市場調査レポート
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1231837

東南アジアのファストフード産業(2023年~2032年)

Research Report on Southeast Asia Fast Food Industry 2023-2032

出版日: | 発行: China Research and Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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東南アジアのファストフード産業(2023年~2032年)
出版日: 2023年03月01日
発行: China Research and Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

東南アジアの経済発展に伴い、住民の生活ペースが加速し、食品の概念も徐々に変化しています。現代のファストフードは、人々の基本的な生活ニーズを満たす庶民のケータリングとして、速く便利でおいしいという特徴を持ち、東南アジアで活況を呈しています。

当レポートでは、東南アジアのファストフード産業について調査分析し、主な促進要因、課題と機会、COVID-19の影響などの情報を提供しています。

サンプルビュー

目次

第1章 シンガポールのファストフード産業の分析

  • シンガポールのファストフード産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • シンガポールの最低賃金
  • シンガポールのファストフード産業の経営(2023年~2032年)
    • 供給
    • 需要
  • シンガポールの主なファストフードブランドの分析

第2章 タイのファストフード産業の分析

  • タイのファストフード産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • タイの最低賃金
  • タイのファストフード産業の経営(2023年~2032年)
    • 供給
    • 需要
  • タイの主なファストフードブランドの分析

第3章 フィリピンのファストフード産業の分析

  • フィリピンのファストフード産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • フィリピンの最低賃金
  • フィリピンのファストフード産業の経営(2023年~2032年)
    • 供給
    • 需要
  • フィリピンの主なファストフードブランドの分析

第4章 マレーシアのファストフード産業の分析

  • マレーシアのファストフード産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • マレーシアの最低賃金
  • マレーシアのファストフード産業の経営(2023年~2032年)
    • 供給
    • 需要
  • マレーシアの主なファストフードブランドの分析

第5章 インドネシアのファストフード産業の分析

  • インドネシアのファストフード産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • インドネシアの最低賃金
  • インドネシアのファストフード産業の経営(2023年~2032年)
    • 供給
    • 需要
  • インドネシアの主なファストフードブランドの分析

第6章 ベトナムのファストフード産業の分析

  • ベトナムのファストフード産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • ベトナムの最低賃金
  • ベトナムのファストフード産業の経営(2023年~2032年)
    • 供給
    • 需要
  • ベトナムの主なファストフードブランドの分析

第7章 ミャンマーのファストフード産業の分析

  • ミャンマーのファストフード産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • ミャンマーの最低賃金
  • ミャンマーのファストフード産業の経営(2023年~2032年)
    • 供給
    • 需要
  • ミャンマーの主なファストフードブランドの分析

第8章 ブルネイのファストフード産業の分析

  • ブルネイのファストフード産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • ブルネイの最低賃金
  • ブルネイのファストフード産業の経営(2023年~2032年)
    • 供給
    • 需要
  • ブルネイの主なファストフードブランドの分析

第9章 ラオスのファストフード産業の分析

  • ラオスのファストフード産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • ラオスの最低賃金
  • ラオスのファストフード産業の経営(2023年~2032年)
    • 供給
    • 需要
  • ラオスの主なファストフードブランドの分析

第10章 カンボジアのファストフード産業の分析

  • カンボジアのファストフード産業の開発環境
    • 地域
    • 人口
    • 経済
    • カンボジアの最低賃金
  • カンボジアのファストフード産業の経営(2023年~2032年)
    • 供給
    • 需要
  • カンボジアの主なファストフードブランドの分析

第11章 東南アジアのファストフード産業の見通し(2023年~2032年)

  • 東南アジアのファストフード産業の発展に影響を与える要因の分析
    • 有利な要因
    • 不利な要因
  • 東南アジアのファストフード産業の供給の分析(2023年~2032年)
  • 東南アジアのファストフード産業の需要の分析(2023年~2032年)
  • 東南アジアのファストフード産業の輸出入状況の分析(2023年~2032年)
  • ファストフード産業に対するCOVID-19の流行の影響
目次
Product Code: 2301776

With the economic development of Southeast Asia, the pace of life of residents has accelerated and the concept of food has gradually changed. Modern fast food, as a mass catering to meet people's basic daily needs, is flourishing in Southeast Asia with its quick, convenient and delicious features.

SAMPLE VIEW

The development of the fast food industry in Southeast Asia varies greatly from country to country. For example, the fast food industry in Singapore has been relatively mature and has gradually emerged in Singapore since the 1970s. McDonald's is one of the major fast food brands in Singapore, with more than 100 stores, and KFC has about seventy stores. In Vietnam, the fast food industry developed later, and only in 2010 did western fast food chains such as KFC and Pizza Hut try to enter the Vietnamese market. At present, brands such as Lotte Lee, Happy Bee, Yum Brands and Quan Ngon 138 dominate the fast food industry in Vietnam, and the fast food industry is highly competitive.

Southeast Asia in this report includes 10 countries: Singapore, Thailand, Philippines, Malaysia, Indonesia, Vietnam, Myanmar, Brunei, Laos and Cambodia. With a total population of over 600 million by the end of 2021, Southeast Asia has an overall economic growth rate higher than the global average and is one of the key drivers of future global economic growth.

According to CRI's analysis, the economic levels of the 10 Southeast Asian countries vary greatly, with Singapore being the only developed country with a per capita GDP of about US$73,000 in 2021. While Myanmar and Cambodia will have a GDP per capita of less than US$2,000 in 2021. The population and minimum wage levels of each country also vary greatly. Brunei, which has the smallest population, will have a total population of less than 500,000 people in 2021, while Indonesia, which has the largest population, will have a population of about 275 million people in 2021.

With the rapid expansion of the middle class in Southeast Asian countries in recent years, the population's standard of living has improved, and the overall spending power has increased, CRI expects the fast food industry in Southeast Asia to continue to grow from 2023-2032.

Topics covered:

  • Southeast Asia Fast Food Industry Status and Major Sources in 2018-2022
  • What is the Impact of COVID-19 on Southeast Asia Fast Food Industry?
  • Which Companies are the Major Players in Southeast Asia Fast Food Industry Market and What are their Competitive Benchmarks?
  • Key Drivers and Market Opportunities in Southeast Asia Fast Food Industry
  • What are the Key Drivers, Challenges, and Opportunities for Southeast Asia Fast Food Industry during 2023-2032?
  • What is the Expected Revenue of Southeast Asia Fast Food Industry during 2023-2032?
  • What are the Strategies Adopted by the Key Players in the Market to Increase Their Market Share in the Industry?
  • What are the Competitive Advantages of the Major Players in Southeast Asia Fast Food Industry Market?
  • Which Segment of Southeast Asia Fast Food Industry is Expected to Dominate the Market in 2032?
  • What are the Major Adverse Factors Facing Southeast Asia Fast Food Industry?

Table of Contents

1 Singapore Fast Food Industry Analysis

  • 1.1 Singapore Fast Food Industry Development Environment
    • 1.1.1 Geography
    • 1.1.2 Population
    • 1.1.3 Economy
    • 1.1.4 Minimum Wage in Singapore
  • 1.2 Singapore Fast Food Industry Operation 2023-2032
    • 1.2.1 Supply
    • 1.2.2 Demand
  • 1.3 Analysis of Major Fast Food Brands in Singapore

2 Analysis of the Fast Food Industry in Thailand

  • 2.1 Development Environment of Fast Food Industry in Thailand
    • 2.1.1 Geography
    • 2.1.2 Population
    • 2.1.3 Economy
    • 2.1.4 Thailand Minimum Wage
  • 2.2 Thailand Fast Food Industry Operation 2023-2032
    • 2.2.1 Supply
    • 2.2.2 Demand
  • 2.3 Analysis of Major Fast Food Brands in Thailand

3 Analysis of the Fast Food Industry in the Philippines

  • 3.1 Development Environment of the Fast Food Industry in the Philippines
    • 3.1.1 Geography
    • 3.1.2 Population
    • 3.1.3 Economy
    • 3.1.4 Minimum Wage in the Philippines
  • 3.2 Philippine Fast Food Industry Operation 2023-2032
    • 3.2.1 Supply
    • 3.2.2 Demand
  • 3.3 Analysis of Major Fast Food Brands in the Philippines

4 Malaysia Fast Food Industry Analysis

  • 4.1 Malaysia Fast Food Industry Development Environment
    • 4.1.1 Geography
    • 4.1.2 Population
    • 4.1.3 Economy
    • 4.1.4 Minimum Wage in Malaysia
  • 4.2 Malaysia Fast Food Industry Operation 2023-2032
    • 4.2.1 Supply
    • 4.2.2 Demand
  • 4.3 Analysis of Major Fast Food Brands in Malaysia

5 Indonesia Fast Food Industry Analysis

  • 5.1 Indonesia Fast Food Industry Development Environment
    • 5.1.1 Geography
    • 5.1.2 Population
    • 5.1.3 Economy
    • 5.1.4 Indonesia Minimum Wage
  • 5.2 Indonesia Fast Food Industry Operation 2023-2032
    • 5.2.1 Supply
    • 5.2.2 Demand
  • 5.3 Analysis of Major Fast Food Brands in Indonesia

6 Vietnam Fast Food Industry Analysis

  • 6.1 Vietnam Fast Food Industry Development Environment
    • 6.1.1 Geography
    • 6.1.2 Population
    • 6.1.3 Economy
    • 6.1.4 Minimum Wage in Vietnam
  • 6.2 Vietnam Fast Food Industry Operation 2023-2032
    • 6.2.1 Supply
    • 6.2.2 Demand
  • 6.3 Analysis of Major Fast Food Brands in Vietnam

7 Myanmar Fast Food Industry Analysis

  • 7.1 Development Environment of Fast Food Industry in Myanmar
    • 7.1.1 Geography
    • 7.1.2 Population
    • 7.1.3 Economy
    • 7.1.4 Myanmar Minimum Wage
  • 7.2 Myanmar Fast Food Industry Operation 2023-2032
    • 7.2.1 Supply
    • 7.2.2 Demand
  • 7.3 Analysis of Major Fast Food Brands in Myanmar

8 Brunei Fast Food Industry Analysis

  • 8.1 Brunei Fast Food Industry Development Environment
    • 8.1.1 Geography
    • 8.1.2 Population
    • 8.1.3 Economy
    • 8.1.4 Brunei Minimum Wage
  • 8.2 Brunei Fast Food Industry Operation 2023-2032
    • 8.2.1 Supply
    • 8.2.2 Demand
  • 8.3 Brunei Major Fast Food Brands Analysis

9 Analysis of the Fast Food Industry in Laos

  • 9.1 Laos Fast Food Industry Development Environment
    • 9.1.1 Geography
    • 9.1.2 Population
    • 9.1.3 Economy
    • 9.1.4 Minimum Wage in Laos
  • 9.2 Laos Fast Food Industry Operation 2023-2032
    • 9.2.1 Supply
    • 9.2.2 Demand
  • 9.3 Analysis of Major Fast Food Brands in Laos

10 Cambodia Fast Food Industry Analysis

  • 10.1 Cambodia Fast Food Industry Development Environment
    • 10.1.1 Geography
    • 10.1.2 Population
    • 10.1.3 Economy
    • 10.1.4 Minimum Wage in Cambodia
  • 10.2 Cambodia Fast Food Industry Operation 2023-2032
    • 10.2.1 Supply
    • 10.2.2 Demand
  • 10.3 Analysis of Major Fast Food Brands in Cambodia

11 Southeast Asia Fast Food Industry Outlook 2023-2032

  • 11.1 Analysis of Factors Affecting the Development of Fast Food Industry in Southeast Asia
    • 11.1.1 Favorable Factors
    • 11.1.2 Disadvantageous Factors
  • 11.2 Southeast Asia Fast Food Industry Supply Analysis, 2023-2032
  • 11.3 Southeast Asia Fast Food Industry Demand Analysis 2023-2032
  • 11.3 Southeast Asia Fast Food Industry Import and Export Status Analysis 2023-2032
  • 11.4 Impact of COVID -19 Epidemic on Fast Food Industry