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市場調査レポート
商品コード
1746806

米国の玩具およびゲーム市場

Toys and Games in the US


出版日
ページ情報
英文 30 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.08円
米国の玩具およびゲーム市場
出版日: 2025年06月03日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 30 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

米国では、2024年に玩具およびゲーム市場が成長しましたが、これはキッダルト現象とビデオゲームカテゴリーの継続的な上昇に後押しされたものです。クラウドゲームとデジタル小売の登場は、ビデオゲームに顕著な影響を与えました。企業は確立されたブランドとeコマースの最適化に力を注いでいますが、同時に伝統的なブランドが復活し、特に伝統的な玩具およびゲームにおいて消費者の関心を引きつけています。

Euromonitor Internationalの調査レポート「米国の玩具およびゲーム市場」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引する分野を特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:従来の玩具およびゲーム、ビデオゲーム

データ範囲:市場規模(実績および予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

本レポートを購入する理由

  • 玩具およびゲーム市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展するかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

主なデータ結果

  • 図表1:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • 2023年に玩具およびゲームが減少した後、2024年にはビデオゲームが成長を牽引
  • 『ファイナルファンタジーVIIリバース』とレゴの成功は、キダルトブームの成長を象徴している
  • 図表2:ファイナルファンタジーVIIリバース:2024年に発売予定の絶賛続編が象徴的なRPG三部作を拡張
  • PlayStationはPSポータルとサブスクリプションサービスを通じてクラウドゲームを推進
  • 図表3:アナリストの見解

次にくるもの

  • ビデオゲームが玩具・ゲームの成長を牽引
  • 主要ブランドとメディア関連のリリースが玩具およびゲームの軌道に影響を与える
  • コミュニティ、伝統、革新が成長に貢献する

競合情勢

  • Fisher-Price は活性化し、レゴは分散化した情勢の中で成長を維持
  • Spin Masterが就学前世代市場の挑戦の中Melissa & Dougを買収
  • Fisher-PriceとHasbroが、消費者の警戒感の中、主力ブランドを活性化
  • 図4:Fisher-Price Woodが持続可能性と懐かしさを融合させたFSC認証の玩具
  • 売上減少に対応したマイクロソフトの戦略変更

チャンネル

  • ビデオゲームソフトウェアと競争力のある価格戦略別推進されたeコマースブーム
  • 実店舗も依然として重要であり、オムニチャネル小売が普及
  • Mattelは初のテーマパークをオープンし、小売店の展開も拡大する予定

経済的背景

  • 図表5:実質GDP成長率とインフレ率(2019年~2029年)
  • 図表6:2024年の米国におけるPEST分析

消費者のコンテキスト

  • 図表7:2024年の米国消費者に関する主要な洞察
  • 図表8:2024年の米国の消費者情勢

国別レポート免責事項

情報源

米国の伝統的な玩具とゲーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • 伝統的な玩具はインフレ、デジタルシフト、そして慎重な支出により減少
  • 図表9:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • レゴは幅広い年齢層にアピールするために製品ラインナップを拡大し、建設業界の成長を牽引
  • 図表10:アナリストの見解

次にくるもの

  • 建設業が玩具・ゲーム部門の伸びを牽引する見通し
  • メディア、教育政策、eコマースが玩具やゲームを形作る
  • MagicConは、コミュニティの関与が玩具ブランドの成功を後押しできることを示している

競合情勢

  • MattelはHot WheelsとFisher-Priceの刷新でライバルをリード
  • Spin MasterはMelissa & Dougの買収とレイチェル氏との提携により、幼児向け玩具の提供を拡大
  • HasbroとMattelが協力し、プレイドーシリーズでバービーを復活させる
  • MattelはF1と提携し、ホットウィールブランドを強化
  • 図表11:Hot Wheelsが2024年に世代を超えたファンに向けた限定F1カーを発売
  • Fisher-PriceとHasbroはノスタルジアを活用してコアブランドを活性化させる
  • Radio FlyerとBandaiはメディアリリース関連の玩具に注力
  • 図表12:Radio Flyer、新ストーリーテリング部門でアニメーション事業を拡大

チャンネル

  • 消費者がより競争力のある価格を求めるにつれて、小売eコマースが成長している
  • Mattelはブランドを活用して体験型テーマパーク事業を立ち上げる
  • Amazonとメーカーのロイヤルティプログラムが消費者への直接オンライン購入を促進
  • 従来の玩具・ゲーム企業はオムニチャネル戦略を採用する必要がある

国別レポート免責事項

米国のビデオゲーム

主なデータ結果

2024年の発展

  • 子供向けのリリース、オンライン接続、革新的なビジネスモデルが成長を牽引
  • 図表13:2024年の主要動向

業界のパフォーマンス

  • ビデオゲームソフトウェアが成長を牽引、主要リリースで子供向けゲームをターゲットに
  • ポケモンはカード収集のトレンドを活用し、デジモンもそのアプローチを模倣する
  • 図表14:ポケモンがTCGポケットでカード収集を改革、2024年に発売
  • Play:Stationはストリーミングと周辺機器を通じてクラウドゲームを推進
  • 図表15:PlayStationがPS Portalでクラウドストリーミングをテスト、コンソールとモバイルゲームを統合
  • 『ファイナルファンタジーVII』リメイクは、キダルト主導のリメイクの複雑さを浮き彫りにする
  • 図表16:アナリストの見解

次にくるもの

  • ビデオゲームソフトウェアがビデオゲームの成長を牽引
  • 今後のビデオゲームを形作ると予想されるコアブランドに焦点を当てる
  • eスポーツは投資とプロ化とともに成長分野となる見込み
  • AAAタイトルの問題とパブリッシャーのレイオフのさなか、インディー開発者が勢力を拡大

競合情勢

  • マイクロソフトは売上シェア拡大に注力する
  • ナイアンティック、市場の変化を受けゲームスタジオをスコープリーに売却
  • Big Modeは財政的プレッシャーとAAAの失敗の中で繁栄している

チャンネル

  • デジタルチャネルがビデオゲーム小売、特にソフトウェアを支配し、サブスクリプションが推進されている
  • ハイパーマーケットはビデオゲームハードウェアの販売において依然として重要なチャネル
  • デジタルキー再販プラットフォームはデジタル配信とともに成長している

国別レポート免責事項

目次
Product Code: TGUS

In the US, toys and games saw growth in 2024, propelled by the kidult phenomenon and the continued rise of the video games category. The advent of cloud gaming and digital retail tactics had a notable impact on video games. Businesses are directing their efforts towards established brands and the optimisation of e-commerce, with a simultaneous resurgence of traditional brands to capture consumers' interest, especially in traditional toys and games.

Euromonitor International's Toys and Games in USA report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Traditional Toys and Games, Video Games.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Toys and Games market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Growth driven by kidults, tech innovations and rising cloud gaming

KEY DATA FINDINGS

  • CHART 1 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • After decline for toys and games in 2023, video games drives growth in 2024
  • Success of Final Fantasy VII Rebirth and Lego exemplifies growth of the kidult trend
  • CHART 2 Final Fantasy VII Rebirth: Critically Acclaimed 2024 Sequel Expands Iconic RPG Trilogy
  • PlayStation pushes cloud gaming via PS Portal and subscription services
  • CHART 3 Analyst Insight

WHAT'S NEXT?

  • Video games to lead growth in toys and games
  • Core brands and media-related releases set to impact the trajectory of toys and games
  • Community, legacy and innovation set to contribute to growth

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Fisher-Price is revitalised and Lego maintains growth in a fragmented landscape
  • Spin Master acquires Melissa & Doug amidst pre-school market challenges
  • Fisher-Price and Hasbro reinvigorate core brands amid consumer caution
  • CHART 4 Fisher-Price Wood Combines Sustainability and Nostalgia with New FSC-Certified Toys
  • Microsoft's change of strategy in response to falling sales

CHANNELS

  • E-commerce boom driven by video games software and competitive pricing strategies
  • Physical retail also remains important, with omnichannel retailing prevalent
  • Mattel set to open its first theme park, also expanding its retail presence

ECONOMIC CONTEXT

  • CHART 5 Real GDP Growth and Inflation 2019-2029
  • CHART 6 PEST Analysis in the US 2024

CONSUMER CONTEXT

  • CHART 7 Key Insights on Consumers in the US 2024
  • CHART 8 Consumer Landscape in the US 2024

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

TRADITIONAL TOYS AND GAMES IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Traditional toys witnessed decline due to inflation, digital shift, and cautious spending
  • CHART 9 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Lego expands its product line-up to appeal to a wider age group, driving growth for construction
  • CHART 10 Analyst Insight

WHAT'S NEXT?

  • Construction set to lead gains in toys and games
  • Media, education policy, and e-commerce shape toys and games
  • MagicCon shows community engagement can boost the success of toy brands

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Mattel leads rivals through Hot Wheels, and Fisher-Price revamp
  • Spin Master expands its offering of pre-school toys with Melissa & Doug acquisition and Ms. Rachel partnership
  • Hasbro and Mattel collaborate to reinvigorate Barbie with Play-Doh range
  • Mattel partners with Formula 1 to boost the Hot Wheels brand
  • CHART 11 Hot Wheels Launches Exclusive F1 Car for Cross-Generational Fans in 2024
  • Fisher-Price and Hasbro leverage nostalgia to reinvigorate core brands
  • Radio Flyer and Bandai focus on toys related to media releases
  • CHART 12 Radio Flyer Expands into Animation with New Storytelling Division

CHANNELS

  • Retail e-commerce grows as consumers seek more competitive prices
  • Mattel leverages brands to create experiential theme park venture
  • Amazon and manufacturer loyalty programmes boost direct-to-consumer online purchases
  • Traditional toys and games companies will need to adopt an omnichannel strategy

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER

VIDEO GAMES IN THE US

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Kidult-focused releases, online connectivity, and innovative business models fuelled growth
  • CHART 13 Key Trends 2024

INDUSTRY PERFORMANCE

  • Video games software drives growth, targeting kidults with key releases
  • Pokemon capitalises on the card collecting trend; Digimon emulates its approach
  • CHART 14 Pokemon Reinvents Card Collecting with TCG Pocket Launch in 2024
  • PlayStation drives cloud gaming via streaming and peripherals
  • CHART 15 PlayStation Tests Cloud Streaming on PS Portal to Merge Console and Mobile Gaming
  • Final Fantasy VII remake highlights the complexities of kidult-driven remakes
  • CHART 16 Analyst Insight

WHAT'S NEXT?

  • Video games software set to drive growth in video games
  • Focus on core brands expected to shape video games moving forward
  • E-sports set to be a growth area along with investment and professionalisation
  • Indie developers gain ground amid triple-A issues and publisher layoffs

COMPETITIVE LANDSCAPE

  • Microsoft shifts focus to try and boost its share of sales
  • Niantic sells its game studio to Scopely amid market shifts
  • Big Mode thrives amidst financial pressures and triple-A failures

CHANNELS

  • Digital channels dominate video games retail, particularly software, propelled by subscriptions
  • Hypermarkets remains an important channel for sales of video games hardware
  • Digital key resale platforms grow alongside digital distribution

COUNTRY REPORTS DISCLAIMER