市場調査レポート
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1473225

超加工食品(UPF)市場 - 業界の洞察

Scrutinizing Ultra-Processed Foods (UPFs) - Industry Insights


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GlobalData
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英文 46 Pages
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超加工食品(UPF)市場 - 業界の洞察
出版日: 2024年02月26日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 46 Pages
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概要

超加工食品(UPF)をめぐる議論はまだ新しく、新たな証拠や調査が発表され続けています。政府の規制や、消費者の買い物の意思決定に対するメディアの影響により、ブランドがこのトピックについて独自の健康アドバイスを推進することは難しい状況です。しかし、食品技術の革新という点では、カテゴリーごとに投資を検討する機会があります。

消費者のUPFに対する関心度や関連性はカテゴリーによって異なります。すべてのUPFが同じように健康的/不健康的であるわけではないため、消費者を教育し、さまざまなUPFを責任を持ってマーケティングする作業が必要です。

クリーンラベルの自然派製品に対する需要は、UPFに対する拒否反応と見なされることもあります。しかし、食品技術の革新は現在、自然な健康ハローとバランスの取れたハイテク製剤の提供に取り組んでいます。

UPFに対する規制はますます強まっていますが、そのアプローチは市場によって異なります。

当レポートでは、世界の超加工食品(UPF)市場について調査し、市場の概要とともに消費者動向、クリーンラベルの需要、食品技術と規制、今後の見通しなどを提供しています。

目次

  • UPFの概要
  • 消費者の考え方
  • クリーンラベルの需要
  • 食品技術の役割
  • 規制
  • サマリーと今後の見通し
  • お問い合わせ
目次
Product Code: GDCG240019HT

This report is part of a series on key trends and issues that are currently affecting the consumer landscape in consumer goods, foodservice, and packaging. It explains what an ultra processed food is, how consumers are responding to this new categorization, and how brands can tackle this issue in formulation and marketing.

Debate around UPFs is still fresh with new evidence and research still being released. Government regulation and the influence of the media on consumer shopping decisions make it challenging for brands to promote their own health advice on this topic. However there are opportunities to consider investing in on a category by category basis in terms of food technology innovations.

Scope

  • Consumers' level of concern and association with UPFs varies from category to category. Not all UPFs are equally healthy/unhealthy so work needs to be done in educating the consumer and marketing different UPFs responsibly.
  • Demand for clean label, natural products can be seen as a rejection of UPFs; however, food technology innovations are now working to deliver high-tech formulations that are balanced with a natural health halo.
  • Regulation is increasingly restricting UPFs but the approach varies across markets.

Reasons to Buy

  • Understand the challenges and opportunities within the evolving Ultra Processed Food landscape.
  • Gain insight into how competitors are responding to this trend.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct future decision-making and inform new product and service development.

Table of Contents

Table of Contents

  • Understanding UPFs
  • Consumer mindsets
  • Clean label demand
  • Role of food technology
  • Regulation
  • Takeaways and what's next?
  • Contact us