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市場調査レポート
商品コード
1319190
EU27におけるレベル4自律走行トラックの市場可能性:長距離輸送-ハブからハブへMarket Potential for Level 4 Autonomous Trucks in EU 27: Long Haul-Hub to Hub |
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EU27におけるレベル4自律走行トラックの市場可能性:長距離輸送-ハブからハブへ |
出版日: 2023年07月11日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 77 Pages
納期: 即日から翌営業日
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2040年までに欧州の10tトラックで20万6,000台の長距離 ドライバーレストラックが稼働し、将来のTAAM成長ポテンシャルは1,167btkmに達する
自律走行トラックは、過重な道路貨物ネットワークと非効率なロジスティクス・チェーンに対する解決策と考えられてきました。 促進要因不足が深刻化している現在、自律走行トラックは安全性、24時間365日稼働、資源利用の最適化、途切れることのない商品フローも約束しています。L4の自動化機能により、 促進要因・コストの削減、生産性の向上、効率的なエネルギー管理、より良い安全性により、長距離・地域輸送の全体的なコストは大幅に低下する可能性があります。L4自律走行トラックは、フリート・オーナーに運行上の利点を提供すると同時に、 促進要因が自宅の近くにとどまることを支援し、車両、商品、歩行者の全体的な安全性を向上させる可能性があります。L4自律走行トラックはトラック運送業界を変革することは確実であるが、「いつまでに」「どこから」始まるのかが依然として重要な疑問です。
本調査の目的は、自律走行可能市場全体(TAAM)と、アドレス可能市場における自律走行採用のシェア(SAAM)を導き出すことです。これを達成するため、フロスト&サリバンは、ボトムアップで構築された詳細なモデルを開発しました。このモデルは、1154のNUTS 3(Nomenclature of Territorial Units for Statistics、統計のための地域単位命名法)地域と9つのTen-Ts(Trans European Transport Network)を重ね合わせたもので、そのベースとして複数の自律的要素が適用されています。次に、これらの各回廊に自律的スコアを適用し、それに基づいて3つの異なる実施フェーズ(フェーズ1:2023~2028年、フェーズ2:2029~2034年、フェーズ3:2035~2040年)に分別しました。次に、TAAMとSAAMを(フェーズごとに)導き出し、今後20年間のEUにおけるL4自律走行トラックの総市場ポテンシャルを理解しました。
Frost &Sullivanの推計によれば、2040年までに道路の長さ~30,600kmが自律走行可能になる可能性があります。これは、対応可能な自律走行貨物市場(TAAM)の合計~1兆1,670億トンkmをカバーし、欧州の道路で約20万6,000台の 促進要因レス長距離トラックが稼働する可能性があります。
Future TAAM Growth Potential of 1,167btkm with 206K Long-haul Driverless Trucks Operational on the European Ten-Ts by 2040
Autonomous trucks have long been considered the solution to overburdened road freight networks and inefficient logistics chains. At a time of acute driver shortages, autonomous trucks also promise safety, 24/7 operation, resource usage optimization, and uninterrupted commodity flow. With L4 automation capabilities, the overall cost of long and regional haul operations could drop significantly due to reduced driver costs, improved productivity, efficient energy management, and better safety. L4 autonomous trucks could provide operational benefits to fleet owners while helping drivers stay closer to their homes and improving the overall safety of vehicle, goods, and pedestrians. The L4 autonomous truck is sure to transform the trucking industry, but "by when?" and "starting where?" remain key questions.
In this study, the objective is to derive the total autonomous addressable market (TAAM) and the share of autonomous adoption in the addressable market (SAAM). To achieve this, Frost & Sullivan has developed a detailed model built bottom-up and consisting of an overlay of the 1154 NUTS 3 (Nomenclature of Territorial Units for Statistics, NUTS) regions and the 9 Ten-Ts (Trans European Transport Network) as the base upon which multiple autonomous factors are applied. Then each of these corridors were applied an autonomous score, based on which they were segregated into three different phases of implementation (Phase 1, 2023-2028; Phase 2, 2029-2034; Phase 3, 2035-2040). Then, the TAAM and SAAM derived (by phase) to understand the total market potential of L4 autonomous trucks in EU over the next two decades.
Per Frost & Sullivan estimates, by 2040, ~30,600 kms of road length could be autonomous ready; this covers a total addressable autonomous freight market (TAAM) of ~1,167 billion ton-km and nearly 206k driverless long-haul trucks could be operational on European roads.