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市場調査レポート
商品コード
1673107
IDC Future Enterprise CIO/CDO of 2024:強靭なデジタル・エコシステム・プラットフォームの構築に向けたCIOの旅路IDC Future Enterprise CIO/CDO of 2024: A CIO's Journey Toward Building a Resilient Digital Ecosystem Platform |
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IDC Future Enterprise CIO/CDO of 2024:強靭なデジタル・エコシステム・プラットフォームの構築に向けたCIOの旅路 |
出版日: 2025年03月06日
発行: IDC
ページ情報: 英文 6 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの視点は、組織の機能と戦略の再構築におけるテクノロジー、特にAIの変革的役割を強調しています。ビジネス変革を推進し、イノベーションを促進し、テクノロジーを戦略的優先事項と整合させる上で、CIOの責任が進化していることを強調しています。サイード・ミルザ・パフレヴィ博士率いるインドネシア通信情報技術省は、レジリエントなデジタル・エコシステムの構築、デジタル・スキルの強化、データ・セキュリティの優先順位付けによって、このシフトを例証しています。今後の取り組みには、デジタル人材プラットフォームの拡大、高度なアナリティクスの統合、サイバーセキュリティの強化が含まれます。「組織の戦略にAIを効果的に組み込み、強力なガバナンスを構築し、規制上の要求を満たさなければならないです。責任あるAIには、イノベーションと倫理、法令遵守、社会的影響とのバランスをとること、つまりAIのライフサイクル全体にわたって透明性、データ保護、説明責任を確保することが必要です」と、DNB/スタートアップ、中小企業、コンシューマー・チャネル調査のデジタル・イノベーション、CX、ソフトウェア担当バイスプレジデント、ダニエル=ゾーイ・ヒメネスは述べています。
This IDC Perspective emphasizes the transformative role of technology, particularly AI, in reshaping organizational functions and strategies. It highlights the evolving responsibilities of CIOs in driving business transformation, fostering innovation, and aligning technology with strategic priorities. The Ministry of Communication and Information Technology of Indonesia, under Dr. Said Mirza Pahlevi, exemplifies this shift by building a resilient digital ecosystem, enhancing digital skills, and prioritizing data security. Future initiatives include expanding digital talent platforms, integrating advanced analytics, and strengthening cybersecurity."CIOs play a critical role in driving business value through AI while ensuring it is ethical, transparent, and compliant. They must effectively embed AI into the organization's strategy, build strong governance, and meet regulatory demands. Responsible AI requires balancing innovation with ethics, legal compliance, and social impact - ensuring transparency, data protection, and accountability across the AI life cycle," said Daniel-Zoe Jimenez, vice president for Digital Innovation, CX and Software, DNB/Start-ups, SMBs, and Consumer and Channels Research.