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市場調査レポート
商品コード
1606564

自動車用自社ブランドアフターマーケット:北米と欧州(2024年~2030年)

Automotive Private Labeling Aftermarket, North America and Europe, 2024-2030


出版日
ページ情報
英文 65 Pages
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自動車用自社ブランドアフターマーケット:北米と欧州(2024年~2030年)
出版日: 2024年10月24日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 65 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

小売業者と流通業者がメンテナンスカテゴリの自社ブランド化により変革的成長を促進

Frost & Sullivanのこの調査レポートは、北米と欧州の自動車用自社ブランドアフターマーケットを分析しています。地政学的な激化により、自動車用アフターマーケットではより経済的で手頃な価格の製品ラインに対する需要が高まっています。流通業者や小売業者は、バリューチェーンを圧縮し、特に複数のカテゴリーでより多くの自社ブランドを提供することで、利幅を最大化しています。これにより、消費者への価格メリットのトリクルダウンも可能になっています。本調査では、北米の乗用車と小型トラック(クラス1~3)、欧州の多目的車、スポーツ用多目的車、バン、ピックアップ(クラスA~F)に焦点を当て、自動車用アフターマーケットにおける自社ブランドの収益ポテンシャルを定量化しました。また、アジアの最良コスト国(BCC)市場からの輸入も考慮しています。本調査では、バッテリー、ブレーキ部品、フィルター、ワイパー、エンジンオイル、スターター/オルタネーター、ステアリングとサスペンション、暖房・換気・空調(HVAC)など、複数の交換部品カテゴリーにわたる収益を推定・予測しています。さらに、この報告書では、自社ブランドにおけるDIY(Do It Yourself)と電子小売業者セグメントの可能性を定量化しています。本レポートでは、成長を促進・抑制する要因を検証し、この分野の変化から生まれる機会を特定することで、市場企業や利害関係者が活用できるようにしています。基準年は2023年、予測期間は2024年~2030年です。

目次

成長環境:変革

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 自動車用自社ブランドアフターマーケットにおける上位3つの戦略的課題の影響

成長環境:エコシステム

  • 分析範囲
  • 範囲:カテゴリー選択(コンポーネントとカテゴリー分類)
  • 主な競合企業
  • 競合環境
  • この調査レポートが扱う主な質問
  • 流通チャネル
  • 自社ブランドの構造

成長要因

  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 予測に関する考察
  • 主な調査結果
  • 市場全体:カテゴリー別の自社ブランド売上高(2023年・2030年)
  • ダッシュボード:北米と欧州の自社ブランド市場概況
  • 概要:カテゴリー別の自社ブランド浸透率
  • 自動車用アフターマーケットにおける自社ブランドプログラムの動向
  • 新たなビジネスモデルと地域動向
  • 自社ブランドの地域調達拠点
  • コンポーネント別の自社ブランド展開の深度と範囲:北米と欧州

北米の成長要因

  • 北米:小売業者/流通業者の状況
  • 北米:小売業者/流通業者の自社ブランド状況
  • 北米:アフターマーケットの主要指標と将来性
  • 北米:自社ブランドの売上高:カテゴリー別(2023年・2030年)
  • 北米:自社ブランド浸透率:カテゴリー別(2023年・2030年)
  • 北米:自社ブランド収益:カテゴリー別、小売業者/販売業者別(2023年)
  • 北米:自社ブランド収益:カテゴリー別、小売業者/販売業者別(2030年)
  • 北米:自社ブランドにおけるDIYと電子小売:(2023年・2030年)
  • 北米:自社ブランド市場シェア:小売業者/販売業者別(2023年・2030年)
  • 成長機会:自動車用アフターマーケットにおける自社ブランドの将来:北米(2024年~2030年)

欧州の成長要因

  • 欧州:小売業者/流通業者の状況
  • 欧州:流通業者/共同購入の自社ブランド状況
  • 欧州:アフターマーケットの主要指標と将来性
  • 欧州:自社ブランドの売上高:カテゴリー別(2023年・2030年)
  • 欧州:自社ブランド浸透率:カテゴリー別(2023年・2030年)
  • 欧州:自社ブランド収益:カテゴリー別、小売業者/販売業者別(2023年)
  • 欧州:自社ブランド収益:カテゴリー別、小売業者/販売業者別(2030年)
  • 欧州:自社ブランドにおけるDIYと電子小売:(2023年・2030年)
  • 欧州:自社ブランド市場シェア:小売業者/販売業者別(2023年・2030年)
  • 成長機会:自動車用アフターマーケットにおける自社ブランドの将来:北米(2024年~2030年)
  • 自社ブランドの将来と進化:バリューチェーン参加者の役割
  • 3大予測

成長機会領域

  • 成長機会1:再製造における自社ブランド
  • 成長機会2:新興カテゴリー
  • 成長機会3:DIYと電子小売

付録と次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: KA50-41

Retailers and Distributors are Driving Transformational Growth by Private Labeling Maintenance Categories

This Frost & Sullivan study analyzes the automotive private labeling aftermarket in North America and Europe. Geopolitical escalations are driving the demand for more economical and affordable lines of products in the automotive aftermarket. Distributors and retailers are maximizing their margins by compressing the value chain, specifically by offering more private labels across multiple categories. This is also enabling them to unlock trickle-down price benefits for consumers. This study quantifies the revenue potential of private labeling in the automotive aftermarket, focusing on passenger vehicles and light trucks (classes 1-3) in North America and multi-purpose vehicles, sports utility vehicles, vans, and pickups (classes A-F) in Europe. It also considers imports from best-cost country (BCC) markets in Asia. The study estimates and forecasts revenue across multiple replacement categories such as batteries, brake parts, filters, wipers, engine oil, starters/alternators, steering and suspension, and heating, ventilation, and air conditioning (HVAC). In addition, this deliverable quantifies the potential of the do-it-yourself (DIY) and eRetail segments in private labeling. The report examines the factors driving and restraining growth and identifies the opportunities emerging from the changes in this space for market players and stakeholders to leverage. The base year is 2023, and the forecast period is from 2024 to 2030.

Table of Contents

Growth Environment: Transformation

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Automotive Private Labeling Aftermarket

Growth Environment: Ecosystem

  • Scope of Analysis
  • Scope: Select Categories (Components & Categorization)
  • Key Competitors
  • Competitive Environment
  • Key Questions that this Research Deliverable will Address
  • Distribution Channels
  • Private Labeling Structure

Growth Generator

  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Forecast Considerations
  • Key Findings
  • Total Market: Private Label Revenue by Category, 2023 & 2030
  • Dashboard: Private Labeling Landscape, North America & Europe
  • Overview: Private Label Penetration across Categories
  • Key Trends in Private Label Programs in the Automotive Aftermarket
  • Emerging Business Models and Regional Trends
  • Regional Sourcing Hubs for Private Labeling
  • Private Labeling Depth and Coverage by Component: North America & Europe

Growth Generators in North America

  • North America: Retailer/Distributor Landscape*
  • North America: Retailer/Distributor Private Label Landscape
  • North America: Key Aftermarket Metrics and Future Potential
  • North America: Private Label Revenue by Category, 2023 & 2030
  • North America: Penetration of Private Label by Category, 2023 & 2030
  • North America: Private Label Revenue by Category by Retailer/Distributor, 2023
  • North America: Private Label Revenue by Category by Retailer/Distributor, 2030
  • North America: DIY and eRetail in Private Labeling, 2023 & 2030
  • North America: Private Label Market Share by Retailer/Distributor, 2023 & 2030
  • Growth Opportunity: Future of Private Labeling in the Automotive Aftermarket, North America, 2024-2030

Growth Generators in Europe

  • Europe: Retailer/Distributor Landscape*
  • Europe: Distributor and Buying Group Private Label Landscape
  • Europe: Key Aftermarket Metrics and Future Potential
  • Europe: Private Label Revenue by Category, 2023 & 2030
  • Europe: Penetration of Private Label by Category, 2023 & 2030
  • Europe: Private Label Revenue by Category by Retailer/Distributor, 2023
  • Europe: Private Label Revenue by Category by Retailer/Distributor, 2030
  • Europe: DIY & eRetail in Private Labeling, 2023 & 2030
  • Europe: Private Label Market Share by Retailer/Distributor, 2023 & 2030
  • Growth Opportunity: Future of Private Labeling in the Automotive Aftermarket, Europe, 2024-2030
  • Future and Evolution of Private Labeling: Role of Value Chain Participants
  • The 3 Big Predictions

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Private Labeling in Remanufacturing
  • Growth Opportunity 2: Emerging Categories
  • Growth Opportunity 3: DIY & eRetail

Appendix & Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer