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市場調査レポート
商品コード
1351511
冷凍ピザ市場規模-サイズ別、流通チャネル別、クラストタイプ別、トッピング別&予測2023年~2032年Frozen Pizza Market Size - By Size (Personal Size, Medium Size, Large Size, Family Size), By Distribution Channel (Supermarkets & Hypermarkets, Convenience Stores, Online Retailers, Independent Retailers), Crust Type, Toppings & Forecast 2023 - 2032 |
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カスタマイズ可能
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冷凍ピザ市場規模-サイズ別、流通チャネル別、クラストタイプ別、トッピング別&予測2023年~2032年 |
出版日: 2023年07月06日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
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冷凍ピザの世界市場規模は2023~2032年にCAGR 6.8%で拡大食肉生産が環境に与える影響に関する懸念の高まりを背景に、植物ベースの食事への関心が高まっていることが、業界の成長を後押しします。
FAO(国連食糧農業機関)のデータによると、人間が原因となる温室効果ガス排出量の約14.5%は畜産に起因しています。さらに、代替肉やヴィーガンチーズといった食材を使用するブランドへの傾斜も、製品需要に影響を与えると思われます。
冷凍ピザ市場全体は、サイズ、クラストタイプ、トッピング、流通チャネル、地域によって分けられます。
サイズに基づくと、大型セグメントの業界価値は2023-2032年にCAGR 6.9%を記録します。大型ピザは、小型サイズに比べてコストパフォーマンスが高いです。また、シェアして食べることができるため、社交的な集まりやパーティー、家族での食事に好まれます。複数のトッピングの組み合わせが可能であること、いくつかのお得な食事や割引が大型ピザに提供されていることも、このセグメントの成長に寄与している要因です。
トッピングに関しては、野菜冷凍ピザ産業は2032年から2032年にかけて8.1%の成長率を示すと予測されています。健康志向の強い消費者が世界的に拡大し、食生活に野菜を多く取り入れるための様々な選択肢を求めざるを得なくなっています。さらに、野菜ピザは必須栄養素、食物繊維、低カロリーを提供するため、従来の肉を多用したピザに代わる健康的な選択肢です。
オンライン小売業者の流通チャネルによる市場シェアは、予測期間を通じてCAGR 6.8%を記録します。これは主に、ピザの販売と顧客への配送においてオンライン・プラットフォームが提供する利便性と注文のしやすさによるものです。小売業者はユーザーフレンドリーなウェブサイトやモバイルアプリケーションを採用しており、顧客はメニューを閲覧してピザのオプションを選択し、好みのトッピングで注文をカスタマイズして注文することができます。
地域別では、アジア太平洋地域の冷凍ピザ産業は、ライフスタイルの変化や都市化によって便利な食事オプションへの嗜好が高まっているため、2032年までのCAGRが8.6%になると予想されています。現地生産施設に対する投資の急増、eコマース部門の活況、植物由来の冷凍ピザやベジタリアン向け冷凍ピザに対する需要の急増も、この地域の市場成長軌道に影響を与えると思われます。
Global Frozen Pizza Market size will expand at 6.8% CAGR from 2023-2032. The rising interest in plant-based diets driven by the surging concerns related to the environmental impacts of meat production will push the industry growth. As per FAO (Food and Agriculture Organization) data, around 14.5% of all human-caused greenhouse gas emissions can be attributed to livestock farming. Moreover, the shifting inclination by brands on using ingredients, such as meat alternatives and vegan cheese will also influence the product demand.
The overall frozen pizza market is bifurcated based on size, crust type, toppings, distribution channel and region.
Based on size, the industry value from large segment will register 6.9% CAGR from 2023-2032. Large pizzas provide better value for money in comparison to smaller sizes. They are also largely preferred for social gatherings, parties, and family dinners as they encourage sharing. Access to multiple topping combinations along with several meal deals and discounts offered on larger pizzas are other factors contributing to the segment growth.
With respect to toppings, the vegetable frozen pizza industry is poised to depict 8.1% growth rate from 2032-2032. The robust expansion of health-conscious consumers worldwide has compelled them to seek various options to incorporate more vegetables into diets. Moreover, vegetable pizzas are healthier alternatives to traditional meat-heavy pizzas, as they provide essential nutrients, fiber, and fewer calories.
The market share from the online retailer distribution channel segment will record 6.8% CAGR through the forecast period. This is mainly due to the ease of convenience and ordering offered by online platforms in selling and delivering pizzas to customers. The retailers employ user-friendly websites and mobile applications to allows customers to select pizza options by browsing the menu, customize their order with preferred toppings and place an order.
Regionally, the Asia Pacific frozen pizza industry is expected to witness 8.6% CAGR through 2032 due to the growing preference for convenient meal options on account of the changing lifestyles and urbanization. The surge in investments in local production facilities, the booming e-commerce sector along with the burgeoning demand for plant-based as well as vegetarian frozen pizzas will also influence the regional market growth trajectory.