市場調査レポート
商品コード
1395044
クリーンラベル原料市場- タイプ別、形態別、用途別、世界予測、2023年~2032年Clean-label Ingredients Market - By Type (Natural colors, Natural flavors, Fruit & vegetable ingredients, Starch & sweeteners, Flours, Malt), By Form (Powder, Liquid), By Application & Global Forecast, 2023 - 2032 |
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クリーンラベル原料市場- タイプ別、形態別、用途別、世界予測、2023年~2032年 |
出版日: 2023年10月11日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 2~3営業日
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クリーンラベル原料の市場規模は、自然食品や有機食品に対する消費者の嗜好の高まりを背景に、2023年から2032年にかけてCAGR 6.6%で拡大すると予測されています。
近年、多くの健康志向の消費者が、合成添加物を使用せず、最小限の加工しか施されていない、認知度の高い製品を求める傾向が強まっています。自然食品と有機食品の選択が環境に与える影響と健康上の利点に対する認識が高まっているため、複数のメーカーがこうした嗜好を満たす製品を処方することで需要の高まりに対応し、業界の成長をさらに後押ししています。例えば、2023年3月、Ingredion Incorporatedは、米国で柑橘類の果皮由来のFIBERTEXTM CF 502およびFIBERTEX CF 102テクスチャライザーを発売し、機能性クリーンラベル原料のポートフォリオを拡大しました。
クリーンラベル原料業界は、タイプ、フレーバー、パッケージング、用途、流通チャネル、地域に区分されます。
タイプ別では、天然フレーバー分野の市場シェアが2023年から2032年にかけてCAGR6%を記録すると見られています。この成長の背景には、本物で認知度の高いソースに由来する天然フレーバーに対する消費者の嗜好の高まりがあります。健康とウェルネスに対する意識の高まりも、多くの飲食品メーカーにクリーンラベル基準の高まりに対応する天然香料を使用した新製品の開発に拍車をかけ、同分野の成長を促進しています。例えば、2023年2月、ジボダン(Givaudan)とマヌス・バイオ(Manus Bio)は、持続可能でナチュラルなクリーンラベルの柑橘系フレーバー成分であるバイオヌートカトン(BioNootkatone)を共同開発し、様々な食品や飲料の用途に対応しました。
用途別では、スナック・コンビニエンス食品分野のクリーンラベル原料産業規模は、2023年から2032年にかけてCAGR 7.2%を記録すると予測されています。消費者のライフスタイルがより速いペースで変化する中、スナック菓子やコンビニエンス食品におけるクリーンラベル原料の需要が高まっています。さらに、健康志向の消費者から成分表の透明性を求める声が高まっていることも、スナック菓子やコンビニエンス・フードの製造に天然成分や最小限の加工しか施されていない成分を取り入れることを促しています。
地域別では、アジア太平洋地域のクリーンラベル原料市場は2032年まで6.2%の成長率で拡大すると推定されます。健康とウェルネスに対する消費者の意識の高まりがクリーンラベル製品に対する需要を急増させ、同地域における天然成分や最小限の加工を施した成分の採用をさらに促進しています。さらに、APAC全域で多様でダイナミックな飲食品事情が、食生活の嗜好の進化につながっています。
さらに、複数の企業が透明な成分表を持つ製品を処方することでクリーンラベルの動向に対応しており、この地域の業界成長を増強しています。一例を挙げると、2023年2月、Haofoodは人工保存料やその他の添加物を含まないクリーンラベルの植物性肉、Carefree Pulled Chicklessを中国で発売しました。
Clean-label Ingredients Market size is projected to expand at 6.6% CAGR from 2023-2032 driven by the escalating consumer preference for natural and organic food products.
In recent times, a large number of health-conscious consumers are increasingly seeking products with recognizable, minimally processed components, free from synthetic additives. The rising awareness of the environmental impacts and health benefits of natural and organic choices is prompting several manufacturers to address the higher demand by formulating products to meet these preferences, further boosting the industry growth. For instance, in March 2023, Ingredion Incorporated expanded its portfolio of functional clean-label ingredients with the launch of FIBERTEXTM CF 502 and FIBERTEX CF 102 texturizers derived from citrus fruit peels in the U.S.
The clean-label ingredients industry is segmented into type, flavor, packaging, application, distribution channel, and region.
Based on type, the market share from the natural flavors segment is set to accrue 6% CAGR from 2023-2032. The growth can be attributed to the rising consumer preference for natural flavors derived from real and recognizable sources. The growing awareness of health and wellness has also spurred many food and beverage manufacturers to develop new products using natural flavors to meet the rising clean-label criteria, fueling the segment growth. For instance, in February 2023, Givaudan and Manus Bio collaborated to develop BioNootkatone, a sustainable and natural clean-label citrus flavor component to cater to uses in a range of foods and drinks.
In terms of application, the clean-label ingredients industry size from the snacks and convenience foods segment is anticipated to witness 7.2% CAGR between 2023 and 2032. With consumer lifestyles becoming more fast-paced, there is rising demand for clean-label ingredients in snacks and convenience foods. Additionally, the growing demand from health-conscious consumers for transparency in ingredient lists is prompting the incorporation of natural and minimally processed components in the production of snacks and convenience food products.
Regionally, the Asia Pacific clean-label ingredients market is estimated to expand at 6.2% growth rate through 2032. The rising consumer awareness of health and wellness is surging the demand for clean-label products, further driving the adoption of natural and minimally processed ingredients in the region. Additionally, the diverse and dynamic food and beverage landscape across APAC has led to the evolving dietary preferences.
Moreover, multiple companies are responding to the clean-label trend by formulating products with transparent ingredient lists, augmenting the regional industry growth. To cite an instance, in February 2023, Haofood launched Carefree Pulled Chickless, a clean-label plant-based meat free of artificial preservatives and other additives in China.