デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1773097

タイの玩具とゲーム市場

Toys and Games in Thailand


出版日
ページ情報
英文 30 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.47円
タイの玩具とゲーム市場
出版日: 2025年07月08日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 30 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

タイの玩具とゲーム市場の動向は、キッズトレンドやオンラインゲーム人気の高まりに後押しされ、2024年に成長を遂げました。コレクターズアイテムやノスタルジックアイテムに対する大人の関心が売上増に寄与している一方、消費者の消費習慣がモバイルゲームにシフトしていることも顕著です。伝統的な玩具やゲームは、革新的な製品によって何とか関連性を保っているが、デジタル・プラットフォームは企業にとって不可欠なものとなっています。

Euromonitor Internationalの調査レポート「タイの玩具とゲーム」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:従来の玩具とゲーム、ビデオゲーム

データ範囲:市場規模(実績および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

本レポートを購入する理由

  • 玩具およびゲーム市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

  • キダルトトレンドとデジタルビデオコンテンツが好業績を支えている

主なデータ結果

  • 図表1:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • 伝統的な玩具とゲームが年間を通じて玩具とゲームの増加を牽引
  • Pop Martは店舗拡大でキダルトブームを活用
  • 図表2:タイのPop Mart
  • ブラインドコレクターアイテムはリピート購入を促進し、限定版の需要を高める
  • 図表3:アートトイコレクション
  • デジタルゲームは消費者の支出を従来の玩具やゲームから遠ざけている
  • 図表4:Twitchオンラインゲーマー

次にくるもの

  • ビデオゲームは予測期間中、玩具とゲームをリードし、最も高い成長率を示す
  • クラウドゲームとデジタルソフトウェアの好感度の高まりで視聴者が拡大
  • eコマースの優位性を支えるデジタルプラットフォーム
  • 図表5:アナリストの見解

競合情勢

  • 断片化された情勢の中で、Pop Martはアート玩具で伝統的なブランドに挑戦
  • Pop Martはコミュニティと独占マーケティングを通じて子供向けの商品をターゲットにしている

チャンネル

  • ビデオゲームの強さによりeコマースが優勢となっているが、従来の玩具やゲームに関しては実店舗が依然として好まれている
  • Pop Martはオムニチャネル戦略で既存の小売モデルを破壊し、地域販売を促進

経済的背景

  • 図表6:実質GDP成長率とインフレ率、2019年~2029年
  • 図表7:タイにおけるPEST分析、2024年

消費者のコンテキスト

  • 図表8:タイの消費者に関する主要な洞察、2024年
  • 図表9:タイの消費者情勢、2024年

国別レポート免責事項

情報源

タイの伝統的な玩具とゲーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • キダルトとコレクターズアイテムがダイナミックなパフォーマンスを促進
  • 図表10:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • 人形と建築は伝統的な玩具やゲームの強い需要を牽引している
  • キダルト流行により伝統的な玩具やゲームの売上が増加
  • 図表11:レゴボタニカルズ拡張範囲
  • Labubuの流行がアート玩具の売上を押し上げ、伝統的な玩具やゲームを再形成
  • 図表12:Pop Martラブブモンスター

次にくるもの

  • 伝統的な玩具やゲームの中で、人形とアクセサリーが最も急速な成長を示す
  • 出生率の低下する市場で、キダルトはカテゴリー範囲をさらに拡大する傾向にある
  • 図表13:アナリストの見解
  • テクノロジーの統合とオンライン販売がますます重要になる

競合情勢

  • 収集品別統合の増加
  • Pop Martはブラインドボックスとソーシャルメディアを活用してタイで急速な成功を収めている
  • 図表14:Pop Mart Collectibles
  • Dress To Impressと提携し、2025年にオンラインゲームが物理的な玩具に進出

チャンネル

  • 玩具専門店の強さにもかかわらず、オンラインプラットフォームやアート玩具ブティックが代替チャネルとなっている
  • Pop Martの自動販売機がアート玩具の衝動買いを促進
  • 小売eコマースプラットフォームは、小規模玩具ブランドのリーチ拡大に役立ち、ソーシャルメディアは消費者エンゲージメントを促進

国別レポート免責事項

タイのビデオゲーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • タイではデジタルコンテンツがビデオゲームを牽引し続けている
  • 図表15:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • アクセシビリティとゲーム文化により、ビデオゲームソフトウェアが主流となっている
  • タイのインターネットアクセスの拡大によりオンラインゲームの利用が増加
  • 図表16:タイの携帯電話利用者
  • クラウドゲームの採用拡大と消費増加でSynnexは利益を上げる
  • 図表17:クラウドゲームの台頭を支えるSynnex

次にくるもの

  • ビデオゲームソフトウェアは予測期間中、引き続きこのカテゴリーの成長を牽引する
  • ストリーミング、サブスクリプション、モバイルアクセシビリティ別デジタルゲームの拡大
  • 図表18:アナリストの見解
  • 政府は地元のゲーム開発を支援することを目指している

競合情勢

  • 断片化された情勢ではゲーム開発者間の競合が激化している
  • アダルトゲーマーが収益を牽引するが、海外ゲームが主流

チャンネル

  • ビデオゲーム販売の主な流通チャネルはeコマースである
  • タイ国際ゲームショーケースが地元の開発者を世界の舞台で宣伝

国別レポート免責事項

目次
Product Code: TGTH

Toys and games in Thailand experienced growth in 2024, propelled by the kidult trend and the increasing popularity of online gaming. The interest of adults in collectibles and nostalgic items has contributed to the rise in sales, while the shift in consumer spending habits towards mobile gaming has been notable. Traditional toys and games managed to remain relevant through innovative products, but digital platforms have become essential for companies.

Euromonitor International's Toys and Games in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Toys and Games market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Kidult trend and digital video content support positive performance

KEY DATA FINDINGS

  • CHART 1 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Traditional toys and games drives gains in toys and games during the year
  • Pop Mart capitalises on kidult trend with store expansion
  • CHART 2 Pop Mart In Thailand
  • Blind collectibles drive repeat purchases and demand for limited editions
  • CHART 3 Art Toy Collectibles
  • Digital gaming diverts consumer spending away from traditional toys and games
  • CHART 4 Twitch Online Gamers

WHAT'S NEXT?

  • Video games to lead toys and games over forecast period with fastest growth
  • Cloud gaming and increasing preference for digital software to expand audience
  • Digital platforms to support dominance of e-commerce
  • CHART 5 Analyst Insight

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Fragmented landscape sees Pop Mart challenge traditional brands with art toys
  • Pop Mart targets kidults through community and exclusive marketing

CHANNELS

  • E-commerce dominates due to strength in video games, but physical stores are still favoured for traditional toys and games
  • Pop Mart disrupts established retail models with omnichannel strategy to drive local sales

ECONOMIC CONTEXT

  • CHART 6 Real GDP Growth and Inflation 2019-2029
  • CHART 7 PEST Analysis in Thailand 2024

CONSUMER CONTEXT

  • CHART 8 Key Insights on Consumers in Thailand 2024
  • CHART 9 Consumer Landscape in Thailand 2024

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Kidults and collectibles help drive dynamic performance
  • CHART 10 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Dolls and construction are strong demands drivers of traditional toys and games
  • Kidult trend boosts sales of traditional toys and games
  • CHART 11 Lego Botanicals Expanded Range
  • Labubu craze trend drives art toy sales, reshaping traditional toys and games
  • CHART 12 Pop Mart Labubu Monsters

WHAT'S NEXT?

  • Dolls and accessories to display fastest growth in traditional toys and games
  • Kidults trend to further expand category reach in a market with falling birth rates
  • CHART 13 Analyst Insight
  • Tech integration and online sales to become increasingly important

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Increasing consolidation due to collectibles
  • Pop Mart uses blind boxes and social media to drive rapid success in Thailand
  • CHART 14 Pop Mart Collectibles
  • Online game to expand into physical toys with Dress To Impress in 2025

CHANNELS

  • Despite strength of toy specialists, online platforms and art toy boutiques are alternative channels
  • Pop Mart vending machines set to drive impulse purchases of art toys
  • Retail e-commerce platforms help expand reach of smaller toy brands, while social media drives consumer engagement

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

VIDEO GAMES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Digital content continues to drive video games in Thailand
  • CHART 15 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Video games software dominates due to accessibility and gaming culture
  • Greater internet access in Thailand boosts online gaming engagement
  • CHART 16 Mobile Phone Users in Thailand
  • Synnex capitalises as cloud gaming adoption grows and boosts consumption
  • CHART 17 Synnex Supporting The Rise in Cloud Gaming

WHAT'S NEXT?

  • Video games software to continue driving category growth over forecast period
  • Digital gaming expansion driven by streaming, subscriptions and mobile accessibility
  • CHART 18 Analyst Insight
  • Government aims to support local games development

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Fragmented landscape sees increasing competition among game developers
  • Adult gamers drive revenue, but foreign games dominate

CHANNELS

  • E-commerce is the dominant distribution channel for video game sales
  • Thailand International Game Showcase promotes local developers on global stage

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER