
  • Market Restraints
    • High cost of implementation and maintenance of entertainment robots
  • Market Opportunities
    • Technological advancements in entertainment robots
    • Extensive use for music production and gaming purposes
  • Market Challenges
    • Technical issues associated with service robots

Porter's Five Forces: A Strategic Tool for Navigating the Entertainment Robots Market

Porter's five forces framework is a critical tool for understanding the competitive landscape of the Entertainment Robots Market. It offers business organizations with a clear methodology for evaluating their competitive positioning and exploring strategic opportunities. This framework helps businesses assess the power dynamics within the market and determine the profitability of new ventures. With these insights, business organizations can leverage their strengths, address weaknesses, and avoid potential challenges, ensuring a more resilient market positioning.

PESTLE Analysis: Navigating External Influences in the Entertainment Robots Market

External macro-environmental factors play a pivotal role in shaping the performance dynamics of the Entertainment Robots Market. Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental factors analysis provides the necessary information to navigate these influences. By examining PESTLE factors, businesses can better understand potential risks and opportunities. This analysis enables business organizations to anticipate changes in regulations, consumer preferences, and economic trends, ensuring they are prepared to make proactive, forward-thinking decisions.

Market Share Analysis: Understanding the Competitive Landscape in the Entertainment Robots Market

A detailed market share analysis in the Entertainment Robots Market provides a comprehensive assessment of vendors' performance. Companies can identify their competitive positioning by comparing key metrics, including revenue, customer base, and growth rates. This analysis highlights market concentration, fragmentation, and trends in consolidation, offering vendors the insights required to make strategic decisions that enhance their position in an increasingly competitive landscape.

FPNV Positioning Matrix: Evaluating Vendors' Performance in the Entertainment Robots Market

The Forefront, Pathfinder, Niche, Vital (FPNV) Positioning Matrix is a critical tool for evaluating vendors within the Entertainment Robots Market. This matrix enables business organizations to make well-informed decisions that align with their goals by assessing vendors based on their business strategy and product satisfaction. The four quadrants provide a clear and precise segmentation of vendors, helping users identify the right partners and solutions that best fit their strategic objectives.

Strategy Analysis & Recommendation: Charting a Path to Success in the Entertainment Robots Market

A strategic analysis of the Entertainment Robots Market is essential for businesses looking to strengthen their global market presence. By reviewing key resources, capabilities, and performance indicators, business organizations can identify growth opportunities and work toward improvement. This approach helps businesses navigate challenges in the competitive landscape and ensures they are well-positioned to capitalize on newer opportunities and drive long-term success.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Entertainment Robots Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Blue Frog Robotics SAS, Boston Dynamics, Inc., Engineered Arts Limited, Fischertechnik GmbH, Hanson Robotics Limited, Honda Motor Co., Ltd., Innovation First International, Inc, KUKA AG, LEGO System A/S, Macco Robotics, Mattel, Inc., MIKO by RN Chidakashi Technologies Inc., PAL Robotics, Robosen Technologies Ltd., Robot Entertainment, Inc., Shibaura Machine CO., LTD, SoftBank Robotics Group Corp., Sony Corporation, Sphero Inc., Toyota (GB) PLC, U.S. Robotics Corporation by UNICOM Systems, Inc., UBTECH Robotics Inc., United Robotics Group, Universal Robots A/S, and WowWee Group Limited.

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Entertainment Robots Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Based on Product, market is studied across Educational Robots, Robot Toys, and Robotic Companion Pets.
  • Based on Distribution Channel, market is studied across Offline and Online.
  • Based on Region, market is studied across Americas, Asia-Pacific, and Europe, Middle East & Africa. The Americas is further studied across Argentina, Brazil, Canada, Mexico, and United States. The United States is further studied across California, Florida, Illinois, New York, Ohio, Pennsylvania, and Texas. The Asia-Pacific is further studied across Australia, China, India, Indonesia, Japan, Malaysia, Philippines, Singapore, South Korea, Taiwan, Thailand, and Vietnam. The Europe, Middle East & Africa is further studied across Denmark, Egypt, Finland, France, Germany, Israel, Italy, Netherlands, Nigeria, Norway, Poland, Qatar, Russia, Saudi Arabia, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Turkey, United Arab Emirates, and United Kingdom.

The report offers a comprehensive analysis of the market, covering key focus areas:

1. Market Penetration: A detailed review of the current market environment, including extensive data from top industry players, evaluating their market reach and overall influence.

2. Market Development: Identifies growth opportunities in emerging markets and assesses expansion potential in established sectors, providing a strategic roadmap for future growth.

3. Market Diversification: Analyzes recent product launches, untapped geographic regions, major industry advancements, and strategic investments reshaping the market.

4. Competitive Assessment & Intelligence: Provides a thorough analysis of the competitive landscape, examining market share, business strategies, product portfolios, certifications, regulatory approvals, patent trends, and technological advancements of key players.

5. Product Development & Innovation: Highlights cutting-edge technologies, R&D activities, and product innovations expected to drive future market growth.

The report also answers critical questions to aid stakeholders in making informed decisions:

1. What is the current market size, and what is the forecasted growth?

2. Which products, segments, and regions offer the best investment opportunities?

3. What are the key technology trends and regulatory influences shaping the market?

4. How do leading vendors rank in terms of market share and competitive positioning?

5. What revenue sources and strategic opportunities drive vendors' market entry or exit strategies?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Increasing demand for interactive robots worldwide
      • 5.1.1.2. Rise in number of theme parks and museums
      • 5.1.1.3. Adoption of entertainment robots from education institutes
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. High cost of implementation and maintenance of entertainment robots
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Technological advancements in entertainment robots
      • 5.1.3.2. Extensive use for music production and gaming purposes
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Technical issues associated with service robots
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Threat of New Entrants
    • 5.3.2. Threat of Substitutes
    • 5.3.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.3.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.3.5. Industry Rivalry
  • 5.4. PESTLE Analysis
    • 5.4.1. Political
    • 5.4.2. Economic
    • 5.4.3. Social
    • 5.4.4. Technological
    • 5.4.5. Legal
    • 5.4.6. Environmental

6. Entertainment Robots Market, by Product

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Educational Robots
  • 6.3. Robot Toys
  • 6.4. Robotic Companion Pets

7. Entertainment Robots Market, by Distribution Channel

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Offline
  • 7.3. Online

8. Americas Entertainment Robots Market

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Argentina
  • 8.3. Brazil
  • 8.4. Canada
  • 8.5. Mexico
  • 8.6. United States

9. Asia-Pacific Entertainment Robots Market

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Australia
  • 9.3. China
  • 9.4. India
  • 9.5. Indonesia
  • 9.6. Japan
  • 9.7. Malaysia
  • 9.8. Philippines
  • 9.9. Singapore
  • 9.10. South Korea
  • 9.11. Taiwan
  • 9.12. Thailand
  • 9.13. Vietnam

10. Europe, Middle East & Africa Entertainment Robots Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Denmark
  • 10.3. Egypt
  • 10.4. Finland
  • 10.5. France
  • 10.6. Germany
  • 10.7. Israel
  • 10.8. Italy
  • 10.9. Netherlands
  • 10.10. Nigeria
  • 10.11. Norway
  • 10.12. Poland
  • 10.13. Qatar
  • 10.14. Russia
  • 10.15. Saudi Arabia
  • 10.16. South Africa
  • 10.17. Spain
  • 10.18. Sweden
  • 10.19. Switzerland
  • 10.20. Turkey
  • 10.21. United Arab Emirates
  • 10.22. United Kingdom

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2023
  • 11.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 11.3. Competitive Scenario Analysis
  • 11.4. Strategy Analysis & Recommendation

Companies Mentioned

  • 1. Blue Frog Robotics SAS
  • 2. Boston Dynamics, Inc.
  • 3. Engineered Arts Limited
  • 4. Fischertechnik GmbH
  • 5. Hanson Robotics Limited
  • 6. Honda Motor Co., Ltd.
  • 7. Innovation First International, Inc
  • 8. KUKA AG
  • 9. LEGO System A/S
  • 10. Macco Robotics
  • 11. Mattel, Inc.
  • 12. MIKO by RN Chidakashi Technologies Inc.
  • 13. PAL Robotics
  • 14. Robosen Technologies Ltd.
  • 15. Robot Entertainment, Inc.
  • 16. Shibaura Machine CO., LTD
  • 17. SoftBank Robotics Group Corp.
  • 18. Sony Corporation
  • 19. Sphero Inc.
  • 20. Toyota (GB) PLC
  • 21. U.S. Robotics Corporation by UNICOM Systems, Inc.
  • 22. UBTECH Robotics Inc.
  • 23. United Robotics Group
  • 24. Universal Robots A/S
  • 25. WowWee Group Limited