市場調査レポート
商品コード
1510430

プロジェクションマッピング市場:提供別、次元別、投射距離別、用途別、予測、2024年~2032年

Projection Mapping Market - By Offerings (Hardware, Software), By Dimension (2D, 3D, 4D), By Throw Distance (Short Throw, Standard Throw), By Application (Events, Advertising and Marketing, Entertainment, Large Venue) & Forecast, 2024 - 2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 250 Pages | 納期: 2~3営業日

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プロジェクションマッピング市場:提供別、次元別、投射距離別、用途別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年03月27日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

プロジェクションマッピングの世界市場は、没入体験に対する需要の高まりと継続的な技術アップグレードにより、2024年から2032年にかけて23%のCAGRを示すと予測されています。

産業界が観客を魅了する革新的な方法を模索する中、プロジェクションマッピングは没入型のビジュアルストーリーテリングの機会を提供します。プロジェクターやマッピングソフトウェアの改良を含む技術の進歩は、プロジェクションマッピングの品質と汎用性を高め、エンターテインメント、広告、イベントなどの分野でより多くのユーザーを引き付けています。このような没入型体験の需要と技術革新は、市場を前進させると思われます。

例えば、2023年12月、ARway.aiは先進的なAI主導の3D空間ナビゲーションマッピングを発表し、空間認識を強化し、大規模な没入型体験を促進しました。このイノベーションは、空間認識を強化し、大規模な没入型体験を可能にするもので、より洗練されたインパクトのあるプロジェクションマッピング設置へのシフトを示しています。空間マッピングの精度とリアリズムを向上させるためにAI技術を活用することで、ARway.aiの開発はプロジェクションマッピングアプリケーションの可能性を広げ、世界のプロジェクションマッピング産業の成長とイノベーションを促進します。

プロジェクションマッピング市場は、提供、次元、投射距離、用途、地域によって分類されます。

エンターテインメント分野は、ライブイベント、テーマパーク、コンサートなどでの広範な利用により、2032年までに顕著な上昇を遂げます。プロジェクションマッピングは、静的な表面をダイナミックなストーリーテリングのキャンバスに変えることで、観客の没入感を高める。娯楽施設における魅惑的な映像体験の需要が高まる中、プロジェクションマッピング技術はデザイナーやプロデューサーに忘れられないスペクタクルを作り上げる創造的な機会を提供し、同分野の市場支配を牽引しています。

4D分野のプロジェクションマッピング市場は、その没入型かつインタラクティブな機能により、2024年から2032年にかけて顕著な拡大が見られると思われます。従来の3Dマッピングに時間の要素を加えることで、4D技術はエンターテインメント、広告、イベントなど様々な分野で観客を魅了するダイナミックな映像体験を生み出します。視聴者をより深いレベルに引き込み、記憶に残る体験を生み出す能力を持つ4D分野は、ブランドの認知度を高め、視聴者との関わりを深める革新的な方法を求める企業が増える中、プロジェクションマッピング業界を支配することになると思われます。

北米のプロジェクションマッピング市場規模は、2024年から2032年にかけて顕著なCAGRで拡大します。イベント、テーマパーク、広告などで没入体験の需要が高い北米は、市場規模の拡大に寄与しています。さらに、主要プレイヤーの存在と技術革新への実質的な投資により、その地位はさらに強固なものとなると思われます。市場収益に大きく貢献する北米は、プロジェクションマッピング産業の成長と開拓において極めて重要な役割を果たすと思われます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • ベンダー・マトリックス
  • 利益率分析
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • イベントやエンターテインメントでの使用増加
      • 広告やブランディングにおける利用の増加
      • 没入型体験への需要の高まり
      • 3Dおよびインタラクティブ技術の進歩
      • 都市の美化とパブリックアート
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 初期コストの高さ
      • 技術的な複雑さ
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニングマトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推定・予測:提供別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • ハードウェア
  • ソフトウェア

第6章 市場推定・予測:次元別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 2D
  • 3D
  • 4D

第7章 市場推定・予測:投射距離別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 短焦点
  • 標準

第8章 市場推定・予測:用途別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • イベント
  • 広告・マーケティング
  • エンターテインメント
  • 大規模会場
  • その他

第9章 市場推定・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他の中東・アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • AV Stumpfl GmbH
  • Barco NV
  • BenQ America Corp.
  • Christie Digital Systems USA, Inc
  • Digital Projection Ltd
  • Optoma Europe Ltd
  • Panasonic Corporation
  • Seiko Epson Corporation
  • Sharp NEC Display Solutions
  • Vivitek, Inc
  • ViewSonic Corporation
  • Infocus
  • Sony Corporation
  • Green Hippo Ltd.
  • Pixel Rain Digital
目次
Product Code: 8744

Global Projection Mapping Market will exhibit a 23% CAGR from 2024 to 2032 due to the increasing demand for immersive experiences and continuous technological upgrades. As industries seek innovative ways to captivate audiences, projection mapping offers immersive visual storytelling opportunities. Technological advancements, including improved projectors and mapping software, enhance the quality and versatility of projection mapping, attracting more users across sectors such as entertainment, advertising, and events. This demand for immersive experiences and technological innovation will propel the market forward.

For instance, in December 2023, ARway.ai introduced advanced AI-driven 3D spatial navigation mapping, enhancing spatial awareness and facilitating immersive experiences on a large scale. This innovation enhances spatial awareness and enables immersive experiences on a large scale, indicating a shift towards more sophisticated and impactful projection mapping installations. By leveraging AI technology to improve spatial mapping accuracy and realism, ARway.ai's development expands the possibilities for projection mapping applications, driving growth and innovation in the global projection mapping industry.

The projection mapping market is classified based on offerings, dimension, throw distance, application, and region.

The entertainment segment will undergo a remarkable uptick by 2032, driven by its extensive use in live events, theme parks, and concerts. Projection mapping enhances the immersive experience for audiences by transforming static surfaces into dynamic storytelling canvases. With the increasing demand for captivating visual experiences in entertainment venues, projection mapping technologies offer creative opportunities for designers and producers to craft unforgettable spectacles, driving the segment's dominance in the market.

The projection mapping market from the 4D segment will witness a noteworthy expansion between 2024 and 2032, owing to its immersive and interactive capabilities. By adding the element of time to traditional 3D mapping, 4D technology creates dynamic visual experiences that captivate audiences in various sectors, including entertainment, advertising, and events. With its ability to engage viewers on a deeper level and create memorable experiences, the 4D segment will dominate the projection mapping industry as organizations increasingly seek innovative ways to enhance brand visibility and engage with their audiences.

North America projection mapping market size will expand at a notable CAGR from 2024 to 2032, attributed to the region's robust entertainment industry and widespread adoption of advanced technologies. With a high demand for immersive experiences in events, theme parks, and advertising, North America contributes to increased market size. Moreover, the presence of key players and substantial investments in technological innovation will further solidify its position. As a significant contributor to market revenue, North America will play a pivotal role in shaping the projection mapping industry's growth and development.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Vendor matrix
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rising use in events and entertainment
      • 3.8.1.2 Increased use in advertising and branding
      • 3.8.1.3 Growing Demand for Immersive Experiences
      • 3.8.1.4 Advances in 3D and Interactive Technologies
      • 3.8.1.5 Urban Beautification and Public Art
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 High initial costs
      • 3.8.2.2 Technical complexities
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Offering, 2018-2032 (USD Million)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Hardware
  • 5.3 Software

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Dimension, 2018-2032 (USD Million)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 2D
  • 6.3 3D
  • 6.4 4D

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Throw Distance, 2018-2032 (USD Million)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Short throw
  • 7.3 Standard throw

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Application, 2018-2032 (USD Million)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Events
  • 8.3 Advertising and marketing
  • 8.4 Entertainment
  • 8.5 Large venue
  • 8.6 Others

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018-2032 (USD Million)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 ANZ
    • 9.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 South Africa
    • 9.6.3 Saudi Arabia
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 AV Stumpfl GmbH
  • 10.2 Barco NV
  • 10.3 BenQ America Corp.
  • 10.4 Christie Digital Systems USA, Inc
  • 10.5 Digital Projection Ltd
  • 10.6 Optoma Europe Ltd
  • 10.7 Panasonic Corporation
  • 10.8 Seiko Epson Corporation
  • 10.9 Sharp NEC Display Solutions
  • 10.10 Vivitek, Inc
  • 10.11 ViewSonic Corporation
  • 10.12 Infocus
  • 10.13 Sony Corporation
  • 10.14 Green Hippo Ltd.
  • 10.15 Pixel Rain Digital