表紙:中国のファストフード市場
市場調査レポート
商品コード
55411

中国のファストフード市場

Fast Food Markets in China

出版日: | 発行: Asia Market Information & Development Co. | ページ情報: 英文 221 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
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中国のファストフード市場
出版日: 2023年07月24日
発行: Asia Market Information & Development Co.
ページ情報: 英文 221 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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  • 目次
概要

中国のファストフードの需要は過去10年間に急速なペースで拡大してきました。今後10年間は、生産、需要ともに拡大が続くものと思われます。中国経済は、20年以上にわたる工業生産高、輸出入、消費、設備投資の連続的な増加に刺激され、高速成長を維持しています。

当レポートでは、中国のファストフードの市場を調査し、中国の経済動向・事業環境、産業構造、需給動向、市場規模と成長の見通し、マーケティング戦略、主要製造業者のプロファイルなどをまとめています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 事業環境

  • 経済見通し
  • 主要経済指標
  • 工業生産
  • 人口と労働力
  • 外国投資
  • 外国貿易
  • 財務および税に関する規制
  • 銀行システムと規制
  • 外国為替
  • 税金・関税・通関手続き

第3章 ファストフード産業の評価

  • 産業構造
  • 市場規模
  • 主要企業の市場シェア
  • 人件費
  • 潜在的参入企業
  • 主な海外投資

第4章 ファストフードの販売規模・予測

  • 概要
  • ファストフードレストラン
  • 中国風のファストフード
  • 市場の展望
  • 収益・予測
  • 消費者の嗜好
  • 価格動向
  • 韓国料理
  • 市場の展望
  • 収益・予測
  • 消費者の嗜好
  • 価格動向
  • 日本料理
  • 市場の展望
  • 収益・予測
  • 消費者の嗜好
  • 価格動向
  • その他のアジア料理
  • 市場の展望
  • 収益・予測
  • 消費者の嗜好
  • 価格動向
  • 中東料理
  • 市場の展望
  • 収益・予測
  • 消費者の嗜好
  • 価格動向
  • 欧米のファストフードチェーン
  • 市場の展望
  • 収益・予測
  • 消費者の嗜好
  • 価格動向
  • 主なレストランチェーン
  • McDonald's
  • KFC
  • Pizza Hut
  • Burger Kings
  • その他
  • ティーハウス&コーヒーショップ
  • ティーハウス
  • 市場の展望
  • 収益・予測
  • 消費者の嗜好
  • 価格動向
  • コーヒーショップ
  • 市場の展望
  • 収益・予測
  • 消費者の嗜好
  • 価格動向
  • ジュースバー
  • 市場の展望
  • 収益・予測
  • 消費者の嗜好
  • 価格動向

第5章 ファストフード市場の見通し

  • ファストフード市場の見通し:概要
  • 政府の食品包装規則
  • 人口:地域別
  • 北東部
  • 北部
  • 南東部
  • 中南部
  • 西部
  • 人口:年齢層別
  • 消費動向
  • ファストフード収益:地域別
  • 北東部
  • 北部
  • 南東部
  • 中南部
  • 西部
  • 紅茶・コーヒーショップ・ジュースバー収益:地域別
  • 北東部
  • 北部
  • 南東部
  • 中南部
  • 西部

第6章 マーケティング戦略

  • 中国市場への参入:概要
  • 中国の流通システム
  • ファストフード業界の流通チャネル
  • 輸送および貨物インフラ
  • コミュニケーション
  • 中国の市場参入
  • ライセンシング
  • フランチャイズ
  • eコマース
  • 商社・現地代理店
  • 駐在員事務所・中国子会社
  • 100%外資系企業

第7章 ファストフード企業ディレクトリー

  • ファストフード企業プロファイル
  • 研究機関・協会
図表

LIST OF TABLES

I. INTRODUCTION

  • Economic Outlook Summary
  • Fast Food Supply and Demand Summary

II. BUSINESS ENVIRONMENT

  • Key Economic Indicators
  • Industrial Output
  • Population and Labor Force Trends
  • Foreign Investment and Loans
  • Foreign Trade
  • Key Commodity Exports from China
  • China's Exports to its Leading Trade Partners
  • Key Commodity Imports into China
  • China's Imports from Its Leading Trade Partners

III. FAST FOOD INDUSTRY ASSESSMENTS

  • Major Company Sales and Location
  • The Major Fast Food Company Market Share and Location
  • Major Foreign Investments

IV. FAST FOOD PRODUCTION AND DEMAND

  • Fast Food Restaurants
  • Chinese Style Fast Food
  • Revenues and Forecasts
  • Korean Cuisines
  • Revenues and Forecasts
  • Japanese Cuisines
  • Revenues and Forecasts
  • Other Asian Cuisines
  • Revenues and Forecasts
  • Middle Eastern Cuisines
  • Revenues and Forecasts
  • Western Fast Food Chains
  • Revenues and Forecasts
  • Major Restaurant Chains
  • McDonald's
  • KFC
  • Pizza Hut
  • Burger Kings
  • Others
  • Tea and Coffee Shops
  • Tea Houses
  • Revenues and Forecasts
  • Coffee Shops
  • Revenues and Forecasts
  • Juice Bars
  • Revenues and Forecasts

V. FAST FOOD CONSUMPTION BY MARKET

  • Fast Food Revenues by Region
  • Northeast
  • North
  • Southeast
  • Central South
  • West
  • Tea, Coffee Shops and Juice Bar Revenues by Region
  • Northeast
  • North
  • Southeast
  • Central South
  • West
  • Population by Region
  • Northeast
  • North
  • Southeast
  • Central South
  • West
  • Population by Age Group

LIST OF CHARTS

  • Fast Food Production and Demand Summary
  • China's GDP and Industrial Output
  • Population Trends
  • Industrial Output by Ownership
  • Foreign Investments and Loans
  • China's Imports and Exports
  • Key Commodity Exports from China
  • Key Commodity Imports into China
  • The Consumer Spending Trends of Fast Food
  • The Outlook of Fast Food Industry
目次
Product Code: 286

China's demand for Fast Food has grown at a fast pace in the past decade. In the next decade, both production and demand will continue to grow. The Chinese economy maintains a high speed growth which has been stimulated by the consecutive increases of industrial output, import & export, consumer consumption and capital investment for over two decades. This new study examines China's economic trends, investment environment, industry development, supply and demand, industry capacity, industry structure, marketing channels and major industry participants. Historical data (2012, 2017 and 2022) and long-term forecasts through 2027 and 2032 are presented. Major producers in China are profiled.

The primary and secondary research is done in China in order to access up-to-date government regulations, market information and industry data. Data were collected from the Chinese government publications, Chinese language newspapers and magazines, industry associations, local governments' industry bureaus, industry publications, and our in-house databases. Interviews are conducted with Chinese industry experts, university professors, and producers in China. Economic models and quantitative methods are applied in this report to project market demand and industry trends. Metric system is used and values are presented in either Yuan (RMB, current price) and/or US dollars.

Our market research reports provide hard-to-find market data and analyses. Today, China has the largest market in the world. Tremendous fast-growing markets for imports and business opportunities for companies around the world. If you want to expand your business or sell your products in China, our research reports provide the insights and projections into Chinese markets necessary for you to do so.

TABLE OF CONTENTS

I. INTRODUCTION

  • Report Scope and Methodology
  • Executive Summary

II. BUSINESS ENVIRONMENT

  • Economic Outlook
  • Key Economic Indicators
  • Industrial Output
  • Population and Labor
  • Foreign Investment
  • Foreign Trade
  • Financial and Tax Regulations
  • Banking System and Regulations
  • Foreign Exchange
  • Taxes, Tariff and Custom Duties

III. FAST FOOD INDUSTRY ASSESSMENTS

  • Fast Food Industry Structure
  • Market Size
  • Major Company Sales
  • Market Share of Key Companies
  • Labor Costs
  • Potential Entrants
  • Major Foreign Investments

IV. FAST FOOD SALES VOLUMES AND FORECASTS

  • Overview
  • Fast Food Restaurants
  • Chinese Style Fast Food
  • Market Outlooks
  • Revenues and Forecasts
  • Consumer Taste Preferences
  • Pricing Trends
  • Korean Cuisines
  • Market Outlooks
  • Revenues and Forecasts
  • Consumer Taste Preferences
  • Pricing Trends
  • Japanese Cuisines
  • Market Outlooks
  • Revenues and Forecasts
  • Consumer Taste Preferences
  • Pricing Trends
  • Other Asian Cuisines
  • Market Outlooks
  • Revenues and Forecasts
  • Consumer Taste Preferences
  • Pricing Trends
  • Middle Eastern Cuisines
  • Market Outlooks
  • Revenues and Forecasts
  • Consumer Taste Preferences
  • Pricing Trends
  • Western Fast Food Chains
  • Market Outlooks
  • Revenues and Forecasts
  • Consumer Taste Preferences
  • Pricing Trends
  • Major Restaurant Chains
  • McDonald's
  • KFC
  • Pizza Hut
  • Burger Kings
  • Others
  • Tea and Coffee Shops
  • Tea Houses
  • Market Outlooks
  • Revenues and Forecasts
  • Consumer Taste Preferences
  • Pricing Trends
  • Coffee Shops
  • Market Outlooks
  • Revenues and Forecasts
  • Consumer Taste Preferences
  • Pricing Trends
  • Juice Bars
  • Market Outlooks
  • Revenues and Forecasts
  • Consumer Taste Preferences
  • Pricing Trends

V. FAST FOOD MARKET OUTLOOKS

  • Fast Food Markets Outlook Overview
  • Government Food Packaging Regulations
  • Population by Region
  • Northeast
  • North
  • Southeast
  • Central South
  • West
  • Population by Age Group
  • Consumer Spending Trends
  • Fast Food Revenues by Region
  • Northeast
  • North
  • Southeast
  • Central South
  • West
  • Tea, Coffee Shops and Juice Bar Revenues by Region
  • Northeast
  • North
  • Southeast
  • Central South
  • West

VI. MARKETING STRATEGIES

  • China Market Entry Overview
  • China's Distribution System
  • The Fast Food Industry Distribution Channels
  • Transportation and Freight Infrastructure
  • Communications
  • China's Market Entry
  • Licensing
  • Franchising
  • E-commerce
  • Trading Companies and Local Agents
  • Representative Offices and Chinese Subsidiaries
  • Wholly Foreign Owned Enterprises

VII. FAST FOOD PRODUCER DIRECTORY

  • Fast Food Company Profiles
  • Research Institutions and Associations