デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1461258

ファシリティマネジメント(FM)における成長機会トップ10、2024年

Top 10 Growth Opportunities in Facility Management, 2024

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 17 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=160.88円
ファシリティマネジメント(FM)における成長機会トップ10、2024年
出版日: 2024年03月22日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 17 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

テクノロジー、サステナビリティ、ワークプレイスの最適化、ユーザーエクスペリエンスが、FMの主要な成長戦略を推進

世界のファシリティマネジメント(FM)業界は、メガトレンドや政治的、社会的、経済的、技術的、環境的な課題が次々と市場に影響を及ぼす中、かつてない変革期に直面しています。FM部門は非常に広大で多面的であるため、FM業務に影響を与えない動向、出来事、問題を見つけるのは困難です。このように多くのことが起こる中、FMサービスサプライヤーは、課題、機会、イノベーションを常に把握し、顧客に常に寄り添い、真の価値を確実にもたらし、荒波を乗り切る手助けをする必要があります。

2024年、FM業界で最もダイナミックなビジネスチャンスは、近年の業界の変革を形成してきた数々の主要動向、すなわち技術革新、サステナビリティ、ワークプレイスの最適化、ユーザーエクスペリエンスの成熟とコンバージェンスによって推進されると予想されます。

2020年以降、世界のFM部門は相次ぐ課題と戦ってきました。まずCOVID-19のパンデミック、次いでCOVID-19後のサプライチェーンの混乱、そして2022年と2023年の経済的課題とコストのインフレです。こうした最近の経済的課題は、多くの場合(インフレが顧客に転嫁された)収益成長にとって追い風となりましたが、インフレはコストを押し上げ、利益率に大混乱が生じるため、インフレによる成長を誰も望んでいないのが実情です。2024年が始まっても、ウクライナとガザでの戦争、エネルギー価格の高騰、生活費危機、高インフレ、金利上昇、そして常に存在する不況の脅威など、課題は続いています。

しかし、ここ数年の厳しい状況にもかかわらず、世界のFM部門は変革の旅を続けています。実際、相次ぐ課題のおかげで、テクノロジーの導入、サステナビリティ、ワークプレイスソリューション、ユーザーエクスペリエンスへのますますの注目が、重要な成功要因としてトップに躍り出たのはほぼ確実です。

目次

主要な成長機会、2024年

  • 戦略的インペラティブ
  • 上位10の成長機会
  • 成長機会1:脱炭素化とネットゼロ
  • 成長機会2:カスタマーアライメント
  • 成長機会3:ユーザーエクスペリエンスとホスピタリティ
  • 成長機会4:ESG戦略
  • 成長機会5:ワークプレイステクノロジーとアナリティクス
  • 成長機会6:デジタルトランスフォーメーションとAI
  • 成長機会7:リモートサービス
  • 成長機会8:健全かつサステナブルなビルディング
  • 成長機会9:ビジネスの生産性と組織のレジリエンス
  • 成長機会10:サービス統合とIFM
  • 次のステップ
  • 免責事項
目次
Product Code: MH2D-19

Technology, Sustainability, Workplace Optimization, and User Experience Drive Key FM Growth Strategies

The global facility management (FM) industry is facing a period of unprecedented transformation as a procession of megatrends and political, social, economic, technological, and environmental challenges affect markets. The FM sector is so vast and multi-faceted that it is hard to find a trend, event, or issue that does not affect FM operations. With so much going on, FM service suppliers must keep on top of challenges, opportunities, and innovations and stay close to their customers to ensure they bring real value and help navigate the choppy waters.

In 2024, the most dynamic FM industry opportunities will be driven by the maturation and convergence of numerous key trends that have been shaping the industry's transformation in recent years-namely technology innovation, sustainability, workplace optimization, and user experience.

Since 2020, the global FM sector has battled a succession of challenges. First was the COVID-19 pandemic, followed by post-COVID-19 supply chain disruption, and then economic challenges and cost inflation in 2022 and 2023. These more recent economic challenges have created tailwinds for revenue growth in many cases (where inflation has been passed on to customers), but the truth is that nobody really wants growth driven by inflation as it also drives up costs and creates havoc with margins. As 2024 begins, challenges persist with wars in Ukraine and Gaza, high energy prices, a cost-of-living crisis, high inflation, raised interest rates, and the ever-present threat of recession.

Yet despite a tough few years, the global FM sector has continued its transformation journey. In fact, it is almost certainly because of this succession of challenges that technology deployment, sustainability, workplace solutions, and an increasing focus on user experience have risen to the top as critical success factors.

Table of Contents

Top Growth Opportunities for 2024

  • Strategic Imperatives
  • Top 10 Growth Opportunities
  • Growth Opportunity 1: Decarbonization & Net Zero
  • Growth Opportunity 2: Customer Alignment
  • Growth Opportunity 3: User Experience & Hospitality
  • Growth Opportunity 4: ESG Strategies
  • Growth Opportunity 5: Workplace Technology & Analytics
  • Growth Opportunity 6: Digital Transformation & AI
  • Growth Opportunity 7: Remote Services
  • Growth Opportunity 8: Healthy & Sustainable Buildings
  • Growth Opportunity 9: Business Productivity & Organizational Resilience
  • Growth Opportunity 10: Service Integration & IFM
  • Next Steps
  • Legal Disclaimer