市場調査レポート
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1123620

ファストフードの変遷:食体験、食品、サステナビリティに関する消費者インサイトの分析

The Changing Face of Fast Food - Analyzing Consumer Insights on Eating Experience, Food and Sustainability

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 31 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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ファストフードの変遷:食体験、食品、サステナビリティに関する消費者インサイトの分析
出版日: 2022年04月22日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 31 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

当レポートでは、ファストフードの変遷に焦点を当て、クイックサービスレストランがプロセスの合理化のためにテクノロジーを採用することで、いかにして「ジャンクフードを提供する」というイメージを払拭し始めたかを調査するほか、主な消費者動向、イノベーション動向、パンデミックによる消費者認識および行動の変化、ケーススタディ、持続可能性の動向などについてまとめています。

購入の理由

  • 消費者がQSRやファーストフード店を頻繁に利用するようになった理由を明らかにする
  • イノベーションを促進する可能性が最も高い主要な消費者動向についての洞察を得る
  • 革新的な製品を特定の消費者動向や嗜好に関連付けることで、その背景を明らかにする

目次

  • イントロダクション
  • 食体験
  • 食品
  • 持続可能性
  • テイクアウト

付録

目次
Product Code: GDFS220001SI

This report studies how quick service restaurants have started to shed their image of serving 'junk food' by adopting technology to streamline their processes

The report outlines the key consumer and innovation trends currently impacting the global QSR & fast food channel. It addresses how the pandemic changed consumers' perceptions and behavior and how these gave way to a global evolution from 'junk food' restaurants to health- and environmental-conscious brands. Analysis also extends to case studies and sustainability trends, as well as future-focused insight that indicates prospective growth drivers for the sector.

Scope

  • Influenced by the low footfall in their outlets, due in part to the pandemic, fast food brands have opted for digitalization to stay in touch with their consumer base.
  • The health & wellness trend has also swayed these brands to develop plant-based menu items to reach a wider audience.
  • The rise of food delivery apps has been changing the restaurant industry over the past few years, allowing businesses to target delivery at lower costs and expand their footprint more easily, and helping them connect to customers especially during lockdowns.
  • The demand for transparency has also pushed QSRs to be more sustainable and adopt green policies
  • Digitalization and automation are key considerations in the long-term strategy of making the QSRs more effective and sustainable.

Reasons to Buy

  • Identify the reasons underpinning consumers' inclination to frequent QSRs and fast food restaurants.
  • Gain insight into the key consumer trends that are most likely to drive innovation.
  • Put innovative products into context by connecting them to specific consumer trends and preferences.

Table of Contents

Table of Contents

  • Introduction
  • Eating Experience
  • Food
  • Sustainability
  • Take-outs

Appendix