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市場調査レポート
商品コード
1481313

アドベンチャーツーリズム市場規模:タイプ別、年齢層別、パッケージ別、予約形態別、予測、2024年~2032年

Adventure Tourism Market Size - By Type (Hard, Soft), By Age Group (20-30 Years, 30-40 Years, 40-50 Years, Above 50), By Packages (Low, Medium, Premium), By Booking Mode (Travel Agent, Individuals, Event Planners) & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 220 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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アドベンチャーツーリズム市場規模:タイプ別、年齢層別、パッケージ別、予約形態別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年03月04日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 220 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アドベンチャーツーリズムの市場規模は、2024年から2032年にかけて15.2%以上のCAGRを記録すると推定されます。

可処分所得の増加と、ユニークでスリリングな体験に対する欲求の高まりが、アドベンチャーをベースとした旅行活動を求める個人を駆り立てています。統計によると、米国の可処分所得は2024年1月に20兆6,567億2,000万米ドルに急増しました。このような可処分所得の急増は、アドベンチャーツーリズムを求めるいくつかのビジネスに拍車をかけています。交通インフラや遠隔地へのアクセスの利便性が向上したことで、アドベンチャーツーリズムはより多くの人々にとって身近なものとなっています。

デジタル・プラットフォームやソーシャルメディアの台頭により、旅行者はアドベンチャー・デスティネーションを共有・発見できるようになり、コミュニティ意識が醸成され、こうした活動への参加が促進されています。環境保護や持続可能な観光慣行に対する意識の高まりは、環境に優しいアドベンチャー・ツアーの開発を促進し、環境意識の高い旅行者にアピールしています。

アドベンチャーツーリズム市場は、タイプ、年齢層、パッケージ、予約形態、地域に分けられています。

タイプ別では、スリルを求める旅行者の間でロッククライミング、登山、トレッキングなどのアクティビティの人気が高まっていることから、ハードセグメントの市場規模は2024年から2032年にかけて大幅に増加すると推定されます。装備技術や安全基準の大幅な発展により、ハードなアドベンチャー・アクティビティの魅力とアクセシビリティが向上し、より多くの参加者を惹きつけています。

旅行代理店による予約形態セグメントからのアドベンチャーツーリズム産業金額は、2032年まで顕著な成長を遂げると思われます。これは、旅行代理店が提供する利便性、専門知識、個別化された体験によるものです。多くの旅行者は、特に複雑な旅程や遠隔地へのアドベンチャー旅行のロジスティクスやプランニングを旅行代理店に任せることを好みます。旅行代理店では、限定プランや割引を利用できることが多く、この予約方法を利用する旅行者をさらに後押ししています。

地域別では、アジア太平洋のアドベンチャーツーリズム産業は、2024年から2032年の間にかなりの割合で拡大すると予測されています。この背景には、可処分所得の増加、アウトドア・アクティビティへの関心の高まり、アドベンチャーツーリズムのためのインフラの拡大があります。多様な自然景観や文化遺産は、世界中からアドベンチャーを求める人々を引きつけています。観光を促進し、アドベンチャー目的地へのアクセスを改善するための政府のイニシアティブの展開も、この地域の市場拡大を後押ししています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • 業界エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • デザイン・エンジニアリング
    • アクティビティ・オペレーター
    • アドベンチャー旅行会社
    • アドベンチャー宿泊施設プロバイダー
  • 利益率分析
  • 技術革新の状況
  • 特許分析
  • アドベンチャーツーリズムの投資状況
  • 最も訪問者の多いアドベンチャーツーリズムの場所:地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
  • 主なニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
    • 業界の潜在的リスク&課題
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業市場シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:タイプ別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • ハード
  • ソフト

第6章 市場推計・予測:年齢層別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 20~30歳
  • 30~40歳
  • 40~50歳
  • 50歳以上

第7章 市場推計・予測:パッケージ別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • プレミアム

第8章 市場推計・予測:予約形態別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 旅行代理店
  • 個人
  • イベントプランナー

第9章 市場推計・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • 北欧
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • ANZ
    • 韓国
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他の中東・アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • Arabian Adventures
  • Austin Adventures, Inc.
  • Big Bus Tours
  • Butterfield & Robinson Inc.
  • Cox & Kings Ltd.
  • Desert Adventures
  • Discovery Nomads
  • G Adventures
  • Geographic Expeditions Inc.
  • Get you Guide
  • Intrepid Group, ltd.
  • Mountain Travel Sobek
  • Platinum Heritage
  • Row Adventures
  • The Warrior Group
  • Tui Group
目次
Product Code: 8396

Adventure Tourism Market size is estimated to register over 15.2% CAGR from 2024 to 2032. The increasing disposable incomes and the growing desire for unique and thrilling experiences are driving individuals to seek adventure-based travel activities. As per statistics, the disposable personal incomes in the U.S. surged to USD 20656.72 billion in January 2024. This surging rate of disposable income is fueling several business to seek adventure tourism. Rising advancements in transportation infrastructure and the wide accessibility to remote destinations is also making adventure tourism more accessible to a wider audience.

The rise of digital platforms and social media is enabling travelers to share and discover adventure destinations, fostering the sense of community and encouraging participation in such activities. The heightened awareness of environmental conservation and sustainable tourism practices is promoting the development of eco-friendly adventure tours, appealing to environmentally conscious travelers.

The adventure tourism market is bifurcated into type, age group, packages, booking mode, and region.

Based on type, the market size from the hard segment is estimated to rise at significant rate from 2024 to 2032, owing to the increasing popularity of activities like rock climbing, mountaineering, and trekking among thrill-seekers. Significant developments in equipment technology and safety standards are enhancing the appeal and accessibility of hard adventure activities and attracting more participants.

Adventure tourism industry value from the travel agent booking mode segment will witness notable growth through 2032. This is due to the convenience, expertise, and personalized experiences offered by travel agents. Many travelers prefer to rely on travel agents to handle the logistics and planning of adventure trips, especially for complex itineraries or remote destinations. Travel agents often have access to exclusive deals and discounts, further encouraging travelers to use this booking mode.

Regionally, the Asia Pacific adventure tourism industry is projected to expand at substantial rate between 2024 and 2032. This can be credited to the increasing disposable incomes, rising interest in outdoor activities, and expanding infrastructure for adventure tourism. The diverse natural landscapes and cultural heritage are attracting adventure seekers from around the world. The rollout of government initiatives to promote tourism and improve accessibility to adventure destinations are also driving the regional market progression.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculations
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Design & engineering
    • 3.2.2 Activity operators
    • 3.2.3 Adventure travel agencies
    • 3.2.4 Adventure accommodation providers
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Adventure tourism investment landscape
  • 3.7 Most visited adventure tourism places, by region
    • 3.7.1 North America
    • 3.7.2 Europe
    • 3.7.3 APAC
    • 3.7.4 Latin America
    • 3.7.5 MEA
  • 3.8 Key news & initiatives
  • 3.9 Regulatory landscape
  • 3.10 Impact forces
    • 3.10.1 Growth drivers
      • 3.10.1.1 Increasing investments in tourism industry in Asia Pacific
      • 3.10.1.2 Rising international tourist arrivals in UAE
      • 3.10.1.3 Rising foreign direct investment in Saudi Arabia
      • 3.10.1.4 Increasing sky adventure activities
    • 3.10.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.10.2.1 Stringent regulations and permitting requirements
      • 3.10.2.2 Extreme weather conditions
  • 3.11 Growth potential analysis
  • 3.12 Porter's analysis
    • 3.12.1 Supplier power
    • 3.12.2 Buyer power
    • 3.12.3 Threat of new entrants
    • 3.12.4 Threat of substitutes
    • 3.12.5 Industry rivalry
  • 3.13 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Type, 2018 - 2032 ($Bn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Hard
  • 5.3 Soft

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Age Group, 2018 - 2032 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 20-30 years
  • 6.3 30-40 years
  • 6.4 40-50 years
  • 6.5 Above 50

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Packages, 2018 - 2032 ($Bn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Low
  • 7.3 Medium
  • 7.4 Premium

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Booking Mode, 2018-2032 ($Bn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Travel agent
  • 8.3 Individuals
  • 8.4 Event planners

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018 - 2032 ($Bn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Russia
    • 9.3.7 Nordics
    • 9.3.8 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 Japan
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 ANZ
    • 9.4.5 South Korea
    • 9.4.6 Southeast Asia
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 South Africa
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 UAE
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Arabian Adventures
  • 10.2 Austin Adventures, Inc.
  • 10.3 Big Bus Tours
  • 10.4 Butterfield & Robinson Inc.
  • 10.5 Cox & Kings Ltd.
  • 10.6 Desert Adventures
  • 10.7 Discovery Nomads
  • 10.8 G Adventures
  • 10.9 Geographic Expeditions Inc.
  • 10.10 Get you Guide
  • 10.11 Intrepid Group, ltd.
  • 10.12 Mountain Travel Sobek
  • 10.13 Platinum Heritage
  • 10.14 Row Adventures
  • 10.15 The Warrior Group
  • 10.16 Tui Group