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市場調査レポート
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1628715

欧州のエアゾール缶:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Aerosol Cans - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 120 Pages
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2~3営業日
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欧州のエアゾール缶:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のエアゾール缶市場は予測期間中にCAGR 3.2%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • エアゾールは、家庭用品や化粧品などの大衆向け製品から、工業用や医療用に特化した特殊なエアゾールタイプまで、幅広い製品を提供しています。エアゾール缶は、コーティング剤、洗浄剤、芳香剤、パーソナルケア用品、殺虫剤、その他多くの製品に使用されています。1990年代初頭には、フロンガスに対する懸念の高まりから課題に直面したが、スプレー技術の革新と環境に優しい推進剤の使用により、複数の産業でエアゾール缶の急速な普及が可能になりました。
  • 欧州の主要経済国であるパーソナルケアと食品セグメントからの需要が増加しているため、調査対象となった市場では欧州が大きなシェアを占めています。
  • さらに、製薬セグメントでは、アルミ製エアゾール缶の高い安全性と、その便利な取り扱いによって、アルミ製エアゾール缶への関心が高まっていることが確認されています。このような要因が、この地域での需要に拍車をかけると予想されます。政府が持続可能性を推進し、産業がそれを受け入れていることは、この地域におけるアルミ製エアゾール缶の需要に大きなプラスの影響を与えています。
  • ドイツ、フランス、ロシアにおける一人当たりのエアゾール消費量は、予測期間中により多くの需要をもたらすと予想されます。パーソナルケアセグメント以外にも、エアゾールシステムが衛生的で安全かつ正確な製品塗布のためにオーダーメイドされることから、医薬品セグメントが成長を示しています。さらに、多くの産業セグメントや自動車セグメントが革新的な包装ソリューションを求めているため、これらのセグメントからのエアゾール製品の消費は急速に増加しており、幅広い製品がエアゾール缶で包装されています。
  • さらに、インフラ開発への投資の増加や明るい経済動向が、予測期間中の産業需要をさらに後押しすると予想されます。さらに、エアゾール包装が提供する利便性と強度のおかげで、エアゾール缶は多くの産業で使用される標準的な包装となっています。また、市場各社による絶え間ないイノベーションと包装の技術開拓が市場成長を促進すると期待されています。
  • さらに、2020年9月には、Beiersdorf、Procter & Gamble、Unilever、L'Oreal、ALPLA、enkelなど、包装のバリューチェーン全体から85を超える企業や団体が、デジタル技術によってより良い分別が可能になるかどうかを評価するために手を組みました。また、循環型経済を推進するため、EUにおける包装のリサイクル率向上にも注力しています。
  • 最近、ボール社はパリで開催されたADF &PCD展示会で、最新の缶技術である360度カスタム成形を発表しました。この新技術は、缶の全周に渡って左右対称または非対称のカスタム成形を可能にするプロセスを使用し、ブランドオーナーと最終消費者の双方に利益をもたらす、新たな次元の缶輪郭加工をもたらしました。さらに、法律、指令、規則で規定された規制により、要求事項のガイドラインは、例えばFEA(欧州のエアゾール連盟)規格のような産業にも置かれています。

欧州のエアゾール缶市場動向

アルミニウムが最大の市場シェアを占める

  • アルミニウムは、エアゾール缶の包装ソリューションとして最も人気のある金属の一つです。その金属キャンバスは、広告印刷、急速冷却、100%リサイクル可能、不活性であるため、貨物の軽量化に役立っており、輸送コストの削減と二酸化炭素排出量の削減につながっています。消臭剤への嗜好の高まりと顧客の可処分所得の増加が、欧州におけるアルミ製エアゾール缶の需要を牽引しています。
  • また、欧州では塗料やヘアスプレーの家庭での消費がかつてないほど急増しています。2020年のCOVID-19パンデミックに関連した集会規制のため、ヘアースプレーをサロンで使用する欧州人はほとんどいないです。家庭用スプレーの需要増加により、英国の缶シートの輸入量も増加しました。同国は、Ball社やCrown社などの企業によって缶に成形された、国産と輸入の混合アルミ製ヘアスプレー缶シートに依存しています。
  • 全体として、コスト、環境フットプリント、利便性、さまざまな包装ソリューションが提供する柔軟性など、多くの要因が消費者の金属缶離れを促進しています。例えば、アルミニウムはボーキサイトを使用しており、ボーキサイトの採掘は非常にエネルギー集約的です。このプロセスには多くのエネルギーが必要で、アルミに変換し、缶を作るために成形する必要があります。
  • さらに、アルミ缶はリサイクル可能で、印刷が容易という利点があります。さらに、アルミ缶は軽量で、ガスに対する優れたバリアとして機能します。このような要因により、パーソナルケア産業では、他の金属缶やプラスチックやガラスなどの他の材料よりも、アルミ缶の普及率が高くなっています。
  • さらに、デオドラント缶のアルミニウムベースは主にアルミニウムで構成されていますが、0.4%の鉄、0.2%のケイ素、1%のマグネシウム、1%のマンガン、0.15%の銅など、少量の他の金属を含んでいます。消臭缶産業で使用されるアルミニウムの大部分は、リサイクル材料に由来します。欧州のアルミニウム総供給量の約25%は再生スクラップに由来しており、パーソナルケア缶産業は再生材料のユーザーです。メーカーの中には、アルミ缶産業は使用済み缶の65%以上を再生(リサイクル)していると述べているところもあります。

最大の市場シェアを占める英国

  • 英国を含む欧州の多くの国では、厳しいリサイクル法があり、企業はスチールよりもアルミを採用することを奨励しています。アルミ製エアゾール缶は、柔軟性が高く、明るい包装が可能で、パーソナルケア産業にとって極めて重要です。さらに、リサイクル可能な材料の入手が容易なため、使いやすさが増し、需要を牽引しています。
  • 2020年9月、英国のレスター市はアルミニウム包装リサイクル機構(Alupro)とメタルマターズと提携し、金属包装のリサイクルを促進しました。レスター市議会が開始したMake Metals Matterキャンペーンは、市内の14万軒以上の家庭を対象に、家庭から出る金属包装廃棄物をすべてリサイクルするよう呼びかけるようです。
  • さらに、レスターでは毎年1億6,800万個以上の缶、ホイルトレイ、エアゾール容器が使用されていると推定されており、それらの金属は無限にリサイクル可能です。レスター市議会によると、もし市内の家庭で使用されている金属製包装材がすべてリサイクルのために回収された場合、1年間に950台の自動車が地元道路を走るのに相当する4,500トンの二酸化炭素排出量を削減できる可能性があるといいます。
  • 英国エアゾール製造業者協会(BAMA)によると、全国的なロックダウンや不要不急の小売店の閉鎖により、多くのユーザーが影響を受けたが、エアゾール産業は状況の変化に素早く適応し、新たな市場ニーズに対応し、2020年の全体生産量は依然として15億ユニットを超えており、2019年比でわずか1.3%の減少にとどまっています。
  • さらに2020年9月、英国を拠点とするブランドマネジメント、デジタル印刷、インタラクティブメディアのプロバイダーであるSpringfield Solutionsは、エアゾール向けの新しいデジタルエンベリッシュメントサービスを開始しました。これまでは、スポットニス、金、銀、マルチカラー箔、触感仕上げ、エンボス効果など、エアゾールにプレミアム効果を加えることは、コストがかかり、融通が利かず、時間がかかるプロセスでした。しかし、Springfieldのユニークなデジタルラベル装飾サービスにより、この状況は一変します。

欧州のエアゾール缶産業概要

欧州のエアゾール缶市場は、価格に敏感な市場であるため、少数の重要な参入企業で高度に統合されています。さらに、市場のベンダーは、市場シェアと収益性を獲得するために、持続可能性と製品の強化に取り組んでいます。最近の市場開拓の動向は以下の通りです。

  • 2021年3月-LINDALはドイツでオンライン3Dエアゾール・コンフィギュレーターを立ち上げ、従来の包装設計プロセスを変革しました。新しい3Dエアゾールコンフィギュレーターは、同社のウェブサイト上で独占的にホストされています。顧客は洗練された編集・デザインツール群にアクセスし、3Dエアゾール包装を即座に簡単に作成することができます。
  • 2020年9月-スウェーデンのアルミ一体型缶メーカーであるNussbaum Matzingen AGは、100%ポストコンシューマーリサイクル(PCR)アルミ製のエアゾール缶を発売しました。この製品は、一次アルミニウムを全く含まない、この種のエアゾール缶としては初めてのものです。ナスバウムの目標は、リサイクル缶からエアゾール缶を製造し、循環型経済のマテリアルフローを実現することです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 化粧品産業からの需要拡大
    • エアゾール缶のリサイクル性
  • 市場課題
    • 代替包装との競合激化
  • 市場機会
    • 新興国は高い成長の可能性を秘めている

第5章 欧州のエアゾール缶産業におけるCOVID-19の影響

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • アルミニウム
    • スチールブリキ
    • その他
  • エンドユーザー産業別
    • 化粧品・パーソナルケア(デオドラント・制汗剤、ヘアスプレー、ヘアムース、その他)
    • 家庭用
    • 医薬品/動物用医薬品
    • 塗料・ワニス
    • 自動車/工業用
    • その他
  • 国別
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • その他の欧州

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Crown Holdings inc.
    • Ball Corporation
    • Toyo Seikan Group Holdings
    • CCL Industries
    • Can-Pack SA
    • Ardagh Group
    • Nampak Ltd
    • Mauser Packaging Solutions
    • Nussbaum Matzingen AG
    • Tecnocap SpA

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 51784

The Europe Aerosol Cans Market is expected to register a CAGR of 3.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Aerosol offers a wide range of products, from mass-market goods, such as household and cosmetic products, to specific aerosol types dedicated for industrial or medical purposes. The aerosol cans are used for coatings, cleaning agents, air fresheners, personal care items, insecticides, and a host of other products. While the market faced challenges in the early 1990s due to increased concerns about CFC propellants, innovations in spray technologies and the use of eco-friendly propellants have enabled rapid adoption of aerosol cans in multiple industries.
  • Europe accounts for a significant share in the market studied due to the increasing demand from the leading European economy's personal care and food segment.
  • Moreover, the pharmaceutical sector has been observed to have shown a growing interest in aluminum aerosol cans owing to the can's high level of security, further complemented by its convenient handling. Such factors are expected to add to the demand in the region. The government's push for sustainability and industrial acceptance of the same has been a huge positive impact on aluminum aerosol cans demand in the region.
  • The per capita consumption of aerosols in Germany, France, and Russia, is expected to provide more demand during the forecast period. Besides the personal care sector, the pharmaceutical segment is witnessing growth as the aerosol system is tailor-made for a hygienic, safe and precise application of products. Moreover, with many industrial and automotive segments looking for innovative packaging solutions, the consumption of aerosol products from these sectors has increased rapidly, with a wide range of products being packaging in aerosol cans.
  • Additionally, increasing investments in infrastructure development and positive economic trends are expected further to support the industrial demand over the forecast period. Moreover, owing to the convenience and strength offered by aerosol packaging, aerosol cans have become the standard packaging used in many industries. Besides, constant innovations by the companies in the market and technological developments in packaging are expected to drive market growth.
  • Further, In September 2020, over 85 companies and organizations from the complete packaging value chain, including Beiersdorf, Procter & Gamble, Unilever, L'Oreal, ALPLA, and Henkel, have joined forces to assess whether digital technology can enable better sorting. They also focus on improved recycling rates for packaging in the European Union to drive a circular economy.
  • Recently, Ball Corporation unveiled its latest can technology, 360-degree custom shaping, at the ADF & PCD exhibition in Paris. The new technology brought another dimension can contouring, using a process that allows custom shaping, symmetrically or asymmetrically, up to the entire circumference of the can, benefiting both brand owners and end consumers. Furthermore, with regulations specified in laws, directives, or rules, the guidelines of the requirements are also placed in industry, e.g., FEA (European Aerosol Federation) standards.

Europe Aerosol Cans Market Trends

Aluminum Accounts For the Largest Market Share

  • Aluminum is one of the most popular metals for aerosol can packaging solutions. Its metal canvas for ad printing, fast cooling, 100% recyclability, and inertness is helping for the reduction in freight weight, resulting in low transportation costs and reduced carbon emission. Its increased preference for deodorants and rise in customers' disposable income drive the demand for aluminum aerosol cans in Europe.
  • Also, there was an unprecedented spike in at-home consumption of paints and hair spray in Europe. Few Europeans are using hairsprays at saloons because of gathering restrictions related to the COVID-19 pandemic in 2020. The increase in take-home sprays demand also necessitated higher UK imports of can sheets. The country relies on a mixture of domestic and imported aluminum hair sprays can sheet formed into cans by companies such as Ball and Crown.
  • Overall, many factors, such as costs, environmental footprint, convenience, and flexibility offered by different packaging solutions, are driving consumers away from metal cans. For instance, Aluminum uses bauxite, and bauxite mining is very energy-intensive. The process requires a lot of energy and the conversion to Aluminum and molding to make the cans.
  • Moreover, Aluminum cans offer the advantages of recyclability and ease of printing. Additionally, they are lightweight and act as excellent barriers to gases. Such factors allow a higher penetration of aluminum variants in the personal care industry than other metal cans and other materials such as plastic or glass.
  • Further, The aluminum base for deodorant cans consists primarily of Aluminum, but it contains small amounts of other metals, including 0.4% iron, 0.2% silicon, 1% magnesium, 1% manganese, and 0.15% copper. A significant portion of the Aluminum used in the deodorant can industry is derived from recycled material. Approximately 25% of the total European aluminum supply comes from recycled scrap, and the personal care can industry is the user of recycled material. Some of the manufacturers stated that the aluminum can industry reclaims (recycles) more than 65% of used cans.

United Kingdom Accounts for the Largest Market Share

  • Many countries in Europe, including the United Kingdom, have strict recycling laws encouraging companies to adopt aluminum over steel. Aluminum aerosol cans offer high flexibility and bright packaging, crucial aspects of the personal care industry. Moreover, the eased recyclable material availability adds to its usability, thus, driving the demand.
  • In September 2020, the UK city of Leicester had partnered with the Aluminum Packaging Recycling Organisation (Alupro) and MetalMatters to promote metal packaging recycling. The Make Metals Matter campaign, launched by Leicester City Council, is likely to target over 140,000 homes in the city to remind people to recycle all of their household metal packaging waste.
  • Further, it is estimated that over 168 million cans, foil trays, and aerosol containers are used in Leicester every year, and the metal they are made of is endlessly recyclable. According to Leicester City Council, if all the metal packaging used in the city's homes was collected for recycling, it may help save 4,500 metric tons in carbon emissions, equivalent to taking 950 cars off local roads for a year.
  • According to British Aerosol Manufacturers' Association (BAMA), many users impacted due to the national lockdowns and the closure of non-essential retail, the aerosol industry was quick to adjust to the changing circumstances and respond to new market needs, with overall production still above 1.5 billion units in 2020, just 1.3% down on 2019.
  • Further, in September 2020, UK-based brand management, digital print, and interactive media provider Springfield Solutions have launched a new digital embellishment service for aerosols. Until now, adding premium effects to aerosols, such as spot varnishes, gold, silver, and multi-colored foils, tactile finishes, and emboss effects, has been a costly, inflexible, and lengthy process. However, this is all set to change because of Springfield's unique digital label embellishment offerings.

Europe Aerosol Cans Industry Overview

The European aerosol cans market is highly consolidated with a few significant players as the market is price sensitive; hence sustaining in the market is demanding. Further, vendors in the market are driven by sustainability and product enhancements to capture the market share and profitability. Some of the recent developments in the market are:

  • March 2021 - LINDAL has launched an online 3D Aerosol Configurator in Germany to transform traditional packaging design processes. The new 3D Aerosol Configurator is hosted exclusively on the company's website. Customers can gain access to a suite of sophisticated editing and design tools to instantly and easily create 3D aerosol packaging.
  • September 2020 - Nussbaum Matzingen AG, a Swedish manufacturer of aluminum monobloc cans, has launched an aerosol can made from 100% postconsumer recycled (PCR) aluminum. The product is the first of its kind of aerosol can containing no primary aluminum at all. The goal for Nussbaum is to produce an aerosol can made from recycled cans, implementing a circular economy material flow.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Growing Demand from the Cosmetic Industry
    • 4.4.2 Recyclability of aerosol cans
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Increasing Competition from Substitute Packaging
  • 4.6 Market Opportunities
    • 4.6.1 Emerging economies offer high growth potential

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE EUROPE AEROSOL CAN INDUSTRY

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Aluminum
    • 6.1.2 Steel-tinplate
    • 6.1.3 Other Materials
  • 6.2 By End-User Industry
    • 6.2.1 Cosmetic and Personal Care (Deodorants/Antiperspirants, Hairsprays, Hair Mousse, and Others)
    • 6.2.2 Household
    • 6.2.3 Pharmaceutical/Veterinary
    • 6.2.4 Paints and Varnishes
    • 6.2.5 Automotive/Industrial
    • 6.2.6 Other End-user Industries
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 United Kingdom
    • 6.3.2 Germany
    • 6.3.3 France
    • 6.3.4 Italy
    • 6.3.5 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Crown Holdings inc.
    • 7.1.2 Ball Corporation
    • 7.1.3 Toyo Seikan Group Holdings
    • 7.1.4 CCL Industries
    • 7.1.5 Can-Pack SA
    • 7.1.6 Ardagh Group
    • 7.1.7 Nampak Ltd
    • 7.1.8 Mauser Packaging Solutions
    • 7.1.9 Nussbaum Matzingen AG
    • 7.1.10 Tecnocap SpA

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET