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市場調査レポート
商品コード
1636369
教育用PC市場レポート:製品別、用途別、地域別、2025-2033年Education PC Market Report by Product (Laptops, Desktop, Tablets), Application (Primary Education, Secondary Education, Higher Education, and Others), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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教育用PC市場レポート:製品別、用途別、地域別、2025-2033年 |
出版日: 2025年01月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 2~3営業日
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教育用PC市場の世界市場規模は2024年に194億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2033年には476億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて9.95%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。デジタル学習モデルの普及、STEM教育への注目の高まり、個別化教育への需要の高まり、教育目的に合わせたハードウェアとソフトウェアの進歩、遠隔学習の台頭、教室でのテクノロジー活用を推進する政府のイニシアチブの高まりなどが、市場成長を後押しする主な要因です。
パーソナルコンピューター(PC)は、費用対効果の高いデジタル多目的電子機器であり、ファイルの共有や保存、複雑な作業を即座に正確に実行するために、特定の個人が一度に利用できるように明確に設計されています。アニメーションビデオ、プレゼンテーション、電子書籍、ファイル、魅力的なノート、ポータブルドキュメントフォーマット(PDF)など、アクセス可能な複数のファイルを配信するデジタル媒体として、さまざまな教育機関で活用されています。教育用PCは、個人に合わせた知識を提供し、進路決定に影響を与え、生徒の意欲を高め、情報へのアクセスを提供し、創造性を高め、教師が生徒の成果や進捗状況を分析し、仲間との共同作業を可能にします。これに加え、教育用PCは時間と労力を節約し、任意の利便性と柔軟性を提供し、コミュニケーションを助け、疑問をリアルタイムで解決します。その結果、教育用PCは、オンライン講義や自分のペースで進められるコースを通じて、知識や情報の普及に幅広く活用されています。
スマート教育プラットフォームや、ノートPC、タブレットPC、デスクトップPCなどのさまざまなコンシューマーエレクトロニクス製品が、教育目的でインタラクティブなモジュールやビデオを配信するために複数の教育機関で広く採用されていることは、市場成長を促進する重要な要因の1つです。これに伴い、従来の教育手法よりもデジタル学習に対するユーザーの志向が変化していることも、市場成長に寄与しています。さらに、COVID-19の急速な流行とそれに伴う世界の閉鎖措置の実施は、教育のあり方を変容させました。その結果、デジタル学習ツールの導入が加速し、教育用PCの販売が促進されました。さらに、複数のレッスンを正確に作成または更新するために、教育コンテンツ作成者が学習管理システム(LMS)や学習コンテンツ管理システム(LCMS)を幅広く利用することが、市場の成長を支えています。仮想現実や拡張現実(VR/AR)、人工知能(AI)、3次元(3D)アニメーション技術を教育コンセプトやデバイスに大規模に統合し、学生に没入型の学習体験を提供することが、市場の成長を後押ししています。さらに、スキルギャップの上昇と熟練した社会人従業員へのニーズの高まりが、技術スキルを磨くための中小企業(SME)全体の教育用PCへの需要を促進しており、これが市場成長を後押ししています。また、在宅勤務(WFH)やBYOD(Bring-your-own-device)モデルの登場、大規模公開オンライン講座(MOOC)の人気の高まり、スマートデバイスの普及率の増加、高速インターネットの容易な利用可能性などの要因も、市場に明るい見通しをもたらしています。
The global education PC market size reached USD 19.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 47.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.95% during 2025-2033. The widespread adoption of digital learning model, an increasing focus on STEM education, the rising demand for personalized education, advancements in hardware and software tailored for educational purposes, the rise of remote learning, and the growing government initiatives promoting technology in classrooms are some of the major factors propelling the market growth.
A personal computer (PC) is a cost-effective, digital multi-purpose electronic device explicitly designed to be utilized by a specific individual at a time for sharing or saving files and performing complex tasks instantly and accurately. It is utilized by various educational institutions as a digital medium to deliver multiple accessible files, including animated videos, presentations, e-books, files, engaging notes, and portable document formats (PDFs). Education PC offers personalized knowledge, influences career decisions, ensures student engagement, provides access to information, enhances creativity, enables teachers to analyze student's achievements and progress, and allows collaboration with peers. Along with this, education PC saves time and effort, offers optional convenience and flexibility, helps with communication, and resolves doubts in real time. Consequently, education PC finds extensive application in the dissemination of knowledge and information through online lectures and self-paced courses.
The widespread adoption of smart teaching platforms and various consumer electronic products, such as laptops, tablets, and desktops, by several educational institutions to deliver interactive modules and videos for teaching purposes represents one of the key factors driving the market growth. In line with this, the shifting user inclination toward digital learning over traditional teaching methodologies is contributing to the market growth. Moreover, the rapid outbreak of COVID-19 and the consequent implementation of worldwide lockdowns metamorphosized the way education was imparted. This, in turn, resulted in the accelerated adoption of digital learning tools, which facilitated the sales of education PC. Additionally, the extensive utilization of learning management systems (LMS) and learning content management systems (LCMS) by educational content creators to create or update multiple lessons accurately is supporting the market growth. The large-scale integration of virtual and augmented reality (VR/AR), artificial intelligence (AI), and three-dimensional (3D) animation technologies into educational concepts and devices for offering immersive learning experiences to students is propelling the market growth. Furthermore, the rising skill gap and the escalating need for proficient working employees have facilitated the demand for education PC across small and medium-sized enterprises (SMEs) to hone technical skills, which is favoring the market growth. Other factors, such as the advent of work-from-home (WFH) and bring-your-own-device (BYOD) models, the rising popularity of massive open online courses (MOOCs), increasing penetration of smart devices, and the easy availability of high-speed internet, are creating a positive outlook for the market.
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.