市場調査レポート
商品コード
1568902

北米の自動車アフターマーケット部品販売業者・小売業者:2024年

Automotive Aftermarket Parts Distributors and Retailers, North America, 2024


出版日
ページ情報
英文 98 Pages
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即日から翌営業日
価格
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北米の自動車アフターマーケット部品販売業者・小売業者:2024年
出版日: 2024年09月11日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 98 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

eコマースとプライベートブランドは、競合の市場ポジションを強化し、全体的なカスタマーエクスペリエンスを向上させながら収益性を高めることで、変革的な成長を推進しています。

この調査レポートは、2019年~2023年の北米(米国とカナダ)の主要な自動車アフターマーケット部品販売業者・小売業者を調査しています。動向、技術進化の影響、市場力学の変化、製品と顧客エンゲージメントにスポットを当てています。

主要な販売業者・小売業者をプロファイリングすることで、オンライン競合やその他の市場動向に対処するための戦略的イニシアチブを調査し、ベンチマークとしています。主な調査結果は、AutoZoneとO'Reilly Auto Partsの一貫した収益成長を示しています。また、北米におけるDIY(Do It Yourself)とDIFM(Do It For Me)販売の成長も比較しています。

今後の主な動向として、CASE(コネクテッド、自律走行、共有、電気)自動車へのシフトを取り上げ、業界の準備態勢と成長機会の包括的な概観を掲載しています。この調査では、進化する北米の自動車アフターマーケット情勢を乗り切るために不可欠な、カスタマーエクスペリエンス、市場拡大、技術進歩への注目の高まりに注目しています。

主要課題

  • 2019年~2023年の自動車流通情勢の主な動向と、新技術が流通チャネルとその進化に与える影響とは?
  • 北米の重要な販売業者、購買グループ、小売業者は誰か、主な自動車部品ポートフォリオは何か?
  • 北米のアフターマーケットサプライチェーンにおけるサプライヤーと販売業者の勢力図と主なサプライヤーと販売業者のパートナーシップは?
  • 販売業者ベンチマーキングを通じたアフターマーケットビジネスの可能性はどの程度か、また、小売とサプライチェーンのエコシステムにおける新たなパートナーシップによってビジネスモデルはどのように進化しているか?
  • eコマース、DIY動向、自動車部品のプライベートブランド化、地域の社会・政治情勢は、アフターマーケットにおける流通と販売にどのような影響を与えるか?

目次

自動車部品アフターマーケットの変革

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 主要な自動車部品アフターマーケット部品販売業者・小売業者の戦略的プロファイリングとベンチマーキングにおける上位3つの戦略的課題の影響

エコシステム

  • 北米の主要アフターマーケット部品販売業者・小売業者の競合プロファイリング
  • 調査対象とした主要小売業者と販売業者
  • 主な選定基準:小売業者と販売業者のベンチマーキング
  • 調査の主な質問項目
  • 北米の主要販売業者・小売業者:市場スナップショット
  • アフターマーケット小売業者と販売業者の政治、経済、社会、技術、法律、環境(PESTLE)分析
  • 主な調査結果と今後の動向

成長要因

  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因

定義

  • アフターマーケット流通チャネル構造
  • eリテール(DIY)チャネル構造:概要

販売業者・小売業者:財務スナップショット

  • 主な調査結果
  • 主要小売業者と販売業者の財務スナップショット
  • 5年間の自動車業界売上高スナップショット
  • 2023年のEBITDAスナップショット
  • 2023年の店舗当たり売上高スナップショット
  • 2023年のDIFMおよびDIY売上高
  • 上位4社の売上構成比DIYとDIFMの動向
  • 小売上位4社の売上構成比の推移:市場全体のDIFM動向(2019年対2023年)
  • 小売上位4社の売上構成比の推移:市場全体のDIY動向(2019年対2023年)
  • 自動車部品・アクセサリーの電子小売販売
  • DIYセグメントにおけるデジタル化の影響:eリテール
  • 主要アフターマーケット部品販売業者・小売業者のプロファイリング:eリテール売上高
  • アフターマーケット部品販売業者・小売業者のDIYにおけるeリテールの普及率
  • 自動車アフターマーケットにおけるCASE技術の戦略的意義
  • アフターマーケット部品販売業者・小売業者の主要企業の戦略転換
  • アフターマーケット部品販売業者・小売業者の主要企業の戦略転換:Amazon

小売業者と販売業者のプロファイル

  • NAPA Auto Parts
  • NAPA Auto Parts:2023年財務スナップショット
  • NAPA Auto Parts:5年間の財務スナップショット
  • NAPA Auto Parts:今後5年間の収益と成長戦略
  • AutoZone
  • AutoZone:2023年財務スナップショット
  • AutoZone:5年間の財務スナップショット
  • AutoZone:今後5年間の収益と成長戦略
  • Advance Auto Parts
  • Advance Auto Parts:2023年財務スナップショット
  • Advance Auto Parts:5年間の財務スナップショット
  • Advance Auto Parts:今後5年間の収益と成長戦略
  • O'Reilly Automotive, Inc.
  • O'Reilly Automotive, Inc.:2023年財務スナップショット
  • O'Reilly Automotive, Inc.:5年間の財務スナップショット
  • O'Reilly Automotive, Inc.:今後5年間の収益と成長戦略
  • LKQ Corporation
  • LKQ Corporation:2023年財務スナップショット
  • LKQ Corporation:5年間の財務スナップショット
  • LKQ Corporation:今後5年間の収益と成長戦略
  • Canadian Tire Corporation
  • Canadian Tire Corporation:2023年財務スナップショット
  • Canadian Tire Corporation:5年間の財務スナップショット
  • Canadian Tire Corporation:今後5年間の収益と成長戦略

販売業者・小売業者のベンチマーク

  • 収益と成長戦略の比較分析
  • 主要小売業者と販売業者のベンチマーク

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:戦略的パートナーシップと買収
  • 成長機会2:プライベートブランド事業の拡大
  • 成長機会3:自動車部品・サービスへの多角化

最後の一言

  • 最後の一言:3つの大予測

ベストプラクティスの評価

  • ベストプラクティスの評価

フロストレーダー

  • フロストレーダー

次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 図表一覧
  • 免責事項
目次
Product Code: KA75-41

eCommerce and Private Label Brands Are Driving Transformational Growth by Strengthening Competitors Market Positions and Enhancing Their Profitability While Improving the Overall Customer Experience

This study examines major automotive aftermarket parts distributors and retailers in North America (the United States and Canada) between 2019 and 2023. The research highlights the trends, impact of technological evolution, shifting market dynamics, and product and customer engagement.

By profiling key distributors and retailers, this study explores and benchmarks their strategic initiatives to address online competition and other market trends. Key findings show consistent revenue growth for AutoZone and O'Reilly Auto Parts. The report also compares the growth of DIY (do-it-yourself) and DIFM (do-it-for-me) sales across North America.

A major upcoming trend discussed is the shift toward CASE (connected, autonomous, shared, and electric) vehicles, including a comprehensive overview of the industry's preparedness and growth opportunities. The research highlights increasing focus on customer experience, market expansion, and technological advancements that are essential for navigating the evolving North American automotive aftermarket landscape.

Key Issues Addressed

  • What were the main trends in the automotive distribution landscape from 2019 to 2023, and how are new technologies impacting distribution channels and their evolution?
  • Who are the important distributors, buying groups, and retailers in North America, and what are the main automotive part portfolios?
  • What are the supplier–distributor dynamics and main supplier–distributor partnerships in NA’s aftermarket supply chain?
  • What is the magnitude of aftermarket business potential through distributor benchmarking, and how is the business model evolving with emerging partnerships in the retail and supply chain ecosystem?
  • How do eCommerce, DIY trends, private labeling of auto parts, and regional socio-political developments impact distribution and sales in the aftermarket?

Table of Contents

Transformation in Automotive Parts Aftermarket

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Strategic Profiling and Benchmarking of Key Automotive Aftermarket Parts Distributors and Retailers

Ecosystem

  • Competitive Profiling of Key Aftermarket Parts Distributors and Retailers in North America (NA)
  • Key Retailers and Distributors Considered in the Study
  • Key Selection Criteria: Benchmarking of Retailers and Distributors
  • Key Questions the Study Will Answer
  • Key North American Distributors and Retailers: Market Snapshot
  • Political, Economic, Social, Technological, Legal, and Environmental (PESTLE) Analysis of Aftermarket Retailers and Distributors
  • Key Findings and Future Trends

Growth Generator

  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Definitions

  • Aftermarket Distribution Channel Structure
  • eRetail (DIY) Channel Structure: Overview

Distributors and Retailers: Financial Snapshot

  • Key Findings
  • Financial Snapshot of Key Retailers and Distributors
  • 5-Year Automotive Revenue Snapshot
  • 2023 EBITDA Snapshot
  • 2023 Revenue Per Store Snapshot
  • 2023 DIFM and DIY Revenue
  • Sales Mix by Top 4 Retailers/Distributors: DIY vs. DIFM Trends
  • Evolution of Sales Mix of Top 4 Retailers: Total Market Trend DIFM, 2019 vs. 2023
  • Evolution of Sales Mix of Top 4 Retailers: Total Market Trend DIY, 2019 vs. 2023
  • eRetail Sales of Auto Parts and Accessories
  • Impact of Digitization in DIY Segment: eRetail
  • Profiling of Key Aftermarket Parts Distributors and Retailers: eRetail Revenue
  • Penetration of eRetail in DIY across Aftermarket Parts Distributors and Retailers
  • Strategic Implications of CASE Technologies in the Automotive Aftermarket
  • Strategic Shifts in Major Players of the Aftermarket Automotive Parts Distribution and Retail
  • Strategic Shifts in Major Players of the Aftermarket Automotive Parts Distribution and Retail: Amazon

Retailer and Distributor Profiles

  • NAPA Auto Parts
  • NAPA Auto Parts: Financial Snapshot for 2023
  • NAPA Auto Parts: 5-Year Financial Snapshot
  • NAPA Auto Parts: Next 5-Year Revenue and Growth Strategy
  • AutoZone
  • AutoZone: Financial Snapshot for 2023
  • AutoZone: 5-Year Financial Snapshot
  • AutoZone: Next 5-Year Revenue and Growth Strategy
  • Advance Auto Parts
  • Advance Auto Parts: Financial Snapshot for 2023
  • Advance Auto Parts: 5-Year Financial Snapshot
  • Advance Auto Parts: Next 5-Year Revenue and Growth Strategy
  • O'Reilly Automotive, Inc.
  • O'Reilly Automotive, Inc.: Financial Snapshot for 2023
  • O'Reilly Automotive, Inc.: 5-Year Financial Snapshot
  • O'Reilly Automotive, Inc.: Next 5-Year Revenue and Growth Strategy
  • LKQ Corporation
  • LKQ Corporation: Financial Snapshot for 2023
  • LKQ Corporation: 5-Year Financial Snapshot
  • LKQ Corporation: Next 5-Year Revenue and Growth Strategy
  • Canadian Tire Corporation
  • Canadian Tire Corporation: Financial Snapshot for 2023
  • Canadian Tire Corporation: 5-Year Financial Snapshot
  • Canadian Tire Corporation: Next 5-Year Revenue and Growth Strategy

Distributor and Retailer Benchmarking

  • Comparative Analysis of Revenue and Growth Strategies
  • Benchmarking Key Retailers and Distributors

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Strategic Partnerships and Acquisitions
  • Growth Opportunity 2: Expansion of Private Label Brands
  • Growth Opportunity 2: Expansion of Private Label Brands
  • Growth Opportunity 3: Diversification into CASE-specific Vehicle Parts and Services

The Last Word

  • The Last Word: 3 Big Predictions

Best Practices Recognition

  • Best Practices Recognition

Frost Radar

  • Frost Radar

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer