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市場調査レポート
商品コード
1773088

シンガポールの玩具とゲーム市場

Toys and Games in Singapore


出版日
ページ情報
英文 29 Pages
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即日から翌営業日
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シンガポールの玩具とゲーム市場
出版日: 2025年07月07日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 29 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

2024年のシンガポールの玩具とゲーム市場は低成長となっています。伝統的な玩具とゲームは、ソーシャルメディアの動向やキッズの影響を受けたブラインドボックス玩具などのコレクターズアイテムが牽引して急拡大した。一方、ビデオゲームは景気の不透明感から売上減少に直面しましたが、ゲーム機技術の進歩により改善が見込まれます。業界は非常に細分化されており、小売eコマースが主要な流通チャネルとなっています。

この調査レポートはシンガポールの玩具とゲームを分析・予測したEuromonitor Internationalの市場調査報告書です。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)を戦略的に分析しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:従来の玩具とゲーム、ビデオゲーム

データ範囲:市場規模(実績および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

本レポートを購入する理由

  • 玩具およびゲーム市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の経験を有しています。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

  • ビデオゲームの衰退の中、伝統的な玩具やゲームが全体的な成長を維持

主なデータ結果

  • 図表1:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • シンガポールでは伝統的な玩具やゲームが人気を集め、ビデオゲームは減少している
  • ソーシャルメディアとコレクター心理が牽引するブラインドボックスのトレンド
  • 図表2:アナリストの見解
  • バンダイはコミュニティイベントや模型製作でキダルトトレンドを活用
  • 図表3:バンダイナムコはコレクターコミュニティを支援している
  • PlayStation5 ProとNintendo Switch 2は、強化されたゲーム体験で消費者を魅了しようとしている
  • 図表4:PlayStation 5 Pro

次にくるもの

  • ビデオゲームは成長を再開し、玩具とゲーム業界全体をリードする
  • 持続可能性とAI強化ゲームが玩具やゲームの需要を形成する
  • 流通戦略に影響を与えるデジタル化
  • 企業はアルファ世代にとって重要な価値観を持ったおもちゃを開発する必要がある

競合情勢

  • LegoとPop Martのブランドが細分化された競合情勢で地位を固める
  • Pop Martはシリーズの多様性と「FOMO」を活用して購入を促進している

チャンネル

  • 伝統的な玩具やゲームではオフライン店舗が依然として重要だが、ビデオゲームではオンラインが優勢である
  • Pop Mart Robo Shopの自動販売機は成長をサポートするために製品へのアクセスを拡大
  • 図表5:Pop Martロボットショップ自動販売機

経済的背景

  • 図表6:実質GDP成長率とインフレ率、2019年~2029年
  • 図表7:シンガポールにおけるPEST分析、2024年

消費者のコンテキスト

  • 図表8:シンガポールの消費者に関する主要な洞察、2024年
  • 図表9:シンガポールの消費者情勢、2024年

国別レポート免責事項

情報源

シンガポールの伝統的な玩具とゲーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • キダルトやコレクターズアイテムは、伝統的なおもちゃやゲームを牽引する大きな動向となっている
  • 図表10:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • 人形とアクセサリーが2024年の伝統的な玩具とゲームの成長を牽引
  • 地域社会と競争が建設販売を支えている
  • 図表11:アナリストの見解
  • Pop Martなどがコレクターズアイテムの品揃えを拡大し、成長を促進
  • 図12:ミニソのコレクターズアイテムのディスプレイ
  • 環境問題への懸念の中、ブランドは持続可能なパッケージングを追求

次にくるもの

  • 人形とアクセサリーが伝統的な玩具とゲームの成長を牽引し続ける
  • キダルトトレンドとコレクターズアイテムがデザインとマーケティング戦略に影響を与える
  • オンラインコンテンツと販売をサポートするデジタル化の拡大

競合情勢

  • LegoとPop Martは、ますます集中化する競合情勢で地位を固めている
  • Legoボタニカルコレクションは、高齢の消費者を引き付けるために拡大を続けている
  • 図13:Legoが植物コレクションを拡大
  • Pop Martはコレクターの関心を維持するためにシリーズや秘密の箱を利用している

チャンネル

  • オフライン小売業が伝統的な玩具やゲームの流通を促進
  • 小売eコマースは、従来の玩具やゲームの代替チャネルとしてシェアをさらに拡大
  • Pop Mart・ロボショップはシンガポールで自動販売機を使って収集品を販売している

国別レポート免責事項

シンガポールのビデオゲーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • クラウドゲームの台頭により、プレイヤーは強化された体験を求めるようになっている
  • 図表14:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • 新しいハードウェアの発売への期待が高まる中、ビデオゲームは減少
  • M1は魅力的なGamePROプランでクラウドゲーム導入のためのインフラを活用
  • 図表15:Zolaz-シンガポールで人気のクラウドゲームサービスプロバイダー
  • インフレの中、ソニーと任天堂がゲーム機に投資
  • 図表16:Nintendo スイッチ2

次にくるもの

  • ビデオゲームソフトウェアは予測期間中にカテゴリーの成長を牽引
  • 新しいゲーム機とソフトウェアが現地市場での支出を促進
  • AIを活用したゲーム開発、リアルなキャラクターでユーザーエンゲージメントを向上

競合情勢

  • Activision Blizzardの買収でMicrosoftの株価が上昇、一方で任天堂は株価下落
  • 図表17:アナリストの見解
  • 独立系ゲームスタジオが「その他」の優位性を推進

チャンネル

  • 小売eコマースがビデオゲームの流通を著しく拡大し支配
  • 地元のゲームコンベンションや大会はビデオゲームへの関心を高めることを目指している

国別レポート免責事項

目次
Product Code: TGSG

Toys and games in Singapore experienced low growth in 2024. Traditional toys and games saw rapid expansion, driven by collectibles such as blind box toys, which were influenced by social media trends and kidults. Meanwhile, video games faced declining sales due to economic uncertainty but are expected to improve with advancements in console technology. The industry is highly fragmented, while retail e-commerce is the leading distribution channel.

Euromonitor International's Toys and Games in Singapore report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Toys and Games market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Traditional toys and games keeps overall growth positive amid video games decline

KEY DATA FINDINGS

  • CHART 1 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Traditional toys and games gains ground, while video games declines in Singapore
  • Blind box trend driven by social media and collector psychology
  • CHART 2 Analyst Insight
  • BANDAI leverages kidult trend with community events and model creation
  • CHART 3 BANDAI NAMCO Supports Community of Collectors
  • PlayStation5 Pro and Nintendo Switch 2 attempt to attract consumers through enhanced gaming
  • CHART 4 PlayStation 5 Pro

WHAT'S NEXT?

  • Video games to resume growth and lead overall toys and games
  • Sustainability and AI-enhanced games to shape demand for toys and games
  • Digitalisation to influence distribution strategies
  • Companies must develop toys with values important to Generation Alpha

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Lego and Pop Mart brands gain ground in fragmented competitive landscape
  • Pop Mart uses series diversity and "FOMO" to drive purchases

CHANNELS

  • Offline stores remain key for traditional toys and games, while online dominates video games
  • Pop Mart Robo Shop vending expands access to products to support growth
  • CHART 5 Pop Mart Robo Shop Vending Machines

ECONOMIC CONTEXT

  • CHART 6 Real GDP Growth and Inflation 2019-2029
  • CHART 7 PEST Analysis in Singapore 2024

CONSUMER CONTEXT

  • CHART 8 Key Insights on Consumers in Singapore 2024
  • CHART 9 Consumer Landscape in Singapore 2024

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Kidults and collectibles are major trends driving traditional toys and games
  • CHART 10 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Dolls and accessories drives growth of traditional toys and games in 2024
  • Local communities and competitions help support construction sales
  • CHART 11 Analyst Insight
  • Pop Mart and others expand collectibles ranges to boost growth
  • CHART 12 Miniso Collectibles Display
  • Brands pursue sustainable packaging amid environmental concerns

WHAT'S NEXT?

  • Dolls and accessories to continue to drive growth of traditional toys and games
  • Kidult trend and collectibles to influence design and marketing strategies
  • Growing digitalisation to support online content and sales

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Lego and Pop Mart gain ground in increasingly concentrated competitive landscape
  • Lego Botanicals Collection continues to expand to attract older consumers
  • CHART 13 Lego Expands Botanicals Collection
  • Pop Mart uses series and secret boxes to maintain collector interest

CHANNELS

  • Retail offline drives distribution of traditional toys and games
  • Retail e-commerce gains further share as alternative channel for traditional toys and games
  • Pop Mart Robo Shop uses vending to sell collectibles in Singapore

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

VIDEO GAMES IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Players increasingly search for enhanced experiences amid rise of cloud gaming
  • CHART 14 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Video games declines amid anticipation for new hardware launches
  • M1 leverages infrastructure for cloud gaming adoption with attractive GamePRO plan
  • CHART 15 Zolaz - Popular Cloud Gaming Service Provider in Singapore
  • Sony and Nintendo invest in consoles amid inflation
  • CHART 16 Nintendo Switch 2

WHAT'S NEXT?

  • Video games software to lead category growth over the forecast period
  • New consoles and software to drive spending in local market
  • AI-driven game development improves user engagement with realistic characters

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Activision Blizzard acquisition drives Microsoft share gain, while Nintendo loses ground
  • CHART 17 Analyst Insight
  • Independent game studios drive dominance of "others"

CHANNELS

  • Retail e-commerce dominates video game distribution with significant expansion
  • Local gaming convention and competitions aim to increase interest in video games

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER