市場調査レポート
商品コード
1389128
欧州と北米のMaaS(Mobility-as-a-Service )の成長機会European and North American Mobility-as-a-Service Growth Opportunities |
欧州と北米のMaaS(Mobility-as-a-Service )の成長機会 |
出版日: 2023年11月08日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
オープンデータ政策、データ共有、官民パートナーシップ、政府の後押しが成功に不可欠
北米や欧州では、労働環境の進化や産業構造の変化により、都市の移動に対する消費者の嗜好が変化しています。都市は、交通網をより柔軟で持続可能なものにするため、交通網の見直しにより積極的に取り組むようになっています。市民のニーズを満たし、統合された効率的な交通システムを確保し、地球環境目標を遵守するためには、革新的なソリューションが必要です。持続可能なモビリティは、急速な都市化と渋滞の増加という課題を解決することができます。
MaaS(Mobility-as-a-Service )は、異なるプロバイダーが提供する様々な交通手段を単一のアプリに統合し、旅行に関するすべての事項(旅行計画や支払いなど)を処理します。将来的には、その他の付加価値サービスも含まれるようになると思われます。MaaSは、ユーザーにとって独立した企業対顧客(B2C)ソリューションとして登場し、地方自治体や地方公共団体は、MaaSプラットフォームへの広範な関心と採用を登録しています。これは、MaaSプロバイダーにとって、モビリティ・ネットワークを最適化するために必要なツール、データ、テクノロジーを提供するチャンスです。MaaS市場はまだ黎明期にあり、ビジネスモデルや収益モデルも進化しています。
Open Data Policies, Data Sharing, Public-Private Partnerships, and Government Pushes Vital for Success
Evolving work environments and shifting industry structures in North America and Europe have changed consumer preferences for urban mobility. Cities have become more proactive in rethinking their transportation networks to make them more flexible and sustainable. Innovative solutions are necessary to meet citizens' needs, ensure integrated and efficient transportation systems, and comply with global environmental goals. Sustainable mobility can solve the challenges of rapid urbanization and increased congestion.
Mobility-as-a-service (MaaS) consolidates various transport modes from different providers into a single app that handles all travel matters (e.g., travel planning and payments). In the future, it will include other value-added services. MaaS emerged as a stand-alone business-to-customer (B2C) solution for users, and local and regional governments are registering widespread interest in and adoption of MaaS platforms. This is an opportunity for MaaS providers to offer the necessary tools, data, and technology to optimize mobility networks. The MaaS market is still in the nascent phase, with evolving business and revenue models.