表紙:欧州と北米のMaaS(Mobility-as-a-Service )の成長機会
市場調査レポート
商品コード
1389128

欧州と北米のMaaS(Mobility-as-a-Service )の成長機会

European and North American Mobility-as-a-Service Growth Opportunities

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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欧州と北米のMaaS(Mobility-as-a-Service )の成長機会
出版日: 2023年11月08日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

オープンデータ政策、データ共有、官民パートナーシップ、政府の後押しが成功に不可欠

北米や欧州では、労働環境の進化や産業構造の変化により、都市の移動に対する消費者の嗜好が変化しています。都市は、交通網をより柔軟で持続可能なものにするため、交通網の見直しにより積極的に取り組むようになっています。市民のニーズを満たし、統合された効率的な交通システムを確保し、地球環境目標を遵守するためには、革新的なソリューションが必要です。持続可能なモビリティは、急速な都市化と渋滞の増加という課題を解決することができます。

MaaS(Mobility-as-a-Service )は、異なるプロバイダーが提供する様々な交通手段を単一のアプリに統合し、旅行に関するすべての事項(旅行計画や支払いなど)を処理します。将来的には、その他の付加価値サービスも含まれるようになると思われます。MaaSは、ユーザーにとって独立した企業対顧客(B2C)ソリューションとして登場し、地方自治体や地方公共団体は、MaaSプラットフォームへの広範な関心と採用を登録しています。これは、MaaSプロバイダーにとって、モビリティ・ネットワークを最適化するために必要なツール、データ、テクノロジーを提供するチャンスです。MaaS市場はまだ黎明期にあり、ビジネスモデルや収益モデルも進化しています。

その他のトピックは以下の通り:

  • MaaS事業者とバリュープールの対処可能な市場(2030年末まで)
  • モビリティエコシステムの利害関係者とエコシステムの予想される進化
  • 実装モデルと成功予測レベル
  • 短期、中期、長期の市場動向

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • MaaS(Mobility-as-a-Service )業界における主な戦略的インペラティブの影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を促進する成長機会

成長機会分析

  • 分析範囲
  • 定義
  • 市場セグメンテーション
  • 成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 主要利害関係者
  • 実装モデル
  • さまざまな実装モデルと比較
  • 独自のセールスポイント
  • 可能な収益モデルと将来の収益モデル
  • 将来の市場シナリオ
  • 主な競合
  • 予測の前提条件
  • 収益と予測
  • 地域別収益予測
  • セグメント別収益予測
  • 地域別収益予測分析
  • 競合環境

成長機会分析:欧州

  • 成長指標
  • 収益予測
  • セグメント別収益予測
  • MaaS成熟度指数
  • B2GおよびB2CのMaaS展開
  • MaaSプログラムと共有モビリティ事業者のマッピング
  • B2CおよびB2G MaaSアプリの調査結果
  • MaaSの影響評価

成長機会分析:北米

  • 成長指標
  • MaaS市場の収益と予測
  • セグメント別収益予測
  • MaaS成熟度指数
  • MaaSソリューションのさまざまな形態
  • 公共交通機関との統合例
  • 公共交通機関とTNCおよび計画アプリのパートナーシップ:成功か失敗か?

主要企業プロファイル

  • Mobilleo
  • Trafi
  • Gaiyo
  • Hacon
  • SkedGo

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:モビリティと通勤パターンの変化
  • 成長機会2:官民コラボレーション
  • 成長機会3:市場統合

結論

  • 結論

次のステップ

目次
Product Code: PF74-44

Open Data Policies, Data Sharing, Public-Private Partnerships, and Government Pushes Vital for Success

Evolving work environments and shifting industry structures in North America and Europe have changed consumer preferences for urban mobility. Cities have become more proactive in rethinking their transportation networks to make them more flexible and sustainable. Innovative solutions are necessary to meet citizens' needs, ensure integrated and efficient transportation systems, and comply with global environmental goals. Sustainable mobility can solve the challenges of rapid urbanization and increased congestion.

Mobility-as-a-service (MaaS) consolidates various transport modes from different providers into a single app that handles all travel matters (e.g., travel planning and payments). In the future, it will include other value-added services. MaaS emerged as a stand-alone business-to-customer (B2C) solution for users, and local and regional governments are registering widespread interest in and adoption of MaaS platforms. This is an opportunity for MaaS providers to offer the necessary tools, data, and technology to optimize mobility networks. The MaaS market is still in the nascent phase, with evolving business and revenue models.

Other topics covered include:

  • the addressable market for MaaS operators and value pool by the end of 2030;
  • mobility ecosystem stakeholders and the ecosystem's expected evolution;
  • implementation models and projected success levels; and
  • market trends in the short, medium, and long terms.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Mobility-as-a-Service Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Definition
  • Market Segmentation
  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Major Stakeholders
  • Implementation Models
  • Various Implementation Models and Comparison
  • Unique Selling Points
  • Possible and Future Revenue Models
  • Future Market Scenarios
  • Key Competitors*
  • Forecast Assumptions
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Region
  • Revenue Forecast by Segment
  • Revenue Forecast Analysis by Region
  • Competitive Environment

Growth Opportunity Analysis: Europe

  • Growth Metrics
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Segment
  • MaaS Maturity Index
  • B2G and B2C MaaS Deployments
  • Mapping of MaaS Programs and Shared Mobility Operators
  • B2C and B2G MaaS App Findings
  • MaaS Impact Assessment

Growth Opportunity Analysis: North America

  • Growth Metrics
  • MaaS Market Revenue Forecast
  • Revenue Forecast by Segment
  • MaaS Maturity Index
  • Different Forms of MaaS solutions
  • Examples of Public Transit Integrations
  • Public Transit Partnership with TNC and Planning Apps: Success or Letdown?

Key Company Profiles

  • Mobilleo
  • Trafi
  • Gaiyo
  • Hacon
  • SkedGo

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Changing Mobility and Commuting Patterns
  • Growth Opportunity 2: Public-Private Collaborations
  • Growth Opportunity 3: Market Consolidation

Conclusions

  • Conclusions

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer