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市場調査レポート
商品コード
1445903
事業継続管理:世界市場シェア (2022年)Global Market Share: Business Continuity Management, 2022 |
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事業継続管理:世界市場シェア (2022年) |
出版日: 2023年11月20日
発行: QKS Group
ページ情報: 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界の事業継続管理市場は2027年までに9.80%のCAGRで成長すると予測されています。
事業継続管理は、大規模な障害が発生した後でも組織を継続させる、ビジネスプロセス管理の重要な部分です。サイバー攻撃や自然災害が発生した際にも組織を継続させるという当初の目的から、現在ではリスクの特定や改善、サイバー攻撃や大災害によって引き起こされるリスクに対処するための実行可能な計画など、多角的な手法を重視する総合的な学問分野となっています。
事業継続管理 (BCM) は、プロセス・資産・人材・製品/サービスなどの組織のリソースを保護し、災害発生時の業務継続性を確保するソリューションです。最新のBCMソリューションは、リスクの特定、リスクの評価と修復、危機管理、災害復旧、企業リスク管理 (ERM) などをカバーし、リスクを管理・軽減します。このソリューションは、サイバー脅威、データ漏洩、複雑なビジネスリスク、悪天候などのさまざまなインシデントから組織を保護します。BCMプラットフォームは、統一された包括的なプラットフォームを通じて、トレーニング、緊急通知、電話会議、文書管理など、さまざまな活動をカバーし、調整することができます。このプラットフォームは、手作業で繰り返される作業を自動化し、コストと時間を節約することもできます。このソリューションは、ISO22301やFCPAなど、ますます厳しくなる規制への準拠にも役立ちます。
BCMソリューションは、ビッグデータ分析のための人工知能 (AI) や機械学習 (ML) などの技術に支えられており、リアルタイムでシナリオを作成することができます。過去にすでに提起されたリスクは自動的に互いに統合され、縦割りと横割りの両方のシナリオを考慮しながら、組織のリスク状況を全体的に把握することができます。AIとMLは、構造化データ、半構造化データ、非構造化データの処理、既存のシステムとプロセスの非効率性を考慮した災害復旧計画の作成、重要資産の価値の算出を支援します。BCMソリューションの需要と進化は、環境の変化や独自のビジネス要件に対応する必要性から、今後ますます高まっていくと思われます。
事業継続管理 (BCM) プロセス、測定基準、コンプライアンスを効果的に管理するためのソリューションです。業務リスクとそのビジネスへの影響の評価から、事業継続・災害復旧計画の策定、実施、監視、更新に至るまで、BCMライフサイクルの全段階を管理します。BCMソリューションは、組織が業務上の危機に効果的に対応し、危機後の復旧・復元を支援することで、企業全体の重要な業務の可用性を確保することを可能にします。
災害復旧と事業継続は、組織全体で統合・受容され続けています。さらに、BCMのデータは、事業継続管理プログラムと他の企業機能との統合が改善されたことを示しています。最も改善された分野は、危機・インシデント管理、災害復旧、緊急事態管理、情報技術、セキュリティ情報などです。
危機の計画と対応は、今後もソーシャルメディアの影響を大きく受けると思われます。
ソーシャルメディアは、危機管理とコミュニケーションにとって重大な危険であると同時に、大きな可能性を現在も秘めています。ソーシャルメディアは、緊急事態の発生前・発生中・発生後のコミュニケーション手段として、組織に受け入れられ、利用される必要があります。特にクラウドベースのサービスに関連して、セキュリティ問題の計画と対応に事業継続スタッフがもっと関与する必要があります。
当レポートでは、世界の事業継続管理市場のシェア構造について分析し、ソリューションの概要や市場の基本構造、導入手法別・地域別・業種別・企業の種類別のシェア構造、業界関係者向け提言、といった情報を取りまとめてお届けいたします。
Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Business Continuity Management Market is Projected to Register a CAGR of 9.80% by 2027.
Business Continuity Management is a critical part of business process management, as it keeps the organization running even after massive disruptions. From its original aim to keep the lights on in the event of a cyberattack or natural disaster, it has now become an integrated discipline that emphasizes multidimensional methods of risk identification, remediation, and executable plans to handle the risk caused by a cyberattack or catastrophe.
A Business Continuity Management (BCM) is a solution that safeguards an organization's resources, such as processes, assets, people, products/services, and ensures operational continuity in the event of a disaster. Modern BCM solutions cover risk identification, risk assessment and remediation, crisis management, disaster recovery, enterprise risk management (ERM), and more to manage and mitigate risks. The solution safeguards organizations from various incidents, such as cyber threats, data breaches, complex business risks, and adverse weather conditions. A BCM platform can cover and coordinate various activities, such as training, emergency notices, conference calls, document management, etc., through a unified, comprehensive platform. The platform can also automate manual, repetitive tasks, thereby saving costs and time. The solution also helps to comply with increasingly stringent regulations such as ISO22301 and FCPA.
A BCM solution is backed by technologies such as artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) for big data analysis to create scenarios in real-time. Risks already posed in the past are automatically integrated with one another to provide a holistic view of the organization's risk landscape while taking into consideration both vertical and transversal scenarios that show interconnections and dependencies with no silos. AI and ML help to process structured, semi-structured, and unstructured data; create disaster recovery plans by considering inefficiencies in the existing systems and processes and calculate the value of the critical assets. The demand and evolution of BCM solutions are set to grow in the future owing to the changing landscape, and the need to meet unique business requirements.
A solution that helps organizations manage business continuity management (BCM) processes, metrics, and compliance effectively. It manages all phases of the BCM lifecycle, from evaluating operational risk and its business impact; to developing, implementing, monitoring, and updating business continuity and disaster recovery plans." A BCM solution enables organizations to effectively respond to operational crises and helps them recover and restore post-crisis to ensure the availability of critical operations across the enterprise.
Disaster Recovery and Business Continuity continue to be integrated and accepted throughout the entire organisation. Additionally, BCM data demonstrate improved Business Continuity Management programme integration with other corporate functions. The areas that have improved the most include crisis/incident management, disaster recovery, emergency management, information technology, and security information.
Crisis planning and response will continue to be significantly impacted by social media.
Social media will remain a significant danger to crisis management and communications, as well as a huge potential. Social media must be accepted and used by organisations as a means of communication before, during, and after an emergency. More involvement from BC staff is needed in the planning and response to security problems, particularly in relation to cloud-based services.