表紙:エンターテインメントロボット市場:動向、機会、競合分析【2023-2028年】
市場調査レポート
商品コード
1342055

エンターテインメントロボット市場:動向、機会、競合分析【2023-2028年】

Entertainment Robot Market: Trends, Opportunities and Competitive Analysis [2023-2028]

出版日: | 発行: Lucintel | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 3営業日

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エンターテインメントロボット市場:動向、機会、競合分析【2023-2028年】
出版日: 2023年08月10日
発行: Lucintel
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

エンターテインメントロボット市場の動向と予測

世界のエンターテインメントロボット市場は、2023年から2028年までのCAGRが22.3%で、2028年までに推定91億米ドルに達すると予測されています。この市場の主な促進要因は、アニマトロニクスの需要の高まり、人間との交流を促進するライブイベントでのロボット採用の増加、治療や健康上の懸念から高齢者によるロボットペットへの要求の高まりです。エンターテインメント・ロボット市場の将来は、メディア、教育、小売分野でのビジネスチャンスにより有望視されています。

エンターテインメントロボット市場の洞察

  • Lucintelは、ロボット玩具は人間の知覚を模倣し、ダンス、移動、人とのコミュニケーションなどのタスクを実行するためにかなり応用されているため、予測期間中最大のセグメントであり続けると予測しています。
  • 小売業は、エンターテイメントロボットの重要な使用により、魅力的でリアルな顧客体験をもたらし、最終的に、来店客数、顧客エンゲージメント、ブランドロイヤリティの増加をもたらすため、最大セグメントであり続けると予想されます。
  • APACは、産業と製造拠点の継続的な拡大、高齢者の在宅介護を可能にする介護ロボットの利用の増加、主要玩具メーカーの同地域での存在により、最大地域であり続けると予想されます。

本レポートでは、以下の11の主要な質問に回答している:

  • Q.1.市場セグメントのうち、最も有望かつ高成長な機会は何か?
  • Q.2.どのセグメントがより速いペースで成長するのか、またその理由は?
  • Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
  • Q.4.市場力学に影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
  • Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競合の脅威は?
  • Q.6.この市場における新たな動向とその理由は?
  • Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
  • Q.8.この市場における新たな開発と、その開発をリードしている企業は?
  • Q.9.この市場における主要企業は?また、主要企業はどのような戦略的取り組みを進めているのでしょうか。
  • Q10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替による市場シェア低下の脅威はどの程度あるのか?
  • Q11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えたか?

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 世界のエンターテインメントロボット市場:市場力学

  • イントロダクション、背景、分類
  • サプライチェーン
  • 業界の促進要因と課題

第3章 2017年から2028年までの市場動向と予測分析

  • マクロ経済動向(2017~2022年)と予測(2023~2028年)
  • 世界のエンターテインメントロボット市場動向(2017~2022年)と予測(2023~2028年)
  • 世界のエンターテインメントロボット市場(製品別)
    • ロボットのおもちゃ
    • 教育用ロボット
    • ロボットコンパニオンペット
  • 最終用途産業別の世界のエンターテインメントロボット市場
    • メディア
    • 教育
    • 小売り
    • その他

第4章 2017年から2028年までの地域別の市場動向と予測分析

  • 地域別の世界のエンターテインメントロボット市場
  • 北米のエンターテインメントロボット市場
  • 欧州エンターテインメントロボット市場
  • アジア太平洋エンターテインメントロボット市場
  • その他地域エンターテインメントロボット市場

第5章 競合の分析

  • 製品ポートフォリオ分析
  • 運用上の統合
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 成長機会と戦略的分析

  • 成長機会分析
    • 製品別の世界のエンターテインメントロボット市場の成長機会
    • 最終用途産業別の世界のエンターテインメントロボット市場の成長機会
    • 地域別の世界のエンターテインメントロボット市場の成長機会
  • 世界のエンターテインメントロボット市場の新たな動向
  • 戦略的分析
    • 新製品の開発
    • 世界のエンターテインメントロボット市場の能力拡大
    • 世界のエンターテインメントロボット市場における合併、買収、合弁事業
    • 認証とライセンシング

第7章 有力企業の企業プロファイル

  • Hasbro
  • Mattel
  • Lego
  • WowWee
  • Sphero
  • Bluefrog Robotics
  • Aldebaran
目次

Entertainment Robot Market Trends and Forecast

The future of the entertainment robot market looks promising with opportunities in the media, education, and retail sectors. The global entertainment robot market is expected to reach an estimated $9.1 billion by 2028 with a CAGR of 22.3% from 2023 to 2028. The major drivers for this market are rising demand of animatronics, increasing adoption for these robots at live events to facilitate human interaction, and growing requirement of robot pets by seniors for therapeutic and health concerns.

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Entertainment Robot Market by Segment

The study includes a forecast for the global entertainment robot market by product, end use industry, and region, as follows:

Entertainment Robot Market by Product [Shipment Analysis by Value from 2017 to 2028]:

  • Robot Toys
  • Educational Robots
  • Robotic Companion Pets

Entertainment Robot Market by End Use Industry [Shipment Analysis by Value from 2017 to 2028]:

  • Media
  • Education
  • Retail
  • Others

Entertainment Robot Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2017 to 2028]:

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • The Rest of the World

List of Entertainment Robot Companies

Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies entertainment robot companies cater to increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the entertainment robot companies profiled in this report include:

  • Hasbro
  • Mattel
  • Lego
  • WowWee
  • Sphero
  • Bluefrog Robotics
  • Aldebaran

Entertainment Robot Market Insights

  • Lucintel forecast that robot toy will remain the largest segment over the forecast period due to its considerable application to imitate human perception and carry out tasks such as dancing, moving, and communicating with people.
  • Retail is expected to remain the largest segment due to its significant use of entertainment robot leads to attractive and realistic client experiences, ultimately resulting in increased foot traffic, client engagement, and brand loyalty.
  • APAC will remain the largest region due to the continuous expansion of industries and manufacturing hubs, increasing use of care robots to enable elderly people home care, and presence of key toy manufacturers in the region.

Features of the Entertainment Robot Market

  • Market Size Estimates: Entertainment robot market size estimation in terms of value ($B)
  • Trend And Forecast Analysis: Market trends (2017-2022) and forecast (2023-2028) by various segments and regions.
  • Segmentation Analysis: Entertainment robot market size by various segments, such as by product, end use industry, and region
  • Regional Analysis: Entertainment robot market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World.
  • Growth Opportunities: Analysis on growth opportunities in different by product, end use industry, and regions for the entertainment robot market.
  • Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape for the entertainment robot market.
  • Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.

FAQ

  • Q1. What is the entertainment robot market size?
  • Answer: The global entertainment robot market is expected to reach an estimated $9.1 billion by 2028.
  • Q2. What is the growth forecast for entertainment robot market?
  • Answer: The global entertainment robot market is expected to grow with a CAGR of 22.3% from 2023 to 2028.
  • Q3. What are the major drivers influencing the growth of the entertainment robot market?
  • Answer: The major drivers for this market are rising demand of animatronics, increasing adoption for these robots at live events to facilitate human interaction, and growing requirement of robot pets by seniors for therapeutic and health concerns.
  • Q4. What are the major segments for entertainment robot market?
  • Answer: The future of the entertainment robot market looks promising with opportunities in the media, education, and retail sectors.
  • Q5. Who are the key entertainment robot companies?
  • Answer: Some of the key entertainment robot companies are as follows:
    • Hasbro
    • Mattel
    • Lego
    • WowWee
    • Sphero
    • Bluefrog Robotics
    • Aldebaran
  • Q6. Which entertainment robot segment will be the largest in future?
  • Answer:Lucintel forecasts that robot toy will remain the largest segment over the forecast period due to its considerable application to imitate human perception and carry out tasks such as dancing, moving, and communicating with people.
  • Q7. In entertainment robot market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
  • Answer: APAC will remain the largest region due to the continuous expansion of industries and manufacturing hubs, increasing use of care robots to enable elderly people home care, and presence of key toy manufacturers in the region.
  • Q8. Do we receive customization in this report?
  • Answer: Yes, Lucintel provides 10% Customization Without any Additional Cost.

This report answers following 11 key questions:

  • Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the entertainment robot market by product (robot toys, educational robots, and robotic companion pets), end use industry (media, education, retail, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
  • Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
  • Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
  • Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
  • Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
  • Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
  • Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
  • Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
  • Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
  • Q10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
  • Q11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Entertainment Robot Market: Market Dynamics

  • 2.1: Introduction, Background, and Classifications
  • 2.2: Supply Chain
  • 2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2017 to 2028

  • 3.1: Macroeconomic Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
  • 3.2: Global Entertainment Robot Market Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
  • 3.3: Global Entertainment Robot Market by Product
    • 3.3.1: Robot Toys
    • 3.3.2: Educational Robots
    • 3.3.3: Robotic Companion Pets
  • 3.4: Global Entertainment Robot Market by End Use Industry
    • 3.4.1: Media
    • 3.4.2: Education
    • 3.4.3: Retail
    • 3.4.4: Others

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2017 to 2028

  • 4.1: Global Entertainment Robot Market by Region
  • 4.2: North American Entertainment Robot Market
    • 4.2.1: North American Entertainment Robot Market by Product: Robot Toys, Educational Robots, and Robotic Companion Pets
    • 4.2.2: North American Entertainment Robot Market by End Use Industry: Media, Education, Retail, and Others
  • 4.3: European Entertainment Robot Market
    • 4.3.1: European Entertainment Robot Market by Product: Robot Toys, Educational Robots, and Robotic Companion Pets
    • 4.3.2: European Entertainment Robot Market by End Use Industry: Media, Education, Retail, and Others
  • 4.4: APAC Entertainment Robot Market
    • 4.4.1: APAC Entertainment Robot Market by Product: Robot Toys, Educational Robots, and Robotic Companion Pets
    • 4.4.2: APAC Entertainment Robot Market by End Use Industry: Media, Education, Retail, and Others
  • 4.5: ROW Entertainment Robot Market
    • 4.5.1: ROW Entertainment Robot Market by Product: Robot Toys, Educational Robots, and Robotic Companion Pets
    • 4.5.2: ROW Entertainment Robot Market by End Use Industry: Media, Education, Retail, and Others

5. Competitor Analysis

  • 5.1: Product Portfolio Analysis
  • 5.2: Operational Integration
  • 5.3: Porter's Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis

  • 6.1: Growth Opportunity Analysis
    • 6.1.1: Growth Opportunities for the Global Entertainment Robot Market by Product
    • 6.1.2: Growth Opportunities for the Global Entertainment Robot Market by End Use Industry
    • 6.1.3: Growth Opportunities for the Global Entertainment Robot Market by Region
  • 6.2: Emerging Trends in the Global Entertainment Robot Market
  • 6.3: Strategic Analysis
    • 6.3.1: New Product Development
    • 6.3.2: Capacity Expansion of the Global Entertainment Robot Market
    • 6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Entertainment Robot Market
    • 6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players

  • 7.1: Hasbro
  • 7.2: Mattel
  • 7.3: Lego
  • 7.4: WowWee
  • 7.5: Sphero
  • 7.6: Bluefrog Robotics
  • 7.7: Aldebaran