市場調査レポート
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1494252

風味と香り:Consumer Survey Insights

Consumer Survey Insights: Flavors and Fragrances


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GlobalData
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英文 37 Pages
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風味と香り:Consumer Survey Insights
出版日: 2024年05月10日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 37 Pages
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概要

世界の消費者は伝統的な風味を高く評価しており、通常は特定の製品カテゴリに関連しています。例えば、塩味の製品では塩辛い風味や香ばしい風味、チョコレートや菓子類では甘い風味やナッツのような風味です。しかし、多くの購入者、特に若い世代の購入者は、新しい、流行の、珍しい風味のものに惹かれています。

当レポートでは、製品の特徴としての風味と香りの重要性を調査し、世界の消費者が新しい、珍しい、流行の風味や香りに手を伸ばす動機を探っています。分析では、食品、飲料、健康と衛生における風味と香りについて調べ、これらのカテゴリにおける現在の消費者の選好の概観を提供しています。

範囲

  • Z世代とミレニアル世代は、新しい風味や香りにもっとも惹かれています。
  • 消費者は、パーソナルケア製品や家事用品では多くの香りに魅力を感じますが、食品や飲料にインスパイアされた香りというコンセプトは、いずれのカテゴリでも購入者を惹きつけません。
  • 世界中の消費者は、家事用品の香りを選ぶ際に、落ち着きやリラックス、リフレッシュを感じたいと考えています。
  • 若い購買層と男性購買層は、機能性飲料をもっとも多く消費しています。
  • 欧州の消費者は、フレーバーコーヒーの魅力を他の消費者より感じません。

目次

第1章 GlobalDataのTrendSightsの概要

第2章 製品の特徴としての風味と香りの重要性

第3章 食品における風味

第4章 飲料における風味

第5章 健康と衛生における香り

第6章 テイクアウト

第7章 付録

目次
Product Code: GDCG240001CI

Consumer Survey Insights: Flavors and Fragrances analyzes the results of GlobalData's 2024 Q1 global consumer survey across all regions and market sectors. The report looks into the importance of flavors and fragrances as product features, and it explores what motivates global consumers to reach for new, unusual and trendy flavors and scents. The analysis looks into flavors and fragrances in food, beverages and health and hygiene, and provides an overview for current consumer preferences within these categories.

Global consumers highly value traditional flavors, usually associated with particular product categories, e.g. salty and savory flavors for savory products and sweet and nutty for chocolate and confectionery. However, many buyers, particularly from younger generations, are attracted to new, trendy and unusual flavor options.

Scope

  • Generation Z and Millennials are the most attracted to new flavors and fragrances.
  • Consumers find many fragrances appealing in personal and household care products, but the concept of scents inspired by food or drinks does not attract buyers in either of these categories.
  • Consumers globally want to feel calm, relaxed, and refreshed when choosing a fragrance for household care products.
  • Younger shoppers and male buyers consume the most functional drinks.
  • European consumers find flavored coffee less appealing than other buyers.

Reasons to Buy

  • Understand consumer preferences for scents, flavors and fragrances in all market sectors from both a global and regional point of view.
  • Explore consumer motivations to try new flavors and reach for new fragrances, depending on the product category and consumer group. Understand different preferences for coffee flavors, types of functional drinks and most appealing cuisines, which vary depending on consumers' age and place of residence.
  • Learn how sensory product features such as scent and flavor can facilitate product premiumization, enable consumer targeting and drive new product developments.

Table of Contents

Table of Contents

1.GlobalData's TrendSights overview

2.The importance of flavors and fragrances as product features

3.Flavors in food

4.Flavors in beverages

5.Fragrances in health and hygiene

6.Take-outs

7.Appendix