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市場調査レポート
商品コード
1683199
自律走行トラック:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Autonomous Truck - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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自律走行トラック:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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自律走行トラック市場は予測期間中に23%を超えるCAGRで推移すると予想されます。
COVID-19パンデミックは、全体と比較してこの自動車産業セグメントに比較的軽微な影響を与えました。パンデミックによる封鎖と世界の輸送停止により、自律走行トラックへの需要は若干妨げられました。しかし、市場と貿易が徐々に開放され、自動化の必要性が高まっていることから、自律走行トラック市場は経済的復活を期待しています。
顧客の意識の高まりが、自律走行機能や高度な安全機能を備えた車両に対する需要の伸びにつながっています。車両にADASシステムを選択した顧客の90%はリピート購入者となります。政府の規範や政策もADAS市場の売上を押し上げています。米国と欧州の当局は、2022年までに自動車緊急ブレーキ(AEB)の搭載を義務化し、2020年までに前方衝突回避/警報システムの搭載を義務化する予定です。
完全なADASシステムは高価な高級車のみに搭載されています。多くのトラックOEMは、ADAS製造会社と協力して低コストのADASシステムを製造しています。しかし、自動車(商用車と乗用車)の価格は年平均1%という微小な伸びを記録する一方で、ADASシステムは製造コストが高いため高価です。OEMは小型車や中型車セグメントの価格上昇に消極的で、ADAS企業は期待通りのリターンを得られない可能性があります。この要因はADAS市場の成長を妨げる可能性があります。
大手OEMサプライヤーはADASを開発するためにテクノロジー企業と提携する戦略を採用しています。Nvidiaのようなテクノロジー企業はこの分野に参入し、VolvoやPaccarといった企業にサービスを提供しています。アマゾンはエンバークの自動運転トラックを使って貨物を配送しています。
パッシブ・セーフティ(衝突時や衝突後のドライバーの負傷を防ぐ安全対策)は過去数十年の間に多くの技術革新があったが、新興国市場では改善の余地がほとんど残されていないです。開発企業は現在、新興国市場で最高のパッシブ・セーフティを提供することに注力しています。アクティブ・セーフティ(衝突を予測し回避する)は初期段階にあり、提供できるものが多いです。大多数のプレーヤーから早期に承認を得たADAS技術は、将来、完全自律走行車の開発において重要な役割を果たすと思われます。
自律走行トラックは欧州やアジア太平洋などの地域で世界中で導入の初期段階にあるが、北米はインフラが利用可能であり、自律走行セグメントに参入している重要なテクノロジー企業があるため、現在最大の市場となっています。
テスラなどの企業によるインフラ開拓による自動車の新興国市場の電動化も北米市場を後押ししています。電気自動車へのx-by-wire技術の導入は、自律走行の向上に役立っています。
2021年9月、PACCARは自律走行技術の主要企業であるAuroraと提携し、ワシントンで運搬業務における自律走行トラックの商業試験走行を開始しました。この技術はフェデックスに採用される見込みです。
2019年、ダイムラー・トラック北米はTorc Roboticsと提携し、バージニア州の州間高速道路81号線で自律走行トラックのテストを開始しました。CES 2020では、ケンワース・トラック社がT680トラックをベースにした自律走行トラック技術を発表しました。この自律走行トラックはセンサーとLiDARを使用し、走行中に1時間当たり最大1テラバイトのデータを収集します。
自律走行トラック市場は、以下のようなプレーヤーによって強固に固められています。 Daimler, Volvo, Tesla, etc.主要な戦略として、テクノロジー企業と連携し、人工知能(AI)、ロボット工学、高度な分析、モノのインターネット、クラウド技術などのサービスを、自律走行トラックの製造と運用に統合することが挙げられます。
The Autonomous Truck Market is expected to register a CAGR of greater than 23% during the forecast period.
The COVID-19 pandemic had a relatively more minor impact on this automotive industry segment compared to the whole. The demand for autonomous trucks was slightly hindered due to the lockdown and global transportation halt due to the pandemic. However, with market and trade gradually opening up and the increased need for automation, the autonomous truck market is hoping for an economic revival.
Rising awareness among customers is leading to growth in demand for vehicles with autonomous and advanced safety features. 90% of the customers who opt for any ADAS system in their vehicle become repeat purchasers. Government norms and policies are also boosting the sales of the ADAS market. US and European authorities will make the installation of Automotive Emergency Braking (AEB) mandatory by 2022 and the Forward Collision Avoidance/Warning System by 2020.
The complete ADAS systems are featured in expensive luxury segment vehicles only. Many truck OEMs collaborate with ADAS manufacturing companies to produce low-cost ADAS systems. However, vehicles (commercial and passenger) register a minute average annual growth of 1% in their prices, while ADAS systems are expensive due to their high manufacturing cost. OEMs may show reluctance in increasing the prices of small and mid-sized vehicle segments, and ADAS companies might not get the expected return. This factor might hinder the growth of the ADAS market.
Top OEM suppliers have adopted the strategy of partnering with technology companies to develop ADAS. Tech companies like Nvidia have entered this space to provide services to companies such as Volvo and Paccar. Amazon is using Embark's self-driving trucks to deliver its cargo.
Passive safety (safety measures to prevent drivers from injuries during or after the crash) has seen a lot of innovations in the past decades, andminimale scope for improvement is left to make in the markets of developed geographies. Companies are now focusing on providing the best passive safety in developing markets. Active Safety (to predict and avoid crashes) is in its initial stage and has a lot to offer. Any ADAS technology that gets early approval from a majority of players will play a crucial role in the development of fully autonomous vehicles in the future.
Although Autonomous trucks are in the early stage of adoption across the globe in geographies such as Europe and the Asia Pacific, North America is currently the largest market due to the availability of infrastructure and significant technology companies that are entering autonomous driving segment.
The rising electrification of vehicles due to infrastructure development by companies such as Tesla is also propelling the market in North America. The induction of x-by-wire technology in electric vehicles is helping in the improvement of autonomous driving.
In Sep 2021, PACCAR teamed up with Aurora, a leading autonomous driving technology company, to launch a commercial pilot of autonomous trucks in hauling operations in Washington. The technology is expected to be used by FedEx.
In 2019, Daimler Trucks North America partnered with Torc Robotics and started testing autonomous trucks at Interstate 81 in Virginia. At CES 2020, Kenworth Truck Co. unveiled its autonomous truck technology based on the T680 truck. The autonomous truck uses sensors and LiDAR and collects up to 1 terabyte of data per hour during driving.
The autonomous truck market is firmly consolidated by players such as Daimler, Volvo, Tesla, etc. The primary strategy players adopt collaborating with technology companies to integrate services such as artificial intelligence (AI), robotics, advanced analytics, Internet of Things, Cloud technology, etc., in the production and operation of autonomous trucks.