市場調査レポート
商品コード
1125440
ビジネスにおけるメタバース - オルタナティブデジタルワールドでの価値創造Metaverse Meets Business - Creating Value in the Alternative Digital World |
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ビジネスにおけるメタバース - オルタナティブデジタルワールドでの価値創造 |
出版日: 2022年07月28日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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メタバースとは、人々が互いに交流することができる仮想またはデジタルの領域のことで、仮想現実(VR)、複合現実(MR)、拡張現実(AR)、ブロックチェーン技術などの技術を組み合わせ、企業や人々がコラボレーション、資産所有、娯楽、ソーシャルネットワーキングなどの新しい機会を見出すことができるようになるものです。最近、FacebookがMetaにブランド名を変更したことで、多くの企業がさまざまな取り組みを始めていますが、完全に実現するには時間がかかると思われます。
当レポートでは、ビジネスにおけるメタバースについて調査し、いくつかのバリューチェーンにおける新興技術の導入に関する主要動向、使用事例を取り上げています。
The metaverse is a virtual or digital realm in which people can interact with one another. It combines technologies such as virtual reality (VR), mixed reality (MR), augmented reality (AR), and blockchain technology to enable businesses and people to find new opportunities for collaboration, asset ownership, entertainment, and social networking, among others. With Facebook's recent rebranding to Meta, many businesses have begun working on various initiatives, but it will take time for them to be completely realized. The report examines how notable enterprises and startups are developing the building blocks of the metaverse with their technological prowess to make this ecosystem a reality.
Innovations: presents real-world innovation use cases and examples related to the metaverse by companies as well as startups across multiple sectors. It casts light on how tech-enabled innovations are transforming every segment of cross sector use case applications.