表紙:動向・機会プロファイルのシリーズ:新たなビジネスモデル(第2版)
市場調査レポート
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1319196

動向・機会プロファイルのシリーズ:新たなビジネスモデル(第2版)

Trend Opportunity Profile Series: Emerging Business Models (Second Edition)

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 38 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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動向・機会プロファイルのシリーズ:新たなビジネスモデル(第2版)
出版日: 2023年07月13日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 38 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2030年までの成長とイノベーションを可能にする変革的メガトレンド

当レポートでは、変化するビジネス展望の概要について分析しております。こうしたビジネス展望の変化は、新たな経営戦略や強靭なビジネスモデル構築のための高度な技術を生み出しました。この種の事業展望は、技術、エネルギー、産業、モビリティ、ビジネス・金融サービス、農業、セキュリティ、航空宇宙・防衛、サプライチェーン・物流、小売、FMCG(日用消費財)といった主要セクターに直接的な機会を創出する一助となります。

当レポートでは、アフィリエイト・マーケティング、標準型ビジネスモデル、アンバンドリング・ビジネスモデル、eスポーツなど、レジリエントなビジネス構築を支える一連の変革動向を取り上げています。eコマースやソーシャルメディアの浸透に伴い、アフィリエイトマーケティングの需要が高まっていることを洞察しています。組織は、新規顧客をターゲットとし、最小限のリスクとコストでビジネスを成長させるために、標準化、アンバンドリング、垂直サプライチェーン統合などの新しいビジネスモデルを採用するようになってきています。

当レポートでは、新たなビジネスモデルから利益を引き出し、リスクを軽減するために企業が採用している戦略や動向を示す、一連の模範的なケーススタディと成長機会について論じています。さらに、企業や従業員のニーズに応える新たなビジネスモデルから生まれる機会についても考察しています。

目次

動向チャンスプロファイル

  • アフィリエイトマーケティング
  • 標準化ビジネスモデル
  • アンバンドリングビジネスモデル
  • 利用ベース保険
  • 垂直統合型サプライチェーン
  • ハイパーローカル・マーケットプレース
  • 分散型インターネット(Web 3)
  • eスポーツ
  • 採点パラメータ-破壊指数
  • 採点パラメータ-成長指数
  • 免責事項
目次
Product Code: PEE6-36

Transformative Mega Trends Enabling Growth and Innovation till 2030

This study offers an overview of the changing business outlooks, which gave rise to new operating strategies and advanced techniques for building a resilient business model. These business outlooks aid in creating direct opportunities for major sectors, such as technology, energy, industrial, mobility, business and financial services, agriculture, security, aerospace and defense, supply chain and logistics, retail, and fast-moving consumer goods (FMCG).

This report covers a series of transformative trends, such as affiliate marketing, standardized business model, unbundling business model, and eSports, which support building a resilient business. It provides insights into the growing demand for affiliate marketing due to the rising penetration of eCommerce and social media. Organizations are increasingly adopting new business models, such as standardization, unbundling, and vertical supply chain integration, to target new customers and grow their business with minimal risk and cost.

The study discusses a set of exemplary case studies and growth opportunities that represent the strategies and trends adopted by companies to draw benefits and mitigate risks for the new emerging business models. In addition, it examines opportunities arising from new business models that cater to the needs of businesses and employees.

Table of Contents

Trend Opportunity Profiles

  • Affiliate Marketing
  • Standardization Business Model
  • Unbundling Business Model
  • Usage-based Insurance
  • Vertically Integrated Supply Chain
  • Hyperlocal Marketplace
  • Distributed Internet (Web 3)
  • Electronic Sports
  • Scoring Parameters-Disruption Index
  • Scoring Parameters-Growth Index
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