デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1780493

玩具・ゲームのマレーシア市場

Toys and Games in Malaysia


出版日
ページ情報
英文 31 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.26円
玩具・ゲームのマレーシア市場
出版日: 2025年07月21日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 31 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

マレーシアの玩具・ゲームは2024年にさらなる成長を記録しました。これは主に子供向け製品、ライセンスIP、知育玩具の人気の高まりによるものです。開発は、戦略的パートナーシップやクラウドゲーミングへのアクセスのしやすさにも影響されています。しかし、インフレや出生率の低下といった課題は依然として残っており、eコマースと従来式小売の共存によって業界はさらに複雑化しています。

当レポートでは、マレーシアの玩具・ゲーム市場について調査し、2020年~2024年の最新の小売売上のデータや、成長を促進する部門、主要企業、主要ブランド、市場に影響を与える要因などの情報を提供しています。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

主なデータ結果

業界の実績

  • 伝統的な玩具やゲームは好調な成長を見せているが、ビデオゲームが売上の大部分を占める
  • MonstaとWau Animation、文化的魅力とライセンシングを通じてイノベーションを推進
  • 手頃な価格のクラウドゲーミングパスが地方のゲーマーのアクセス性を高める

次に来るもの

  • 所得の増加が予測期間の玩具・ゲームの拡大を促進する
  • 遊びを通して学習を促進するSTEMベースの玩具への関心の高まり
  • 地方の出生率が低下する中、ミレニアル世代が売上を牽引

競合情勢

  • ビデオゲーム企業が主導する競合情勢
  • Boboiboy GalaxyとEjen Aliはライセンス商品パートナーシップの恩恵を受けている
  • Mattel、関税と生産能力の拡大の中で生産を調整

チャネル

  • 消費者が玩具の直接購入を楽しむようになり、実店舗がシェアを回復
  • Impulse Gaming、ジョホールに新旗艦店をオープン

経済的状況

消費者の状況

各国のレポートの免責事項

出典

マレーシアの伝統的な玩具・ゲーム

主なデータの調査結果

2024年の発展

  • キダルト、コレクターズアイテム、STEMベースの玩具が目覚ましい成長を促進

業界の実績

  • Pop Martの人形とローカルアニメがカテゴリの売上を牽引
  • 親は玩具やゲームにおいて持続可能性と文化的関連性を重視する
  • Nurtsは学びと遊びの活動を活用して子供のスキルを向上させる

次に来るもの

  • 全体的には明るい見通しだが、予測期間末に向けてこのカテゴリは苦戦する可能性がある
  • 知育玩具の需要が購買傾向を形作る
  • 出生率の低下の中、キダルトやコレクターズアイテムの動向が人形の売上を牽引

競合情勢

  • 競合情勢がますます強化される中で新たなリーダーが登場
  • ローカルアニメや映画がアクションフィギュアやゲームのライセンシングを推進
  • Mattel、関税の影響で中国での玩具生産を削減

チャネル

  • 実店舗の小売業者は週末にショッピングセンターを訪れる客から利益を得ている
  • 競争力のある価格で消費者を引き付ける、小売eコマースのさらなる利益
  • Impulse Gaming、新店舗で物理的プレゼンスを拡大

各国のレポートの免責事項

マレーシアのビデオゲーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • デジタルコンテンツへのさらなる移行とeスポーツへの関心の高まりがビデオゲームの推進を後押し

業界の実績

  • モバイルゲームがビデオゲームソフトウェアの最大のカテゴリ内の成長を促進
  • 地元の開発者は文化的に関連性のあるゲームの需要に応えている
  • クラウドゲームプラットフォームは柔軟なサブスクリプションを提供し、サービスを拡張する
  • 経済的圧力にもかかわらず、娯楽目的で据え置き型ゲーム機に投資する大人もいる

次に来るもの

  • 可処分所得の増加がビデオゲームの今後の拡大を牽引する
  • クラウドゲーミングとAIが成長を促進し、消費者行動を形成する
  • 地元の要素を取り入れたゲームやeスポーツの人気が高まっている

競合情勢

  • Sony、新型PlayStationの発売でビデオゲームハードウェアの優位を獲得
  • Kurechii、アップデートで地域文化をフィーチャー。人気ゲームは高い満足度を達成
  • Nintendo、Switchの上位版を発売し需要を喚起

チャネル

  • デジタルゲームの人気により、小売eコマースが依然として優勢
  • ビデオゲームハードウェアの購入にはオフラインストアが好まれる
  • Impulse Gaming、新たな旗艦店で小売プレゼンスを拡大

各国のレポートの免責事項

目次
Product Code: TGMY

Toys and games in Malaysia recorded further value growth in 2024, largely due to the rising popularity of products targeting kidults, licensed intellectual property, and educational toys. Development is also being influenced by strategic partnerships and the accessibility of cloud gaming. However, challenges such as inflation and a decrease in fertility rates persist, and the industry is further complicated by the coexistence of e-commerce and traditional retail.

Euromonitor International's Toys and Games in Malaysia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Toys and Games market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Kidults and video games drive sales amid inflation and falling fertility rates

KEY DATA FINDINGS

  • CHART 1 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Strong growth for traditional toys and games, but video games dominates sales
  • CHART 2 Analyst Insight
  • Monsta and Wau Animation drive innovation via cultural appeal and licensing
  • CHART 3 Local Franchise Wau Animation Teams Up With Sembo Blocks To Target Youngsters
  • Affordable cloud gaming passes boost accessibility for local gamers
  • CHART 4 Local Cloud Gaming Platform Nebula Offers 1000+ Games To Stream Instantly

WHAT'S NEXT?

  • Rising incomes to drive expansion of toys and games over the forecast period
  • Greater interest in STEM-based toys to foster learning through play
  • Millennials to help drive sales as local birth rates fall

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Competitive landscape led by video games companies
  • Boboiboy Galaxy and Ejen Ali benefit from licensed merchandise partnerships
  • Mattel adjusts production amid tariffs and capacity expansion

CHANNELS

  • Physical stores regain share as consumers enjoy in-person toy shopping
  • Impulse Gaming expands with new flagship store in Johore

ECONOMIC CONTEXT

  • CHART 5 Real GDP Growth and Inflation 2019-2029
  • CHART 6 PEST Analysis in Malaysia 2024

CONSUMER CONTEXT

  • CHART 7 Key Insights on Consumers in Malaysia 2024
  • CHART 8 Consumer Landscape in Malaysia 2024

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Kidults, collectibles and STEM-based toys drive impressive growth
  • CHART 9 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Pop Mart dolls and local anime help drive category sales
  • CHART 10 Labubu Dolls Amasses Loyal Following Among Avid Malaysian Collectors
  • Parents favour sustainability and cultural relevance in toys and games
  • The Nurts leverages learn-and-play activities to enhance children's skills
  • CHART 11 The Nurtz Supports Learn-And-Play Activities With Educational Toys and Games Kits

WHAT'S NEXT?

  • Overall positive outlook but category may struggle towards the end of the forecast period
  • Demand for educational toys shapes purchasing patterns
  • Kidults and collectibles trends to drive sales of dolls amid declining birth rate
  • CHART 12 Analyst Insight

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • New leader as competitive landscape becomes increasingly consolidated
  • Local anime and films drive licensing in action figures and games
  • Mattel reduces China toy production due to tariffs

CHANNELS

  • Physical retailers benefit from weekend visits to shopping centres
  • Further gains for retail e-commerce as it attracts consumers with competitive prices
  • Impulse Gaming expands physical presence with new stores

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

VIDEO GAMES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Further shift towards digital content and rising interest in esports help drive video games
  • CHART 13 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Mobile games drives growth within largest category of video games software
  • CHART 14 Analyst Insight
  • Local developers cater to demand for culturally relevant games
  • CHART 15 Kurechi Game Studio Incorporates Malaysia's Rich Cultural Diversity Into Its Games
  • Cloud gaming platforms offer flexible subscriptions and expand services
  • Some adults still invest in static consoles for leisure despite economic pressures
  • CHART 16 Nintendo Event Encourages Parents And Children To Trail-Play And Compete For Fun

WHAT'S NEXT?

  • Disposable income growth set to drive future expansion of video games
  • Cloud gaming and AI to drive growth and shape consumer behaviour
  • Games with local elements and esports to see rising popularity

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Sony gains dominance of video games hardware with new PlayStation launch
  • Kurechii update features local culture; popular games achieve high satisfaction
  • Nintendo to launch upgraded Switch console to boost demand

CHANNELS

  • Retail e-commerce remains dominant due to popularity of digital games
  • Offline stores preferred for video game hardware purchases
  • Impulse Gaming expands retail presence with new flagship stores

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER