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市場調査レポート
商品コード
1788062

コネクテッドカーの世界市場:成長見通し(2025年)

Global Connected Vehicle Market Growth Outlook, 2025


出版日
ページ情報
英文 75 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.66円
コネクテッドカーの世界市場:成長見通し(2025年)
出版日: 2025年07月17日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 75 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

業界の融合とサービス・ベース・モデルがOEM戦略を再定義し、AIが車載体験を変革する

コネクテッドカーは自動車業界に革命をもたらし、移動手段からユーザーのライフスタイルにシームレスに統合するスマートなデジタルハブへと進化しています。2025年には、Vehicle-to-Everything(V2X)通信、AI主導のパーソナライゼーション、サービスベースの収益化モデル、Software-Defined Vehicle(SDV)の業界導入が急増し、より安全でスマート、かつ没入感のある車内体験が可能になると予想されます。これらの進歩は、車内のコネクティビティを高めるだけでなく、ユーザーが自動車、インフラ、デジタルサービスとどのように接するかを再定義する、真に統合されたモビリティ・エコシステムを育成することで、車外のコネクティビティも高めることになります。

当レポートでは、以下を深く掘り下げます。

  • コネクテッドカーの次の波を形成する主要技術、動向、機能、サービス
  • 2024年の市場情勢と2025年の世界/地域別予測、業界リーダー別ベストプラクティスと戦略的動向の紹介
  • 北米、欧州、アジア太平洋、中国、インド、日本、韓国、南米、その他の地域をカバーする地域分析
  • 自動車コネクティビティのエコシステムに影響を与える新たな課題
  • コネクテッドサービス、ヒューマンマシンインターフェース(HMI)、車載ナビゲーションなど、OEM、ティアiサプライヤー、通信事業者、テクノロジー企業など、エコシステムの主要参入企業の注力分野

当レポートでは、OEM、ティアIサプライヤー、テクノロジー企業、通信プロバイダーを含む業界専門家の知見を分析し、スマートフォン、テザリング、組み込みの3つのコアコネクティビティタイプに基づく将来を見据えた分析を示しています。本調査では、自動車メーカーとティアIサプライヤーが、急速に拡大するコネクテッドカー市場で主要な成長の機会を獲得するための重要な戦略を概説しています。

調査範囲

調査内容

  • 車両タイプ-乗用車
  • 調査期間:2024年~2025年(特に記載がない場合)
  • 基準年:2024年(特に記載がない場合)
  • 予測期間:2025年(特に記載がない場合)

調査範囲

地理的範囲

  • 北米:米国、カナダ、メキシコのコネクテッドカー市場
  • 南米:この地域のすべての国
  • 欧州:西欧および東欧
  • アジア太平洋:中国、インド、日本、韓国を除くすべての国
  • 中国、インド、日本、韓国、その他の諸国:コネクテッドカー市場に含まれないその他の地域および国

成長環境

  • 企業から行動への変革
  • ベストプラクティス
  • エコシステム
  • Frost Radar
  • 成長の機会
  • 成長促進要因

コネクテッドカーの世界市場に対する上位3つの戦略的重要事項の影響

破壊的技術

  • その理由
  • スマートフォン、ホームエンターテインメント、クラウド技術がコネクテッドカー市場を変革し、AIを搭載したアシスタント、リアルタイムのインフォテインメント、パーソナライズされた体験を可能にしています。
  • 自動車V2X市場におけるAR、ADAS(先進運転支援システム)、V2Xコネクティビティは、自動車をデジタル・エコシステムにさらに統合し、車載インタラクションを再定義しています。
  • 視点
  • 車載インフォテインメント市場、ゲーム、サラウンド3Dサウンドやパーソナライズされた音響を含む高度なオーディオサービスの台頭により、自動車は拡張された居住空間へと進化しつつあります。
  • この車載コネクティビティ動向を活用するため、自動車メーカーは戦略的パートナーシップを採用し、車内体験を強化する必要があります。ゲームのためのBMWとAirConsoleの提携や、Dolby AtmosのためのVolvoとDolbyの提携などのパートナーシップは、この分野における協力の重要な役割を強調しています。

業界の融合

  • なぜ
  • 車載体験と競争力を強化するため、OEMは車載コネクティビティの動向の中で、IT、エンターテインメント、ゲーム、および純粋なソフトウェア・プロバイダーをバリューチェーンに統合しています。
  • Software-DefinedVehicle(SDV)市場におけるSoftware-DefinedVehicle(SDV)の台頭は、この融合に拍車をかけており、テクノロジー・プレーヤーとのコラボレーションを戦略的アプローチにしています。
  • 視点
  • OEMは、コネクテッド・ライフスタイルの需要に合致した革新的なデジタル・ソリューションを開発するために、テクノロジー企業や家電企業と協力し、自動車分野以外にもパートナーシップを拡大することを検討しています。
  • デジタルコックピットと高度なディスプレイ技術の統合は、コネクティビティにおける破壊を促進し、コネクテッドカー市場における没入型車内体験を可能にすると予想されます。

革新的ビジネスモデル

  • なぜ
  • 自動車産業は、ハードウェア主導型モデルからソフトウェア中心型アプローチへと移行しつつあり、コネクテッドカー市場における将来を形成しています。
  • サイバーセキュリティ、フィーチャー・オンデマンド(FODs)、ナビゲーション、車両データ、コネクテッド・セーフティに対する消費者の意識の高まりは、車両内の意思決定に直接影響します。
  • 視点
  • 車両販売を中心とした従来の収益モデルは、OEMがデジタルサービスを収益化するサービスベースのアプローチへと移行しつつあります。コネクテッドカー市場におけるこの変化を乗り切るため、自動車メーカーはソフトウェアプロバイダーやクラウドプロバイダーとの提携を増やし、コネクテッドサービスへのシフトを加速させています。
  • 今後、OEMはコネクテッドサービス、FOD、データ収益化を、自動車コネクテッド動向における主要な収益源としていくと思われます。マーケットプレース・サブスクリプションベースのサービスが重要な成長分野として浮上しており、AI主導のパーソナライゼーションと車載コマース別顧客エンゲージメントと収益性がさらに高まると予想されます。

目次

成長環境

  • コネクテッドカー市場の見通し(2024年):予測と実績
  • CES 2025のハイライト:AIとSDVが中心舞台に
  • 注目すべき規制と義務:概要
  • 地域コネクテッドビークル市場
  • OTA対応車両:地域分析
  • 主要OEMパートナーシップ
  • コネクテッドビークルエコシステムと関連市場

コネクテッドカー業界の変革

  • なぜ成長がますます困難になっているのか
  • 戦略的インペラティブ
  • 世界のコネクテッドカー業界における3つの戦略的インペラティブの影響
  • 成長の機会が成長パイプラインエンジンを活性化

エコシステム

  • 調査範囲
  • 定義:市場セグメンテーション

2025年の世界経済見通し

  • 戦略的インペラティブ
  • 成長の機会トップ10
  • 2025年のトップ10動向
  • 世界GDP成長スナップショット
  • トレンド1:世界GDP成長率
  • 成長の機会1:世界GDPの成長
  • トレンド2:インフレと金利
  • 成長の機会2:インフレと金利
  • トレンド3:石油市場
  • 成長の機会3:石油市場
  • トレンド4:労働市場
  • 成長の機会4:労働市場
  • トレンド5:米ドルと金
  • 成長の機会5:米ドルと金
  • トレンド6:北米
  • 成長の機会6:北米
  • トレンド7:ラテンアメリカ
  • 成長の機会7:ラテンアメリカ
  • トレンド8:西欧
  • 成長の機会8:西欧
  • トレンド9:中東
  • 成長の機会9:中東
  • トレンド10:アジア
  • 成長の機会10:アジア
  • 2025年地域別国一覧

世界のコネクテッドカー規制

  • 接続規制の概要
  • 欧州データ法

2025年の世界のコネクテッドカー見通し:動向と影響

  • 世界のコネクテッドカー市場を牽引する主要動向
  • トレンド1:5Gの接続と展開
  • トレンド2:高度なHMI音声アシスタント、没入型ディスプレイ、HDマッピング、AR/VR統合
  • トレンド3:車載メディアストリーミング
  • トレンド4:コネクテッドカーにおけるAIの活用
  • トレンド5:コネクテッドカーコマース車内決済
  • トレンド6:車載ゲームサービス
  • トレンド7:コネクテッドロードセーフティ
  • トレンド8:インシュアテックの進歩
  • トレンド9:ソフトウェア定義車両
  • トレンド10:自動車アプリストア
  • 地域別動向の影響:2025年

成長促進要因

  • 地域別コネクテッドカー販売台数
  • 地域別コネクテッドビークル普及率
  • 製品タイプ予測
  • 地域別製品タイプスナップショット
  • 価格とサービスモデル
  • 地域別OTA対応車両販売台数
  • 地域別OTA対応車両の普及率
  • OTAのフェーズとOEM戦略

成長促進要因:2025年の地域予測:経済、技術、規制

  • 地域分析:アジア太平洋
  • 地域分析:中国
  • 地域分析:欧州
  • 地域分析:インド
  • 地域分析:日本
  • 地域分析:北米
  • 地域分析:南米
  • 地域分析:韓国

結論と将来の見通し:2025年のトップ10予測

  • 主な調査結果:2025年のトップ10予測

成長の機会

  • 成長の機会1:AI別パーソナライゼーションとコンテキストインテリジェンス
  • 成長の機会2:車載エンターテインメントとコネクテッドカーコマース
  • 成長の機会3:コネクテッドセーフティとV2Xの進化

付録と次のステップ

著者:Parduman Satpal

目次
Product Code: PFTZ-46

AI Driving Transformative In-vehicle Experiences as Industry Convergence and Service-based Models Redefine OEM Strategies

Connected vehicles are revolutionizing the automotive industry, evolving from transportation modes to smart, digital hubs that seamlessly integrate with users' lifestyles. In 2025, industry adoption of vehicle-to-everything (V2X) communication, AI-driven personalization, service-based monetization models, and software-defined Vehicles (SDVs) is expected to surge, enabling safer, smarter, and more immersive in-car experiences. These advancements will not only enhance connectivity within the vehicle but also beyond it by fostering a truly integrated mobility ecosystem that redefines how users interact with their cars, infrastructure, and digital services.

This report offers a deep dive into:

  • Key technologies, trends, features, and services shaping the next wave of connected vehicles
  • Market landscape in 2024 and global/regional projections for 2025, showcasing best practices and strategic moves by industry leaders
  • Regional analysis covering North America, Europe, Asia-Pacific, China, India, Japan, South Korea, South America, and the rest of the world
  • Emerging challenges impacting the automotive connectivity ecosystem
  • Focus areas of key ecosystem players, including OEMs, Tier I suppliers, telco providers, and technology companies, including connected services, human-machine interfaces (HMI), and in-vehicle navigation

Frost & Sullivan analyzes insights from industry experts, including OEMs, Tier I suppliers, technology firms, and telecommunications providers, to present a forward-looking analysis based on three core connectivity types: smartphone, tethered, and embedded. The study outlines critical strategies for automakers and Tier I suppliers to capture key growth opportunities in the fast-expanding connected car market.

Research Scope

Content Present in Points

  • Vehicle Type-Passenger Vehicle
  • Study Period: 2024-2025 (unless otherwise mentioned)
  • Base Year: 2024 (unless otherwise mentioned)
  • Forecast Period: 2025 (unless otherwise mentioned)

Scope

Geographic Scope

  • NORTH AMERICA: United States, Canada, and Mexico in the context of the connected vehicle market
  • SOUTH AMERICA: All countries in the region
  • EUROPE: Western and Eastern Europe
  • APAC: All countries in the region except China, India, Japan, and South Korea
  • CHINA INDIA JAPAN SOUTH KOREA RoW: Other regions and countries not included above in the connected vehicle market

Growth Environment

  • Companies to Action Transformation
  • Best Practices
  • Ecosystem
  • Frost Radar
  • Growth Opportunities
  • Growth Generator

The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Global Connected Vehicle Market

Disruptive Technologies

  • Why:
  • Smartphone, home entertainment, and cloud technologies are transforming the connected vehicles market, enabling AI-powered assistants, real-time infotainment, and personalized experiences.
  • AR, advanced driver assistance systems (ADAS), and V2X connectivity in the automotive V2X market are further integrating cars into the digital ecosystem, redefining in-vehicle interactions.
  • Frost Perspective:
  • With the rise of in-vehicle infotainment market, gaming, and advanced audio services, including surround 3D sound and personalized acoustics, vehicles are evolving into extended living spaces.
  • To capitalize on this automotive connectivity trends, automakers must adopt strategic partnerships to enhance in-cabin experiences. Partnerships-such as the BMW-AirConsole collaboration for gaming and the Volvo-Dolby alliance for Dolby Atmos-emphasize the crucial role of cooperation in this field.

Industry Convergence

  • Why:
  • To enhance in-vehicle experiences and competitiveness, OEMs are integrating IT, entertainment, gaming, and pure-play software providers into their value chain within the automotive connectivity trends.
  • The rise of software-defined vehicles (SDVs) in the software-defined vehicles market is accelerating this convergence, making collaboration with technology players a strategic approach.
  • Frost Perspective:
  • OEMs are considering expanding partnerships beyond the automotive sector, collaborating with technology and consumer electronics firms to develop innovative digital solutions that align with the demand for a connected lifestyle.
  • The integration of digital cockpits and advanced display technologies is expected to drive disruptions in connectivity, enabling immersive in-vehicle experiences in the connected vehicle market.

Innovative Business Models

  • Why:
  • The automotive industry is shifting from a hardware-driven model to a software-centric approach, shaping its future in the connected vehicle market.
  • Consumers' growing awareness of cybersecurity, features-on-demand (FODs), navigation, vehicle data, and connected safety directly influences decision-making within the vehicle.
  • Frost Perspective:
  • The conventional revenue model centered on vehicle sales is shifting toward a service-based approach, with OEMs monetizing digital offerings. To navigate this transformation in the connected vehicles market, automakers increasingly partner with software and cloud providers, accelerating their shift toward connected services.
  • Going forward, OEMs will rely on connected services, FODs, and data monetization as their primary revenue streams within the automotive connectivity trends. Marketplaces subscription-based services are emerging as key growth areas, with AI-driven personalization and in-vehicle commerce expected to enhance customer engagement and profitability further.

Table of Contents

Growth Environment

  • Connected Car Market Outlook 2024: Forecast vs Actual
  • CES 2025 Highlights: AI and SDVs Take Center Stage
  • Notable Regulations and Mandates: A Snapshot
  • Regional Connected Vehicles Market
  • OTA-enabled Vehicles: Regional Analysis
  • Key OEM Partnerships
  • Connected Vehicle Ecosystem and Related Markets

Transformation in the Connected Vehicles Industry

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Global Connected Vehicles Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine

Ecosystem

  • Research Scope
  • Definitions: Market Segmentation

Global Economic Outlook, 2025

  • Strategic Imperatives
  • Top 10 Growth Opportunities
  • Top 10 Trends for 2025
  • Global GDP Growth Snapshot
  • Trend 1: Global GDP Growth
  • Growth Opportunity 1: Global GDP Growth
  • Trend 2: Inflation and Interest Rates
  • Growth Opportunity 2: Inflation and Interest Rates
  • Trend 3: Oil Markets
  • Growth Opportunity 3: Oil Markets
  • Trend 4: Labor Market
  • Growth Opportunity 4: Labor Market
  • Trend 5: US Dollar and Gold
  • Growth Opportunity 5: US Dollar and Gold
  • Trend 6: North America
  • Growth Opportunity 6: North America
  • Trend 7: Latin America
  • Growth Opportunity 7: Latin America
  • Trend 8: Western Europe
  • Growth Opportunity 8: Western Europe
  • Trend 9: The Middle East
  • Growth Opportunity 9: The Middle East
  • Trend 10: Asia
  • Growth Opportunity 10: Asia
  • List of Countries by Region, 2025

Global Connected Vehicle Regulations

  • Snapshot of Connectivity Regulations
  • European Data Act

Global Connected Vehicle Outlook, 2025: Trends and Implications

  • Top Trends Driving the Global Connected Vehicle Market
  • Trend 1: 5G Connectivity and Deployment
  • Trend 2: Advanced HMI Voice Assistants, Immersive Displays, HD Mapping, AR/VR Integration
  • Trend 3: In-vehicle Media Streaming
  • Trend 4: Use of AI in Connected Cars
  • Trend 5: Connected Vehicle Commerce In-car Payments
  • Trend 6: In-vehicle Gaming Services
  • Trend 7: Connected Road Safety
  • Trend 8: Advancements in Insurtech
  • Trend 9: Software-defined Vehicles
  • Trend 10: Automotive App Stores
  • Impact of Trends by Region: 2025

Growth Generator

  • Connected Vehicle Sales by Region
  • Connected Vehicle Penetration by Region
  • Product Type Forecast
  • Product Type Snapshot by Region
  • Pricing and Service Models
  • OTA-enabled Vehicle Sales by Region
  • OTA-enabled Vehicle Penetration by Region
  • OTA Phases and OEM Strategies

Growth Generator: Regional Predictions, 2025: Economic, Technology, and Regulatory

  • Regional Analysis: APAC
  • Regional Analysis: China
  • Regional Analysis: Europe
  • Regional Analysis: India
  • Regional Analysis: Japan
  • Regional Analysis: North America
  • Regional Analysis: South America
  • Regional Analysis: South Korea

Conclusions and Future Outlook: Top 10 Predictions, 2025

  • Key Findings: Top 10 Predictions for 2025

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: AI-driven Personalization and Contextual Intelligence
  • Growth Opportunity 2: In-car Entertainment and Connected Vehicle Commerce
  • Growth Opportunity 3: Connected Safety and V2X Evolution

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer

Author: Parduman Satpal