表紙:EU27におけるレベル4自律走行トラックの市場可能性:長距離輸送-ハブからハブへ
市場調査レポート
商品コード
1319190

EU27におけるレベル4自律走行トラックの市場可能性:長距離輸送-ハブからハブへ

Market Potential for Level 4 Autonomous Trucks in EU 27: Long Haul-Hub to Hub

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 77 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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EU27におけるレベル4自律走行トラックの市場可能性:長距離輸送-ハブからハブへ
出版日: 2023年07月11日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 77 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2040年までに欧州の10tトラックで20万6,000台の長距離 ドライバーレストラックが稼働し、将来のTAAM成長ポテンシャルは1,167btkmに達する

自律走行トラックは、過重な道路貨物ネットワークと非効率なロジスティクス・チェーンに対する解決策と考えられてきました。 促進要因不足が深刻化している現在、自律走行トラックは安全性、24時間365日稼働、資源利用の最適化、途切れることのない商品フローも約束しています。L4の自動化機能により、 促進要因・コストの削減、生産性の向上、効率的なエネルギー管理、より良い安全性により、長距離・地域輸送の全体的なコストは大幅に低下する可能性があります。L4自律走行トラックは、フリート・オーナーに運行上の利点を提供すると同時に、 促進要因が自宅の近くにとどまることを支援し、車両、商品、歩行者の全体的な安全性を向上させる可能性があります。L4自律走行トラックはトラック運送業界を変革することは確実であるが、「いつまでに」「どこから」始まるのかが依然として重要な疑問です。

本調査の目的は、自律走行可能市場全体(TAAM)と、アドレス可能市場における自律走行採用のシェア(SAAM)を導き出すことです。これを達成するため、フロスト&サリバンは、ボトムアップで構築された詳細なモデルを開発しました。このモデルは、1154のNUTS 3(Nomenclature of Territorial Units for Statistics、統計のための地域単位命名法)地域と9つのTen-Ts(Trans European Transport Network)を重ね合わせたもので、そのベースとして複数の自律的要素が適用されています。次に、これらの各回廊に自律的スコアを適用し、それに基づいて3つの異なる実施フェーズ(フェーズ1:2023~2028年、フェーズ2:2029~2034年、フェーズ3:2035~2040年)に分別しました。次に、TAAMとSAAMを(フェーズごとに)導き出し、今後20年間のEUにおけるL4自律走行トラックの総市場ポテンシャルを理解しました。

Frost &Sullivanの推計によれば、2040年までに道路の長さ~30,600kmが自律走行可能になる可能性があります。これは、対応可能な自律走行貨物市場(TAAM)の合計~1兆1,670億トンkmをカバーし、欧州の道路で約20万6,000台の 促進要因レス長距離トラックが稼働する可能性があります。

目次

戦略的課題

  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • レベル4(L4)自律走行トラック市場への上位3つの戦略的重要事項の影響
  • 成長機会はGrowth Pipeline Engine(TM)を後押しする

成長環境

  • 車両自動化のレベル
  • 高レベル車両自動化の利点
  • 各地域の特性を踏まえた自動化の道筋
  • 調査範囲
  • 自律走行技術のセグメンテーション
  • 欧州のL4自動運転産業(2023年)
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 成長指標

EU27地域のL4自律走行市場の可能性、2023年~2040年予測の前提条件

  • 統計のための地域単位命名法(NUTS)
  • 欧州横断輸送ネットワーク(Ten-T)
  • L4自律走行トラック予測ロジック

TEN-T(汎欧州運輸ネットワーク)の概要

  • 大西洋
  • バルト-アドリア海
  • 地中海
  • 北海-地中海
  • 北海-バルト海
  • 東洋-東地中海
  • ライン=ダニューブ
  • ライン・アルプス
  • スカンジナビア-地中海
  • NUTS-3 TEN-Tオーバーレイ

自律的準備に影響を与える要因

  • 貨物輸送強度
  • 経済活動
  • 安全性
  • 天候
  • トラックOEMベース

ルート別自律走行スコア

  • 自律走行スコア大西洋
  • 自律走行スコアバルト-アドリア海
  • 自治スコア地中海
  • 自治スコア北海-地中海
  • 自治スコア北海-バルト海
  • 自治的採点東洋-東地中海
  • 自治スコアライン-ダニューブ
  • 自治スコアライン・アルプス
  • 自治スコアスカンジナビア-地中海

自律走行への準備段階:フェーズ別の棲み分け

  • TEN-T自律走行スコアの上位
  • フェーズ1:2023-2028
  • フェーズ2: 2029-2034
  • フェーズ3:2035-2040
  • フェーズ別棲み分けの概要

予測TAAM、SAAM、稼働台数

  • 自律走行可能な総市場(TAAM)
  • アドレス可能市場における自律走行のシェア(SAAM)
  • レベル4自律走行ロングトラック稼働台数予測

サマリー

  • 主な要点

成長機会ユニバース

  • 成長機会1:フリートオーナー・パートナーシップ・パイロット
  • 成長機会2:自律走行貨物
  • 成長機会3:アプリケーションとオペレーションの拡大

次のステップ

  • 次のステップ
  • なぜフロストなのか、なぜ今なのか?
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: PE81-42

Future TAAM Growth Potential of 1,167btkm with 206K Long-haul Driverless Trucks Operational on the European Ten-Ts by 2040

Autonomous trucks have long been considered the solution to overburdened road freight networks and inefficient logistics chains. At a time of acute driver shortages, autonomous trucks also promise safety, 24/7 operation, resource usage optimization, and uninterrupted commodity flow. With L4 automation capabilities, the overall cost of long and regional haul operations could drop significantly due to reduced driver costs, improved productivity, efficient energy management, and better safety. L4 autonomous trucks could provide operational benefits to fleet owners while helping drivers stay closer to their homes and improving the overall safety of vehicle, goods, and pedestrians. The L4 autonomous truck is sure to transform the trucking industry, but "by when?" and "starting where?" remain key questions.

In this study, the objective is to derive the total autonomous addressable market (TAAM) and the share of autonomous adoption in the addressable market (SAAM). To achieve this, Frost & Sullivan has developed a detailed model built bottom-up and consisting of an overlay of the 1154 NUTS 3 (Nomenclature of Territorial Units for Statistics, NUTS) regions and the 9 Ten-Ts (Trans European Transport Network) as the base upon which multiple autonomous factors are applied. Then each of these corridors were applied an autonomous score, based on which they were segregated into three different phases of implementation (Phase 1, 2023-2028; Phase 2, 2029-2034; Phase 3, 2035-2040). Then, the TAAM and SAAM derived (by phase) to understand the total market potential of L4 autonomous trucks in EU over the next two decades.

Per Frost & Sullivan estimates, by 2040, ~30,600 kms of road length could be autonomous ready; this covers a total addressable autonomous freight market (TAAM) of ~1,167 billion ton-km and nearly 206k driverless long-haul trucks could be operational on European roads.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Level 4 (L4) Autonomous Truck Market
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Environment

  • Levels of Vehicle Automation
  • Benefits of High-level Vehicle Automation
  • Different Territorial Avenues for Automation
  • Research Scope
  • Autonomous Technology Segmentation
  • The L4 Autonomous Industry in Europe, 2023
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Growth Metrics

L4 Autonomous Market Potential in EU 27, 2023-2040: Forecast Assumptions

  • Nomenclature of Territorial Units for Statistics (NUTS)
  • Trans-European Transport Network (Ten-T)
  • L4 Autonomous Trucks: Forecast Logic

Overview of the Ten-T Corridor

  • The Atlantic Corridor
  • The Baltic-Adriatic Corridor
  • The Mediterranean Corridor
  • The North Sea-Mediterranean Corridor
  • The North Sea- Baltic Corridor
  • The Orient-East Med Corridor
  • The Rhine-Danube Corridor
  • The Rhine-Alpine Corridor
  • The Scandinavian-Mediterranean Corridor
  • NUTS-3 Ten-T Overlay

Factors Influencing Autonomous Readiness

  • Freight Intensity
  • Economic Activity
  • Safety
  • Weather
  • Truck OEM Base

Autonomous Score by Corridor

  • Autonomous Score: The Atlantic Corridor
  • Autonomous Score: The Baltic-Adriatic Corridor
  • Autonomous Score: The Mediterranean Corridor
  • Autonomous Score: The North Sea-Mediterranean Corridor
  • Autonomous Score: The North Sea-Baltic Corridor
  • Autonomous Score: The Orient-East Med Corridor
  • Autonomous Score: The Rhine-Danube Corridor
  • Autonomous Score: The Rhine-Alpine Corridor
  • Autonomous Score: The Scandinavian-Mediterranean Corridor

Autonomous Readiness: Corridor Segregation by Phase

  • Ten-T Corridors: Top Autonomous Scores
  • Phase 1: 2023-2028
  • Phase 2: 2029-2034
  • Phase 3: 2035-2040
  • Summary of Corridor Segregation by Phase

Forecast: TAAM, SAAM & Units in operation

  • Total Autonomous Addressable Market (TAAM)
  • Share of Autonomous Adoption in Addressable Market (SAAM)
  • Level 4 Autonomous Long Trucks: Unit-in-Operation Forecast

Conclusion

  • Key Takeaways

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Fleet Owner Partnership Pilots
  • Growth Opportunity 2: Autonomous Freight
  • Growth Opportunity 3: Application and Operation Expansion

Next Steps

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