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市場調査レポート
商品コード
1557389
エンターテインメントロボット市場:2024年~2029年の予測Entertainment Robot Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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エンターテインメントロボット市場:2024年~2029年の予測 |
出版日: 2024年08月21日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 即日から翌営業日
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エンターテインメントロボット市場は、2024年には約59億3,300万米ドルと推定され、2029年には149億7,600万米ドルに達し、CAGRで20.34%の成長が予測されています。
エンターテインメントロボットは、家庭用や生産用に特別に設計されたロボットのタイプです。ペットの代用ロボットとして開発されることもあれば、プレゼンテーションや展示会、娯楽目的で使用される人型ロボットとして開発されることもあります。これらのロボットは、モーションセンサーシステムやビジョンセンサーシステムなど、さまざまなセンサーシステムが組み込まれています。
この業界は、自律型玩具の継続的な採用と政府の政策強化により、今後数年間で大幅な伸びを示すと思われます。世界的に、複数の国がロボット産業を成長させるために様々な政策やプログラムを導入しています。補助金制度のようなこれらの政策は、新しい研究開発を行う新興企業を支援しています。インドでは、インベスト・インディアやPLIスキームを通じて、さまざまな新興企業が市場に導入され、新技術を開発し、国際的なメーカーと協力しています。
エンターテインメントロボット市場にとっての大きな課題は、一部の特定国における価格の上昇と技術への依存です。エンターテインメントロボットの開発・製造には、ソフトウェア、チップセット、ジョイント、表皮材など、様々な部品や製品が必要となります。メーカーはすべての部品を自社で生産することはできず、他の企業や国に依存せざるを得ないです。世界情勢が絶えず変化する中、こうした原材料のサプライチェーンが寸断され、製造工程が遅れ、ロボットのコストが上昇する可能性があります。
ソフトウェアやハードウェアといったロボットの技術に関するリスクは、エンターテインメントロボットの世界市場拡大の大きな障壁となる可能性があります。サイバー攻撃やプライバシー侵害の増加などのリスクは、消費者の心に製品へのマイナスイメージを植え付け、市場におけるエンターテインメントロボットの需要を減少させる。同様に、ロボットのソフトウェアやハードウェアのコストの増加や高騰も、インドやバングラデシュのような個人の所得が低い国におけるエンターテインメントロボットの需要を鈍化させると推定されます。
世界市場におけるエンターテインメントロボットの需要拡大の主な原動力の1つは、産業における自律技術と自律性の絶え間ない拡大です。世界の自律産業は大きな成長を遂げています。TPCIによると、自律型玩具産業では北米が市場シェアの約43%を占め、市場をリードしており、次いで欧州となっています。この高い市場シェアは、米国、カナダ、メキシコ、英国、ドイツといった国々での高い採用率によるものです。国際ロボット連盟(IFR)によると、世界市場では約52万6,000台の産業用ロボットが導入されており、2022年には55万3,000台に増加します。
近年、世界各国によるロボットテクノロジー産業への投資に関連した様々な取り組みや政策が示されています。中国、日本、米国、ドイツなどの国も、ロボット産業とそのサプライチェーンの発展に特化した投資と政策を行った。日本は、ロボット産業における技術革新の世界的中心地となることを目指しています。日本貿易振興機構は7月、中国企業でロボット開発者のJAKAロボティクスが日本法人を設立したと発表しました。同様に、ベトナムとインドの政府も、各国のロボット産業を後押しするために複数の政策や補助金を導入しています。
エンターテインメントロボット業界にとっての主要課題の1つは、技術関連の脅威です。サイバー攻撃、プライバシーの侵害、ソフトウェアの遅れなど様々なリスクが、世界市場におけるエンターテインメントロボットの成長を鈍らせることが予想されます。この業界で製品を製造・販売する企業は、サイバー攻撃やデータ漏洩を防ぐため、製品に最新技術を搭載する必要があります。
同様に、製品の高コストも市場成長の障壁になると推定されます。ソフトウェアやハードウェアの高コストは、インド、バングラデシュ、ベトナム、南アフリカなどの新興諸国におけるエンターテインメントロボット産業の拡大を阻む、あるいは妨げる主な理由の一つです。エンターテインメントロボットの価格が高いのは、半導体や可動部品などの原材料の供給が限られているためです。
エンターテインメントロボット市場地理的展望
アジア太平洋地域はエンターテインメントロボットの世界市場でより大きなシェアを獲得すると予測されています。アジア太平洋地域は、日本、韓国、シンガポール、中国など、いくつかの先進的な技術革新と技術的なソフトウェアおよびハードウェアの発展途上国を提供しています。これらの国々では、ロボットの開発が進んでおり、ロボットが広く使用されています。日本、中国、韓国のような国々は、娯楽用ロボット、商業用ロボット、組織用ロボットなど、さまざまなカテゴリーのロボットを日常生活に組み込んでいます。
同様に、インド、ベトナム、台湾のような複数の国の政府も、自国のロボット工学と自律型インフラを後押しし発展させるために、さまざまな政策や補助金計画を導入しています。こうした取り組みにより、エンターテインメントロボットの地域市場シェアが高まることが期待されます。
The entertainment robot market is estimated to be around US$5.933 billion in 2024 and is anticipated to grow to US$14.976 billion by 2029 at a CAGR of 20.34%.
An entertainment robot is a type of robot specially designed for domestic and production use. It can be developed either as a robotic substitute for pets or as a humanoid robot used for presentations, exhibitions, and entertainment purposes. These robots consist of various sensor systems embedded in them, like motion sensor systems and vision sensor systems.
The industry will witness a significant increase in the coming years, driven by the continuous adoption of autonomous toys and increased governmental policies. Globally, multiple countries have introduced various policies and programs to grow their robotic industry. These policies, like subsidy programs, help the new start-ups with new research and developments. We can witness in India that through Invest India and PLI schemes, various new startups are being introduced to the market, developing new technologies and collaborating with international manufacturers.
The major challenge for the entertainment robot market is the rising price and dependency on technologies in some specific countries. For the development and manufacturing of an entertainment robot, various parts and products are required by the companies, like software, chipsets, joints, skin material, and others. A manufacturer can not produce all its parts by itself and has to become dependent on other companies and countries. With the constantly changing global scenario, the supply chain of these raw materials can get disrupted, delaying the manufacturing process and increasing the cost of the robots.
The risks related to the technologies of the robots, like software and hardware, can act as a major barrier to the global entertainment robot market's expansion. The risks, like increasing cases of cyber-attacks, privacy breaches, and others, add a negative side to the products in the consumer's mind, decreasing the demand for entertainment robots in the market. Similarly, the increasing or higher cost of the robots' software and hardware is also estimated to slow down the demand for entertainment robots in countries with lower individual incomes, like India and Bangladesh.
One of the major driving factors for the expanding demand for entertainment robots in the global market can be the constant expansion of autonomous technologies and autonomy in the industry. The global autonomous industry has witnessed major growth. According to the TPCI, North America is the market leader in the autonomous toy industry, with about 43% of the market share, followed by Europe. This high market share can be credited to the high adoption rate in countries like the USA, Canada, Mexico, the UK, and Germany. The International Federation of Robotics (IFR), about 526,000 units of industrial robots were installed in the global market, which increased to 553,000 units in 2022.
In recent years, various initiatives and policies have been witnessed related to investment in the robotics and technology industry by various countries globally. Countries like China, Japan, the USA, and Germany also invested and curated a policy dedicated to developing the robotics industry and its supply chain. Japan aims to become a global center for innovation in the robotics industry. In July, the Japan External Trade Organization stated that JAKA Robotics, a Chinese company and developer of robots, established a Japanese subsidiary. Similarly, the governments of Vietnam and India have also introduced multiple policies and subsidies to boost the robotics landscape of the countries.
One of the major challenges for the entertainment robot industry is technology-related threats. Various risks, such as cyberattacks, privacy breaches, and software lag, are expected to slow the growth of entertainment robots in the global market. Companies manufacturing and selling their products in this industry need to ensure that their products are equipped with the latest technology to prevent cyber attacks and data leakage.
Similarly, the high cost of the products is also estimated to act as a barrier to market growth. The high cost of software and hardware is one of the major reasons that prevents or blocks the entertainment robots industry's expansion in developing countries like India, Bangladesh, Vietnam, and South Africa. The prices of entertainment robots are high because of the limited supply of raw materials, like semiconductors, moving components, and others.
Entertainment Robot Market Geographical Outlook
The Asia Pacific market is estimated to attain a greater market share in the global entertainment robot market. The Asia Pacific region offers a few leading innovations and technological software and hardware developing nations, like Japan, South Korea, Singapore, and China. These countries offer an increasing landscape of robotics developments and use robots extensively. Countries like Japan, China, and South Korea have embedded various categories of robots into their daily lives, such as entertainment, commercial, and organizational robots.
Similarly, the governments of multiple countries like India, Vietnam, and Taiwan have also introduced various policies and subsidy plans to boost and develop their nation's robotics and autonomous infrastructure. These initiatives are expected to boost the regional market share for entertainment robots.