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市場調査レポート
商品コード
1606564
自動車用自社ブランドアフターマーケット:北米と欧州(2024年~2030年)Automotive Private Labeling Aftermarket, North America and Europe, 2024-2030 |
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自動車用自社ブランドアフターマーケット:北米と欧州(2024年~2030年) |
出版日: 2024年10月24日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 65 Pages
納期: 即日から翌営業日
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小売業者と流通業者がメンテナンスカテゴリの自社ブランド化により変革的成長を促進
Frost & Sullivanのこの調査レポートは、北米と欧州の自動車用自社ブランドアフターマーケットを分析しています。地政学的な激化により、自動車用アフターマーケットではより経済的で手頃な価格の製品ラインに対する需要が高まっています。流通業者や小売業者は、バリューチェーンを圧縮し、特に複数のカテゴリーでより多くの自社ブランドを提供することで、利幅を最大化しています。これにより、消費者への価格メリットのトリクルダウンも可能になっています。本調査では、北米の乗用車と小型トラック(クラス1~3)、欧州の多目的車、スポーツ用多目的車、バン、ピックアップ(クラスA~F)に焦点を当て、自動車用アフターマーケットにおける自社ブランドの収益ポテンシャルを定量化しました。また、アジアの最良コスト国(BCC)市場からの輸入も考慮しています。本調査では、バッテリー、ブレーキ部品、フィルター、ワイパー、エンジンオイル、スターター/オルタネーター、ステアリングとサスペンション、暖房・換気・空調(HVAC)など、複数の交換部品カテゴリーにわたる収益を推定・予測しています。さらに、この報告書では、自社ブランドにおけるDIY(Do It Yourself)と電子小売業者セグメントの可能性を定量化しています。本レポートでは、成長を促進・抑制する要因を検証し、この分野の変化から生まれる機会を特定することで、市場企業や利害関係者が活用できるようにしています。基準年は2023年、予測期間は2024年~2030年です。
Retailers and Distributors are Driving Transformational Growth by Private Labeling Maintenance Categories
This Frost & Sullivan study analyzes the automotive private labeling aftermarket in North America and Europe. Geopolitical escalations are driving the demand for more economical and affordable lines of products in the automotive aftermarket. Distributors and retailers are maximizing their margins by compressing the value chain, specifically by offering more private labels across multiple categories. This is also enabling them to unlock trickle-down price benefits for consumers. This study quantifies the revenue potential of private labeling in the automotive aftermarket, focusing on passenger vehicles and light trucks (classes 1-3) in North America and multi-purpose vehicles, sports utility vehicles, vans, and pickups (classes A-F) in Europe. It also considers imports from best-cost country (BCC) markets in Asia. The study estimates and forecasts revenue across multiple replacement categories such as batteries, brake parts, filters, wipers, engine oil, starters/alternators, steering and suspension, and heating, ventilation, and air conditioning (HVAC). In addition, this deliverable quantifies the potential of the do-it-yourself (DIY) and eRetail segments in private labeling. The report examines the factors driving and restraining growth and identifies the opportunities emerging from the changes in this space for market players and stakeholders to leverage. The base year is 2023, and the forecast period is from 2024 to 2030.