表紙:キッズテック消費者調査
市場調査レポート
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1745949

キッズテック消費者調査

Kids Tech Consumer Survey


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英文 49 Pages
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キッズテック消費者調査
出版日: 2025年05月07日
発行: Futuresource Consulting Ltd.
ページ情報: 英文 49 Pages
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概要

当レポートでは、フランス、ドイツ、英国、米国の4カ国における3歳から16歳の子供のデジタルライフスタイルに関する洞察を紹介しています。本レポートでは、デバイスへのアクセスや利用状況、コンテンツ消費の種類、ソーシャルメディア、ビデオ、音楽、ゲームへの関与、また家庭での子供の教育における技術の役割について調査しています。

サンプル人口統計



市場動向:

各年齢層で過半数(50%以上)の子どもがインターネットを利用しており、15~16歳では10人に9人以上に達します。

子どもにインターネットへのアクセスを許可している親の過半数(77%)は、アクセスに時間制限を課しています。最も人気のある5つの有料視聴サービス(Netflix、Amazon、Disney+、Apple TV+、Paramount)では、子どもは年齢制限のないプロファイルよりも年齢制限のあるプロファイルを持つか、自分のプロファイルなしでサービスにアクセスすることが一般的です。

子供たちがビデオコンテンツを視聴するデバイスとして、テレビとスマートフォンが最も好まれており、前者は低年齢の子供たちに、後者は高年齢の子供たちに好まれています。

  • スマートフォンの所有率は低いものの、かなりの割合(3~6歳の子どもの3人に1人)が、友人や家族などが所有するスマートフォンにアクセスしています。

目次

  • イントロダクション
  • 主な調査結果
  • 一般的な関与
  • コンテンツ
  • ソーシャルメディア
  • ビデオオンデマンド
  • 音楽
  • ゲーム
  • 教育
  • 付録
目次

In this latest wave of the Futuresource Kids Tech Survey, we highlight insights into the digital lifestyles of kids aged 3-16 across the four markets of France, Germany, UK and the USA.

The report dives into access and usage across devices, types of content consumption, social media, engagement across video, music and gaming, whilst also looking at the role of tech within kids Education whilst at home.

Sample demographics



Market Trends:

The majority (50%+) of children in each age bracket have access to the internet, with this figure reaching over 9 in 10 amongst 15 to 16-year-olds.

The majority (77%) of parents who allowed their children to access the internet imposed time restrictions on access. Across the 5 most popular paid viewing services (Netflix, Amazon, Disney+, Apple TV+, and Paramount), it is more common for children to have a profile with age restrictions than a profile without age restrictions, or to access the service without their own profile.

TVs and smartphones are the most favoured devices for kids to watch video content on, with the former preferred by younger children, and the latter preferred by those who are older.

  • While ownership of smartphones is low amongst the youngest in the sample, a sizable proportion (1 in 3 kids aged 3 to 6 years old) are given access to these devices owned by friends, family, or others.

Areas Explored:

This summary report on video and new media presents extracts from the 16th wave of research from Futuresource's Kids Tech consumer survey, providing insights into the digital lifestyles of kids aged 3-16.

This report covers four markets:

  • France
  • Germany
  • UK
  • USA


  • Fieldwork was completed in March 2025
  • A sample of approximately 1,400 respondents were recruited in each country in the survey with appropriate quotas set against both the age and gender of children

Did you know?

Futuresource has been tracking, researching and consulting on the CE landscape for the last 30 years. This publication is one in a series of research reports, produced to provide businesses with a fully rounded view of the market.

Those who could benefit from this report include:

  • Manufacturers and their suppliers
  • Intermediaries and supply chain
  • Retailers
  • CE market strategists, marketing and sales professionals
  • Investors

Table of Contents

  • Introduction
  • Key Findings
  • General Engagement
  • Content
  • Social Media
  • Video on Demand
  • Music
  • Gaming
  • Education
  • Appendix