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市場調査レポート
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1258855

ファストフード市場の2028年までの予測-食品アイテム別、サービスタイプ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Fast Food Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Food Item, By Service Type, By End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ファストフード市場の2028年までの予測-食品アイテム別、サービスタイプ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のファストフード市場は、2022年に1兆64億3,000万米ドルを記録し、2028年には1兆6,015億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に8.05%のCAGRで成長します。

クイックサービスレストランや屋台で製造・提供される食品は、ファストフードと呼ばれています。家庭料理の代用品としての役割を担っています。レストラン、ホテル、ファストフード店などのエンドユーザー事業では、クイックフードが広く利用されています。通常、大量に調理され、顧客の要求に応じて迅速に提供されます。ファーストフードには、ハンバーガーやサンドイッチ、ピザやパスタ、チキン、シーフードなどのほか、アジアや南米の料理もあります。

米国疾病管理予防センターによると、米国では2013年から2016年の間に平均で36.6%の成人がファストフードを消費しています。ファストフード市場の主要プレイヤーは、子供、大人、老人層に対応するための幅広い製品ポートフォリオを有しています。

市場力学:

促進要因

消費者行動の変化と食品への支出の増加

大半の地域で2人以上の世帯が増加し、世帯収入が増えたことが、消費者の外食志向を高める主な要因となっています。しかし、ドミノ、ピザハット、マクドナルド、KFC、バーガーキングといった有名ブランドの人気が続いているにもかかわらず、世界の先進地域と発展途上地域の両方で、バラエティ豊かな外食店舗が急速に拡大しています。ミレニアル世代の間でファストフードの人気が高まる中、国際的なファストフード企業は海外市場に注目しています。ミレニアル世代の人口拡大、世帯収入の増加、観光客の増加、消費者の購買パターンの変化などが、この業界の成長に寄与しています。

抑制要因

老年人口の急速な拡大

近い将来、市場の成長を妨げると予想される主な要因として、急速に拡大する老人人口とファーストフードによる健康への悪影響が挙げられます。さらに、世界的に健康的な食習慣への移行が進んでおり、健康的な食品オプションの人気が高まっています。このようなライフスタイルの変化は、市場の拡大を部分的に阻害する可能性があると予想されます。しかし、食品安全基準の上昇や野生動物を保護する法律が、この業界にとって大きな障壁になると予想されます。また、消費者の健康意識、特に肥満が市場拡大を制限する可能性があると予想されます。

機会

発展途上国および先進国におけるクイックサービスレストランの増加

短時間で料理を提供することが可能で、主にミレニアル世代の消費者にアピールする利便性が、この市場を推進する重要な要因となっています。調理済み食品とファーストフードに対する消費者の嗜好が、世界市場のダイナミクスを変化させています。ファストフードは調理が簡単で消費しやすいため、これらの製品に対する需要の高まりに大きく寄与しています。また、今後数年間、市場の繁栄を可能にするもう一つの要素は、顧客の可処分所得の増加です。米国農務省によると、米国のクイックサービスレストランの数は、2000年の約28万5千店から2015年には34万店以上と、過去10年間で20%近く増加しました。全米平均の20%に比べ、2000年から15年の間に多くの都市部の郡でクイックサービスレストランの増加率は30%を超え、特に中部大西洋岸、南東部、西部州の急速に都市化する郡で顕著でした。

脅威

健康問題に対する消費者の意識の高まり

スナック菓子は外出先で食べる一般的な食品ですが、自然食品に比べ栄養素、繊維、水分が少なく、カロリーも高いです。ジャンクフードの摂取量が増加する傾向にあるのは、所得水準の上昇、急速な都市化の進展、宅配便、積極的で注目を集める広告、国際的な料理などが原因であると考えられています。若年層がファーストフードに依存するようになったことは、高脂肪の摂取を促し、肥満とそれに伴う慢性疾患のリスクを高めることになるため、懸念されます。

COVID-19の影響:

感染者数の増加や食品を介した感染への懸念から、COVID-19の流行は食品業界に悪影響を及ぼしました。流行の初期には、サプライチェーンの混乱や労働力不足がファストフードの需要に影響を与えました。全米レストラン協会によると、2020年6月に約700万人のアメリカ人が職を失ったとされています。また、健康的な食品を食べることの利点に関する消費者の知識の向上は、パンデミック時の業界の拡大に影響を与えました。ファストフードのフランチャイズ店の増加やオンライン食事デリバリーの需要の高まりにより、パンデミック後の市場は需要を回復すると予想されます。

予測期間中、ハンバーガー&サンドイッチ分野が最大になると予想される

ハンバーガーやサンドイッチはあらゆる年齢層に人気があるため、予測期間中もハンバーガー・サンドイッチレストラン部門が市場を独占することになるでしょう。また、ハンバーガーやサンドイッチは、ピザやパスタよりもコストがかからないです。最も有名なファストフードのフランチャイズの1つがマクドナルドです。世界119カ国で直営店、フランチャイズ店、公認の関連会社を展開しています。

予測期間中、フードデリバリーサービス分野のCAGRが最も高くなると予想される

予測期間中、フードデリバリーサービスは堅調なペースで発展していくと予想されます。近年、食品分野に新しいデリバリーサービスが導入されたことで、食品の注文や流通の方法が変化しています。フードデリバリー分野の拡大の主な原動力は、インターネットへのアクセスのしやすさです。さらに、クイックサービスレストランやフードチェーンは、広告やマーケティング活動で市場拡大を積極的に推進しています。

最もシェアの高い地域

北米は、世界市場で最大の売上シェアを獲得しており、予測期間中もその傾向が続くと予想されます。この地域の優位性は、共働きの家庭の増加、世帯収入レベルの上昇、ファーストフードフランチャイズの急速な普及に起因しているものと思われます。米国は、ほぼ毎日外食しているため、スナック菓子分野では最大の市場となっています。一方、メキシコは、ライフスタイルの変化、若年層の人口増加、観光産業の拡大により、最も大きな利益をもたらすと予想されています。

CAGRが最も高い地域:

観光客の増加により、欧州地域が予測期間中最も市場開拓が進むと思われます。ファストフードへの消費支出と消費者の嗜好の変化は、いずれも成長に寄与します。また、多忙なライフスタイルのため、すぐに作れる朝食製品の人気も高まっています。焼き菓子やポテト製品で大きな成長が期待できる市場は、世界で最も魅力的な地域の1つである欧州です。

主な発展:

2021年10月、Burger Kingは、植物由来の「Impossible Nuggets」と、「Ghost Pepper Nuggets」の全国LTO発売により、米国のメニューを拡大しました。

2021年9月、Papa John's Internationalは、フランチャイジーを運営するSun Holdingsと米国における国内フランチャイジー開発契約を締結し、契約条件によると、Sun Holdingsは2029年までにテキサス州で100店舗を新規オープンします。

当レポートが提供するもの

  • 地域別・国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項など)
  • 市場推定に基づく主要なビジネスセグメントにおける戦略的な提言
  • 競合情勢とその動向
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • サプライチェーンの動向は、最新の技術進歩をマッピングしています。

無料カスタマイズの提供

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(3社まで)
    • キープレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメント
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGRを提供(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のファーストフード市場:食品別

  • ピザ&パスタ
  • アジア&ラテンアメリカ料理
    • エルコラル
    • フリスビー
  • バーガー&サンドイッチ
    • チーズバーガー
    • グリルサンドイッチ
  • シーフード
    • シェズワンヌードル
    • イタリアンヌードル
    • 客家麺
    • その他の麺
  • 満州
    • 乾満州
    • 湿った満州
    • ベビーコーン満州
    • パニール満州人
  • 炒飯
    • シェズワンチャーハン
  • ハンバーガー
  • マフィン
  • ドーナツ
  • オニオンリング
  • フライドポテト
  • トルタバナナ
  • マクポロ・イタリアーノ
  • パニール65
  • チリー・パニール
  • パニールマジェスティック
  • その他の食料品

第6章 世界のファストフード市場:サービスタイプ別

  • デリバリー&テイクアウェイ
  • オンプレミス
  • オンライン食品配達
  • フードデリバリーサービス
  • 露天商
  • イートイン
  • 宅配
  • その他のサービスの種類

第7章 世界のファストフード市場:エンドユーザー別

  • ファストカジュアルレストラン
  • クイックサービスレストラン
  • ケータリング
  • フルサービスのレストラン
  • その他のエンドユーザー

第8章 世界のファストフード市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第10章 企業プロファイル

  • Auntie Anne's Inc
  • Burger King
  • Chipotle Mexican Grill
  • Cinnabon Franchisor SPV LLC
  • CKE Restaurants Holdings Inc.
  • Doctor's Associate Inc
  • Domino's
  • Dunkin
  • Firehouse Restaurant Group , Inc
  • Hardee's Restaurants Llc
  • Inspire Brands Inc
  • Jack in the Box Inc.
  • KFC
  • Little Caesars
  • McDonald's
  • Papa John's
  • Pizza Hut
  • Restaurant Brands International Inc
  • Taco Bell
  • Fujian Food Co., Ltd
  • Wendy's
  • Yum!Brands, Inc
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Fast Food Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Fast Food Market Outlook, By Food Item (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Fast Food Market Outlook, By Pizza & Pasta (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Fast Food Market Outlook, By Asian & Latin American Food (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Fast Food Market Outlook, By El Corral (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Fast Food Market Outlook, By Frisby (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Fast Food Market Outlook, By Burger & Sandwich (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Fast Food Market Outlook, By Cheeseburger (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Fast Food Market Outlook, By Grill Sandwich (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Fast Food Market Outlook, By Seafood (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Fast Food Market Outlook, By Noodles (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Fast Food Market Outlook, By Schezwan Noodles (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Fast Food Market Outlook, By Italian Noodles (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Fast Food Market Outlook, By Hakka Noodles (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Fast Food Market Outlook, By Other Noodles (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Fast Food Market Outlook, By Manchuria (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Fast Food Market Outlook, By Dry Manchuria (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Fast Food Market Outlook, By Wet Manchuria (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Fast Food Market Outlook, By Baby Corn Manchuria (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Fast Food Market Outlook, By Paneer Manchurian (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Fast Food Market Outlook, By Fried Rice (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Fast Food Market Outlook, By Schezwan Fried Rice (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Fast Food Market Outlook, By Hamburger (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Fast Food Market Outlook, By Muffin (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Fast Food Market Outlook, By Donuts (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Fast Food Market Outlook, By Onion Rings (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Fast Food Market Outlook, By French Fries (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Fast Food Market Outlook, By Torta Banana (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Fast Food Market Outlook, By McPollo Italiano (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Fast Food Market Outlook, By Paneer 65 (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Fast Food Market Outlook, By Chilly Paneer (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Fast Food Market Outlook, By Paneer Majestic (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Fast Food Market Outlook, By Other Food Items (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Fast Food Market Outlook, By Service Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Fast Food Market Outlook, By Delivery & Take Away (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Fast Food Market Outlook, By On-Premise (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Fast Food Market Outlook, By Online Food Delivery (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Global Fast Food Market Outlook, By Food Delivery Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Global Fast Food Market Outlook, By Street Vendors (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Global Fast Food Market Outlook, By Eat-In (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Global Fast Food Market Outlook, By Home Delivery (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Global Fast Food Market Outlook, By Other Service Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Global Fast Food Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Global Fast Food Market Outlook, By Fast Casual Restaurants (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Global Fast Food Market Outlook, By Quick Service Restaurants (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Global Fast Food Market Outlook, By Caterings (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Global Fast Food Market Outlook, By Full Service Restaurants (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Global Fast Food Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22735

According to Stratistics MRC, the Global Fast Food Market is accounted for $1,006.43 billion in 2022 and is expected to reach $1,601.51 billion by 2028 growing at a CAGR of 8.05% during the forecast period. Food produced and served at quick-service restaurants or by street vendors is referred to as fast food. It serves as a substitute for home-cooked food. In end-user businesses, including restaurants, hotels, and fast food outlets, quick food is widely used. They are typically prepared in bulk and rapidly served to clients according to their requirements. Fast food options include burgers and sandwiches, pizza and pasta, chicken, and seafood, as well as Asian and South American cuisine.

According to the Centers for Disease Control & Prevention, in the US, on an average, 36.6% adults consumed fast food during 2013-2016. Major players in the fast food market have an extensive product portfolio to cater to children, adults, and the geriatric population.

Market Dynamics:

Driver:

Changing consumer behaviour and higher spending on food

The growth of households with two or more people in the majority of regions and increased family income are the main factors driving consumers to eat out more. However, despite the continued popularity of well-known brands like Domino's, Pizza Hut, McDonald's, KFC, and Burger King, the rapid expansion of variety food service outlets is gaining popularity in both developed and developing regions around the world. International fast food firms are focusing on foreign markets as fast food becomes increasingly popular among millennials. The expansion of the millennial population, rising family incomes, increasing tourism, and changing consumer purchasing patterns are all contributing to the industry's growth.

Restraint:

Rapidly expanding geriatric population

Some of the major factors anticipated to impede market growth in the near future are the rapidly expanding geriatric population and the negative health effects of fast food. Moreover, people are migrating towards healthy eating habits in increasing numbers globally, which have led to an increase in the popularity of healthy food options. It is anticipated that this change in lifestyle may partially impede market expansion. However, rising food safety standards and legislation safeguarding wildlife, are anticipated to be major barriers for this industry. Nevertheless, it is anticipated that consumer health awareness, particularly obesity, may limit market expansion.

Opportunity:

Growing number of quick service restaurants in developing and developed countries

Convenience, which makes it possible to serve food quickly and in a short amount of time and appeals mostly to millennial consumers, is a key factor propelling this market. Consumer preference for prepared foods and fast food has altered the dynamics of the global market. Fast food is easier to prepare and consume, which contributes significantly to the rising demand for these products. Another element that will enable the market to thrive in the upcoming years is the rising disposable income of customers. According to the USDA, the number of quick-service restaurants in the United States increased by almost 20% during the previous ten years, from about 285,000 establishments in 2000 to over 340,000 in 2015. In comparison to the 20 percent national average, quick-service restaurant growth in many urban counties during the period 2000-15 exceeded 30%, particularly in the Mid-Atlantic, Southeast, and rapidly urbanising counties in the Western states.

Threat:

Increasing awareness among consumers about health issues

Even while ready-to-eat Snacks are a common type of food eaten away from home; they have fewer nutrients, fibre, and water than natural foods and are higher in calories. A rising tendency in increased junk food intake is attributed to higher income levels, the move towards rapid urbanisation, home deliveries, aggressive, attention-grabbing advertising, and international cuisines. Young adults' increasing reliance on fast food raises concerns since it encourages high fat consumption, which raises the risk of obesity and the chronic diseases associated with it.

COVID-19 Impact:

Due to the increased number of cases and concern over acquiring the infection via food, the COVID-19 pandemic had a negative impact on the food industry. Early on in the epidemic, supply-chain disruptions and labour shortages had an influence on the demand for fast food. About 7 million Americans lost their jobs in June 2020, according to the National Restaurant Association. Also, increased consumer knowledge of the benefits of eating healthy foods had an impact on the expansion of the industry during the pandemic. Due to an increase in fast food franchises and rising demand for online meal deliveries, the market is anticipated to regain its demand after the pandemic.

The burgers & sandwich segment is expected to be the largest during the forecast period

Due to the popularity of burgers and sandwiches among all age groups, the burger and sandwich restaurant segment will continue to dominate the market during the forecasted period. Burgers and sandwiches also cost less than pizza and pasta. One of the most well-known fast food franchises is McDonald's. In 119 nations throughout the world, it has company-operated restaurants, franchised restaurants, and authorised affiliates.

The food delivery services segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the projection period, food delivery services are expected to develop at a robust pace. The introduction of new delivery services into the food sector in recent years has altered the way that food is ordered and distributed. The primary driver of the expansion of the food delivery sector is the accessibility of the internet. Furthermore, quick-service restaurants and food chains are actively promoting market expansion with their advertising and marketing activities.

Region with largest share:

North America commanded the largest revenue share on the global market, and it is anticipated that it will continue to do so throughout the projected period. This area's dominance can be attributed to the rise of homes with two wage earners, rising household income levels, and the rapid spread of fast food franchises. Due to Americans eating out almost every day of the week, the United States is the largest market for the snack food sector. Mexico, meanwhile, is anticipated to bring in the most money due to changing lifestyles, a huge population of younger people, and an expanding tourism industry.

Region with highest CAGR:

Due to the increasing number of tourists, the Europe region will see the highest development in this market throughout the projection period. Consumer spending on fast food and shifting consumer preferences will both contribute to growth. Additionally, because of hectic lifestyles, the popularity of ready-to-make breakfast products is also rising. A market with significant growth potential for baked goods and potato products is Europe, one of the most attractive regions in the world.

Key players in the market:

Some of the key players in Fast Food market include: Auntie Anne's Inc, Burger King, Chipotle Mexican Grill, Cinnabon Franchisor SPV LLC, CKE Restaurants Holdings Inc., Doctor's Associate Inc, Domino's, Dunkin, Firehouse Restaurant Group , Inc, Hardee's Restaurants Llc , Inspire Brands Inc, Jack in the Box Inc., KFC, Little Caesars, McDonald's, Papa John's, Pizza Hut, Restaurant Brands International Inc, Taco Bell, Fujian Food Co., Ltd, Wendy's and Yum! Brands, Inc.

Key Developments:

In October 2021, Burger King expanded its U.S. menu with the plant-based "Impossible Nuggets" and the nationwide LTO release of Ghost Pepper Nuggets.

In September 2021, Papa John's International signed a domestic franchisee development agreement in the U.S. with franchisee operator Sun Holdings in the U.S. According to the terms of the agreement, Sun Holdings will open 100 new stores across Texas by 2029.

Food Items Covered:

  • Pizza & Pasta
  • Asian & Latin American Food
  • Burger & Sandwich
  • Seafood
  • Noodles
  • Manchuria
  • Fried Rice
  • Hamburger
  • Muffin
  • Donuts
  • Onion Rings
  • French Fries
  • Torta Banana
  • McPollo Italiano
  • Paneer 65
  • Chilly Paneer
  • Paneer Majestic
  • Other Food Items

Service Types Covered:

  • Delivery & Take Away
  • On-Premise
  • Online Food Delivery
  • Food Delivery Services
  • Street Vendors
  • Eat-In
  • Home Delivery
  • Other Service Types

End Users Covered:

  • Fast Casual Restaurants
  • Quick Service Restaurants
  • Caterings
  • Full Service Restaurants
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Fast Food Market, By Food Item

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Pizza & Pasta
  • 5.3 Asian & Latin American Food
    • 5.3.1 El Corral
    • 5.3.2 Frisby
  • 5.4 Burger & Sandwich
    • 5.4.1 Cheeseburger
    • 5.4.2 Grill Sandwich
  • 5.5 Seafood
  • 5.6 Noodles
    • 5.6.1 Schezwan Noodles
    • 5.6.2 Italian Noodles
    • 5.6.3 Hakka Noodles
    • 5.6.4 Other Noodles
  • 5.7 Manchuria
    • 5.7.1 Dry Manchuria
    • 5.7.2 Wet Manchuria
    • 5.7.3 Baby Corn Manchuria
    • 5.7.4 Paneer Manchurian
  • 5.8 Fried Rice
    • 5.8.1 Schezwan Fried Rice
  • 5.9 Hamburger
  • 5.10 Muffin
  • 5.11 Donuts
  • 5.12 Onion Rings
  • 5.13 French Fries
  • 5.14 Torta Banana
  • 5.15 McPollo Italiano
  • 5.16 Paneer 65
  • 5.17 Chilly Paneer
  • 5.18 Paneer Majestic
  • 5.19 Other Food Items

6 Global Fast Food Market, By Service Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Delivery & Take Away
  • 6.3 On-Premise
  • 6.4 Online Food Delivery
  • 6.5 Food Delivery Services
  • 6.6 Street Vendors
  • 6.7 Eat-In
  • 6.8 Home Delivery
  • 6.9 Other Service Types

7 Global Fast Food Market, By End User

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Fast Casual Restaurants
  • 7.3 Quick Service Restaurants
  • 7.4 Caterings
  • 7.5 Full Service Restaurants
  • 7.6 Other End Users

8 Global Fast Food Market, By Geography

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 US
    • 8.2.2 Canada
    • 8.2.3 Mexico
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 Italy
    • 8.3.4 France
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Japan
    • 8.4.2 China
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 New Zealand
    • 8.4.6 South Korea
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 South America
    • 8.5.1 Argentina
    • 8.5.2 Brazil
    • 8.5.3 Chile
    • 8.5.4 Rest of South America
  • 8.6 Middle East & Africa
    • 8.6.1 Saudi Arabia
    • 8.6.2 UAE
    • 8.6.3 Qatar
    • 8.6.4 South Africa
    • 8.6.5 Rest of Middle East & Africa

9 Key Developments

  • 9.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 9.2 Acquisitions & Mergers
  • 9.3 New Product Launch
  • 9.4 Expansions
  • 9.5 Other Key Strategies

10 Company Profiling

  • 10.1 Auntie Anne's Inc
  • 10.2 Burger King
  • 10.3 Chipotle Mexican Grill
  • 10.4 Cinnabon Franchisor SPV LLC
  • 10.5 CKE Restaurants Holdings Inc.
  • 10.6 Doctor's Associate Inc
  • 10.7 Domino's
  • 10.8 Dunkin
  • 10.9 Firehouse Restaurant Group , Inc
  • 10.10 Hardee's Restaurants Llc
  • 10.11 Inspire Brands Inc
  • 10.12 Jack in the Box Inc.
  • 10.13 KFC
  • 10.14 Little Caesars
  • 10.15 McDonald's
  • 10.16 Papa John's
  • 10.17 Pizza Hut
  • 10.18 Restaurant Brands International Inc
  • 10.19 Taco Bell
  • 10.20 Fujian Food Co., Ltd
  • 10.21 Wendy's
  • 10.22 Yum! Brands, Inc