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市場調査レポート
商品コード
1392152
チョコレート市場規模:タイプ別、カカオ含有量別、流通チャネル別、地域別展望、世界予測、2023-2032年Chocolate Market Size-By Type (Milk Chocolate, Dark Chocolate, White Chocolate, Artificial Chocolate), Cocoa Content (Low Cocoa Content, Medium Cocoa Content, High Cocoa Content), Distribution Channels, Regional Outlook & Global Forecast, 2023-2032 |
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チョコレート市場規模:タイプ別、カカオ含有量別、流通チャネル別、地域別展望、世界予測、2023-2032年 |
出版日: 2023年10月17日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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チョコレート市場規模は2032年から2032年にかけて3.3%のCAGRを示すと予測され、革新的なフレーバーの組み合わせによる実験の高まりがそれを後押ししています。
例えば、2023年8月、NestleはGreen TriangleとFans of The Purple Oneを組み合わせた新しいチョコレートバーを発売しました。斬新な味覚体験を求める個人の増加に伴い、ユニークでエキゾチックなフレーバーや、ハーブ、スパイス、植物との融合に対する嗜好はかなり高まっています。多くのショコラティエやチョコレート・メーカーが、責任あるカカオの調達、環境に優しい慣行、フェアトレード認証に注力していることも、市場の成長に有利に働くと思われます。
チョコレート産業は、タイプ、カカオ含有量、流通チャネル、地域によって区分されます。
タイプ別では、ホワイトチョコレート市場が2032年までCAGR 2.8%と予測されます。この成長は、ホワイトチョコレートが従来のダークチョコレートやミルクチョコレートとは異なる、甘くクリーミーな味を提供することに起因しています。ホワイト・チョコレートは、様々な料理創作において汎用性があるため、クッキー、ケーキ、ペストリーのような様々なデザートやベーカリー用途にますます取り入れられています。お祝いのトリュフや季節のお菓子など、限定ホワイトチョコレート製品の人気が高まっていることも、このセグメントの成長を後押ししています。
流通チャネルの面では、チョコレート専門店セグメントの業界価値は2023-2032年にCAGR 3.5%を記録すると予想されます。上質な素材と独特の風味を持つ高品質のチョコレートへの関心の高まりが、高級で職人的なチョコレートを提供するチョコレート専門店への嗜好を高めています。ユニークでエキゾチックな風味の組み合わせを試す動きが活発化し、風味の革新が進んでいることは、同分野の拡大に有利です。
地域別では、アジア太平洋地域のチョコレート市場は、中産階級の人口増加、可処分所得の増加、都市化率の上昇に牽引され、2032年まで3.7%の成長率で拡大すると推定されます。プレミアム・チョコレートや職人技を駆使したチョコレートの新たな動向と、高品質でユニークな手作り製品に対する消費者の消費意欲の高まりにより、職人技を駆使したショコラティエやブティック・チョコレート・ショップの需要が大幅に増加しています。季節限定品や限定品へのアクセスが容易であることも、地域市場の拡大に影響を与えると思われます。
Chocolate Market size is projected to depict 3.3% CAGR from 2032-2032, propelled by the rising experimentations with innovative flavor combinations. For instance, in August 2023, Nestle launched a new chocolate bar combining the Green Triangle and the Fans of The Purple One, its two iconic quality street flavours. With the growing number of individuals looking for novel taste experiences, the preference for unique and exotic flavors, as well as infusions with herbs, spices, and botanicals has considerably grown. The surging focus of numerous chocolatiers and chocolate manufacturers on responsible sourcing of cocoa, environmentally friendly practices, and fair-trade certifications will also favor the market growth.
The chocolate industry is segmented based on type, cocoa content, distribution channel, and region.
With respect to type, the white chocolate market is anticipated to witness 2.8% CAGR through 2032. The growth can be ascribed to the sweet and creamy taste rendered by white chocolate, making it distinct from traditional dark or milk chocolate. On account of its versatility in different culinary creations, white chocolate is increasingly incorporated in variety of desserts and bakery applications, such as cookies, cakes, and pastries. The growing popularity of limited-edition white chocolate products, such as festive truffles and seasonal confections will also boost the segment growth.
In terms of distribution channel, the industry value from the specialty chocolate stores segment is expected to register 3.5% CAGR from 2023-2032. The rising interest in high-quality chocolates made with fine ingredients and unique flavor profiles is surging the preference for specialty chocolate stores as they offer premium and artisanal chocolates. The growing innovations in flavor profiles led by the higher experiments with unique and exotic flavor combinations will prove favorable for the segment expansion.
Regionally, the Asia Pacific chocolate market is estimated to expand at 3.7% growth rate through 2032 driven by the growing middle-class population, the increasing disposable incomes, and the higher rate of urbanization. With the emerging trend of premium and artisanal chocolates and the higher consumer spending on high-quality, unique, and handcrafted products, the demand for artisanal chocolatiers and boutique chocolate shops is witnessing significant rise. The ease of access to seasonal and limited-edition chocolates will also influence the regional market expansion.