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市場調査レポート
商品コード
1680116

パートナーの開発と機会を理解する:IDCの1Q25パートナー・アドバイザリー・ボード・セッションのハイライト

Understanding Partner Developments and Opportunities: Highlights from IDC's 1Q25 Partner Advisory Board Session


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IDC
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英文 6 Pages
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パートナーの開発と機会を理解する:IDCの1Q25パートナー・アドバイザリー・ボード・セッションのハイライト
出版日: 2025年03月10日
発行: IDC
ページ情報: 英文 6 Pages
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概要

このIDC Market Perspectiveは、2025年2月に開催されたIDCの四半期パートナー諮問委員会(Partner Advisory Board)のセッションにおける市場参入企業の議論をまとめたものです。ディスカッションでは、EMEAのさまざまなベンダーを代表するパートナーが、顧客の動向や購買行動、2025年のビジネス上の意思決定を促進する市場力学に関する洞察を共有しました。パートナーは、AI を活用したソリューションアドバイス、統合、実装において、引き続き大きな顧客の機会を見出しています。顧客のAI導入においてパートナーが果たす役割は、パートナーのビジネスモデル、専門知識、顧客のライフサイクル・ジャーニーへの適合方法によって異なります。」と、調査マネージャージョシュ・バッド、IDC欧州は述べました。

エグゼクティブスナップショット

新たな市場の発展と動向

  • パートナーとベンダーのAI顧客エンゲージメントにおける乖離の拡大
  • 共同販売および共同マーケティングAIソリューション
  • パートナーのコミットメントと忠誠心の主な動機

テクノロジーサプライヤーへのアドバイス

  • エージェント型AI市場開拓戦略でパートナーエコシステムを長期的に見る
  • ベンダーと顧客のエンゲージメントはベンダーとパートナーの双方にメリットをもたらす
  • パートナーを最もアクセスしやすく適切なAI関連の機会に導く

参考資料

  • 関連調査
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目次
Product Code: EUR152268325

This IDC Market Perspective summarizes discussions among participants at IDC's quarterly Partner Advisory Board session in February 2025. During the discussions, partners from EMEA, representing a variety of vendors, shared insights into customer trends and buying behaviors as well as the market dynamics that will drive their business decisions in 2025."Partners continue to see significant customer opportunities in advising, integrating, and implementing AI-powered solutions. The role partners play in customer AI adoption varies depending on the partner's business model, expertise, and how they fit into the customer's life-cycle journey." - Research Manager Josh Budd, IDC Europe

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • Growing Disconnect in Partner and Vendor AI Customer Engagement
  • Co-Selling and Co-Marketing AI Solutions
  • Key Motivations for Partner Commitment and Loyalty

Advice for the Technology SupplieR

  • Take a Long-Term View of the Partnering Ecosystem with an Agentic AI Go-To-Market Strategy
  • Vendor-to-Customer Engagement Can Be a Win-Win for Vendors and Partners
  • Guide Partners to the Most Accessible and Appropriate AI-Related Opportunities

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