市場調査レポート
商品コード
1399624
大人用紙おむつ市場規模-製品タイプ別、カテゴリー別、サイズ別、材料別、包装量別、消費者グループ別、流通チャネル別、世界予測、2023年~2032年Adult Diapers Market Size - By Product Type, By Category, By Size, By Material, By Packaging Quantity, By Consumer Group, By Distribution Channel, Global Forecast 2023 - 2032 |
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大人用紙おむつ市場規模-製品タイプ別、カテゴリー別、サイズ別、材料別、包装量別、消費者グループ別、流通チャネル別、世界予測、2023年~2032年 |
出版日: 2023年11月17日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 300 Pages
納期: 2~3営業日
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大人用紙おむつ市場規模は、紙おむつのデザイン、材料、技術の進歩に後押しされ、2023年から2032年にかけてCAGR 6.8%以上で拡大すると予測されています。
目立たないプルオンタイプの下着、吸湿発散性材料、吸収力強化技術など、現在進行中の開発は、快適さと利便性を求める消費者の嗜好の進化に対応するのに役立っています。デザインの革新もまた、大人用おむつにまつわる汚名を減らし、より使いやすく社会的に受け入れられるようにする上で極めて重要な役割を果たしています。
さらに、進化する消費者ニーズに対応する効果的なソリューション開発のために、メーカーが主導する注力と投資の高まりは、業界の拡大をさらに加速させると思われます。例えば、2023年10月、スザノは、持続可能性の目標を達成しつつ、乳児用・大人用おむつ、女性用衛生用品、ペットパッドなど、吸収性個人衛生製品に対する世界の需要の拡大に対応するため、新しいフラッフパルプ工場に約1億米ドルを投資しました。
大人用紙おむつ業界は、製品タイプ、カテゴリー、サイズ、材料、包装量、消費者層、流通チャネル、地域に区分されます。
製品タイプ別では、プルオン肌着の市場シェアが2023年から2032年にかけてCAGR6.4%を記録すると予測されています。同分野の成長の背景には、着用しやすく、伸縮性があり、体にフィットする製品への需要が高まっていることがあります。さらに、プルオンタイプの下着型大人用紙おむつが提供する利便性と慎重さが、失禁を経験する活動的で動き回る人々の間で嗜好の高まりに寄与しています。
消費者グループ別では、女性セグメントの大人用紙おむつ産業は、2023年から2032年の間に7%の成長率を示すと予想されています。この背景には、急速に拡大する高齢化とともに、女性の健康問題に対する意識の高まりがあります。妊娠、出産、更年期などの要因が失禁の原因となっており、消費者層をさらに広げています。さらに、失禁にまつわる汚名を返上しようとする社会のシフトは、女性の間で大人用紙おむつがより高く受け入れられるよう後押しすると思われます。
地域別では、アジア太平洋の大人用紙おむつ市場は、急速な高齢化、失禁問題に対する意識の高まり、医療インフラの改善に起因して、2032年まで7.4%の成長率を示すと予測されています。さらに、高齢者のニーズに対応するための政府の取り組みが活発化していることに加え、さまざまな嗜好に合わせた多様な製品が入手しやすくなっていることも、この地域の市場展望を拡大すると思われます。例えば、2023年5月、インドのおむつ製造大手Nobel Hygiene Pvt Ltdの主力ブランドであるFriendsは、軽失禁に悩む若年消費者向けに特別に設計されたスリムな使い捨て吸収パンツを発売しました。
Adult Diapers Market size is projected to expand at over 6.8% CAGR from 2023-2032 propelled by the rising advancements in diaper designs, materials, and technology. The ongoing developments, such as discreet pull-on underwear styles, moisture-wicking fabrics, and enhanced absorbency technologies are helping to address the evolving preferences of consumers seeking comfort and convenience. Design innovations are also playing a pivotal role in reducing the stigma associated with adult diapers, making them more user-friendly and socially acceptable.
Moreover, the rising focus and investments led by manufacturers for the development of effective solutions to respond to the evolving consumer needs will further accelerate the industry expansion. For instance, in October 2023, Suzano invested nearly $100 million in a new fluff pulp factory to address the expanding global demand for absorbent, personal hygiene products, such as infant and adult diapers, feminine hygiene, and pet pads whilst meeting the sustainability goals.
The adult diapers industry is segmented into product type, category, size, material, packaging quantity, consumer group, distribution channel, and region.
Based on product type, the market share from the pull-on underwear is anticipated to witness 6.4% CAGR from 2023-2032. The segment growth is attributed to the rising demand for easy-to-wear, elasticized, and form-fitting products for providing a sense of normalcy and independence to users. Moreover, the convenience and discretion offered by pull-on underwear adult diapers is contributing to their rising preference among active and mobile individuals experiencing incontinence.
As per consumer group, the adult diapers industry from the female segment is expected to depict a 7% growth rate between 2023 and 2032. This is driven by the growing awareness of health issues among women along with the rapidly expanding aging population. Factors, such as pregnancy, childbirth, and menopause are contributing to incontinence, further extending the consumer base. Additionally, the societal shifts towards breaking stigmas associated with incontinence will push the higher acceptance of adult diapers among women.
Regionally, the Asia Pacific adult diapers market is poised to exhibit a 7.4% rate through 2032 attributed to the rapidly aging population, increasing awareness about incontinence issues, and improvements in healthcare infrastructure. Additionally, the rising government initiatives for addressing the needs of the elderly along with the higher availability of a diverse range of products tailored to different preferences will augment the regional market outlook. For instance, in May 2023, Friends, the flagship brand of Indian diapering behemoth Nobel Hygiene Pvt Ltd, introduced slim disposable absorbent underpants specifically designed for younger consumers suffering from light incontinence.